Sollicitatiegesprek
maandag 24 september 2012 om 12:57
Ik denk dat een werkgever vooral op een echt antwoord zit te wachten. Waarom heb je deze functie uit al die advertenties getrokken, wat sprak je direct aan en dat geldt voor de advertentie maar ook voor het bedrijf, wat denk je er te leren, wat breng je hun. Sociaal wenselijk antwoorden daar heb je niks aan.
maandag 24 september 2012 om 13:02
ja.. en zo simpel is het. Geef antwoord op de volgende vragen; schrijf ze op!
1. Waarom heb je deze functie uit al die advertenties getrokken,
2. wat sprak je direct aan en dat geldt voor de advertentie maar ook voor het bedrijf,
3. wat denk je er te leren,
4. wat breng je hun.
En tip: bewaar altijd de advertenties waarop je solliciteert. Succes!
1. Waarom heb je deze functie uit al die advertenties getrokken,
2. wat sprak je direct aan en dat geldt voor de advertentie maar ook voor het bedrijf,
3. wat denk je er te leren,
4. wat breng je hun.
En tip: bewaar altijd de advertenties waarop je solliciteert. Succes!
maandag 24 september 2012 om 14:44
Maar Fleur, snap je dan ook niet je vraag een beetje onprofessioneel overkomt? En dat terwijl je juist professioneel wilt overkomen. Wat denk je dat een werkgever wil horen? Natuurlijk wil die jouw motivatie horen, en niet die van de onbekende viva-forummer.
Als je dat zelf niet kan bedenken, vind ik je inderdaad wat simpel overkomen.
Oh, en bij goede eigenschappen zou ik geen 'humor' 'relativeringsvermogen' of 'zelfstandig denken' zeggen.
Als je dat zelf niet kan bedenken, vind ik je inderdaad wat simpel overkomen.
Oh, en bij goede eigenschappen zou ik geen 'humor' 'relativeringsvermogen' of 'zelfstandig denken' zeggen.
maandag 24 september 2012 om 15:36
quote:fleur86 schreef op 24 september 2012 @ 11:45:
Sssenta: Kom met normale reacties, zoniet, reageer dan niet
Ik was aan het denken over een serieus advies. Nu hoeft dat voor mij niet meer.
Een inkoppertje: wat weet je over je gewenste functie? Ik neem aan de je op de hoogte bent over alle ins en outs van de functie die je zoekt?
Sssenta: Kom met normale reacties, zoniet, reageer dan niet
Ik was aan het denken over een serieus advies. Nu hoeft dat voor mij niet meer.
Een inkoppertje: wat weet je over je gewenste functie? Ik neem aan de je op de hoogte bent over alle ins en outs van de functie die je zoekt?
Oh nee!!! Niet die relaasiepijler!!
dinsdag 25 september 2012 om 17:28
vrijdag 28 september 2012 om 11:43
Jirelle: Ik had mijzelf zo goed voorbereid, In het bedrijf verdiept, in het functie verdiept, en al de vragen die een werkgever kan stellen heb ik op papier gezet. Alleen die vragen kwamen helemaal niet voor. Ik was ook verbaasd, Niet stressen! Alleen jezelf blijven dan komt alles goed.
Veel succes.
Veel succes.