Geld & Recht alle pijlers

Onvoorstelbare gierige acties II

30-08-2012 21:56 3027 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, dat er zoveel verhalen zouden zijn, had ik nooit kunnen vermoeden, wat een gierigheid, geslepenheid en onbeschoft gedrag heb ik de laatste tijd gelezen.

Gelukkig hebben we er nu wel plezier om . Krijg je toch nog iets terug.....

Deel 2 dus.

Ik zou heel graag de ergste acties op een rij willen zetten, maar helaas heb ik daar de tijd niet voor.

Maar, spui verder! En laat ons meegenieten van het leed dat gierigheid heet.

Hier is deel 1: Hilarische gierige acties deel 1
Rti en Molly,

Tja waarom is die vriend een vriend? Dat vraag ik me ook steeds meer af. Hij is idd een charmeur en met zo'n grote vriendengroep vallen dit soort dingen niet zo op, alhoewel ik niet denk dat ik de enige ben die het ziet. De eerste keren dat het je opvalt ga je nog redenen voor hem zoeken ("hij zal het wel vergeten zijn of t heel druk hebben")

Hij wordt een beetje als 'de nerd' gezien, of 'de rare snuiter' en is tegelijkertijd heel charmant en daarom komt hij ermee weg.

Maar het irriteert me steeds meer en bij t volgende sintfeestje -dat waarsch bij mij wordt georganiseerd- ga ik hem vantevoren vertellen dat hij niet welkom is als hij niet, net zoals de rest, een paar kleine kadootjes meeneemt ( het zijn bedragen van niks)
gierige actie van mij?

Toen ik 2 jaar terug ging trouwen en dat aan een vriendin vertelde... was ze helemaal enthousiast... en stelde voor dat zij de foto's zou maken (ze deed een studie fotografie)... Nu hadden we beide geen uitpuilende bankrekening... en vond ik het ook een leuk aanbod dus ging akkoord... Ik vroeg haar natuurlijk wat ze ervoor wilde... ''ik maak de foto's en mail ze of zet ze op een dvdtje, dan zoek je diegene uit die je ontwikkeld wilt hebben en betaal je enkel de ontwikkelingskosten en materiaalkosten van die foto's''... nou helemaal geweldig! wat lief!... Ik vond het zo tof dat ze dat wilde doen dat ik dr heb gezegd dat ze best haar vriend mee mocht nemen... zo gezegd zo gedaan... Zij foto's gemaakt, meegedaan met alles met vriend, bij mijn ouders thuis lunch, diner in restaurant en natuurlijk de receptie...

Toen kwamen de foto's op dvd, geen foto's van ''belangrijke momenten'', ringen uitwisselen, kus etc... het viel een beetje tegen... maargoed dat risico hou je... we zagen eigenlijk maar iets van 20 foto's die de moeite waard waren...

Ze kwam online op msn, veranderde haar naam in ''binnenkort voor een bed kijken''... en nog geen halfuur later had ik een mailtje of ik even alvast 200 euro kon overmaken naar haar en dat de overige kosten dan nog wel kwamen...

Ik heb 7,50 voor het dvdtje overgemaakt en gemaild dat ik geen foto's hoefde...

Erg gierig maar ik ga geen bed sponsoren... flauw... ik weet het...
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Ik moest naar het ziekenhuis voor een uitslag. Een belangrijke, want ik zou te horen krijgen of ik "schoon" was. Vriendin gevraagd of ze met mij meewilde, want ik wilde niet alleen en man zat in het buitenland. Ik zou haar oppikken met de auto. Een uurtje later belde ze dat ze mij op zou pikken omdat ze toch in de stad moest zijn om een stoel op te halen van MP, en we dan door zouden rijden.

Hartstikke lief van haar, de uitslag was goed, ik was natuurlijk buiten zinnen, en heb haar daarna meegenomen naar een restaurant,om het met een fles champagne en een vier gangen lunch te vieren.

Daarna zette ze mij thuis af, en nog geen twee minuten later ontvang ik een berichtje: wil je nog even 6 euro overmaken voor de benzinekosten, want we zijn nu met mijn auto gereden.. :-s

Ik viel achterover van verbazing, heb dat haar ook teruggestuurd, en heb vervolgens twee euro overgemaakt. Dat waren namelijk de kosten van de kilometers die zij om had moeten rijden om naar het ziekenhuis te gaan, nadat we de stoel hadden opgehaald.
snoezzz wat onbeschoft!

Op zo'n belangrijke dag, terwijl zij ook nog iets voor zichzelf moest doen in de buurt én jij haar op zo'n uitgebreide lunch hebt getrakteerd!

Is dat nog een vriendin nadat dit voorgevallen is? En hoe reageerde ze op die 2 euro?
[quote]andreavogel schreef op 27 september 2012 @ 00:25:

schoonmoeder noteert elke cent die haar zoon nog schuldig is, en het lijstje hangt in de woonkamer zodat alle visite het ook nog even kunnen bekijken.

/quote]

@lizz1998

Ze gaf aan dat ze er wel moeite mee had, omdat ik haar mee uit lunchen had genomen, maar ze heel erg krap zat.

En daar ging het mij dus juist niét om, het feit dat ik haar trakteer op een lunch betekent niet dat ik er iets voor in de plaats terug verwacht.

Ik vond het gewoon raar dat zij zelf de stad inging om een stoel te kopen, voorstelt om mij op te halen, en mij vervolgens bezine laat betalen. Dus heb ik alleen de omrijd kosten betaald.

Nu ik het teruglees stond ze natuurlijk wel in haar recht, samen rijden samen de kosten, en heeft het wellicht gewoon te maken met normen en waarden die te verschillend waren.

Ik had dit nooit zo gedaan. Hoe krap ik ook zou zitten. Je kunt overigens tussen vriendinnen ook zeggen; ik zit krap kunnen we met jouw auto? Dan had ik haar gewoon opgehaald, stoel opgehaald en doorgereden.

Maar goed, de vriendschap is niet meer, van beide kanten uit.
Haha geweldig! En idd schokkend hoe de meeste mensen hier mee weg komen.

Had laatst wat geld geleend, zou het die avond terug betalen, hadden het in de middag geleend en in een cafeetje afgesproken om dan even wat te drinken en dan zou ik gelijk zijn geld meenemen. Stuurt hij aan het begin van de avond: hè het komt niet zo uit, ik kom morgen avond wel naar jou toe om het op te halen, fijne avond. Nou prima!! Kom ik 5 minuten later z'n nieuwr vriendin tegen: of ik t geld even nu wil geven aan haar, dan zou zij het aan hem geven. Heb gezegd: we hebben al afspraken daarover. Zegt ze: ja want hij wil echt niet achter z'n geld aan moeten hoor, hij wik niet elke avond hoeven lopen leuren voor z'n geld want dan leent hij niks meer uit (???)

Ik heb vriendelijk gezegd dat hij diegene was die niet kwam opdagen en we verder het gewoon geregeld hadden.. Dacht echt waar bemoeit ze zich mee en dan die rare opmerkingen
Toen mijn schoonmoeder op een gegeven moment slecht ter been werd en niet meer zelf op pad ging voor haar boodschappen, ging ik iedere week een keer naar haar toe om haar naar de kapper te brengen. Mijn zwager (vrijgezel) stuurde dan de avond tevoren een mailtje of een smsje of ik die en die boodschappen wilde halen voor haar, dan hoefde hij dat niet meer te doen na zijn werk. Vond ik verder geen probleem dus ik kwam daar iedere keer met een boodschappentas vol met van alles. Vaak gaf ze me gelijk het geld terug maar soms had ze het niet in huis en dan zou ze aan haar zoon vragen het naar ons over te maken. Ook geen probleem...

Maar het duurde maar en duurde maar en dan was ik het zat en stuurde een mailtje naar mijn zwager dat we nog geld kregen van haar, dat hij dat zou overmaken. Nou... uiteindelijk kregen we het dan terug.

Op een gegeven moment was hij jarig. We zouden zijn verjaardag bij zijn moeder thuis vieren, dan hoefde zij de deur niet uit. Dus wij kochten een kado voor hem. Kregen we de avond voor zijn verjaardag een mail, of wij nog even boodschappen wilde halen voor haar. Was een hele waslijst. Maar ook een lijst van boodschappen die we voor hem moesten halen. O ja, en of we ook nog even de taart ter gelegenheid van zijn verjaardag wilden kopen. Omdat het zaterdag was, vond ik dat raar (want hij deed altijd zelf zijn boodschappen) maar Iebee-man (zijn broer dus) suste een beetje: "Nou, wat geeft dat nou, we gaan toch al boodschappen doen?" Dus wij op zaterdagmorgen met 2 karren door de supermarkt, 1 voor onze eigen boodschappen, 1 voor haar boodschappen en voor zijn boodschappen. Ik heb alles per huishouden betaald, zo had ik ook netjes 3 bonnen. Voor hun tweeën was ik zo'n 125 euro kwijt (nog zonder taart). Toen nog de taart gekocht.

Komen we daar 's avonds, bepakt en bezakt met tassen vol boodschappen, taart, kado enz. dus ik geef schoonma haar bonnetje, hem zijn bonnetjes (want ook taart). Maar hij pakt haar bonnetje en zegt: "Ik zorg wel dat het wordt overgemaakt." Nou goed... één week later nog niet. Twee weken later nog niet. Uiteindelijk heeft het vele mails en smsjes en vragen van mijn kant geduurd voordat hij het overmaakte. En als klap op de vuurpijl had die zak helemaal niets in huis in de zin van drinken voor na de koffie (frisdrank, biertje... noem maar op). Omdat mijn zoon toen ook meeging (was een jaar of 13 toen) stond die op een droogje (alleen kraanwater, hij lust geen koffie en thee was er ook niet). Dus toen opperde ik dat hij dan met zijn oom even naar het benzinestation zou rijden en daar een flesje of blikje frisdrank zou halen. Maar oomlief kon alleen stom uit zijn doppen kijken en had geen neiging om op te staan en uiteindelijk is mijn man toen gegaan.

Omdat mijn schoonmoeder Alzheimer kreeg, had ze geen geld meer in haar portemonnee want daar deed ze van alles mee, behalve betalen. Hij had het beheer over haar rekening. Die boodschappen kreeg ik dus ook niet meer van haar betaald maar dat moest hij overmaken. Het duurde altijd heel lang voor we dat geld terugkregen, ik baalde daar zo van. Maar het mooiste...: hij rondde het bedrag altijd af. En altijd naar beneden. Dus was het E 23.45 dan kregen we E 20,--. En was het 28,91 dan kregen we E 25,--. Maar op de koelkast hing een lijstje met bedragen die hij voor haar had uitgegeven... E 15.07, E 20.24 altijd tot op de cent nauwkeurig. En toen heb ik een keer per ongeluk (maar achteraf was ik zo blij dat ik het had gezien) afschriften gezien van haar bankrekening en wat bleek. Hij betaalde zichzelf direct terug, en tot de cent nauwkeurig. Dat vond ik zo lullig! Wij moesten altijd weken wachten en kregen een afgerond bedrag en hij... bah. Toen heb ik gezegd dat ik geen boodschappen meer voor haar zou doen, tenzij hij van te voren een bedrag naar mij zou overmaken. Maar dat wou hij niet en toen ben ik er mee gestopt.
@ Lebee wat verschrikkelijk gierig, zo over de rug van iemand met Alzheimer bah.

De beste vriend van mijn ex was echt een gier.

Ex had een vrienden groepje ( toen ik met hem samen woonde hoorde ik daar ook sort of by) hij was er ook zo een dat je denkt waarom is hij een vriend paar van zijn acties:

*We gingen heel vaak wat met zijn alle doen 4 stelletjes.

Hij had nooit geld ( geen inkomen,woonde nog thuis)

Mijn ex en ik werkte er was een studerend stel, zijn vriendin studeerde en dan nog een werkend stel.

Om en om betaalde wij of het andere werkende stel zijn kaartjes en vervoer ( pretpark, dierentuin, zwembad)

Zijn vriendinnetje verzorgde zijn drinken.

Dan de zaterdag ( vast kaart avondje) na zorg toeslag patat halen voor je zelf. En nog geen frietje delen met zijn vriendin.

* Ouders + zussen ging 2 weken op vakantie en hij mocht niet alleen thuis blijven ( om goede redenen) Arme **** mocht wel bij ons blijven slapen die week. Ik was net zwanger en echt snel moe. Hij ruimde niet eens zijn eigen beddengoed op ( slaapbank stond in de woonkamer) Als ex en ik na dag werken thuis kwamen lag hij nog onder de dekens, katten hadden geen eten gehad niks. Laatste dag gaan we naar de stad en markt. Bestellen ex en ik alleen een patatje met. Vragen of hij wat wil : Ja hoor doe maar een grote patat speciaal, broodje mexicano met pinda en een redbull.

* We dronken voor mijn zwangerschap in een weekend gemiddel treetje energy weg. Hij kwam dan altijd na de boodschappen en bleef maar opstaan en zeggen iemand nog n blikje. ( Wij hadden betaald)

Komt hij aan met een treetje ( ik al bijna in vergevingsmodus) dus na 3 blikjes voor mij en 3 voor vriend zegt hij. Ik moet naar boogschieten die overige 15 blikjes afblijven hoor want als ik terug kom weet ik niet hoeveel dorst ik heb ( hij zo blijven slapen) Uit wraak alle energy binnen dat uurtje op gedronken hahaha.

Maar heb nog veel meer acties van hem
Totaal off topic, maar al die energydrink? Gatver!!
Wist je dat het niet een 'treetje' is, maar een tray? Weer wat geleerd!
Behalve als al die energydrink op de trap staat SG, dan is het gewoon een een treetje
Ik drink geen alcohol of frisdrank om medische redenen. Als vriendinnen en ik gaan stappen, dan zit ik aan de sapjes. Zij drinken wel en maken meestal een pot. Ik betaal mijn drinken apart. Het scheelt me zo 40 euro en dan vind ik het te gek om vijftig euro te betalen als ik slechts 3 sapjes drink. Ben ik nu gierig?
quote:mardjen schreef op 28 september 2012 @ 18:21:

Behalve als al die energydrink op de trap staat SG, dan is het gewoon een een treetje
quote:SeptemberGirl schreef op 28 september 2012 @ 17:38:

Wist je dat het niet een 'treetje' is, maar een tray? Weer wat geleerd! Hier wordt ook veel 'treetje' gebruikt i.p.v. tray. Streekgebonden dus waarschijnlijk
quote:Lucifer1983 schreef op 28 september 2012 @ 18:44:

Ik drink geen alcohol of frisdrank om medische redenen. Als vriendinnen en ik gaan stappen, dan zit ik aan de sapjes. Zij drinken wel en maken meestal een pot. Ik betaal mijn drinken apart. Het scheelt me zo 40 euro en dan vind ik het te gek om vijftig euro te betalen als ik slechts 3 sapjes drink. Ben ik nu gierig?Dat soort dingen, dus echt voor jezelf betalen omdat je fors minder uitgeeft, vind ik niet vrekkerig. En je geeft het van te voren al aan. Wel vrekkerig is om in een gezelschap van 15 personen moeilijk doen over rekening van een etentje omdat je 50 cent minder uitgegeven zou hebben dan de anderen en dat je geen fooi wil geven.
Een traytje dus! Geen treetje.
Een heel traytje energy..... Brrrrr!!!!!
Dan stuiter je toch de rest van de week?

. Het scheelt me zo 40 euro en dan vind ik het te gek om vijftig euro te betalen als ik slechts 3 sapjes drink. Ben ik nu gierig?

Nee joh, een pot maken is een middel geen doel.

Kijk als je allemaal ongeveer hetzelfde drinkt is een pot eenvoudiger dan om beurten een rondje maar jij drinkt zoveel minder dat het waanzin is mee te doen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Mijn moeder die een kerstkadootje had voor mijn lief. Een soort van op alfabetische kleine encyclopedie. (vér voor het internettijdperk.)

leuk maar, dat boek ging maar tot de J....

De andere helft hebben we nooit gezien. En nee, het was geen foutje, ze vond het wel genoeg....

(de andere helft kon ik zó halen in de boekwinkel voor nog geen 7 gúlden in die tijd. en néé, mijn ouders waren zeer zeker niet armlastig én slechts één kind, ik dus dus ook slechts één schoonzoon welke ook nog geliefd was .
de moeder van mn mams presteerde het altijd om met een groots gebaar aan te kondigen dat zij zou trakteren op een frietje bij m'n ouders thuis... dus 4 man friet + iets erbij... en dan gaf ze... 5 euro aan m'n broertje om het te halen, maar wat overbleef mocht ie houden hoor! (en jawel ze was wel degelijk op de hoogte van de prijzen)
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
quote:moonenz schreef op 30 september 2012 @ 00:25:

de moeder van mn mams Dat isa toch gewoon je oma?
quote:GiB schreef op 30 september 2012 @ 16:05:

[...]

Dat isa toch gewoon je oma?qua gevoel niet

Ik drink geen alcohol of frisdrank om medische redenen. Als vriendinnen en ik gaan stappen, dan zit ik aan de sapjes. Zij drinken wel en maken meestal een pot. Ik betaal mijn drinken apart. Het scheelt me zo 40 euro en dan vind ik het te gek om vijftig euro te betalen als ik slechts 3 sapjes drink. Ben ik nu gierig?Dat is een beetje het intrappen van open deuren, deze vraag. Iemand die standaard niet meedrinkt uit de pot, betaalt daar ook niet aan mee. Logisch en uiteraard niet gierig. Pas als je wel meedrinkt, maar slechts 1 drankje minder dan de rest, dan is het wel wat knieperig op niet mee te willen doen met de pot.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven