Traktatie 1e verjaardag op kinderdagverblijf

05-04-2008 21:31 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort wordt mijn zoontje 1 jaar. Daar hoort natuurlijk een traktatie bij op het kinderdagverblijf.

Hij zit in een groep met kinderen tot 2 jaar. Nu vind ik het lastig om een leuke traktatie te bedenken en wat ik op internet vind is meer voor ouderen kinderen.

Wat me op zich leuk lijkt is iets van belleblaas met een lekker dingetje (rozijntjes o.i.d.) in een gezellig zakje, maar misschien hebben jullie wel veel beteren ideeen.

Misschien dat hier al eens een topic over was, maar via de zoekfunctie kan ik niks vinden.
Bij de zeeman hebben ze een netje met 5 kleurige badeendjes voor +/-1.39 euro. Bij de action 3 grotere badeendjes met koptelefoon/zonnebril/wandelstok etc. 3 eendjes voor 1.19 euro.

Van karton een kaartje maken, lintje erdoor en klaar.

Ik was per kind nog geen 50 cent kwijt schat ik.

En ook geen gedoe of kindjes iets wel of niet mogen.
koffie, zwart graag...
quote:lara1978 schreef op 05 april 2008 @ 23:31:

Mijn zoontje wordt binnenkort een jaar. Bij de Hema heb ik uitdeelcadeautjes gekocht. Je hebt verschillende soorten, maar we hebben de badspeeltjes waarmee je water kunt spuiten. Daar een doosje gedroogde Jip en Janneke-aardbeitjes bij en klaar. Je hebt dara trouwens ook speciale uitdeelzakjes.Mijn zoon tracteerde ook op de badspeeltjes en dan met een doosje Jip & Janneke rozijntjes. Het was een groot sucses.
quote:Blind Guardian schreef op 06 april 2008 @ 14:26:

[...]

Mijn zoon tracteerde ook op de badspeeltjes en dan met een doosje Jip & Janneke rozijntjes. Het was een groot sucses.

Jippie! Dan zitten we gebakken

Misschien truttig hoor, maar ik vind slagroomsoesjes niet een heel goed idee voor kinderen op de creche.
helemaal niet truttig, ik vind slagroomsoezen, koek, pannenkoeken echt belachelijke traktaties. veel kleine kinderen mogen dit niet hebben of krijgen er last van. De suikers zijn heel slecht voor hele jonge kinderen.

Ik erger me ook gek aan de basisschooltraktaties. Verder dan chips en uitdeelzakken snoep komen de meeste ouders niet. En dat terwijl overgewicht bij kinderen hand over hand toeneemt. Het argument: het is maar een traktatie en dat moet kunnen gaat niet op. De groepen zijn groot en zo is er elke week wel wat. Bovendien trakteren tegenwoordig juffen, meesters en stagiaires ook. En Krijgen de kinderen ook al snoep bij het boodschappen doen. Kortom je hoeft je kind zelf niks meer te geven ze worden toch constant door alles en iedereen gevoederd, alsof het aapjes zijn.
Lara en Meds, daar ben ik het helemaal mee eens. Is niet truttig hoor. Ik wil graag dat mijn kind gezond eet en daar horen voor mij geen zoetigheden bij. Op een gegeven moment is het niet meer allemaal te vermijden, maar nu kun je nog makkelijk bepalen wat je kind eet. Ik wil dus wel een verantwoorde traktatie maken.
ik zou willen dat mijn kinderen bij jou op het dagverblijf zaten josephine!!!
Het is denk ik ook een stuk onwetendheid, veel mensen weten niet dat er in danoontjes veel additieven zitten, en in "kinderkoeken" zoals liga of kapitein koek heel veel suiker. Ook het zogenaamd "kindvriendelijke" roosvicee is een gebitskiller eerste klas.

Rozijntjes zijn gezond en voor veel kinderen niet allergeen. Ook andere gedroogd fruit (zonder toegevoegd suiker) is lekker en gezond
en hoe eerder het melkgebit bloot wordt gesteld aan zuren en suikers, hoe meer last het kind heeft van kwetsbare tanden en tandbederf in het blijvende gebit.
up voor vingino
Mijn zoon kreeg vorige week een erg leuke traktatie: een verrekijker. Deze was gemaakt van 2 wc-rolletjes die met papier beplakt waren. Ertussenin een doosje rozijntjes met een briefje erop geplakt van het kind wat afscheid nam. Touwtje eraan en klaar! Zoon heeft de rozijntjes opgegeten en speelt nu nog met de verrekijker!
Op ons KDV (groep 0-4 jaar) trakteerde een van de ouders gebakjes; van de losse gebakjes van de bakker a 2,50 Euro per stuk. Dat vond ik echt te gek voor zulke kleine kinderen.
Toen mijn dochter 1 werd heeft ze leuke slabbertjes getrakteerd. Viel helemaal goed bij de ouders, want die kun je nog goed gebruiken als je kind 1 is

Snoep enzo vond ik ze nog wat te jong voor, omdat er ook veel baby's op haar groep zaten.
Mijn dochter trakteert morgen Jip en Janneke yoghurtrozijntjes met een potje Bellenblaas, verpakt in een leuk zakje. Ze zit in een verticale groep, dus er zijn kinderen die de bellenblaas al wel zelf kunnen gebruiken en anders is het leuk voor de ouders om bellen te blazen voor hun kindje.
yogurtrozijntjes = rozijntjes (prima) met een omhulsel van suiker en kleur en smaakstof (hyper allergeen) fijne verjaardag!
er zitten geen toegevoegde suikers-geur-of smaakstoffen in. (is van de Hema)
Morgen is mijn dochtertje één jaar oud.

Bij ons in de creche is het de gewoonte om te trakteren. Ik heb bij Hema tandenborsteltjes gekocht voor de kindjes daaraan zal ik een fototje van haar aan vasthangen.

Voor de kinderjuf heb ik nog een voorleesboekje van Bumba gekocht.

Ik vind die cadeautjes wel fijn om te geven en om te krijgen. Er wordt ook echt gevierd. Het is een persoonlijke keuze of je der aan meedoet of niet en hoeveel je eraan spendeert. Alles in totaal was ik zo een 20 euro kwijt.

Groetjes
Mijn zoontje heeft voor zijn eerste verjaardag getrakteerd op soepstengels met een vingerpoppetje van ikea. Hij zit in een gemengde groep, dus kinderen van 0-4. Ze vonden het allemaal leuk en lekker.
..
Toen mijn dochter een jaar werd heb ik NIETS getrakteerd. Zij zat in een groep tot een jaar. Waren nog 3 kindjes bijna 1 en de rest was jonger dan een half jaar. Vond het echt onzin en had het gevoel dat ik het anders alleen maar zou doen, omdat het zo hoort. Voor haar volgende verjaardag ga ik wel trakteren, omdat de kindjes (t/m 2.5 jr) het dan wel snappen. Heb best wel commentaar gekregen over het niet trakteren van vriendinnen en schoonzusje, maar ben echt blij dat ik bij mezelf ben gebleven.
Ik heb op de eerste verjaardag van zoon (die in een horizontale groep tot anderhalf jaar zat) geen "eten" getrakteerd. IK heb bij de Zeeman van die softballetjes gekocht en die "getrakteerd" met en foto van Zoon en zijn naam erbij. Dit omdat er heel veel kindjes jonger dan een half jaar zaten, die überhaupt nog niet eten (tenminste: de meesten) en een hoop kindjes tot negen maanden eten nog geen danoontje, of rozijntjes, of koek, of meer van dat. Omdat ik elke keer die traktaties kreeg en die zelf maar op at, omdat ik ze mijn zoon nog niet wilde geven, heb ik hiervoor gekozen.

Maar goed: als de grootste groep ouder dan een half jaar is, dan is een "kapitein koek", rozijntjes of danoontje natuurlijk wellekker
traktatie

Ik had een treintje gemaakt (zie foto) met daarin OF een pakje rozijntjes, OF Nijntje koekjes. De werktekening had ik destijds van een website geplukt maar ik weet even niet meer welke... Verder op stevig karton een treinrails getekend + wat boompjes opgeplakt van gekleurd papier. Watten als stoom uit de locomotief.

Misschien een ideetje?
Hallo allemaal,

Ik dacht laat ik eens googlen en kijken wat de andere mama's voor tractatie doen op de creche. En zo kwam ik bij de viva site! Wat heeft iedereen leuke ideeen! Ik heb zelf badspeeltjes gekocht bij de kruidvat 10stuks 2,80euro daar doe ik een zelf gemaakt kaartje aan met mijn zoontjes foto en een bumba-cakeje.. Zat te twijfelen over rozijntjes of danoontje het is een groep van 0-2. Op de site van party-gifts.nl heb ik ook leuke uitnodigings kaartjes afgedrukt heel erg leuk! Zeker de moeite om eens op te kijken.

Groetjes Daantje
Wow wat ben ik blij dat mijn kind niet op zo'n creche zit waar je 'moet' trakteren, en dan nog maar liefst zo origineel mogelijk. Wat een gedoe zeg :-) En dan vooral voor kinderen tm 3 jaar, waarom in godsnaam doe je jezelf dat aan?

*is in een kritische bui vandaag*
Onze zoon zit net op het kdv en er werd me in het intake gesprek duidelijk gezegd dat ze liever niet hebben dat er getrakteerd wordt in de groep 0-2. Ik kan me daar goed in vinden. Zij doen het zelf in de groep met een liedje en rozijntjes. Prima, ik wil nl niet dat mijn zoon suiker ed krijgt de eerste anderhalf-2 jaar.
En daarna vind je het wel goed dat je zoon suiker krijgt? Wat is er mis met suiker? Wist je dat er in fruit ook suiker zit? Geef je je zoon ook geen fruit?
En daar gaan we weer.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven