Entertainment alle pijlers

Gouden kalveren

06-10-2012 00:13 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanavond was het Gala van de Nederlandse Film op TV, inclusief de bekendmaking en uitreiking van de Gouden Kalveren (voor de beste aceur/actrice/scenarioschrijver/film etc.). Ik ging ervoor zitten, maar ben na een klein half uur al afgehaakt. Wat een afknapper zeg.

Het begon al met de presentator en presentatrice. Een bijna extaltische, druk doende en schreeuwende Antilliaan waarvan ik bijna geen woord verstond. Daarnaast dan Doutzen Kroes, die behalve mooi stond te wezen, ook slecht stond te acteren dat ze voor deze presentatie wel "heel erg zenuwachtig" was. Kom op zeg: je loopt over de bekendste en beroemdste catwalks ter wereld, je hebt fotoshoots voor de meest toonaangevende modebladen ter wereld en je bent het gezicht van de bekendste mode- en make-up-merken ter wereld. Daar verdien je miljoenen mee. Dat gun ik je van harte en dat meen ik. Maar ga dan (na al die ervaring) bij de presentatie van de Gouden Kalveren jezelf niet ineens voordoen als een slechte actrice die bijna dillettanterig doet voorkomen alsof ze heel nerveus is. Dat komt niet geloofwaardig over, althans bij mij niet.

Dan de uitreiking van het eerste Gouden Kalf: aan een acteur die ik niet ken (zal wel aan mij liggen) voor een acteerprestatie in een film die ik niet ken (zal ongetwijfeld ook aan mij ligggen). Dat zo'n acteur dan na de uitreiking een paar mensen bedankt (regisseur, scenarioschrjiver, filmcrew) dat snap ik. Maar daarna wordt het allemaal ongeloofwaardig (volgens mij). "Ik wil ook mijn Pa bedanken die al meer dan 35 jaar niet meer onder ons is." Vervolgens steekt de acteur (een volwassen vent) het Gouden Kalf in de lucht en richt zijn gezicht en zijn blik ten hemel onder het uitspreken (met trillende onderlip) van de woorden: "Pa, die is ook voor jou..!"

Op dat moment heb ik afgehaakt. Acteren tot het gaatje. En een vorm van emotionele masturbatie die niet de mijne is. Ook acteurs/actrices mogen wel eens gewoon mensen zijn en normaal doen.
Haha, heb het zelf niet gezien maar wel gehoord (gelezen) dat er veel mensen zo over denken zoals jij beschrijft
Hahaha geweldige post! Twijfelde of ik zou kijken maar uiteindelijk niet gedaan. En niets gemist dus zo te lezen
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."
Vond de hele uitzending een amateuristische wanvertoning.
emotionele masturbatie, wauw! :')
Op basis van je beschrijving denk ik aan Jandino Asporaat als presentator, klopt dat?
Vorig jaar was het wel een belachelijk goede speech trouwens, van de winnende acteur.
quote:thomaaas schreef op 06 oktober 2012 @ 00:31:

Op basis van je beschrijving denk ik aan Jandino Asporaat als presentator, klopt dat?Yep! Was zijn naam alweer vergeten...
quote:aerial01 schreef op 06 oktober 2012 @ 00:33:

Vorig jaar was het wel een belachelijk goede speech trouwens, van de winnende acteur.Nasrdin dchar bedoel je?
quote:aerial01 schreef op 06 oktober 2012 @ 00:33:

Vorig jaar was het wel een belachelijk goede speech trouwens, van de winnende acteur.Ik ben acteur, ik ben Marokkaan, ik ben moslim, en ik heb een Gouden Kalf in mijn handen. Met alle respect, daar hoef je niet voor afgestudeerd te zijn aan de Universiteit.
Die Jardino, mag die alstublieft van tv....?
quote:luckyjane schreef op 06 oktober 2012 @ 00:37:

[...]

Ik ben acteur, ik ben Marokkaan, ik ben moslim, en ik heb een Gouden Kalf in mijn handen. Met alle respect, daar hoef je niet voor afgestudeerd te zijn aan de Universiteit.Hij zei niet dat hij Marokkaan is, hij zei: "Ik ben een Nederlander". En los daarvan, hij maakte emoties met die speech, bij heel wat mensen.
Ik vond die Doutzen wel enorm slecht als presentatrice zeg! Alles opgedreund alsof ze het uit haar hoofd had geleerd en niks geen spontaniteit.

Ze mag dan knap zijn, maar dan heb ik liever een iets minder knappe presentatrice (maakt mij als vrouw zijnde toch al niet uit ) die wel goed kan presenteren.

De winnende film, het meisje en de dood, ken ik trouwens ook niet, maar lijkt me best boeiend!
quote:Boarn schreef op 06 oktober 2012 @ 00:42:

Die Jardino, mag die alstublieft van tv....?Ik weet er nog wel een paar...
quote:frizzy schreef op 06 oktober 2012 @ 00:42:

[...]

Hij zei niet dat hij Marokkaan is, hij zei: "Ik ben een Nederlander". En los daarvan, hij maakte emoties met die speech, bij heel wat mensen.Inderdaad. Beetje neerbuigend To
Ik heb de speech van Nasrdine nog even gekeken. Prachtig. Tranen in mijn ogen.
quote:frizzy schreef op 06 oktober 2012 @ 00:47:

Ik heb de speech van Nasrdine nog even gekeken. Prachtig. Tranen in mijn ogen.Ik ook hoor, meestal.
quote:frizzy schreef op 06 oktober 2012 @ 00:47:

Ik heb de speech van Nasrdine nog even gekeken. Prachtig. Tranen in mijn ogen.

Sommigen hebben 'het' gewoon.

Vele vele anderen gewoon niet.
quote:VotesforLeo schreef op 06 oktober 2012 @ 00:45:

[...]

Inderdaad. Beetje neerbuigend ToIs absoluut niet neerbuigend bedoeld. Hij zal ongetwijfeld een geweldge film hebben neergezet of een goede acteerprestatie, daar twijfel ik niet aan. Maar het gaat mij om zijn reactie. Wat maakt mij het uit of hij Nederlander of Marokkaan of moslim of katholiek of Nederlands Hervormd is? Dat heeft toch niets met zijn acteerprestatie te maken? Daar gaat/ging het mij om: hij sleepte er (toen) zaken bij die niets met filmen of acteren te maken hebben.
quote:luckyjane schreef op 06 oktober 2012 @ 00:56:

[...]

Is absoluut niet neerbuigend bedoeld. Hij zal ongetwijfeld een geweldge film hebben neergezet of een goede acteerprestatie, daar twijfel ik niet aan. Maar het gaat mij om zijn reactie. Wat maakt mij het uit of hij Nederlander of Marokkaan of moslim of katholiek of Nederlands Hervormd is? Dat heeft toch niets met zijn acteerprestatie te maken? Daar gaat/ging het mij om: hij sleept er (toen) zaken bij die niets met filmen of acteren te maken hebben.Voor JOU had het er niets mee te maken. Voor HEM wel.
quote:bliksemse_bende schreef op 06 oktober 2012 @ 00:51:

[...]

Sommigen hebben 'het' gewoon.

Vele vele anderen gewoon niet. Zelfs al hebben ze op de universiteit gezeten.
quote:luckyjane schreef op 06 oktober 2012 @ 00:56:

[...]

Is absoluut niet neerbuigend bedoeld. Hij zal ongetwijfeld een geweldge film hebben neergezet of een goede acteerprestatie, daar twijfel ik niet aan. Maar het gaat mij om zijn reactie. Wat maakt mij het uit of hij Nederlander of Marokkaan of moslim of katholiek of Nederlands Hervormd is? Dat heeft toch niets met zijn acteerprestatie te maken? Daar gaat/ging het mij om: hij sleepte er (toen) zaken bij die niets met filmen of acteren te maken hebben.Zeker wel en al helemaal als je het plaatst in de context van die tijd. Jij bent vast geen allochtoon?
Stel dat ik een Gouden Kalf zou winnen (wat niet erg in de lijn ligt omdat ik geen films maak of acteer) en ik zou dat Gouden Ding (met trillende onderlip) dan gaan opdragen aan mjn vader die al 50 jaar geleden overleden is, dan vraag je je toch als argeloze TV-kjker toch af: wat is echt gemeend en wat is geacteerd?
quote:VotesforLeo schreef op 06 oktober 2012 @ 01:00:

[...]

Zeker wel en al helemaal als je het plaatst in de context van die tijd. Jij bent vast geen allochtoon?Nee, ik ben geen allochtoon. En "die tijd" was toch maar een jaar geleden?
Klopt, heel vervelend polariserend rechts klimaat, al langere tijd opgebouwd waarbij o.a Marokkanen en moslims stelselmatig werden weggezet als uitschot, buitenlanders en niet toekomstwaardig. Weet je nog?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven