Werk & Studie alle pijlers

Zou JIJ?

10-10-2012 18:27 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zou jij als ondernemer 5 studenten van de hogeschool/universiteit studenten (aannemen/inhuren) voor een kleine vergoeding om de zaak te helpen?
nee. doei.
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."
NEE!
waarom niet?
Ik zou het als student niet willen, lekker alles op orde maken voor een kleine vergoeding. Als ondernemer zou ik het wel willen natuurlijk,wel lekker makkelijk extra handen voor een klein bedrag.
Nope
Als je bereid bent om eventuele gevolgen op je te nemen en niet te zeiken als het mislukt moet je het doen. Vraag blijft of er studenten zijn die zich hiervoor laten gebruiken. Als ze slim zijn overleggen ze het met wat mensen in hun omgeving en accepteren jouw 'ruime' aanbod niet.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
zwart of wit?
Nee, dat zou ik niet doen.

Niet als student en niet als ondernemer.
wat moet ik verstaan onder een kleine vergoeding.

En als die klein is: waarom zou ik als student jou dan willen helpen?
Om de zaak te helpen? Dat is wel een heel summiere omschrijving. Een student als hulp in de bediening of als telefoniste/receptioniste? Of studenten die een afstudeeropdracht marketing moeten uitvoeren? Zit nogal wat verschil in...
Life is like a pipe and I\'m a tiny penny rolling up the walls inside
Kort: Er is een (particuliere school) die vraagstukken van bedrijven oplost, zijn groep studenten die een jaar lang gaan werken om die vraagstukken op te lossen voor het bedrijf en aan het eind van de rit kregen ze een mooie vergoeding van ong: 1000... euro.

Ik vond het raar waarom een bedrijf dat zou doen, voor de studenten begrijp ik het wel.
Evelyn daar heb je gelijk in, maar het gaat dan om grote zaken als, een marktonderzoek doen, of een financieel plan opzetten voor het starten van hun nieuw filiaal etc... (geen idee wat ze precies gedaan hebben), maar hebben wel mooie centjes eruit gehaald.

En zo worden zij door bedrijven ingehuurd.
1.000 voor 1 jaar, is minder dan 100 euro per maand, is minder dan stage vergoeding. Dat is niet mooi. Welke tijdsinvestering, kennisinvestering, ...etc verwacht je van de studenten?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik meen te lezen dat het gaat om vraagstukken die gebruikt worden als cases.

Heeft dus niet zoveel met stage te maken. Slim dat er op die manier samengewerkt wordt, al vraag ik me wel een beetje af wat de validiteit en/of waarde van het eindresultaat is. Doet een docent nog aanvullingen bijvoorbeeld?
quote:viva-amber schreef op 10 oktober 2012 @ 19:13:

1.000 voor 1 jaar, is minder dan 100 euro per maand, is minder dan stage vergoeding. Dat is niet mooi. Welke tijdsinvestering, kennisinvestering, ...etc verwacht je van de studenten?Het was trouwens meer dan 1000 euro vandaar de ...., maar goed. Het gaat erom dat studenten praktijkervaring opdoen in een bedrijf vanaf het eerste jaar, zodat ze niet tot het 3de jaar moeten wachten voor een stage en zo hebben sommige studenten een baan kunnen krijgen in dat bedrijf omdat het bedrijf de kwaliteiten van de student direct meet.
quote:susanna1980 schreef op 10 oktober 2012 @ 19:21:

Ik meen te lezen dat het gaat om vraagstukken die gebruikt worden als cases.

Heeft dus niet zoveel met stage te maken. Slim dat er op die manier samengewerkt wordt, al vraag ik me wel een beetje af wat de validiteit en/of waarde van het eindresultaat is. Doet een docent nog aanvullingen bijvoorbeeld?Zij behandelen vraagstukken wat ik begrepen heb, ik weet niet precies in hoeverre zij met het bedrijf meegaan, maar het is de bedoeling dat het eindresultaat gebruikt word door het bedrijf. De persoon die het bedrijf gestart heeft is docent/stuur persoon voor de studenten en de tussenpersoon.
Ja!
Kan ik al komen?
Ik, als student, zou niet een jaar lang gaan werken voor ¤1.000. Wanneer ik een baantje in een winkel, supermarkt, etc. aanneem verdien ik meer. Ik denk dat als je zo'n idee wilt opzetten, je moet gaan werken met studiepunten (alleen dan een project van hooguit een halfjaar oid).
quote:poedelin schreef op 10 oktober 2012 @ 19:55:

Kan ik al komen?Als er genoeg vraag naar is, zal deze strategie vaker gebruikt worden tussen studenten en bedrijven, en dan ga je snel genoeg van ons horen.
Nee, ik zou geen groep studenten op deze manier in mijn bedrijf aan het werk zetten. Ik vind het allemaal nogal vaag. Bovendien vraag ik me af wat ik me voor moet stellen bij het resultaat? Wie zegt dat het de moeite (naast geld moet er ook tijd in geïnvesteerd worden, een stagebegeleider aangesteld worden enz...) waard is wat opgeleverd wordt?

Is die onderwijsinstelling wel een erkende onderwijsinstelling eigenlijk?
quote:sanniel schreef op 10 oktober 2012 @ 19:58:

Ik, als student, zou niet een jaar lang gaan werken voor ¤1.000. Wanneer ik een baantje in een winkel, supermarkt, etc. aanneem verdien ik meer. Ik denk dat als je zo'n idee wilt opzetten, je moet gaan werken met studiepunten (alleen dan een project van hooguit een halfjaar oid).

Nogmaals sanniel, ze hebben geen 1000 ontvangen, het was ong 10x dat bedrag en het hangt er sterk van af waar je interesses liggen. Bij de 1 is het geld en dan zou je hier absoluut niet moeten wezen en bij de ander gaat het om de werkervaring in de richting waar jezelf op wilt, accountant etc.., netwerken, en misschien zelfs reizen naar het buitenland voor dat bedrijf. Hier gaat het absoluut niet om geld. Er zijn veel studenten die het in zich hebben om meer te doen, dan ze nu werkelijk doen en daar geeft zo een systeem hun de kans voor.

Heb je liever een bijbaan bij een supermarkt waar je lekker geld verdient elke maand, of heb je liever een (baan) waar je direct werkervaring opdoet in de richting waar je later zou willen zijn? Voordeel: Je loopt 2 stappen voor op studenten die alleen maar theorie ervaring hebben

Het is trouwens zeker een goed idee om het te koppelen aan studiepunten!!!
quote:leentjedb schreef op 10 oktober 2012 @ 20:06:

Nee, ik zou geen groep studenten op deze manier in mijn bedrijf aan het werk zetten. Ik vind het allemaal nogal vaag. Bovendien vraag ik me af wat ik me voor moet stellen bij het resultaat? Wie zegt dat het de moeite (naast geld moet er ook tijd in geïnvesteerd worden, een stagebegeleider aangesteld worden enz...) waard is wat opgeleverd wordt?

Is die onderwijsinstelling wel een erkende onderwijsinstelling eigenlijk?

Het bedrijf kiest ervoor als het de moeite waard is om die studenten in te (huren).

Het is een erkende onderwijsinstelling, erg prijzig om erin te komen daarom willen wij dat anders aanpakken.
Een student voor een euro of 0-400 per maand stage laten lopen, in de vorm van een opdracht of onderzoek, is natuurlijk niets nieuws.

Wat schiet een bedrijf ermee op om een hele groep te laten komen? Werkplekken kosten ook geld! Ik zie daarin geen enkele toegevoegde waarde. En al helemaal niet als het eerstejaars studenten zijn die naast ervaring ook nog eens de theorie tekort komen.

Bovendien zijn de voorbeelden van projecten ook niet snugger. Als een bedrijf een nieuwe vestiging wil openen, dan hoeft het geen jaar te duren om daar een plan voor te schrijven of onderzoek naar te doen. Commerciële bedrijven schakelen veel sneller!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven