Eind 2006, begin 2007

19-06-2007 23:09 8208 berichten
Alle reacties Link kopieren

Hoi meiden,

ik ga zo reageren op iedereen. Maar ik heb vandaag de schoolfoto's opgehaald. En hierboven het resultaat. 1 van de twee (de onderste) is de "broertjes- en zusjesfoto" (maar ik heb zoon er afgehaald voor hier; op mijn Hyves zet ik hem wel helemaal). En de bovenste is van Hanna alleen gemaakt. Ik vind ze zooo mooi. Hebben jullie dat soms ook met een foto waar je kind mooi op staat, dat je er wel naar kunt blijven kijken..haha, ik ben er echt vol van geloof ik.
O Mirjam, ze zijn idd mooooi!
Gelukkig zijn al mijn kindjes weer veilig thuis. Toch wel raar zo'n dag helemaal alleen zonder kindjes. Alles was goed gegaan bij de oppasmoeder. Myrddin heeft nauwelijks gehuild en al zijn flessen helemaal leeg gedronken.

De arts op het cb zei dat we het aantal voedingen van Myrddin terug mochten brengen naar vier. De laatste dan rond zeven uur of later. Nou dat gaat dus supergoed. Over de dag kan hij er dan vier tot vijf uur tussen laten en toch 180cc drinken wat hij nu dus wel doet. En hij slaapt nog steeds tot zeven uur uit.

Nu zou ik dus op tijd naar bed kunnen gaan....

@Annie, Kyran heeft dat ook eens gehad. Oppeens 39,zoveel koorts. Hij was nog steeds vrolijk en at en dronk goed dus ik heb me geen zorgen gemaakt. Het schijnt wel normaal te zijn voor die kleintjes dat ze oppeens hoge koorts kunnen krijgen. Je moet pas naar de HA als het langer aanhoud en ze lusteloos worden en niet willen drinken.

@Mirjam mooie foto's hoor. Ik heb idd ook van die foto's waar ik dan helemaal blij mee ben. Van Kyran had ik er een die ik dan meteen voor de hele familie heb laten afdrukken en in het album wat ik aan het maken ben staat die dan pagina groot. Nu heb ik ook zo'n foto van Myrddin, Die heeft mijn moeder op vakantie gemaakt. Hij komt dan net uit bad en ligt in zo'n handdoek met capuchon. Die staat inmiddels ook op Hyves.

Oh en nog even voor de tabel Kyran weegt daar nog steeds 10 kilo. Das een beetje aan de lage kant.

Kyran weegt: 13 kilo en is 76 cm lang.

Myrddin weegt:5390 gram en is 57 cm lang.

Niniane is 33 jaar.
quote:Niniane schreef op 23 april 2008 @ 21:47:

[fgcolor=#009999]Kyran weegt: 13 kilo en is 76 cm lang.

Myrddin weegt:5390 gram en is 57 cm lang.

Niniane is 33 jaar.

En hoeveel weegt Niniane?

Fijn dat het goed is gegaan met de jongens bij de oppasmoeder! Wel een opluchting, of niet?

Babba, wel gaaf hoor, zulke plannen! En gelukkig hebben ze in Zuid-Afrika ook internet...(en slechts een uur tijdverschil natuurlijk).

FF, sterkte met alle rompslomp hoor! En Max op zijn hoofd gevallen? Arm joch. Hanna is vandaag op het KDV ook erg hard op haar achterhoofd gevallen hoorde ik, zo zielig.

Mmmoi, je cursus was leuk?

Pebbles, ga je morgen voor de Phil's en Ted (hoe schrijf je dat nu ook al weer?) kijken? Echt leuk, die korting!

Bloempje, hoe gaat het?

Krokusje, ben je al klaar met je "oude" baan? En heb ik het gemist misschien, maar hoe bevalt je nieuwe stek?
Dat wil je niet weten... Vooral na de tweede ben ik zwaarder dan ooit, denk dat het niet eens in de tabel past.
quote:Niniane schreef op 23 april 2008 @ 22:26:

Dat wil je niet weten... Vooral na de tweede ben ik zwaarder dan ooit, denk dat het niet eens in de tabel past.Ach, het was maar een grapje he . Ik moet zeggen dat ik nu pas weer "zin" heb om een beetje te lijnen. Ik wil graag weer rond de 73 kilo wegen (en weeg er nu 80), bij een lengte van 1m78. Toen we trouwden, woog ik 65 kilo maar dat is niet echt meer haalbaar..(en dat hoeft ook niet; die 73 zouden al perfect zijn).
Ik heb dus echt de fut niet om te gaan lijnen. Moet eigenlijk echt wel want ben nu zo zwaar dat ik ook last krijg van mijn knieen. Tenminste ik denk dat het door overgewicht komt. Maar als ik ga lijnen dan heb ik dus ook echt een paar weken continu een honger gevoel en knorrende maag. Ja ook met sonja bakker. Daar wordt ik werkelijk strontchagrijnig van. En met twee van die mannetjes heb ik dat er gewoon niet voor over.

Waarschijnlijk als het weer wat meer zomer wordt en alles er weer zonniger uitziet dan begint bij mij ook altijd de 'zin' in lijnen weer te komen.
nooooit aan beginnen met lijnen, je wordt er uiteindelijk alleen maar dikker van!

Vandaag gewerkt en heb vandag alle kinderen achter het behang geplakt....(bij wijze van spreke dan) meeene wat worden ie koters strond vervelend als er ook maar een eerste ieniminie peipklein zonnestraalte onder de wolken vandaan komt...grrrrrrrrr.

verder niet zo veel puf om te reageren...ws morgen of vrijdag wel weer wat meer......

Voor Ringel (is het genoeg behang?). Niet leuk als ze zo reageren op weersverandering..zij worden dus niet vrolijker/makkelijker van lekker weer?

Ben vanochtend bij Prenatal geweest; een nieuwe buggy gekocht, en een zonnehoedje (met koordje, zodat ze hem niet af kan doen, ding kostte slecht 1,60 ¤) en sandaaltjes (ze zal toch ooit wel gaan lopen?). Ik heb deze buggy:

Hoi hoi,

Mirjam, wat een scheet die meid van jou! Op de een of andere manier had ik jou veel kleiner verwacht. Op je hyves staan je foto's maar ik had dus echt niet gedacht dat je zo lang zou zijn. Komt denk ik door je fijnheid van je meisje!

Ringel, alles goed meisje? Je komt een beetje moe over laatste tijd. Niet de gekke, spring in het veld Ringel. Ik weet dat je het druk hebt, ligt het daaraan?

Mmmoi ga zo even je hyves kijken naar je spraakwaterval! Heb je 1 of 2 weken vakantie?

Hier gaat het redelijk met Mats. Hij is wel vrolijk maar er is iets met hem. Die onverklaarbare koorts, af en toe beetje hangerig, beetje snel miepig. Verder doet ie alles goed, eten, drinken (vooral drinken, hij drinkt echt veel, volgens mij zou hij zelfs een fles cola op kunnen, hahahaha), lopen enzo gaat heel goed. Maar er is iets, wat moet je ermee?

Lief heeft vanaf vanmiddag ook vakantie, we gaan aan de babykamer werken en ik vrijdag ga ik kramen bij mijn zus. Haar vriend moet 's avonds werken en dus is er geen kraamhulp. Mama en ik gaan er lekker vertroeteten. Zr doet het zo goed man, bv gaat goed. Neefje groeit goed, heerlijk!
Whaaahhhh, wat een kletskous die Jasmijn. Ik heb precies dezelfde boekjes, vooral die met de dieren is favoriet (allerleukste is overigens Dribbelflapjesboek). Mats doet alleen bij de koe 'moehoeoeoeoeoeoeoeoeoe'. En het konijn is 'elwes' (ons konijn heet Elvis, vandaar). Hij zegt ook oma, geen opa. En alles wat hij geeft of krijgt wordt beloond met een ajebie (alsjeblieft).

Wat een meid die Jasmijn!
even snel op het werk,

Vanmorgen naar de Prenatal geweest voor een kinderwagen.

Ik heb de Phil&Teds gekocht, de light buggy van Prenatal, 2 zomerslaapzakken, een spijkerbroekje, een zonnehoedje en een zwembroekje.

Alles bij elkaar 600 euro kwijt maar ja, dan heb ik ook goed gebruik gemaakt van de kortingsactie.

Zaterdag hebben ze zelfs 25% korting op alle autostoeltjes en ik denk dat we dan nog een isofix autostoeltje gaan kopen (en daarna 3 maanden droog brood eten ).

Het was wel grappig hoor, je moet een zwangere vrouw vooral geen kleur laten kiezen.

Ik wilde eigenlijk lime voor de kinderwagen maar manlief vond dat niet mooi. Hij wilde eerst blauw maar rood was ook goed.

Ik dus een rode besteld, of toch maar een blauwe, nee doe toch maar een rode. Mag ik er toch nog een blauwe van maken??? Blauw dus.

Stuur ik op mijn werk een mail naar manlief dat het blauw is geworden, zegt hij ineens dat hij Lime toch wel heel fris vindt!!??

Hij heeft dus net even gebeld en het wordt nu toch Lime, haha.

Mijn sterrenbeeld is weegschaal, ik kan er ook niks aan doen .

Vanavond kom ik weer gezellig bij beppen en dan zal ik meteen de tabel bijwerken.

Volgens mij zijn er nog wat nieuwe standen behalve degene die deze week zijn doorgegeven, willen jullie die nog even vermelden?

Tot straks!!
Heb wel alles gelezen, maar weer geen zin om te reageren. Ik ben niet helemaal fit. Er zit een keelontsteking aan te komen ofzo, want ik heb enorme keelpijn en opgezette klieren achterin mijn keel. Ben ook de hele dag moe; word er gek van! Vanochtend kwam kennisje op visite, vanmiddag even langs school geweest en tussendoor nog het eea schoon gemaakt. Ben nu doodop. Manlief is Jasmijn in de douche aan het doen. Zo naar bedje en dan: rust!

Morgen wel weer uitgebreider denk ik. Doei!
Ben ik weer, terug van het werk.

@mirjam: wat een mooie buggy zeg, super mooie kleuren. Ik heb de camocars gehaald. Eigenlijk een jongensbuggy met autootjes erop maar hij was in de aanbieding en nu had ik voor 48 euro het dure model van de Prenatalbuggy die normaal 89 euro kost.

Hij is ook alleen voor op vakantie, normaal gebruik ik altijd de gewone wagen.

Wat een mooie foto van Hanna, het is echt een poppetje.

@ringel: de meeste mensen worden vrolijk van zon maar dat werkt bij jullie dus niet zo.

@mmmoi: doe maar rustig aan, een keelontsteking is niet leuk.

Ik heb het filmpje gezien op hyves, wat een babbel is het toch met dat "sjapen" in bed.

Je bent gewoon stiekem een geheim opleidingsplan die alleen onderwijzers kennen aan het volgen, geef maar toe

@annie: wat vreemd van die koorts bij Mats. Heeft hij niet 1 of 2 weken geleden prikken gehad ofzo?

Leuk dat jullie aan de babykamer gaan werken! Ik ben nu ook een beetje aan het rondkijken want het gaat sneller dan je denkt.

Veel plezier morgen bij je zus, heerlijk met zo'n klein friemeltje knuffelen.

@niniane: ik heb gisteren je foto's gezien, wat een heerlijke kereltjes zeg. En Myrdinn is al flink gegroeid, geen "newborn" meer.

Dat lijnen heeft bij mij ook wel even geduurd, volgens mij val je de eerste 9 maanden toch nog wel af dus ik zou daarna pas gaan kijken of er nog gelijnd moet worden.

Ik moet vanavond nog even de tabel gaan bijwerken. Laat ik het maar meteen doen, dan ben ik er maar vanaf.
Ik heb de tabel weer ge-update. Volgens mij mis ik nog wel wat gegevens dus ik hoor het wel als er nog wat veranderd moet worden.
Annie, krijgt Mats kiesjes? Die zitten er hier aan te komen (paar zijn er al door) en Ruben gloeit soms gewoon maar speelt rustig verder.

Pebbles, jij hebt lekker geshopt zeg. Die lime is mooi, zagen we pas in de stad!
@bloempje: gebruiken jullie de wagen al voor Ruben of staat hij nog te wachten op baby 2?

Ik heb net het phil&teds topic even omhoog gehaald vanwege de maat van het matrasje, ik ben vergeten om te meten hoe groot die moet worden.

Hai!!

Even kort reageren en zeggen dat we vanaf morgen op weg zijn!!! Dus ik melde me meteen even af....

Mirjam wat een mooie ogen heeft Hanna! Ik vind trouwens dat ze heel veel eet, maar dat komt omdat Ella veel minder naar binnen werkt. Wel grappig om te zien wat jullie kids eten.

Mmmoi, een tussendoortje is juist heel goed om te geven omdat het de spijsvertering op gang houdt (ik zag dat je Jasmijn niet altijd wta geeft tussendoor).

Ella eet 's ochtends een boterham, soms 1,5 soms 2. Meestal met beleg, soms met alleen boter. Ze krijgt ook weleens een plakje peperkoek erbij; vindt ze heerlijk! Kopje thee of bekertje melk erbij.

Tussendoor fruit (druiven, aardbeien, ananas, peer, appel, minneola, abrikoos, mandarijn, pruim vindt ze nog niet zo lekker, perzik, nectarine, banaan ze lust het bijna allemaal).

's middags weer brood, 1 of 2 sneetjes en melk.

Tussendoor een rijstwafeltje, krentjes, ligakoek (1) of droog maria-koekje en een bekertje diksap of water.

warm eten gaat momenteel niet zo best. Ze eet een paar stukjes aardappel, geen groenten en ook geen vlees. Ik leg het wel allemaal op haar bordje, maar ze wil het niet. Erwtjes wel, die wil ze allemaal aan haar vorkje prikken en dan hup in haar mond. Maar om haar nou elke dag erwten te geven... Pasta vindt ze ook lekker en dan eet ze de groenten die erin zitten wel op.

Net als Hanna is ze dan van oor tot oor helemaal rood!

Als toetje net als bij Krokus vlaflip (maar dan zonder ranja). Ze lust ook alleen yoghurt of kwark. Ik geef haar wel volle yoghurt omdat ze die makkelijker zelf kan eten. Het wordt al een zooi als ze het zelf eet, maar als ik magere yoghurt geef is het helemaal erg!

Vandaag nog even de laatste dingen in huis gehaald; stoelverhoger voor Ella (want in Italie hebben ze vast geen kinderstoelen haha), een mooie voedingsbeha (ja, het is gelukt geen witte tent te vinden!!! Het is een champagnekleurige, met wat kant en froezels (daar hou ik eigenlijk helemaal niet van) en bestikt met bloemekes. Maar ik was die witte dingen zó spuug-enspuug zat, dat ik deze móest hebben.... 47euro!!!) en nog wat ondergoed voor mezelf. Ik groei stevig door. Ik ben in 17w al 7 kg aangekomen.... ik ga nu al richting de 100kg dus ik ga deze keer zeker zwaarder worden dan de man (maar ja, die is aan het afvallen).

Verder weet ik het allemaal niet meer....

Dames, bemint elkander en tot 12-13 of 14 mei! Kus!
quote:pebbles10 schreef op 24 april 2008 @ 20:12:

@bloempje: gebruiken jullie de wagen al voor Ruben of staat hij nog te wachten op baby 2?

Ik heb net het phil&teds topic even omhoog gehaald vanwege de maat van het matrasje, ik ben vergeten om te meten hoe groot die moet worden.

Pebbles, wij gebruiken hem al (hebben wagen nummer 1 al verkocht). Met wagen nummer 1 kon ik alleen tot het eind van het laantje lopen, dan verrekte ik van de bekkenpijn. Met deze kan ik een rondje dorp maken, heerlijk!
Ris, dit merk heeft best mooie voedings lingerie:

http://www.hotmilklingerie.co.nz/
Hoi meiden,

Mmmoi, beterschap! Naar gevoel he, als je keel zo is opgezet en je klieren vrolijk meedoen..

Annie, vervelend dat je niet helemaal "tevreden" bent over de gezondheid van Mats. Hopelijk is hij snel weer de "oude".

Ris, een superfijne vakantie!! Heel veel plezier in Italië! Maarre, dat Hanna veel meer zou eten dan Ella? Ze eet slechts 1 boterham per dag en zij wel drie of vier. Maar Hanna eet wel weer aardig groente, dat is waar. Als ik aangeef 250 gram, is dat zo'n groot potje van meneer O. trouwens.

Pebbles, toch ook maar voor een autostoeltje besloten? Met de rijrichting mee dus? Ik denk dat ik ook overstag ga. Alleen zijn wij zaterdag al weg dus dan kan ik het niet kopen. Bij ons bij Prenatal was trouwens vandaag een fotografe van Bell Fotografie (die ook vaak in locaties van Albert Heijn komen). Leuk hoor, een hele fotoreportage laten maken van Hanna. Mijn moeder zal de foto('s?) ophalen tijdens onze vakantie, ben benieuwd. Enne, jij hebt een jongensbuggy gekocht?
@bloempje: dat het zo'n verschil maakt voor de bekkenpijn welke kinderwagen je gebruikt zeg. Ik heb nu ook al een hele goede dus die blijf ik denk ik gebruiken tot de tweede er is.

Ik ga ook even op die site kijken want ik moet straks ook weer aan de voedingsbeha's. Na ruim een jaar was ik ze zo zat. Geen Hema meer hier deze keer.

@mirjam: haha, een jongensbuggy ja, maar alleen omdat hij 30 euro goedkoper was dan de andere kleurtjes en het niet heel opvallend is dat er autootjes opzitten.

Ik wilde eerst zeker weten die achteruitrijstoel voor in de auto maar gelukkig past Floor nog steeds in de maxicosi dus heeft ze al een vrij sterke nek als ze naar het volgende stoeltje gaat.

De Romer duoplus en MaxiCosi Priorifix zijn ook allebei heel goed uit de test gekomen.

De romer duoplus kost normaal 329 dus zaterdag "maar" 246.

Op zich maakt morgen of overmorgen niet zoveel uit, het is maar 5% verschil.

De foto's werden bij ons ook gemaakt maar ik had Floor niet bij me en vond het ook zo gek om daar zelf in dat teiltje te gaan zitten .

@Pebbs: Shit, je hebt me betrapt...ja, we zitten idd nu op universitair niveau, ik ben nog aan het uitzoeken wat we Jasmijn hierna nog bij kunnen leren... Weet je al wat de man voor zijn DS wil? Dat vroeg mijn man weer... en kom je nog langs binnenkort? Jouw buggy staat ook op de site van prenatal, ook in meisjesversie trouwens. Maar het is wel verdacht hoor!!!

@Ris: Je hebt gelijk, je kunt beter wel tussendoortjes geven maar ik vind dat heel moeilijk. Daar bedoel ik mee: Jasmijn eet vanochtend maar een paar happen pap maar vraagt om 10 uur wel om koek en snoep. Ik heb het opgelost door haar een peer te geven (in stukjes dan...). Tussen de middag eet ze geen hap van haar boterham maar na haar slaapje heeft ze weer trek.Dus potje fruit gekregen. Vanavond heeft ze overigens prima gegeten, incl. yoghurt en toen nog een boel happen van mijn brood met ei ook nog daarna... geen peil op te trekken.

@Mirjam: Dank je...ik ga morgen maar even langs de ha als het kan en het nog zo vervelend voelt!

@Bloem: Wel handig dat je die wagen van jou ook nu al kunt gebruiken. Dan brengt 'ie zijn geld wel op!

Ik heb Jasmijn trouwens vandaag officieel voor school opgegeven, had nu de directrice aan de lijn. Eind mei mogen we op gesprek komen en krijgen we een rondleiding ed. Ze vertelde me dat ze ook binnenkort een psz krijgen; handig! Ik had net forumulieren van een andere psz aangevraagd, maar als 'ie op school zit is het helemaal super natuurlijk!

Morgen relaxed dagje, de kids van school hebben sportdag en daar ga ik even met Jasmijn kijken. Verder niet veel, beetje huishouden enzo. En proberen of ik bij de ha langs kan komen natuurlijk. En vast nog een hoop keer hier verschijnen.

Jullie nog 71 graden noord gekeken? Ik vond het niet zo heeeel spectaculair vanavond, hoewel het altijd wel leuk om te kijken is hoor.

Had vandaag nog een meevaller: ik had 75 euro boekenbonnen totaal, voor mijn verjaardag gekregen enzo, ook van de kids uit de klas...ik wil heel graag al een tijdje de serie boeken van 'het kleine huis op de prairie' kennen jullie dat? Gewoon om de nostalgie, omdat ik ze als kind las en ze Jasmijn wil voor lezen of laten lezen. Maar die boeken zijn 13 euro per stuk en ook op MP vragen ze er nog veel geld voor. Was ik vandaag in de boekhandel, stond daar een giftbox met deze boeken, alle 10 de delen. Ik vroeg wat die kostte maar dat was dus 130 euro gewoon. Ik zei: 'O, jammer, maar dat vind ik veel te veel, ik heb 75 euro aan bonnen maar dat vind ik ook echt de max'. Ging die vrouw het even aan haar baas vragen, mocht ik ze voor dat geld hebben!!! Dat is dus bijna de helft van de normale prijs! Omdat het de laatste box was en ze die ws. toch niet zo gauw zouden verkopen mocht dat. Wat een geluk! Nog wel een hoop geld maar anders was ik de serie gaan 'sparen', een voor een, en was ik veel meer kwijt geweest! En die bonnen zaten toch alweer maanden in mijn tas. Ga de serie nu lekker lezen, ha!

Ik moet nu eigenlijk douchen maar ik heb geen zin. Ik ga morgenochtend maar denk ik. Manlief is aan het hardlopen en komt ook zo thuis, dan wil hij ook onder de douche. Ik zie het morgen wel weer. Welterusten allemaal!
Goedemorgen,

Mmmoi, dat is zeker een enorme meevaller! Wat gaaf! Kan je dan helemaal blij mee zijn he, met zo'n stapel boeken, zeker als je ze sowieso al heel graag wilde kopen.

Pebbles, joh, paste je niet in dat teiltje dan? En toch is het verdacht van die buggy

Ik ga gauw weer verder met nuttig bezigzijn; inpakken enzo. Hanna slaapt nog trouwens, zoon is naar school en man is een laatste boodschapje aan het doen. Zometeen ga ik nog even als een speer naar Hans Anders; ze hebben daar vandaag en morgen een actie voor een complete bril voor 35 ¤ (ik draag alleen lenzen maar een bril voor erbij is toch wel handig). En ik moet de sandalen van zoon omruilen voor een maatje groter (dat met dat papiertje met de omtrek van zijn voet werkte dus toch niet helemaal feilloos).

Misschien tot later nog heel even.
Ben ik weer. Wel lachen; ik kwam Hans Anders binnen net na openingstijd, ben naar een rek gelopen, heb een bril gepakt, even opgezet, prima, heb mijn ogen laten opmeten, gegevens laten noteren en klaar was Clara. Ik was binnen 10 minuten weer buiten. Verder sandalen geruild en nog wat drogisterijartikelen gekocht. Hanna slaapt nu en man is even naar zijn vader om gedag te zeggen. Ik zat vanochtend even in de stress omdat de bagage niet in de auto leek te gaan passen. Maan we hebben de middelste stoel achterin eruit gehaald en nu past het prima. Heerlijke auto (Xsara Picasso).

We gaan om kwart over een weg; zoon van school halen (hij mag een uurtje eerder weg zodat we hopelijk voor de files uit kunnen rijden). Ik ga nog even de laatste dingetjes pakken en het huis een beetje netjes achterlaten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven