Koken mbv pakjes

26-09-2012 18:50 147 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder js zwaar allergisch voor bijna alle e nummers, dus ik heb altijd geleerd om alles zelf te maken en geen gebruik te maken van kant en klare wat dan ook. Toen ik uit huis ging kwam het idee om van die pakjes uit te proberen dan ook totaal niet in me op. Afgelopen zomer was ik met vrienden op vakantie, en een van die vrienden kookte juist bijna alleen maar met van die pakjes (bijv. Kip jambalaya van knorr, ovenpasta van maggi, chicken tonight) en verrassend genoeg vond ik dat enorm lekker. Ik ben er nog steeds voor om alles zo veel mogelijk zelf te maken, omdat die dingen vaak wel veel zout en kunstmatige geur, kleur en smaakstoffen enzo bevatten, maar zo af en toe koken mbv een pakje kan geen kwaad lijnkt me. Hebben jullie nog tips van lekkere dingen die ik eens uit moet proberen?
Ja hoor! Kofferbak vol met Knorr pakken
Joepieeee
quote:quinacridonerose schreef op 26 september 2012 @ 20:33:

[...]

Kant en klare kruidenmixen vind ik soms wel handig, ik woon alleen en dan is een enorme vooraad kruiden ook niet altijd praktisch, terwijl ik wel van variatie hou (de knorr pakken vind ik dan weer minder trouwens)

En zelf bouillon trekken vind ik voor 1 persoon ook niet echt de moeite waard (ik heb ook maar een heel klein vriesvakje, dus kan maar een beperkte voorraad hebben)

Dit bericht had ik kunnen schrijven! In m'n eentje vind ik het vaak vrij veel gedoe, en over het algemeen ook duurder. Mijn vriesvak is niet zo enorm dat er meer dan een brood en een paar restjes in kunnen..
Meer dan bouillonblokjes komt er hier echt niet in huis. Dat je soms een soepje uit een pak maakt, kan ik nog begrijpen, maar het is ontzettend zonde dat zoveel mensen niet weten hoe slecht die zooi uit de meeste pakjes voor je is. Mijn darmen maken sowieso gelijk driedubbele salto's van die Knorr-troep. Zijn inmiddels gewend aan gezond, biologisch eten. En ik wil het ook niet meer nu ik me steeds meer verdiep in gezond eten. Die pakjes... zoveel slechte toevoegingen, puur gif... Dan stop ik liever helemaal niets in mijn lichaam... Al die gerechten zijn sowieso heel goed zelf te maken. Ik zie bijvoorbeeld Boboti staan bij de reacties... Dat kun je heel prima zelf maken met goed lamsgehakt. Smaakt nog eens tien keer lekkerder dan die zoute rotzooi ook. Misschien iets meer werk, maar ik heb maar één lichaam en daar gaat die zooi niet meer in.
Ik kook een enkele keer Kip Madras van Knorr,

vindt zoon nr 1 zoooooo lekker en ik eigenlijk ook wel.

Das eigenlijk het enige pakje wat hier binnenkomt.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
quote:quinacridonerose schreef op 26 september 2012 @ 20:42:

[...]

Hahaha, dat klopt wel, je moet goed lezen

Tapenade en currypasta bevatten ook wel vaak vis bijvoorbeeld, maar er zijn altijd wel soorten te vinden zonder.

Lasanga is toch meestal gewoon met een tomatensaus en een bechamelsaus?

Daar zijn op internet 10000 recepten van de vinden denk ik (als je er niet uitkomt wil ik je mijn persoonlijke recepten wel geven, maar ik kook altijd op gevoel,dus ik heb niet echt hoeveelheden voor je)Italiaanse Lasagnette Napoletana

Ingrediënten mini-Lasagnebladen:

100% Tarwebloem.

Ingrediënten sausmix:

Groenten 47% (tomaat, paprika, prei, ui), aardappelzetmeel, tarwebloem, plantaardig vet, zout, varkensvet, natuurlijk mineraalzout**, spekstukjes (varkensvlees, zout), melksuiker, gistextract, aroma, melkeiwitten, oregano, rozemarijn, knoflook, basilicum, tijm, maltodextrine, sojasaus (maltodextrine, zout, sojaboon, tarwe), peterselie, suiker, zwarte peper, karwijzaad, cayennepeper, laurierblad, foelie, fructose, rookaroma.

Ingrediënten dressingmix:

Zetmeel (aardappel, erwt), maltodextrine, suiker, zout, gebrande suiker, balsamico azijn 3,4% (wijnazijn, druivenmost, kleurstof E150d, antioxidant E220 (sulfiet)), citroensap, ui, fructose, peterselie, mosterdzaad, plantaardig vet, melksuiker, knoflook, oregano, kurkuma, tijm, rode wijnextract, gistextract, zwarte peper.

Inderdaad!
Dressingmix? Gatver. Ben je echt te lui om even olie, peper, zout, azijn en wat kruiden bij elkaar te gooien en te mengen?

Ook zo ranzig: sla-dressing uit zo'n fles... brrrrrr. Er zijn blijkbaar echt mensen die dat eten!
We hebben een keer 2 topics gehad, de ene met pakjes en zakjes en de ander zonder.

Misschien vind je hier nog iets tussen, het topic met zakjes;

Koken mèt pakjes en zakjes
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:SeptemberGirl schreef op 26 september 2012 @ 22:55:

Dressingmix? Gatver. Ben je echt te lui om even olie, peper, zout, azijn en wat kruiden bij elkaar te gooien en te mengen?

Ook zo ranzig: sla-dressing uit zo'n fles... brrrrrr. Er zijn blijkbaar echt mensen die dat eten!

Kant en klare dressing vind ik meestal ook niet lekker, zit naar mijn smaak teveel suiker in.

En bakmixen, die snap ik ook niet zo goed, vooral niet omdat je dingen als eieren en boter meestal nog gewoon moet toevoegen, dus het enige wat ze in de fabriek hebben gedaan is bloem suiker en bapoeder mengen (en mischien wat smaakmakers zoals vanille) en daar betaal je dan het dubbele voor.

Terwijl het toch nog geen vijf minuten hoeft te kosten om dat zelf even te wegen.

Die pakjes vind ik alleen zinvol als er veel spannende ingrediënten inzitten, die je zelf zo niet in huis hebt (en niet los wilt kopen omdat je nog niet weet of het lekker genoeg is voor een voorraad, of omdat je dat verder nooit gebruikt)
Mix voor Mihoen Speciaal van Conimex vond ik altijd geweldig, geen idee of dat nog bestaat, ben al jaren weg uit NL. En nog steeds probeer ik het na te maken, maar het lukt niet. Zit juist op dit moment weer smakeloze mihoen te eten. Ten eerste omdat ik geen goede mihoen kan vinden, daarnaast een lekkere marinade en sausje is gewoon heel lastig. Vooral omdat er hier heel veel dingen niet te krijgen zijn. Ik zou dolgraag zakjes, pakjes, boemboes, kruiden etc allemaal hebben. Maar het meeste is er niet :(
Rianneplaya, ik heb een conimex kookboekje en bij de mihoen staan aan kruiden;

zout

peper

1 th. laos

1 th. ketoembar

1 th. djahé

1 mespuntje knoflookpoeder.

Misschien kan je aan deze kruiden komen, en dan met kip en groente bij de mihoen.
Ik hou best van Kip Tandoori op z'n tijd. Of Bami met een boemboe.

Maar... Ook hier kook ik steeds minder met pakjes.
quote:Soley schreef op 26 september 2012 @ 21:04:

Framblij, 040 030 heeft ze ook!
quote:madamemicmac schreef op 27 september 2012 @ 13:32:

Rianneplaya, ik heb een conimex kookboekje en bij de mihoen staan aan kruiden;

zout

peper

1 th. laos

1 th. ketoembar

1 th. djahé

1 mespuntje knoflookpoeder.

Misschien kan je aan deze kruiden komen, en dan met kip en groente bij de mihoen.Wow,super bedankt Madamemicmac Ik ga de markten eens af op zoek naar die kruiden.....Al vrees ik dat het lastig is, zoiets simpels als kerriepoeder is al een uitdaging Maar wie weet!
quote:Captain_Obvious schreef op 26 september 2012 @ 18:53:

En ik ben dol op de Wereldgerechten van Knorr. Erg he vooral de kofta

En de beefshanghai De rest vind ik niet lekker.

Wel lekker vond ik de saigon sticks oid. Maar die zijn er niet meer :(
quote:SeptemberGirl schreef op 26 september 2012 @ 22:55:

Vriendelijk.

Volgens mij vraagt TO niet of ze te lui is maar vraagt ze om tips....
quote:lilaemme schreef op 26 september 2012 @ 22:47:

Meer dan bouillonblokjes komt er hier echt niet in huis. Dat je soms een soepje uit een pak maakt, kan ik nog begrijpen, maar het is ontzettend zonde dat zoveel mensen niet weten hoe slecht die zooi uit de meeste pakjes voor je is. Mijn darmen maken sowieso gelijk driedubbele salto's van die Knorr-troep. Zijn inmiddels gewend aan gezond, biologisch eten. En ik wil het ook niet meer nu ik me steeds meer verdiep in gezond eten. Die pakjes... zoveel slechte toevoegingen, puur gif... Dan stop ik liever helemaal niets in mijn lichaam... Al die gerechten zijn sowieso heel goed zelf te maken. Ik zie bijvoorbeeld Boboti staan bij de reacties... Dat kun je heel prima zelf maken met goed lamsgehakt. Smaakt nog eens tien keer lekkerder dan die zoute rotzooi ook. Misschien iets meer werk, maar ik heb maar één lichaam en daar gaat die zooi niet meer in.

Volgens mij zit je in het verkeerde topic, dit topic gaat over koken mét pakjes.

Niet over biologisch koken of over eventueel puur vergif...

Lezen is best lastig, soms...
Sladressing in een fles: heerlijk. Hoe goedkoper hoe beter het smaakt vind ik.

Maar het liefst eet ik sla met balsamico azijn en olijfolie. Dat komt het meest voor.
Ik maak regelmatig soep met een potje van maggi, basis voor ..... soep ( tomaten, groente, kippen , uien ect. )

Prima potjes, ik vind ze persoonlijk wel wat zout, dus maak er veel meer mee dan er op het potje aangegeven staat, maar het is echt een prima basis om soup mee te maken. Lekker veel verse groente en goed vlees erin ( of in geval van uiensoep, lekker verschillende soorten uien en knoflook ect. ). Ik varieer me de vinkengriep, en het is altijd lekker.

En dat voor puur vergif.
Ik kook veel zelf, maar vandaag groene curry van excellent gekocht en was erg lekker. Zou niet weten hoe ik die curry's zelf zou moeten maken.
quote:giuliettacapuletti schreef op 27 september 2012 @ 22:45:

Sladressing in een fles: heerlijk. Hoe goedkoper hoe beter het smaakt vind ik.

Maar het liefst eet ik sla met balsamico azijn en olijfolie. Dat komt het meest voor.Ik had nog nooit kant en klare dressing gebruikt ( van die doorzichtige met stukjes erin toch ? ) tot ik het op mijn werk had om sla aan te maken, en idd, dear lord wat lekker !
Dressings uit een pakje? Brrrrrr. Kijk eens wat er in zit? Inderdaad, suiker. En mensen maar denken dat ze gezond bezig zijn....
quote:greenbean schreef op 27 september 2012 @ 22:56:

Dressings uit een pakje? Brrrrrr. Kijk eens wat er in zit? Inderdaad, suiker. En mensen maar denken dat ze gezond bezig zijn....

Wie zegt er dat mensen denken dat ze gezond bezig zijn .... ??

Soms kan iets ook gewoon lekker zijn. Lekker. Gewoon , omdat het kan.
Nou ik kan je vertellen dat veel mensen denken dat dat soort dressings gezond zijn.

Erg naief.
quote:greenbean schreef op 27 september 2012 @ 22:56:

Brrr suiker, inderdaad zwaar vergif zeg! Dat dat nog verkocht mag worden....

Morgen de hele dag werken en dan ben ik pas om half 7 thuis, lekker ff een wereldgerechtje in elkaar flansen en om 7 uur kunnen we lekker aan tafel.

Ik ben zo blij dat dat vergif bestaat, ik vind het nog lekker ook!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven