buitenechtelijk kind

27-09-2012 20:20 511 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex en ik zijn nog niet officieel gescheiden, maar aankomende week? moet zijn nieuwe vriendin bevallen van hun kind. Ik heb begrepen dat hij het bastaardje niet zomaar kan erkennen. Officieel woont hij niet bij haar (wat ze wel doen) om de draagkracht te verlagen naar mij toe, hoeft hij minder te gaan betalen. Dus van huwelijksachtige relatie is officieel geen sprake van. Ik begrijp dat hij het dan bij de rechter zou moeten aanvragen. Als hij gewoon aan me had gevraagd of ik wilde meewerken dan had het een ander verhaal geweest, nu gniffel ik dat dankzij al zijn tegenwerkingen met de scheiding hij nu zelf in de knoei komt. Dus ook voor de alimentatieberekening hahahahahaha KARMAAAAAA

Wie weet hoe het erkennen in zijn werk gaat? zie door de bomen t bos niet meer op google.
Tijdelijk fulltime werken is ook echt niet dramatisch. Ik heb het de eerste jaren na de scheiding ook gedaan (de kinderen waren nog jong) en werk nu weer parttime. Het gaat erom dat je goede oplossingen zoekt en een groot vangnet creëert. Ik begrijp je frustratie, maar probeer in oplossingen te denken Het is veel bevredigender om zelf je zaken goed te regelen voor jezelf en je dochter dan je te lopen opwinden over je ex.
Ga in therapie!
[quote]dubiootje schreef op 29 september 2012 @ 15:04:

Dat klopt niet, feeks, met een nieuw kind wordt geen rekening gehouden bij de vaststelling van de alimentatie.

quote]

Oh jawel hoor. En als haar ex trouwt of geregistreerd partnerschap, wordt ook met betrekking tot alimentatie rekening gehouden met het andere kind van zijn vriendin.

Dan wordt de pot over 3 kinderen verdeeld.

Sowieso wordt zijn draagkracht over zijn 2 kinderen verdeeld.
Dat klopt niet, feeks.
Ga in therapie!
quote:palanja schreef op 29 september 2012 @ 13:01:

[quote]jansenenjanssens schreef op 29 september 2012 @ 10:35:

[...]

Dat geloof ik dus niet. Iemand die zo over zijn kinderen praat kan geen goede vader zijn.[/quote]

Dit bedoel ik dus; wie denk jij in Godsnaam dat je bent dat je, aan de hand van een uitspraak, denkt te mogen bepalen of iemand een goede vader (of moeder) is.

Als je dat écht denkt dan twijfel ik uberhaupt of jij serieus genomen kan worden.Ach ja. Je weet hoe het verschil is tussen mannen en vrouwen bij het uiten van agressie: mannen slaan elkaar op de bek, vrouwen sluiten buiten. Dat twijfelachtige genoegen moet je sommigen hier gunnen. Helaas.
quote:supermam74 schreef op 29 september 2012 @ 14:36:

Toch wel frappant dat ik afgescheept word als slechte ouder door een aantal omdat ik bastaard gebruikte.

[...]

Zijn kwaad maakt het jouwe niet minder.
Het blijft een lastig verhaal met dat hij zn kind niet komt ophalen, ik het probeer te lijmen en mn dochter niet naar hem toe wil. Tegenover anderen doet hij alsof ik het tegenhou, maar hij komt gewoon niet opdagen. Hij is zoooo perfect. Ik voel me niet geroepen om het tegendeel te bewijzen, kost me teveel verspilde energie. Ik vecht voor wat het waard is, maar komt natuurlijk een punt dat je het door anderen laat uitvechten, die hebben er ook voor geleerd. Maar ik hoop op een eerlijke verdeling.
Beste dames en heren,

Nu maar weer on-topic?

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Supermam, wil je nog reageren op mijn vragen? Zijn er t.a.v. de omgangsregeling ook voorlopige voorzieningen getroffen?

Blijkbaar is de mening van anderen belangrijk voor hem. Miscchien kun je dit in het voordeel van je kind gebruiken.
Ga in therapie!
Volgens mij is de alimentatie behoorlijk on topic, mod.
quote:dubiootje schreef op 29 september 2012 @ 20:00:

Supermam, wil je nog reageren op mijn vragen? Zijn er t.a.v. de omgangsregeling ook voorlopige voorzieningen getroffen?

Blijkbaar is de mening van anderen belangrijk voor hem. Miscchien kun je dit in het voordeel van je kind gebruiken.Ja er zijn voorzieningen afgesproken, maar hij betaalt niet of veel te laat, zegt rustig ik gun het jou niet. Mijn advocaat is bezig om het af te dwingen. Wat is dat met ( sommige) mannen..... zij lopen hun pik achterna en de rest moet op een houtje bijten. Ego gekwetst dat je het niet meer accepteerde? ik ben blij dat ik eindelijk voor mezelf nu opkom, moet alleen nog de weg vinden met alle regels etc. Toeslagen enzo. Ben nog fiscaal partner, is ook lastig verhaal. Het komt uiteindelijk wel goed, maar wist niet dat het zoveel energie ging kosten.
Het lijkt soms wel alsof sommige mensen hun kinderen na een scheiding zien als een dure hobby, zoals een jacht of een duur huisdier.

Wel er naar willen kijken af en toe, maar liever geen volledig(e) onderhoud plegen/verzorging, of verantwoording voor de kosten. En als diegene die de boel onderhoudt erover zeurt, dan moet die niet zo moeilijk doen, want diegene spendeert de meeste tijd met het jacht/het paard/ de ferrari/bonzaiboompje.

En ach, je komt een paar keer niet langs, wat maakt dat nou uit, joh.
Als mijn schrijven rommelig overkomt... tsja, het is ook rommelig in mijn hoofd :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven