Februari 2008 uitgerekend!

30-05-2007 23:00 3168 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

zie hangmoeders voor bericht over de meeting. Helaas kan het niet bij mijn ouders.

Wil iedereen die wil komen, zich melden op hangmoeders? Ook degenen die niet meer zo vaak schrijven ,wel meelezen en willen komen? Dan weten we om hoeveel mama's en babies het gaat.

We krijgen vrijdag bezoek van een kinderfysiotherapeut, aangezien Tom zijn hoofdje steeds schever naar links gaat houden bij een voorkeurshouding naar rechts. Zijn er nog meer babietjes met een voorkeurshouding hier? Helaas zijn voor Tom de eenvoudigere tips onvoldoende om er verbetering in te brengen.

Groeten, Mir
ahahah you didn't say the magic word
Hoi, ik heb net wat op hangmoeders gezet over de meeting.

Mandy: wat heerlijk dat Scott weer thuis is. Wat belachelijk van je baas zeg, echt absurd. Heb je hem nog weer gesproken?

Begin je trouwens een beetje meer rust te krijgen nu Scott weer thuis is? Het lijkt me alsof jullie afgelopen weken/maanden echt geleefd zijn en dat je misschien echt nog even tijd nodig hebt om alles wat er gebeurd is te verwerken. Of ervaar je het niet zo? In elk geval knap hoe jullie je staande hebben weten te houden!

Mir: geen last van voorkeurshouding hier. Fijn dat de fysio bij jullie thuis komt. Moeten jullie dan oefeningen met Tom doen, of weet je het nog niet?

Linda: klinkt alsof het wel weer ok is, het werken. Fijn dat je ook kunt thuiswerken. Gaat het met Nina goed op de creche? Klinkt heerlijk, weer eens samen uit eten!

Phoenix: wat een ellende met jullie gezondheid zeg. Kan me zo voorstellen dat je zo langzamerhand helemaal op bent.

Ben je ook al een beetje aan het werk weer? En hoe vindt Sjoerd het op de creche? Daar ging ie toch vanaf april naartoe?

Breng je Maaike er ook al heen?

Judat: klinkt goed met het doorslapen van Eline! Gaat het nog steeds zo lekker? Hier nog wel 1 nachtvoeding, maar da's een stuk beter dan 2. Jasper heeft trouwens ook veel last gehad van de prikken, echt huilen van de pijn, heel sneu. Lijkt nu wel wat beter te gaan, hoewel het al een paar dagen geleden is, vind ik m nog wat hangerig, maargoed, kan ook door wat anders komen.

Anky: hoe is het met jou?? Slaat de AB aan? Ellendig zeg, longontsteking!!

San: hoe gaan jouw nachten nu? Gaat ie wat beter? En gaat het kolven wat beter?

We zijn nog naar het CB geweest, Jasper is nu 61,5 cm en 6,7 kilo, beetje zwaar dus, maar het was allemaal geen probleem, van bv kunnen ze nooit teveel krijgen.

Hij heeft volgens mij wel last van eczeem. Ik kwakkel er al een maand mee, dacht eerst dat het uitslag was door de borstvoeding, maar het gaat eigenlijk niet over, dus vanmiddag toch maar even naar laten kijken door de HA.

Verder gaat het hier z'n gang. De dagen vliegen echt om. Gelukkig de afgelopen week geen 2 voedingen per nacht meer, want dat sloopte echt, nu meestal 1 keer. Verder doet ie het lekker, is vaker wakker, kijkt veel om zich heen, zit je echt te volgen, leuk! Het begint nu een beetje leuk te worden vind ik (ik heb niet zoveel met die echte begintijd).

Nou, geniet allemaal van het mooie weer!
Dextro, lekker wat meer slaap in de nacht!

Mir, gelukkig heeft Annelotte geen voorkeurshouding (hadden de andere wel en dat is nog te zien hun hoofden).

Phoenix, is Sjoerd al een beetje opgeknapt? En jij?

Anky, hoe gaat het met jou? Slaat de ab aan??

Vandaag de eerste wendag van Annelotte gehad. Wij als ouder vonden het niet nodig maar het is protocol. Dus gaan we erin mee. De enige die hard moest huilen van Ellemijn omdat ze dacht dat ze ook moest. maar die mocht met mij mee naar de stad. Ze heeft het prima gedaan en morgen mag ze weer langer gaan wennen.

Met de waterpokken gaat het goed. Het schijnt hier vreselijk te heersen mn op de kdven en scholen. Ze heeft ook last gehad in de aanloop er naar toe at ze slecht en had ze last van haar hum. Tijdens had ze last van koorts en spugen. Ze is nu bijna weer de oude op een ding na ze lijkt wel een krentebol (zelfs op haar navel zat er een).

Maandag mijn eerste sollicitatiegesprek. Jippie!! De mogelijkheid om van functiesoort te switchen.....

Ga nu lekker genieten van het mooie weer!!
Hoi, heb ook even gereageerd op Hangmoeders.

Het lijkt hier langzaamaan wat beter te gaan. Koorts is sinds gisterenavond weg en ik voel me ook veel minder benauwd. Is maar goed ook, want vrijdag gaan we een weekje naar Vaals op vakantie. Lijkt er dus op dat de AB goed aanslaat. Gelukkig maar, want ziek zijn met 3 kinderen is niet zo handig.
Oh Anky wat fijn dat het de goede kant op gaat. Balen is dat he? Als moeder kun je eigenlijk nooit ziek zijn.

Ukse heeft Ellemijn ook zo'n last van snotoogjes? Sjoerd werd nu steeds wakker met van die aangekoekte pus. Echt zo'n zielig gezicht. Hij vind het zelf ook zo vreselijk. Het eerste wat ie zegt als ie wakker wordt is: mama oogjes schoonmaken?

Verder valt het bij hem met aantal pokken wel mee. Hij is er wel echt behoorlijk ziek van maar de uitslag valt me reuze mee eigenlijk.

Spannend je sollicitatiegesprek!

Dextro, Sjoerd vindt het helemaal geweldig op het kdv. Maar ja nu gaat hij dus even niet. Hopelijk vrijdag weer. Want ik kom zo nergens aan toe. Maar ja ik zou me anders wel een ontaarde moeder voelen om hem nu daarheen te brengen zoals hij zich nu voelt. Hij zit echt duidelijk nog niet lekker in zijn vel. Hij slaapt ook weer steeds 's middags. En dat is voor mij heel lekker, maar is dus niks voor Sjoerd. En dan kan hij beter lekker thuis in zijn eigen bed liggen dan bij het kdv.

Maaike blijft trouwens voorlopig thuis. Ik wil eerst dit jaar weer eens aankijken hoe het gaat. En zij slaapt nog zoveel overdag en gaat als ze wakker is ook niet zomaar even de fles afwasmiddel over de hele keuken leegknijpen als ik even mijn rug er naar toe draai zeg maar. Dat flikte Sjoerd mij vanmorgen. En sja boos worden is toch lastig, want hij bedoelde het heel goed. "Mama, Sjoerd keuken schoonmaken. Wasstraat-zeep." Hij is dus laatst mee de auto wezen wassen en noemt nu alles wat schuimt een wasstraat

Maar goed needless to say hoe mijn keuken er na zijn "schoonmaken" uitzag...

Wow wat een binkie is Jasper trouwens zeg! Ik ben benieuwd, morgen moet ik weer met Maaike naar het CB.

Mir, zie je ook al echt een afplatting op zijn hoofd dan? Vervelend zij dat soort dingen he? Je kunt ze zo lastig dwingen een andere kant op te kijken.

Linda ik moet aan mijn oor geopereerd worden niet mijn oog ;) Mijn trommelvlies staat enorm naar binnen en er zit heel veel vuil in. Dat moet dus schoongemaakt worden en ik meot een buisje. Normaal doen ze zo'n buisje gewoon lokaal verdoven, maar door dat vuil moet ik onder volledige narcose :( Erg balen dus, want dan zit ik ook weer met de borstvoeding.

Hoe beviel je eerste werkdag?

Oke nou ik heb nog lang niet iedereen gehad geloof ik, maar de kids slapen, dus ik moet nu echt even aan mijn werk.

Tot later!
Even snel, wilde eigenlijk alleen even bijlezen, maar zag bericht van Mirdespir, heel herkenbaar!! Hier dus ook een voorkeurshouding, er is duidelijk een afplatting van zijn hoofd te zien. En inderdaad, ondanks de tips wordt het alleen maar erger. Ik hoef eigenlijk pas 13 mei terug naar CB, en dan zou ze eventueel doorverwijzen naar kinderfysio. Maar omdat er totaal geen verbetering is ga ik maar eerder bellen voor een doorverwijzing. Maak me er toch een beetje zorgen om. Mir, heb jij ook al gedacht aan een osteopaat? Vond op internet dat zij ook behandelingen kunnen geven in het geval van een voorkeurshouding. Ik zit er wel over te denken om die ook nog extra in te schakelen. Baat het niet, dan schaadt het niet zeg maar. Heb jij (of iemand anders) daar ervaring mee? En is de fysio al bij jullie geweest of komt ie nog? Erg fijn trouwens dat hij thuis langs komt!!!
Mandy, fijn je weer te zien!!! Eh.. lezen! Heel blij voor jullie dat Scott weer lekker thuis is. Eindelijk!! Begint het al te wennen?

Mir, hier ook een voorkeurshouding. Naar links, maar volgens het cb heel lichtjes. Heb nu de geijkte tips gekregen en zal er dus meer op letten dat meneer vaker z'n hoofd naar rechts draait. Maar bij die kleine van jou werken de tips dus niet, fijn dat er dan een fysio langskomt!

Phoenix, haha moet stiekem best lachen om de acties vaN Sjoerd... Hoe staat het nu met de keuken? En heb je wat kunnen werken?

Anky, gelukkig gaat het wat beter! En lekker zeg, een weekje op vakantie. Ik wil ook! Binnenkort gaan vriend en ik een weekendje naar Maastricht (zonder kind...) en daar heb ik veel zin in.

Ukse, spannend je sollicitatiegesprek! Veel succes! Fijn dat Annelotte zo lekker aan het wennen is. Hoop dat het bij die kleine van ons ook zo goed gaat. Lijkt me best vervelenmd om te horen dat meneer bijvoorbeeld de hele tijd heeft liggen brullen... alhoewel ik me dat haast niet kan voorstellen, thuis huilt ie ook zelden.

Dextro, Jasper groeit hard zeg! Fijn! En lekker dat ie nog maar een keer per nacht komt... kun jij ook weer een beetje bijkomen. Hoe was het bij de ha?

Linda, babyzwemmen geen succes dus. Ach, weet je dat ook weer. Misschien geniet ze er over een maandje dubbel en dwars van. Ik ga ook eens kijken wanneer we hier kunnen zwemmen met baby. Hoe bevalt het verder om weer te werken?

Judat, hebben jullie ook zo megaveel foto's? Ach, wie niet... Ik ben ze ook aan het uitzoeken om te bestellen. Helse klus! Maar wel goed om nu te doen ipv over een jaar... time flies

Midas heeft na drie nachten doorslapen vorige week besloten toch weer iedere nacht om 3 uur wakker te worden. Maar ik ben tevreden hoor; hij slaapt zo ongeveer van 21 tot 3 aan 1 stuk, brult om een fles, heeft deze in 10 minuten op, laat een boer, ik leg hem in bed en binnen no time slaapt ie weer. Tot een uur of 7. En daarna nog eens 2 uur. Verder slaapt ie overdag nog steeds niet zoveel geloof ik, maar hij is de gezelligheid zelve dus ik vind het wel gezellig. En in het uurtje dat ie steeds ongeveer slaapt na een voeding kan ik vanalles voor mezelf doen.

Hij heeft trouwens inmiddels 8 weken last van een flink soepoog. Ik blijf het schoonmaken, maar binnen een kwartier is het weer snot. Volgens het CB moet het vanzelf overgaan, maar ik ga morgen toch maar even de huisarts bellen. Midas lijkt er zelf overigens geen last van te hebben.

Ga nu even op Hangmoeders kijken. Bij een meeting zal ik trouwens niet zijn. Op deze manier contact hebben is wat mij betreft leuk genoeg. Hoop dat jullie dat niet erg vinden.

Zo, ben aan de helft niet toegekomen maar hoor zoon alweer een tijdje brullen door de babyfoon. Doei!
Hallo,

Fenne: Op 9 april was ik naar het CB geweest. Toen een licht verschil links-rechts van de schedel. Hij blijft op rechts slapen en ik merkte dat hij zijn hoofdje steeds meer naar links buigt, dus dat hij zijn linkeroor richting de linkerschouder buigt. Daarom heb ik gebeld met de jeugdverpleegkundige en heb ik een vervroegde afspraak gemaakt met de CB-arts. Dat kun jij misschien ook doen? De CB-arts heeft doorverwezen naar de kinderfysiotherapeut. Die komt dus standaard en snel thuis bij babies en dat is dus vrijdag. Ik weet nog niet wat zij gaat zeggen.

Over osteopaten lees ik vaak positieve dingen, maar ik weet niet zo goed wat ik er van moet denken. Van de CB-arts hoorde ik dat er in het gebouw van de fysio ook een osteopaat zit en dat de fysio soms adviseert om de osteopaat te laten kijken. Dat wacht ik maar even af.

Anky, fijn dat je weer opknapt en een fijne vakantie gewenst!

Lucybelle, Tom heeft eigenlijk al sinds de geboorte twee soepogen. Als we hem verschonen maken we zijn ogen ook schoon, maar inderdaad... soms lopen zijn ogen al weer vol tijdens het drinken. Ik wacht maar af. Ik vrees dat zalfjes weinig helpen. Bij dochter ging het ook opeens over. Heeft te maken met de nu nog verstopte traanbuisjes, denk ik.

Groeten aan iedereen.
Hoi allemaal,

ondanks dat ik nu weer wat beter bijgelezen raak, lukt het op iedereen reageren nog niet vrees ik. Waar halen jullie al die tijd vandaan?

Ik las iets over een osteopaat, daar ben ik met beide kinderen geweest toen ze een week of 6 waren. Alleen bij Hidde bleek er iets behandeld te moeten worden, hij had ook een lichte voorkeurshouding. Het schijnt dat er over het algemeen maar 1 behandeling nodig is om het te veranderen en veel ziektekostenverzekeraars vergoeden het.

En Linda ik vind nu al babyzwemmen ook best vroeg hoor. Bij ons in het zwembad mag het vanaf 6 weken, daar zit zo'n klein baby'tje nog niet op te wachten toch. Met Wytze ben ik er mee begonnen toen hij een maand of 5 was en toen was hij er nog vaak erg van onder de indruk en vond hij het niet altijd leuk. Nu hij anderhalf is vindt hij het trouwens geweldig.

Phoenix wat naar dat je onder het mes moet. Heb je al die tijd oorpijn? Mijn oor heeft na de bevalling een week of 6 dicht gezeten en is soms nog steeds gevoelig, ik hoop maar dat dat uit zichzelf nog weg trekt.

Oja tip tegen soepogen voor degenen die borstvoeding geven. Stop tijdens het voeden een wattenschijfje in je bh (de borst waarmee je niet voedt op dat moment dus). Dat wattenschijfje wordt nat/vettig van de moedermelk en daarmee het oogje schoonmaken. Na 2 dagen dit regelmatig doen was het ineens over, terwijl het zalfje van de dokter niet hielp...

Nu nog even wat mail beantwoorden..

Groetjes,

Branca
ps voor Phoenix. Geboortegewicht van Hidde was 4130 gram, lengte ongeveer 53 cm.

Morgen gaan we voor de stand bij ruim 12 weken en de 2e prikjes...
Zo, ben alweer even terug (zondag) maar had weinig tijd met de 2 meisjes en nog een bult wasgoed weg te werken. Ben ook nog niet bijgelezen hier, zal zo een poging wagen zag dat het maar 5 pagina's waren...

Vakantie was geslaagd, helaas niet zulk mooi weer als gehoopt. Het was nog tamelijk fris en regende af en toe. We waren in Zuid-Italie en hebben veel cultuur en natuur opgesnoven, resten vanuit de oude Griekse en Romeinse tijden en zo en veel mooie bloemen. Maartje in de draagdoek ging perfect (maar een beetje last van mijn rug..) Lisa lopend, of bij vriend /schoonpa op de nek. De rugdrager was helaas kwijtgeraakt en werd door de vliegmaatschappij halverwege de vakantie pas bezorgd!

Maartje was helaas niet in goeie doen, heeft erg veel gehuild en gekrijst, wilde sommige dagen niks drinken (tot 12 uur aan toe!) en haalde dat dan 's nachts in, wat niet bevorderlijk was voor mijn nachtrust. Ze leek soms ontzettende pijnaanvallen te hebben, gilde het uit en kronkelde met haar hele lijfje. Zo zielig We hebben paracetamol gegeven en dan zag je haar ontspannen en viel ze als een blok in slaap. Halfslapend dronk ze ook wel. Vaak begon ze wel te drinken maar ging dan na een paar slokjes erg huilen. En 's nachts dronk ze steeds gewoon zonder morren of huilen, zo raar.

Ze was wel wat gegroeid, 280 gr in 3 weken. Ze weegt nu met 12 weken hetzelfde als Lisa met 4 weken! Maar ze ziet er wel goed en stevig uit.

Schoonvader dacht aan reflux-probleem, heb daar naar gezocht op internet en het gaat vaak samen en/of wordt verergerd door koemelkallergie. Dat is makkelijk te testen door zelf een weekje geen melkproducten te gebruiken. Op het CB dachten ze dat ze gewoon van streek was door de vakantie omdat ze wat gevoeliger is voor prikkels dan Lisa. Het gaat vandaag in elk geval beter dan het in weken is gegaan, dus ik ben al blij. Ik gebruik nu 2 dagen geen melk meer en als het goed blijft gaan ga ik weer melkdrinken om te zien of het daaraan lag.

Intussen denk ik wel dat we onze vakanties toch wat meer moeten aanpassen aan de kinderen, want Lisa heeft vaak haar slaapje gemist en was dan tamelijk onuitstaanbaar. In het vliegtuig wilde ik liever even onzichtbaar worden toen Lisa een gierende driftbui kreeg en Maartje gilend haar luier volpoepte (en overal doorheen lekte terwijl die vliegtuig wc's zo verotte klein zijn en stinken...) Ik denk dat het hele vliegtuig opgelucht ademhaalde toen ze na een kwartier allebei als een blok in slaap vielen

Maar vakanties die leuk zijn voor kleine kinderen vinden wij niet zoveel aan en andersom. Dan toch maar even bij opa&oma 'parkeren' en samen weg. En daarna nog naar een tropisch zwemparadijs met speeltuin om de dames blij te maken.

Lisa heeft nu trouwens een paar keer zo'n vreselijke driftbui gehad dat ze er zowat niet uitkwam, best zielig. 1 keer mocht ze nog niet uit bed (was erg vroeg), ze begon echt vreselijk te brullen en om zich heen te slaan en wilde uit bed klimmen. Toen papa haar vasthield werd ze nog bozer. Hij heeft haar vastgehouden tot ze kalmeerde (en dat ook steeds gezegd) maar het duurde wel 20 minuten of zo en ze ging steeds weer huilen en bleef nog een uur nasnikken. Ik weet niet zo goed hoe we het kunnen doorbreken/voorkomen.
Dokkie, welkom terug! Jammer van het weer in Italië.

Maartje klinkt een beetje als mijn oudste. Die kon ook zomaar zonder reden ineens enorm gaan krijsen en was dan ook niet meer te troosten, inclusief overstrekken e.d. Ik weet nog dat ik op een vakantie 's avonds uren met haar in de buggy rondliep omdat ze niet meer te troosten was. We zijn er nooit achter geweest wat het was, maar het ging geleidelijk over toen ze kon zitten (dat was tijdens een vakantie, dus dat weet ik nog goed) en later ook kon kruipen. Ik houd het er altijd maar op dat ze gewoon gefrusteerd was als baby en meer wou dan ze kon. Ze was ook altijd extreem oplettend naar haar omgeving, wou alles meekrijgen. Tegenwoordig is ze juist een heel makkelijk kind, dat eindeloos heel geconcentreerd met zaken bezig kan zijn.

En Lisa, tja, ik heb hier ook zo'n 2jarige rondlopen. Zolang hij uitgerust is kan ik er alles mee, maar o wee, als hij moe is. Dan kan ik eigenlijk maar beter doen alsof het niet mijn kind is en ik niet bij hem hoor . Hij is dan niet echt hanteerbaar meer om het maar netjes te zeggen. Hier werkt afleiden nog het best, als we zo'n bui aan zien komen, heel snel ingrijpen. En soms gewoon in bed mikken, dan is er geen redden meer aan.

Onze vakantie zijn hier nogal veranderd, maar onze vakanties waren ook niet echt geschikt voor meerdere kinderen. Tegenwoordig zijn we helemaal van de campings en nu met baby even een huisje (vanwege mogelijke huiloverlast). Gelukkig hebben vriend en ik heel veel gereisd en kunnen we dus wel een paar jaar zonder (alleen skieen mis ik heel erg, dat wil ik volgend jaar echt weer gaan doen).

Oeps, Minimeis is wakker. Ga eens even een meisje uit bed vissen.
Ben trouwens benieuwd of we alles in de auto gaan krijgen voor 3 kinderen. Er moet natuurlijk ook weer een kinderwagen mee, een wipstoel,de babygym, kleding voor 3 kinderen, vriend wil zijn fiets mee en dan ook het fietsje van oudste. Enfin, ik geloof dat we maar een aanhangwagen moeten kopen.

Met de longontsteking gaat het goed. AB slaat volgens mij goed aan en ik voel me een stuk minder ziek. Nog wel moe, maar dat kan volgens arts nog wel 2 weken duren...
Wat is er een hoop geschreven gisteren zeg!

Manlief en ik waren gisteren 5 jaar getrouwd, 's avonds zijn we met z'n tweetjes uit eten geweest. Mijn ouders hebben op Merel gepast. Dat is erg goed gegaan en wij hebben heerlijk van ons avondje genoten.

Het kolven ging erg goed gisteren! Ik had gisterenavond natuurlijk een voeding overgeslagen. Ik stond op klappen! Na Merels voeding heb ik in een kwartier 125 cc gekolfd en vanochtend weer! Dat schiet lekker op.

Afgelopen nacht ging erg goed. Merel sliep van 11 tot half 5, toen voeding en weer geslapen van 5 tot kwart 8! heerlijk is dat.

Anky, fijn dat de AB goed helpt. Ik hoop dat de vermoeidheid ook snel weg zal zijn.

Een aanhangwagen, goed idee! Ongelofelijk wat je voor zo'n kleintje allemaal mee moet slepen, ook als als opa en oma een paar uurtjes oppassen...

Dokkie, welkom terug. Op vakantie met twee kindjes is natuurlijk wel even wat anders dan met z'n tweeen, maar zo te horen/lezen hebben jullie je wel vermaakt.

Ukse, een sollicitatie, spannend hoor. Hopelijk levert het je wat leuks op!

Phoenix, schattig dat Sjoerd wilde helpen met schoonmaken. Het zal wel lekker geroken hebben in jouw keuken

Merel heeft trouwens niet echt een voorkeurshouding meer. In het begin wel, haar rechterkant, maar nu maakt het haar niets meer uit. Wij moeten dinsdagochtend weer naar het CB.

Fijne dag allemaal! Groetjes, san
Hallo iedereen,

Anky, ik hoop dat jullie een hele grote auto hebben

Wij hebben net een auto gekocht, en meteen maar een station genomen. Met name ook voor het kamperen.

Dokkie en Branca, goed jullie weer te zien.

Wat betreft de soepoogjes. Eline heeft dit ook al sinds haar geboorte. Bij het consultatiebureau met 4 weken zei de arts dat we drie dagen borstvoeding erin moesten druppelen en als het dan niet over was naar de HA.

Wij braaf gedaan, om vervolgens een heel verbaasde HA te zien die het heel raar vond dat het CB dat advies gaf want er is niets wat ze eraan kan doen en gaat vanzelf over... Inmiddels is het ook al veel minder, alleen nog als ze flink huilt, maar niet meer 's ochtends als ze wakker wordt helemaal dichtgeplakt.

Nachten gaan momenteel goed. Ze slaapt van ongeveer 22 tot 9 en komt 1x voor een voeding, meestal pas om 6 of 7 uur 's morgens dus zelf kan ik ook een lekker lange ruk maken :-)

Overdag slapen blijft erg lastig. Ze komt moeilijk in slaap en als ze dan eenmaal slaapt wordt ze elke 10 miniuten half wakker en huilt dan. Ze slaapt dan wel weer door na 10 seconden tot 5 minuten, maar 10 (of 1, of 4 of 12) minuten later gaat ze weer. Ernaartoe gaan helpt niet, daar wordt ze juist wakkerder van. Ik heb niet het idee dat ze goed uitsrust zo. Na een uurtje is het sowieso einde oefening en valt ze niet meer in slaap. Ze slaapt eigenlijk overdag alleen goed als ze in de draagdoek ligt maar dat wil/kan ik natuurlijk niet de hele dag.

Iemand nog tips hiervoor? Of maar gewoon wachten tot de fase voorbij is en ze beter slaapt overdag?

Hallo,

Ik kom even zeggen dat wij vanmiddag naar Spanje vertrekken. De auto zit echt tjokvol en t is een station... Ik ben er dus even een weekje niet. Geniet van de kindjes!

ciao ciao
Mir, is de fysio al geweest bij je? Ben benieuwd hoe het geweest is! Ik heb hier ook gebeld naar het CB, hoef niet langs te komen krijg gewoon de doorverwijzing. De fysio gebeld, maar ze was er niet, ze belt me dinsdag terug. Hopelijk kan ze dan snel komen of ik bij haar, want met koninginnedag enzo gaat er al snel weer een week voorbij (ze werkt maar 3 dagen in de week). Ik wacht ook maar eerst de fysio af en dan eventueel een osteopaat, behalve als het lang duurt voor de fysio kan, dan bel ik toch ook de osteopaat. Hoop dat het helpt!

Ciao, wat heerlijk naar Spanje, geniet ervan!! Enne, een station al vol? Wij hebben een opel corsa, dat wordt lachen als wij vd zomer op vakantie gaan

Judat, vervelend joh van dat overdag slapen. Ik heb helaas geen tips voor je, bij Bran is het vanzelf beter gegaan. In zijn bedje wil ie niet echt slapen, maar als ie gewoon beneden bij me is, in box/wipstoel/op de bank slaapt ie wel. Of in zijn kinderwagen al wandelend. Nu nog aanleren in zijn bedje, probeer het wel af en toe maar dan heeft ie hetzelfde patroon als Eline dan heeft. Misschien helpt het bij jou ook als ze dicht bij je in de buurt is dus niet in haar bedje? Maar dat zal je vast al geprobeerd hebben. Alleen in de draagdoek is inderdaad geen doen, dat hou je niet vol! Misschien heeft iemand anders goede tips voor je.

Anky, fijn dat de AB aanslaat! Kan me voorstellen dat je moe bent, da's echt een aanslag op je lichaam. Doe het maar rustig aan! (lekker makkelijk, met 3 kinderen )

San, gefeliciteerd met jullie 5-jarig huwelijk! Heerlijk hoor, lekker samen uit eten. En ook erg fijn dat jullie daarna zo'n goede nacht hadden. Is het zo gebleven?

Dokkie, welkom terug! Balen hoor, dat Maartje niet lekker in haar vel zat. Toch misschien maar vakanties aanpassen inderdaad. Kan me voorstellen dat dat wennen is, maar ja, als je met een huilend kind zit heb je ook geen geweldige vakantie! En wat je schrijft, anders maar zonder kids af en toe weg. Ook vervelend van Lisa's driftbuien joh, ook rot voor haar!

Bran heeft hier ook een soepoog. Al vanaf zijn geboorte ook. In z'n 2e week werd het even erg, met dichtgeplakt oog inderdaad, ook overdag soms. Maar de tip van moedermelk erin hielp bij hem heel goed! Hij heeft het nu nog licht, maar ook geen last van. Mijn vader heeft het ook, en hij is 52 Dus het zit hier in de familie. Op het CB zeiden ze ook dat het heel normaal is voor een baby, inderdaad vanwege traanklieren die nog niet optimaal functioneren.

Linda, jammer vh babyzwemmen. Ik wilde met Bran ook gaan, maar wacht toch nog maar even tot hij ook wat ouder is. Bevalt het werken je nog steeds goed?

Phoenix, balen zeg van je operatie. Wat een gedoe! Heb je veel last van je oor?

Oh, schreef net dat Bran beter slaapt overdag, wordt ie nu al na 10 min huilend wakker Ga dus maar even zn speen terug indoen en hem knuffelen! Fijn weekend vast iedereen, het wordt 20 graden, heerlijk!
Hallo,

Fenne, gisteren is de fysio geweest. Ze vond het allemaal nog niet zo ernstig en gaf toch met name de al bekende tips voor voorkeurshouding. We mogen meer met hem op de grond op een kleed oefenen. Dat deden we nog niet zo vaak ivm hond(enharen) en dochter. Nu toch maar proberen, ondanks dat Tom ook zo lekker meer gaat spugen. We hebben het niet gehad over een osteopaat. Ze komt over twee weken weer kijken. Gelukkig is Tom zijn schedeltje nog niet echt vervormd.

Dokkie, jammer dat Maartje nog niet zo in vakantiestemming was... Maar het was vast prachtig in Italie. Wij gaan onze eerste vakantie maar vieren in mei in een kindercottage van centerparcs. Vakantie met kinderen "voor beginners", haha.

Anky en ciao ciao, fijne vakantie.

Sanne, gefeliciteerd met jullie 5 jarig huwelijk.

Als ik jullie ervaringen lees met de soepoogjes en moedermelk, moet ik dat toch eens proberen. Tom heeft het nu behoorlijk erg en het schoonmaken is geen feest voor hem.

Fijn weekend allemaal. Groeten, Mir
Judat, herkenbaar van dat niet slapen overdag. Met een beetje geluk slaapt Merel een half uurtje na een voeding, maar daarna is ze ook weer klaarwakker. Meestal slaapt ze maar 10 minuutjes tussen twee voedingen. Het maakt niet uit of ik haar beneden in de wagen laat slapen of boven in haar bedje. Dinsdag moeten we weer naar het CB, dan zal ik eens vragen wat we daaraan kunnen doen.

Fenne, hoop dat de fysio of osteopaat helpt.

Waar wil je heen op vakantie in de zomer?

Mir, hier geen ervaring met soepoogjes (gelukkig).

In mei naar centerparcs? Wij gaan in augustus een weekendje met mijn ouders, zus, zwager en hun 2 kindjes.

Misschien boeken we zelf ook nog wel een weekendje, lekker met z'n drietjes!

Officieel is mijn verlof nu trouwens voorbij, maar gelukkig hebben we nu twee weken meivakantie. In overleg met mijn collega hoef ik pas op donderdag 15 mei ipv woe 14 mei. Kan ik lekker rustig beginnen met 2 dagen. Nog maar even niet aan proberen te denken, eerst lekker van de vakantie genieten!

Groetjes, san
Zo zeg ben even niet geweest maar er is een hoop geschreven!!

Mijn eerste werkweek zit erop......De eerste dag dacht ik;ik hoor hier niet,ik hoor bij mijn kleine mannetje,dag 2 vond ik het werk helemaal niets en de 3de dag ging het wel.....Ik vond het werk al niet heel erg leuk dus moet de komende tijd gaan bekijken wat ik wil.....Thijmen heeft het goed gedaan op het kdv,wel was hij heel moe! Wel goed geslapen maar hoed rukker het in zijn omgeving is,hoe meer thijmen zich gaat terugtrekken,hij slaapt dus wel maar rust niet goed genoeg uit,gister heeft hij dus bijna heel de dag geslapen!

Verder eigenlijk geen spannende dingen! Alles gaat heerlijk zijn gangetje!
Hehe, gisteren tot na middernacht aan het bijlezen geweest! Wordt wat veel om te reageren hier

Cin de eerste week zit er dus weer op. Als je je werk al niet geweldig vond is het extra lastig om weer te beginnen. Ik heb nog 1 week verlof en moet dan weer opdraven. Gastouderopvang is gelukkig rond. Nog wel wat dingen regelen met diensten en zo, en ik wil graag hulp in de huishouding want daar kom ik natuurlijk niet meer echt aan toe (met 1 kind al niet) en ik wil die tijd liever aan de meiden besteden.

Ik geloof dat ik mijn handen mag dichtknijpen met het slapen hier! Meestal vanaf een uur of 20.00 tot 04.00u momenteel. Dan even drinken en weer slapen tot 7. Vanochtend allebei wakker om 7.00u maar daarna weer in slaap gevallen tot 9.00u Heeerlijk! Dan overdag steeds wakkere perioden van 45 min. tot 1,5 uur en dan weer slapen voor 1 of 2 uur.

Hier gaat het verder ook wel lekker, vergeet een enkele keer dat ik op koemelkvrij-dieet ben... Zit ik aan de yoghurt met aardbeitjes, heb al 2 happen op en denk er dan pas aan. Gemaakt door mijn moeder die het ook vergeten was en zittend naast vriendlief die er ook niks van zei! Het zit duidelijk nog niet in ons systeem. Ik was gisteren hard op zoek naar chocola zonder melkbestanddelen. Gevonden! Swiss noir met hazelnoten, mmmm!

Ik vind het moeilijker dan tijdens de zwangerschap dingen niet eten (nou houd ik niet van filet americain en rood vlees dat scheelt) maar overal zit melk in!

Voor ik het wist had ik alweer een krentenbol op. Natuurlijk geen kofiie met melk, geen kaas op brood. Ik ben bang dat ik dit geen maanden ga volhouden.

Maar het lijkt wel te werken tot nu toe. Veel minder gehuil en beter drinken. Vrolijk tussendoor.

We zouden dit weekend gaan zeilen voor het eerst dit jaar. Bleek er iets mis te zijn met de boot, kon niet zo gauw verholpen worden. En het was juist zulk heerlijk zeilweer!

Volgende week maar, met al die vrije dagen.

Judat, had je al eens zo'n slaapzakje zonder mouwen geprobeerd? Vaak als kindjes licht slapen en soms met een handje in hun gezicht meppen zijn ze meteen weer wakker.

Wat irritant van dat vloeien Fenne! Ik vind het al vervelend dat ik af en toe wat bloedverlies heb en dan een tijdje niet en dan ineens weer 1 dag wel. Ik voel het niet aankomen, moet dus eigenlijk steeds inlegkruisjes dragen voor de zekerheid. Kan door de Mirena komen.
Pfff, wat een nacht... Merel wilde om 01.00 uur, 03.00 uur en 6.30 drinken! We hebben wel geprobeerd haar te laten liggen in de hoop dat ze weer in slaap zou vallen, maar dat gebeurde dus niet.

Een slaapzakje hebben wij trouwens ook. Ik merk eigenlijk weinig verschil. Met slaapzakje slaapt ze overdag net zo slecht / weinig als zonder. Misschien helpt het bij jou wel Judat.

Even een ander slaapvraagje: wat trekken jullie ze aan 's nachts?

Op de slaapkamer is het momenteel zo'n 20 graden (zonder de verwarming aan). We hebben wel altijd het raam open 's nachts.

Ik laat Merel 's nachts slapen in haar kleertjes van overdag. Dan krijgt ze een slaapzakje (zonder mouwen) aan en ze ligt onder een lakentje.

Nou heb ik af en toe het idee dat zelfs dit te warm is.

Zonder broek in de slaapzak misschien?
San ik bedoelde eigenlijk een slaapzakje zonder armsgaten, dus dat de armpjes erbij in zitten. Is een simpelere vorm van inbakeren. De handjes blijven dan ook lekker warm trouwens. 's Nachts heeft Maartje ook haar gewone kleertjes aan en zo'n (heel dun katoenen) slaapzakje met een dubbelgevouwen katoenen dekentje erover heen. Kamer is niet verwarmd, raam is dicht.

Ik hoop dat je vanmiddag nog een tukje kan doen. Ik wel, want oudste is naar KDV.

Vandaag testdag wat betreft de melk. Ik heb net mijn eerste kop koffie met warme melk op sinds een week. Mmmmm! Ben benieuwd of ze vandaag veel gaat huilen. Ik hoop eigenlijk van niet, dat het toch niet aan de melk ligt.

Morgen naar CB voor 2e serie prikken. Bijna 13 weken alweer!
Zo'n slaapzakje kende ik niet. Wie weet helpt dat wel. Zal morgen eens overleggen op CB.

Spannend Dokkie, zo'n testdag. Ik hoop echt dat het niet aan de melk ligt. Anders heb je in elk geval wel genoten van je koffie met warme melk. Goed idee trouwens! zal zo ook eens een kopje koffie gaan zetten.

Hier morgen ook de tweede serie prikken, Merel is al weer 12 weken vandaag, wat gaat dat toch snel!
even een kort ego berichtje, reageer later wel...

vannacht zijn we 5 huisgenoten rijker geworden. Onze kat heeft 4 rode kittens en 1 lapjes. Een baby is stiller dan 5 van die beesten. Nog iemand interesse????

Sollicitatie is niets geworden (moest in totaal 4 dagen aan de slag en dat zie ik nu net even niet zitten)

De oudste heeft vanmorgen een bezoek mogen brengen aan de poli chirugie en mag binnenkort onder het mes voor zijn voorhuid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven