Minnaartopic deel 18

10-08-2012 11:54 3001 berichten
Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten. Op dit topic schrijven we over de issues die het hebben van een minnaar met zich meebrengt. Gevoels- en communicatiekwesties maar ook hoe geweldig, leuk en heerlijk het kan zijn.

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?
Als wij het maar snappen Dirk!

**smijt Anna een betonmolen en een bossie pundroad toe**

Vertel meisje.. wat is er gebeurd? Je hebt je laten kwetsen? Iets uitgesproken dat niet terug te draaien is?

Diep ademhalen en even een pas op de plaats. Wellicht even geen contact zoeken?

Lastig hè, minnaarsgevoels kwesties.

Misschien moet je er nog even niet uit stappen.. eerst even rustig nadenken.
Anna, dan zou ik hem wel een mail sturen met wat je dwars zit. Heb jij je hart gelucht en weet hij waar het fout zit. En of je er daarna nog een hele discussie van wilt maken, kan je dan altijd nog beslissen.

Beastout, ikzelf herken het niet, maar anderen hier vast wel.
quote:beastout schreef op 29 september 2012 @ 17:24:

Ik hen sinds 2 jaar een minnaar. Al meteen wist mijn man ervan (hij gaf de voorzet dat hij zeker wist dat ik een gezamenlijke vriend kon verleiden, hij had gelijk 😊.

Na 2 dates zonder man erbij, alleen nog maar trio's gedaan. Minnaar wil wel zonder mijn man erbij, maar man en ik hebben afgesproken dat ik dat niet meer doe. En wat is er geiler als tegelijkertijd 2 mannen om je heen ( in je).

Man heeft kortgeleden aangegeven wel contact met stel te willen zoeken. Maar als ik heel eerlijk ben wegtik niet hoe ik het zou vinden als man met andere vrouw bezig is. Voel me best egoïstisch. Wie herkent dat?

Ik herken het niet, maar mijn man herkent het wel

Mijn man heeft minnaressen gehad, en dat vond ik prima. En nu het voor het eerst omgekeerd is, moet hij daar wel aan wennen. Nu waren we al swingers, maar dat vond hij anders, omdat hij er dan altijd bij is.

De enige manier om erachter te komen hoe je je voelt als het echt gebeurt, is het gewoon een keer doen. Veel beginnende swingers (want daar heb je het over) twijfelen hoe ze zich zullen voelen als hun partner sex heeft met een ander. Soms blijkt dat het groene monster inderdaad de kop opsteekt. Dan heb je een lastig probleem, want waarom vind je het moeilijk je man iets te misgunnen, wat hij jou wel gunt. Maar heel vaak blijkt dat het probleem alleen vantevoren bestond. Als je er namelijk bij bent, en je in contact bent met die andere vrouw, en je je op je gemak voelt bij dat stel, dan valt vaak een heel groot stuk van de dreiging weg.

Heel belangrijk is dan dat jij die andere vrouw op geen enkele manier beschouwt als een bedreiging. Zodra er redenen zijn om aan te nemen dat ze een concurrente zou kunnen zijn, dan heeft je jaloezie een grond.

In een parenclub kun je dit voorzichtig verkennen. Begin je eerst met de afspraak dat je het alleen met zijn tweeën doet. Zeker als je trouwens een stel verteld dat je beginnend bent, dan begrijpen ze het ook prima als je halverwege beslist dat het toch niet goed voelt.
-
Schaakmat, of je nu swingt of strikte monogamie afspreekt, er is altijd een kans dat je partner verliefd wordt.

Bij een swingersstel zijn dit soort dingen in de regel bespreekbaar, in een monogame relatie gaat de verliefde partner dan misschien wel vreemd.
Verliefdworden gebeurt ook als je geen open relatie hebt. Dat bewijzen alle cijfers over vreemdgaan.

Ik heb geen cijfers over open relaties. Ik vermoed dat het zo maar kan dat het daar even vaak fout gaat als in niet-open relaties.

Het grote verschil is dat in een open relatie over deze gevoelens gesproken kan worden, waardoor ze volgens mij, veel minder kans krijgen om te gaan woekeren.

Daarnaast denk ik dat gesloten relaties en open relaties evenveel variatie kennen. Niet stabieler of instabieler.

Er zijn mensen die kiezen voor een open relatie omdat dit de manier lijkt te zijn om hun huwelijk te redden. In dat geval, denk ik, loop je een serieus risico voor een versnelde eindiging. Als ik voor mezelf spreek: wij zijn 23 jaar samen, we swingen nu ruim 10 jaar, mijn man heeft een paar keer een minnares gehad in de afgelopen 12 jaar. En ik heb nu al een half jaar een vlam, waarmee ik nog steeds niet verder ben gegaan dan zoenen.

En ons huwelijk is nog steeds even fijn en stabiel. Ik heb geen idee of je stelling klopt, maar hij lijkt in elk geval niet op te gaan voor mijn huwelijk. Nu moet ik ook toegeven dat ik geen enkele stap zet, zonder eerst heel zeker te weten dat mijn man zich er goed bij voelt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooss4 schreef op 29 september 2012 @ 19:34:

Schaakmat, of je nu swingt of strikte monogamie afspreekt, er is altijd een kans dat je partner verliefd wordt.

Bij een swingersstel zijn dit soort dingen in de regel bespreekbaar, in een monogame relatie gaat de verliefde partner dan misschien wel vreemd.

Het laatste waar ik bang voor ben is dat mijn man verliefd wordt. Net zomin dat hij niet bang is dat dat mij overkomt. Maar Rooss je hebt gelijk 100% garantie bestaat niet.

Wel denk ik dat swingers opener dus eerlijker naar elkaar zijn als de zgn. Monogame. Natuurlijk zijn er veel monogame koppels. Maar als je er beide uit vrije wil voor gaat is het toch oké? Het lijkt me gewoon raar om mijn man zijn l. Door een andere vrouw verwend te zien worden. Maar gaat zeker binnenkort gebeuren en dat weet ik pas echt hoe ik het ervaren heb.

Heel dubbel hè. Ik geniet van 2 mannen en heb twijfel hoe ik het vind om mijn man met andere vrouw te zien.
[quote]Roodhaarr schreef op 29 september 2012 @ 19:40:[/

Ik heb geen cijfers over open relaties. Ik vermoed dat het zo maar kan dat het daar even vaak fout gaat als in niet-open relaties.

Precies dat bedoel ik.

Bea
quote:beastout schreef op 29 september 2012 @ 19:48:

[quote]Roodhaarr schreef op 29 september 2012 @ 19:40:[/

Precies dat bedoel ik.

BeaHaha, je heet dus Bea Stout. Ik las Beast Out. Het beest los. Grinnik, hoe je een Nick verkeerd kun begrijpen.
quote:Roodhaarr schreef op 29 september 2012 @ 19:54:

[...]

Haha, je heet dus Bea Stout. Ik las Beast Out. Het beest los. Grinnik, hoe je een Nick verkeerd kun begrijpen.

Hilarisch wet je dat ik dat echt nog nooit eerder heb gehoord.

quote:Roodhaarr schreef op 29 september 2012 @ 19:54:

[...]

Haha, je heet dus Bea Stout. Ik las Beast Out. Het beest los. Grinnik, hoe je een Nick verkeerd kun begrijpen.Ik las weer iets anders: Be a Stout. Ik dacht al, heeft Stout1975 een wannabe?
Bedankt Rooss en Sweetinezz. Ik kwam hem afgelopen donderdag tijdens een feest tegen. We wisten van tevoren dat dat kon gebeuren en hadden ook afgesproken elkaar alleen te groeten als oude bekenden, vooraf gaf hij aan nog liever me daar helemaal niet te zien in verband met mogelijke risico's. Maar ja, ik trof hem dus wel, even groeten, drie zoenen, kort praatje, enz. Maar daarna zag ik hem volop flirtend in actie met diverse vrouwen, waarbij een hem zelfs begon te zoenen. En hij zoende (even) terug, zag ik. Dat voelde zo niet goed! Ik ben er nog niet uit of ik nou teleurgesteld ben of jaloers. Of gekwetst. Maar ik zit er al wel een paar dagen mee.
Aaaah Roos, gewoon vrijen is ook heel fijn ! Wij hebben helaas niet altijd de tijd, dus af en toe moeten de pannen gewoon flink van het dak hè? Daar kunnen we dan weer weken op voort. Twee weekjes nog en dan zitten we al weer op een jaar..... time flies when you're having fun. quote:dirk_1971 schreef op 29 september 2012 @ 13:19:

Lief dat je dat nog weet en aan me denkt.

.....

Maar ook voor mij is communiceren over dingen waar we lang niet over hoefden te praten moeilijk.

Nou graag gedaan hoor... ook de avonturen van de mannelijke minnaars zijn heel welkom hier

Ik snap het wel dat het niet zo makkelijk is om het gesprek met je vrouw aan te gaan ... als je al zo veel jaren in een bepaald systeem zit met elkaar, dan is het lastig om dat te doorbreken. Wat zou er gebeuren als je gewoon eerlijk zou zeggen dat je helemaal niet gelukkig bent met jullie seksleven?? Bommetje misschien.....

En ja... dat je je (ex) minnares geen pijn wilt doen, dat snap ik. Ook voor een 'minnaarrelatie' is overtuiging nodig.... je moet er voor gaan en de consequenties kunnen dragen. Ik zit af en toe ook wel eens in de knoop hoor, maar gelukkig heb ik een minnaar (ook gebonden) die dat snapt en er ook geen last van heeft; dus meestal waait het weer over en hervind ik vanzelf weer mijn balans.

En gelukkig heb ik geen partner die wantrouwend in m'n telefoon zit te bladeren..... (hoewel hij er niks zou vinden hoor..).

@Anna... wees altijd eerlijk, maar ook chique. Soms is het gewoon beter voor je gevoel van eigenwaarde om de eer aan jezelf te houden.
Anna, wat ongelooflijk pijnlijk. Ik denk dat dit voor mij een deal breaker zou zijn.

Vooral het feit dat ik begroet zou worden met een hoi en 3 zoenen en hij daarna de bloemetjes met anderen buiten gaat zetten. Daar zou ik zeer stekelig en doornig van worden vrees ik. Waarschijnlijk ben je én gekwetst én jaloers én misschien ook wel teleurgesteld. Heb je hem verteld hoe je je voelt?
Nee Roos, ben nog niet in de gelegenheid geweest, hij is pas maandag weer bereikbaar. Ik vind het zelf ook wel een dealbreaker, vandaar mijn roep om beton en prikkeldraad.

Ik twijfel nog ik hem ga vertellen hoe ik me voel, of dat ik een andere exit-strategie ga uitvoeren. Hij verdient een kans op weerwoord, maar ik ben bang dat ik in de 'zeurmodus' ga komen en daar heb ik ook geen zin in, dat vind ik ook weer niet chique.

Maar gelukkig heb ik nog een dag om daar over na te denken...
@anna. Waarom ben je bang dat je in de 'zeur'modus terecht zal komen? Je kunt toch kort en krachtig mededelen dat het je niet leuk vond wat hij deed? Blijf bij de feiten en geef jouw gevoel weer. Dat is geen zeuren he?

Ik weet niet welke afspraken jullie wellicht gemaakt hebben (heb niet alles teruggelezen ) maar als jullie exclusiviteit hebben afgesproken heb je ook recht van spreken zelfs.

Is dat niet het geval is het lastiger. Je kan en mag dan niets van elkaar verwachten. In dat geval is het aan jou of je ermee om kunt en wilt gaan.

Beton en prikkeldraad zijn slechts hulpmiddelen jezelf te wapenen tegen pijn, je kan beter uitgaan van je eigen kracht! Jaloezie en onzekerheid zijn rare dingen, probeer alles juist vanaf een positieve kant te zien. Als dat steeds minder en minder lukt kan je overwegen ermee te stoppen. En dat kun je chique doen door simpel te zeggen dat het niet meer is wat je wil. Je bent hem geen uitleg schuldig he?

Maar gebruik vandaag om lekker in de zon te lopen. Vaak zie je alles dan minder zwart-wit!
Beastout, ik herken het ook wel hoor! De eerste keer is vreemd, maar daarna "went" het wel snel. Mijn redenatie was dat als ik een ander mag, hij dat ook mag.

Silver, er zijn idd onderliggende problemen die al een paar jaar spelen en die nu toch de doorslag hebben gegeven. Minnaar is niet de oorzaak, maar heeft eea wel versneld. Ik heb m'n relatie nog 's goed onder de loep genomen en geconstateerd dat ik zo niet nog 30 of 40 jaar wil doorgaan. Hoe pijnlijk het ook gaat worden.
quote:Allegaartje schreef op 29 september 2012 @ 23:58:

Wat zou er gebeuren als je gewoon eerlijk zou zeggen dat je helemaal niet gelukkig bent met jullie seksleven?? Bommetje misschien.....

Dat bommetje is zeker gelegd. Concreet, zeker in 2 gesprekken. Ik zal er zeker ook aan blijven trekken, maar iets als communiceren moet je met 2 mensen doen, anders valt het gesprek snel terug op dooddoeners.

De MUD atoombom, "schat, ik heb een minnares gehad" uiteraard niet. Hoewel, als ik enkele extreme avontuurtjes die ik met mijn minnares heb beleefd vertel ze toch zou denken dat het een grapje is.

quote:

En gelukkig heb ik geen partner die wantrouwend in m'n telefoon zit te bladeren..... (hoewel hij er niks zou vinden hoor..).

.

Ik weet niet zeker of ze het om die reden controleerde. Maar het was wel opvallend.

even in het algemeen bij een geheime minnaar(es) relatie.

Je telefoon en computer is uiteraard leeg,misschien de naam van de nr2 onder een neutraal item, niet onder iemand van het andere geslacht . Niet vertrouwen op een enkel wachtwoord. Niet vertrouwen op het feit dat de telefoon vastgelijmd zit aan je. Browser in privacy mode, geen geschiedenis. Enkel op je eigen pc's communiceren. Maar goed, ik ben ook redelijk paranoia instelt wat betreft veiligheid.

Tenzij je uiteraard van plan bent de bom op die manier bij je partner te plaatsen. Lijkt me niet de beste manier.
quote:dirk_1971 schreef op 30 september 2012 @ 11:38:

[...]

Je telefoon en computer is uiteraard leeg,misschien de naam van de nr2 onder een neutraal item, niet onder iemand van het andere geslacht . Niet vertrouwen op een enkel wachtwoord. Niet vertrouwen op het feit dat de telefoon vastgelijmd zit aan je. Browser in privacy mode, geen geschiedenis. Enkel op je eigen pc's communiceren. Maar goed, ik ben ook redelijk paranoia instelt wat betreft veiligheid.

.

Ik kan het niet laten.

Juist als partner van een vreemdganger is dit wat het zo pijnlijk maakt. Het creëren van gelegenheden, de voorzichtigheid, de leugens, het bedrog. De voorzichtigheid, het constante "uitkijken dat je niet betrapt wordt".

Nu ik Dirks stuk lees voel ik de pijn weer van 24 jaar geleden. En dat was nog de tijd vóór mobieltjes en computers. De gelegenheid was gecreëerd en de pijn was geboren.

Is dit het allemaal waard? Het op touw zetten van firma leugens en bedrog.. het constante om je schouder kijken? En dit allemaal om de liefde van je leven, het product van jouw houden van, de vader of moeder van je kinderen wellicht te bedriegen? Gotver. Auw!!

Ik dacht dat ik vrij ver was in de acceptatie van vreemdgaan.. maar nu ga ik twijfelen.
Mee eens. Als partner van de vreemdganger is dit juist wat het uitermate pijnlijk maakt. Jij wordt overal buiten gehouden, er is een stiekem leven dat willens en wetens in stand wordt gehouden door alle leugens. Elke vrije minuut (in denken en in doen) gaat naar de ander...zo pijnlijk. Ik zat naast ex op de bank, en later bleek dat hij dan met haar zat te chatten. Op mij reageerde hij nog amper..en dat is slechts 1 voorbeeld.

Je gaat je haast afvragen of je dan werkelijk zo weinig waard bent (geweest), of je dan zo'n onmens bent om mee te leven. Nee, het gaat om eigenbelang, eigen behoeften. En daarvoor moet alles wijken en mag de ander enorme pijn lijden.

Ik ben enorm beschadigd hierdoor, mag nog lang hiermee dealen. Dat is wat je de ander aandoet, ook al ben je uit de relatie gestapt....hoe kun je dan nog lekker op de bank zitten met die ander? Roos, ik weet van ex dat hij helemaal niet zo lekker met haar zit nu. Het is moeilijk....ze moeten dealen met wat ze gedaan hebben en dat valt zwaar. Tja.
Engel, bedankt!

Ik vind het van jullie allemaal zo super dat er altijd wel iemand is die reageert als iemand daar behoefte aan heeft, dus allemaal heel erg bedankt. Ik leer hier heel veel!

Julus, ik weet dat de pijn zal slijten, ooit. En ik hoop dat je leven er uiteindelijk beter van wordt, zodat alles niet voor niks is geweest.
Anna, mijn leven is zelfs stukken beter dan destijds met ex. Geheel onverwachts, maar uiteindelijk moet ik hem ervoor bedanken. Had het liever op een andere manier gehad, maar ik ben er beter van geworden. Dank je!

Anna, jij ook sterkte. Is niet makkelijk, heb meegelezen. Maar voor jou geldt ook, dat tijd de wonden heelt. Misschien kijk je er achteraf ook genuanceerder tegenaan, dat het je toch niet echt gelukkig maakte. Dat voel je nu anders.
quote:Rooss4 schreef op 29 september 2012 @ 19:34:

We hebben het hier dacht ik over swingen toch? Je zult het wel met mee eens zijn dat tijdens het hebben van seks de kans groter is dat er vonken overslaan dan anders.

En dat over vreemdgaan is doemdenken wat je doet. Altijd positief blijven denken en je partner vertrouwen, tenzij er harde bewijzen zijn natuurlijk.

Ik ben monogaam en dat zal altijd zo blijven. Heb nooit de behoefte aan iemand anders gehad. Koppels die elkaar een minnaar(es) toestaan zijn in hun liefde voor elkaar stiekem uitgeteld. Dit komt ongetwijfeld hard aan voor sommige, maar het is de waarheid. Want scheiden geeft vaak complicaties (kinderen,huis,rechter etc)
quote:schaakmat777 schreef op 30 september 2012 @ 14:44:

[...]

We hebben het hier dacht ik over swingen toch? Je zult het wel met mee eens zijn dat tijdens het hebben van seks de kans groter is dat er vonken overslaan dan anders.

En dat over vreemdgaan is doemdenken wat je doet. Altijd positief blijven denken en je partner vertrouwen, tenzij er harde bewijzen zijn natuurlijk.

Ik ben monogaam en dat zal altijd zo blijven. Heb nooit de behoefte aan iemand anders gehad. Koppels die elkaar een minnaar(es) toestaan zijn in hun liefde voor elkaar stiekem uitgeteld. Dit komt ongetwijfeld hard aan voor sommige, maar het is de waarheid. Want scheiden geeft vaak complicaties (kinderen,huis,rechter etc)

Wauw, de wijsheid in pacht.

Tegen zoveel intellect ga en kan ik niet in hoor.. Ik rust mijn zaak.
Hallo dames,

Ik heb hier wel vaker mee geschreven maar ik loop nu met mijn ziel onder mijn arm. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik heb 1,5 jaar een minnaar gehad op wie ik steeds verliefder begon te worden. Hij was al die tijd al stapelgek op mij. Ik kon de stap steeds niet zetten om bij mijn vriend weg te gaan, maar 5 weken geleden zijn minnaar en ik een weekje weg gegaan en sindsdien heb ik de breuk in gang gezet met vriend.

Mijn (ex-)vriend woont ergens anders en ik heb twee weken geleden gevraagd aan mijn minnaar om me even wat tijd te geven, want er komt een hoop emotie op me af. Hij zei al dat hij in principe lang genoeg heeft gewacht, dat hij het niet ziet gebeuren en dat ik hiermee wel een risico loop dat hij een ander tegenkomt.

Nu heeft hij dus gisteravond gepingd dat hij verliefd is op een ander, met mij het hoofdstuk definitief afsluit en of ik hem de rust wil gunnen om voor zijn nieuwe relatie te gaan.

Ik sta versteld!! Een week geleden pingde hij me nog dat hij goed voor me wil zorgen en me meer mist dan dat ik denk en dat hij het wel begrijpt. Hij zei ook wel dat hij mijn verhaal niet geloofde.

Kan je echt binnen twee weken zo verliefd op een ander worden nadat er 1,5 jaar iemand op nr1 heeft gestaan??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven