Het cambridge 500 dieet.
woensdag 2 november 2011 om 22:22
A.s. maandag begin ik met het cambridge 500 dieet. Ik vroeg mij af of er meer mensen zijn die hier ervaring mee hebben, wellicht ook a.s. maandag starten, reeds gestart zijn of andere ervaringen hebben.
Op de cambridge site is ook een forum maar is niet echt mijn "stijl" zeg maar, vandaar het topic hier.
Alle tips, ervaringen en adviezen zijn welkom.
Op de cambridge site is ook een forum maar is niet echt mijn "stijl" zeg maar, vandaar het topic hier.
Alle tips, ervaringen en adviezen zijn welkom.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
maandag 24 september 2012 om 20:19
Thx!!! Doet goed. Snap het niet helemaal. Heb vijf weken vol CB gedaan werkelijk zonder enige moeite. En dan nu dat koekiemonster dat de kop weer opsteekt:-( Ergens heel diep van binnen denk ik te weten waarom maar wellicht zal ik eens moeten overwegen professionele begeleiding te zoeken hiervoor. ( vroeger altijd rond de 55 kg gewogen en mij altijd dik gevoeld, hoe kan dit?? Laatste jaren zoete en hartige snacks als troost voer, na dat slechte troostvoer altijd een slechter gevoel over mijzelf etc. )
Aaarghhhh 2!
Nou maar gewoon even doorbijten, schouders ( nu maat 38) eronder en knallen nog twee weekjes tot de op en afbouw.
Dank voor jullie steun en input alvast.
En succes iedereeeeennnn!!!
Aaarghhhh 2!
Nou maar gewoon even doorbijten, schouders ( nu maat 38) eronder en knallen nog twee weekjes tot de op en afbouw.
Dank voor jullie steun en input alvast.
En succes iedereeeeennnn!!!
maandag 24 september 2012 om 21:02
Ah wat een super gevoel Eefie, hou dat absoluut vast!!
En je hebt helemaal gelijk, samen staan we sterk en komen we er doorheen.
@Yilmaz: misschien geen slecht idee meid, alle hulp die je kunt gebruiken om dat monster niet alleen het zwijgen op te leggen maar uit te schakelen (ja, in dit geval is dierenmishandeling toegestaan!) is welkom, toch? Houd vol, houd moed en het komt goed!

@Yilmaz: misschien geen slecht idee meid, alle hulp die je kunt gebruiken om dat monster niet alleen het zwijgen op te leggen maar uit te schakelen (ja, in dit geval is dierenmishandeling toegestaan!) is welkom, toch? Houd vol, houd moed en het komt goed!
maandag 24 september 2012 om 23:24
dinsdag 25 september 2012 om 09:55
dinsdag 25 september 2012 om 10:15
Hallo Jolanda 500 en Miss Burlesque en Noppie en..... En.... Alle CB ers,
We zetten gewoon door hoor.
Al zoveel super resultaten behaald.
Eetweken zijn leuk maar ook lastig en eng.
Toch moeten we straks toe naar een normaal eetpatroon. En dat lukt ook ons.
Zelf heb ik de boeken van Amber Albarda gelezen en at ik al voor CB op deze natuurlijke manier voor ongeveer 80%. Best een aanrader.
Nu mijn koekiemonster opsporen en verdelgen en met frisse moed ertegenaan!
We zetten gewoon door hoor.
Al zoveel super resultaten behaald.
Eetweken zijn leuk maar ook lastig en eng.
Toch moeten we straks toe naar een normaal eetpatroon. En dat lukt ook ons.
Zelf heb ik de boeken van Amber Albarda gelezen en at ik al voor CB op deze natuurlijke manier voor ongeveer 80%. Best een aanrader.
Nu mijn koekiemonster opsporen en verdelgen en met frisse moed ertegenaan!
dinsdag 25 september 2012 om 11:54
Goedemorgen!
Na 6 dagen CB800 is er gelukkig alweer 2 kilo af. Ik stond vanmorgen op de weegschaal en was aangenaam verrast. Het gaat niet zo snel als bij jullie, maar voor mij is het enorm veel! Ik ben er helemaal blij mee.
Het is goed vol te houden, omdat ik savonds een normale maaltijd mag. Overdag drink ik 2 liter water, daarnaast 1 liter aan thee, koffie, bouillion en water met een vitamine-bruistablet. Lijkt me meer dan voldoende. Ik loop me de rambam naar de wc. Op het werk ga ik op een andere etage naar de wc, dan heb ik regelmatig een wandeling en een trap te gaan. Ik heb ook een stappenteller in mijn zak en gemiddeld op een normale werkdag kom ik aan 11000 stappen. Ook voldoende beweging dus. Nou, als dit zo door gaat ben ik sneller klaar, dan ik had verwacht. Maar ik ga maar niet op de zaken vooruit lopen, want ik zal ook wel een keer stil staan met het afvallen.
Fijne dag vandaag!
Na 6 dagen CB800 is er gelukkig alweer 2 kilo af. Ik stond vanmorgen op de weegschaal en was aangenaam verrast. Het gaat niet zo snel als bij jullie, maar voor mij is het enorm veel! Ik ben er helemaal blij mee.
Het is goed vol te houden, omdat ik savonds een normale maaltijd mag. Overdag drink ik 2 liter water, daarnaast 1 liter aan thee, koffie, bouillion en water met een vitamine-bruistablet. Lijkt me meer dan voldoende. Ik loop me de rambam naar de wc. Op het werk ga ik op een andere etage naar de wc, dan heb ik regelmatig een wandeling en een trap te gaan. Ik heb ook een stappenteller in mijn zak en gemiddeld op een normale werkdag kom ik aan 11000 stappen. Ook voldoende beweging dus. Nou, als dit zo door gaat ben ik sneller klaar, dan ik had verwacht. Maar ik ga maar niet op de zaken vooruit lopen, want ik zal ook wel een keer stil staan met het afvallen.
Fijne dag vandaag!
dinsdag 25 september 2012 om 12:53
Lekker mamalola. Fijn dat het weer naar beneden gaat. Bij mij is de snelheid er ook even uit. Ik heb volgende week een eerste eetweek maar merk dat mijn lijf het deze week al nodig had. Krijg mn tussen de middag mijn reep niet weg. Staat me zo tegen. De shakes vind ik niet lekker en twee keer soep heb ik al eens gedaan. Neem nu soms als lunch wat tonijn met bouillon. Tegen heug en meug repen eten doe ik niet. Dan maar wat minder voedingsstoffen...week Zes is zwaar!
Slapen is goud
dinsdag 25 september 2012 om 14:46
Kom op Noppie.... hou vol. Ik kan me heel goed voorstellen dat je die repen wel een keer gezien hebt. Ik ben nog lang niet zo ver als jij. Misschien ben ik ze tegen die tijd ook wel beu. Maar je weet waar je het voor doet. En af en toe een stapje naast het padje kan geen kwaad. Probeer de draad weer op te pakken.
Waar ik nu last van heb is kou, terwijl het eigenlijk helemaal niet koud is. En het vele water drinken zie ik mezelf niet nog een half jaar doen. Verder gaat het (nog) okee. Savonds eet ik lekker, want savonds weer een shake trek ik dus niet.
Ik heb smorgens een shake, tussendoor veel water en thee, smiddags een reep en een boullion, tussendoor veel water en thee, savonds een verstandige maaltijd, later op de avond thee en een boullion. Met honger naar bed gaan vind ik echt shit.
Hoe ziet jouw dag er dan verder uit Noppie?
Waar ik nu last van heb is kou, terwijl het eigenlijk helemaal niet koud is. En het vele water drinken zie ik mezelf niet nog een half jaar doen. Verder gaat het (nog) okee. Savonds eet ik lekker, want savonds weer een shake trek ik dus niet.
Ik heb smorgens een shake, tussendoor veel water en thee, smiddags een reep en een boullion, tussendoor veel water en thee, savonds een verstandige maaltijd, later op de avond thee en een boullion. Met honger naar bed gaan vind ik echt shit.
Hoe ziet jouw dag er dan verder uit Noppie?
dinsdag 25 september 2012 om 15:00
dinsdag 25 september 2012 om 15:39
Zolang je iets kiest wat geen khd heeft, moet het zo nu en wel kunnen. Ik vind het nog knap dat je het zo lang hebt volgehouden. CB500 is echt geen peanuts. Dapper hoor.
Overigens. Ik heb dus 2 jaar geleden Prodimed gedaan en walgde toen echt van de pap-puddinkjes en dat soort halfzachte drek. Ik maakte van de havermout(pap) koekjes. Gewoon een papje maken met wat minder water, en dan een klodder in de pan met een ietsie olie. De pap kreeg van mij nog wat kaneel en wat nepsuiker. Zo kon mijn "ontbijt" in een broodzakje mee. Dat was nog wel te doen. Misschien kan je zoiets ook met CB. De tip van mijn consulente om een lepeltje vanille-shake in de koffie te gebruiken als een soort koffiecreamer.... niet doen. Getver. Klonten in de koffie is niet te doen. Dus nu over op de Friese vlag fluweelzachte (of zo....) koffiemelk. Is niet heel lekker, maar past wel beter in het dieet.
Vanavond naar de consulente en dan zien wat er met het vetpercentage is gebeurd.....
Overigens. Ik heb dus 2 jaar geleden Prodimed gedaan en walgde toen echt van de pap-puddinkjes en dat soort halfzachte drek. Ik maakte van de havermout(pap) koekjes. Gewoon een papje maken met wat minder water, en dan een klodder in de pan met een ietsie olie. De pap kreeg van mij nog wat kaneel en wat nepsuiker. Zo kon mijn "ontbijt" in een broodzakje mee. Dat was nog wel te doen. Misschien kan je zoiets ook met CB. De tip van mijn consulente om een lepeltje vanille-shake in de koffie te gebruiken als een soort koffiecreamer.... niet doen. Getver. Klonten in de koffie is niet te doen. Dus nu over op de Friese vlag fluweelzachte (of zo....) koffiemelk. Is niet heel lekker, maar past wel beter in het dieet.
Vanavond naar de consulente en dan zien wat er met het vetpercentage is gebeurd.....
dinsdag 25 september 2012 om 17:17
Er kan van alles met de shakes maar die vind ik slecht te doen. Ben echt een hartig mens. Heb geprobeerd de soep twee keer per dag te nemen maar toen kwam de soep mijn neus uit.
Ik ben erg van variatie en dat is op hartig gebied hier lastig...... Maar goed. Vanavond weer tomatensoep.
Zie wel erg uit naar een stukje vlees/vis sla, ei..... Nog een paar dagen!
Ik ben erg van variatie en dat is op hartig gebied hier lastig...... Maar goed. Vanavond weer tomatensoep.
Zie wel erg uit naar een stukje vlees/vis sla, ei..... Nog een paar dagen!
Slapen is goud
dinsdag 25 september 2012 om 19:31
dinsdag 25 september 2012 om 19:58
Ik hoop cb een week of tien te doen. Om het goed vol te blijven houden wil ik me eigenlijk aan het schema houden en na drie weken een eetweek te hebben dit is voor mij dus volgende week . Ik eet ( drink met een rietje )nu een shake in de ochtend een reep tussen de middag En soep in de avond. En dan alleen bosvruchten shake ( in de blender gemixt) peanuts crunch reep en champignon kippensoep. Ik hoop dat ik dit nog ongeveer zeven weken vol
Houd. Tot nu toe nog niks er gezondigd maar af en toe zou ik wel een eitje willen maken of champignons door de soep doen. Hoeveel weken willen jullie doen over het afvallen, en na hoeveel weken heb je dan een tussen week?
Houd. Tot nu toe nog niks er gezondigd maar af en toe zou ik wel een eitje willen maken of champignons door de soep doen. Hoeveel weken willen jullie doen over het afvallen, en na hoeveel weken heb je dan een tussen week?
dinsdag 25 september 2012 om 20:13
dinsdag 25 september 2012 om 20:26
@Noppie: gaan met die banaan!! Al twaalf pakken suiker, visualiseer deze even. Dat is echt een mega prestatie. Jij gaat gewoon door en knallen voor de kerst. Denk eens aan je - dan echt niet meer te dragen- oude garderobe... En dan vervolgens aan je nieuwe garderobe die je Gewoon Bij De Zara Of De Hennes kunt scoren want dat past dan allemaal gewoon.....
Mijn truc op zwakke momenten; kleding wassen, vouwen, opruimen, laden uitzoeken met rommel, honden in bos doen, agenda en mail bijwerken, keukenkasten sorteren en schoonmaken, oude administratie uitzoeken.... ( je kunt wel nagaan hoe schoon en opgeruimd mijn huis de laatste tijd is...) Kom op Noppie je hebt al laten zien dat je het kunt en daarom ga jij ook gewoon door!!
O... En eetweek had ik gewoon gewichtsverlies maar dan bijvoorbeeld 0,7 kg oid)
Mijn truc op zwakke momenten; kleding wassen, vouwen, opruimen, laden uitzoeken met rommel, honden in bos doen, agenda en mail bijwerken, keukenkasten sorteren en schoonmaken, oude administratie uitzoeken.... ( je kunt wel nagaan hoe schoon en opgeruimd mijn huis de laatste tijd is...) Kom op Noppie je hebt al laten zien dat je het kunt en daarom ga jij ook gewoon door!!
O... En eetweek had ik gewoon gewichtsverlies maar dan bijvoorbeeld 0,7 kg oid)
dinsdag 25 september 2012 om 20:51
Dank je yilmaz ik merk dat ik veel minder kan hebben de laatste dagen en met name de dagen thuis met de kinderen vind ik zwaar. Kan niet even wegLopen. Daar zijn ze nog te klein voor. Maar goed, leuke, blije en slankere mama in de maak. Ik weet dat ik moet en wil doorzetten dus hopla.
Slapen is goud
dinsdag 25 september 2012 om 21:47
GO Noppie!!! Kom op hoor!! Je hebt mij ook goed aangemoedigd en het heeft wel geholpen, thanks! Je bent al zo op de goede weg!
Ik las je nog ergens anders, bij de kids die niet willen slapen dacht ik...Ik heb ook 2 kinderen en volgens mij een beetje dezelfde leeftijd. Ik moet altijd wel om je schrijfstijl lachen trouwens, direct en grappig.
Ik heb een tijd in een dip gezeten, vond het niet meer te eten/slurpen en het ging voor geen meter. Nu gaat het gelukkig weer de goede kant op, dat heb je zometeen ook hoor Noppie! Het komt weer goed, gewoon ff een dip.
Jij ook succes Jolanda500!!
Hahaha Yilmaz, mijn beroep is óók grotendeels eten maken voor anderen......
Mamalola is ook goed bezig zo te lezen!
Ik las je nog ergens anders, bij de kids die niet willen slapen dacht ik...Ik heb ook 2 kinderen en volgens mij een beetje dezelfde leeftijd. Ik moet altijd wel om je schrijfstijl lachen trouwens, direct en grappig.
Ik heb een tijd in een dip gezeten, vond het niet meer te eten/slurpen en het ging voor geen meter. Nu gaat het gelukkig weer de goede kant op, dat heb je zometeen ook hoor Noppie! Het komt weer goed, gewoon ff een dip.
Jij ook succes Jolanda500!!
Hahaha Yilmaz, mijn beroep is óók grotendeels eten maken voor anderen......
Mamalola is ook goed bezig zo te lezen!
dinsdag 25 september 2012 om 21:51
1,6 kilo er af vanavond! Heel blij mee, het ging zo moeizaam de laatste weken. Hopelijk nu weer op de goede lijn.
NaamStartgewichtStreefGewicht nuTotaal afSprokkelientje102 kg75 kg71,5 kg30,5 kgPindarotsje106 kg67 kg65.1 kg40,9 kgBijenkoningin98,2 kg70 kg88.1 kg10.1 kgBabouche85.7 kg65 kg75 kg10,8 kgNouveau Riche78.2 kg65 kg67,8 kg10,4 kgKelly82,1 kg63 kg62,5 kg19,6 kgDiejeet97,2 kg75 kg75,4 kg21,8 kgEeffie106,9 kg70 kg78,6 kg28,3 kgEimear112,2 kg82 kg88,1 kg24,1 kgIgo4it105.2 kg75 kg83.1 kg22.1 kgWorldlyNathalie79.2 kg63 kg76,1 kg3,1 kgFernweh93.9 kg70 kg74,0kg19.9 kgAshley280394.3 kg75 kg83.0 kg11.3 kgHelenita271 kg61 kg59 kg12 kgPKT78,2 kg65 kg62,6 kg15,6 kgMiss H83,2 kg70 kg70,5 kg12,7 kgLady_Dana90.2 kg75 kg82.9 kg7.3 kgMissBurlesque126.4 kg80 kg116.4 kg10,0 kgNoppie72105.2 kg75 kg95 kg10.2 kg
NaamStartgewichtStreefGewicht nuTotaal afSprokkelientje102 kg75 kg71,5 kg30,5 kgPindarotsje106 kg67 kg65.1 kg40,9 kgBijenkoningin98,2 kg70 kg88.1 kg10.1 kgBabouche85.7 kg65 kg75 kg10,8 kgNouveau Riche78.2 kg65 kg67,8 kg10,4 kgKelly82,1 kg63 kg62,5 kg19,6 kgDiejeet97,2 kg75 kg75,4 kg21,8 kgEeffie106,9 kg70 kg78,6 kg28,3 kgEimear112,2 kg82 kg88,1 kg24,1 kgIgo4it105.2 kg75 kg83.1 kg22.1 kgWorldlyNathalie79.2 kg63 kg76,1 kg3,1 kgFernweh93.9 kg70 kg74,0kg19.9 kgAshley280394.3 kg75 kg83.0 kg11.3 kgHelenita271 kg61 kg59 kg12 kgPKT78,2 kg65 kg62,6 kg15,6 kgMiss H83,2 kg70 kg70,5 kg12,7 kgLady_Dana90.2 kg75 kg82.9 kg7.3 kgMissBurlesque126.4 kg80 kg116.4 kg10,0 kgNoppie72105.2 kg75 kg95 kg10.2 kg
dinsdag 25 september 2012 om 21:53
Dank dank! Fijn om te horen dat.jullie ook soms door diepe dalen kruipen. De een zijn ellende.......grijns, sorry hoor. Eimear mijn kinderen zijn 4 en 2. Lieve schatten maar het vreet energie. Ik,merk dat onderbroken nachten en driftbuien mij in deze periode niet lekker bevallen. Nooit echt mijn hobby om 's nachts wakker te worden maar nu sleur ik het redelijk tot vreselijk slecht. Maar goed. Er is weer 1,6 af en de 89 komt zoetjes aan in zicht. Goooooooooo!!!!
Slapen is goud
dinsdag 25 september 2012 om 22:13
Hele diepe dalen hoor Zal het aan de tijd van het jaar liggen? Die van mij zijn 1 en 4, met die van 1 is alles prima, nou ja, hij wil lopen/staan en dat lukt niet en dan word ie wóest. En dochter van 4 wil niet naar bed en eenmaal in bed niet willen slapen... Lalalalala nog ff spelen..etc etc. En dan overdag énorm dr grenzen opzoeken en dan komt papa thuis, heb ik bloeddoorlopen ogen en dan is ze de liefheid zelve. Je hoort dat ronde ding boven dr hoofd er nog net niet uit tingelen
En het liefst wil ik gewoon alles vreten wat los en vast zit, heb ik ook wel gedaan
Gelukkig heb ik er nu iiiieeeeets minder last van
Maar kom op hoor Noppie ! Je kan het! Ook al zijn gebroken nachten ruk...
En het liefst wil ik gewoon alles vreten wat los en vast zit, heb ik ook wel gedaan
Gelukkig heb ik er nu iiiieeeeets minder last van
Maar kom op hoor Noppie ! Je kan het! Ook al zijn gebroken nachten ruk...
dinsdag 25 september 2012 om 22:21
Hier is die van twee de relbak. Gelukkig nu sinds hij twee is gaat het beter. Tot twee jaar elke nacht brullen om een uur of 2 - 3
Horeca dus. Pittig qua ritme en eten lijkt me.
Hier onderwijsmens. Opstandige pubers en mopperende ouders maar ook veel leuke momenten hoor.
Lig in bed. Klaar voor een warme nacht en een frisse start. Trusten dames!
Horeca dus. Pittig qua ritme en eten lijkt me.
Hier onderwijsmens. Opstandige pubers en mopperende ouders maar ook veel leuke momenten hoor.
Lig in bed. Klaar voor een warme nacht en een frisse start. Trusten dames!
Slapen is goud