Postcrossing deel 9

08-07-2012 12:53 2788 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe werkt postcrossing:

Eerst de verkorte versie:

Vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen.

Je zult het adres via e-mail, met een Postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het Postcard ID op de kaart.

Het Postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren.

Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
Aaah ok, ik snap.

Hoop dat ik snel weer hurray's krijg. En kaartjes in de bus natuurlijk!
Hallo lieve dames (meiden) allemaal. Ik ben net terug van een weekje Toscane. (Steph, waar ben je?) Ik heb het leuk gehad en ik heb veel gezien. Uiteraard ook diverse kaartjes gekocht. Dat begon al op Schiphol en in Italië heb ik regelmatig bij de kaartenrekken gestaan.

Bij thuiskomst een aantal kaartjes te registreren. Waarvan twee echt erg leuk. En ook een aantal enthousiaste hurray's in mijn mail. Morgen gelijk maar weer adressen aanvragen.
@Nicolientje: Fijn te zien dat je weer lekker fanatiek mee schrijft.

@Dreamer: Dat kaartje met die ballonnen heb ik denk ik gehad van mijn lief toen ik mijn propedeuse had gehaald.

@Jurk: Grappig verhaal.

Expo failliet? Vandaar dat ie weg is uit mijn stadje.

@Neferisis: Wat een verrassing om na zo'n tijd (274 dagen) nog een hurray te krijgen. En je hebt een fan zo te lezen.

@Droomz: En nu moet je weer wachten tot de salarisstorting?

@Italië-meisje: Veel plezier.
Ondanks Ivon (die ik ook niet zo goed kan hebben) kijk ik toch altijd. Ik ben veel te nieuwsgierig naar al die mensen die mee doen. Hoe ze zijn en hoe ze zich gedragen, wat ze willen en vooral ook wat ze niet willen. Interessant en soms verbazingwekkend. Ik ben wel heel benieuwd naar wie die bekende van Neferisis is.

Lege profielen krijgen bij mij sowieso een opmerking over het gebrek aan tekst. Afhankelijk van hoelang zij lid zijn is het een advies (maak het leuker voor jezelf en de ander) of gewoon de opmerking: goh, al zolang lid en nog steeds geen profiel. Qua kaartjes stuur ik iets waar ik vanaf wil. Geen moeite willen doen voor een profiel is voor mij geen moeite doen voor een kaartje (etc.). Nieuwelingen stuur ik niet gelijk iets lelijks. Ik geef ze ten eerste het voordeel van de twijfel en daarbij wil ik het goede voorbeeld geven.
@ neferiris, ja waren wel leuke profielen. 1 was erg kort dat vond ik wel jammer.

Heb zelf een mooi uitgebreid profiel gemaakt. Mijn engels is niet 100% maar wel heel leesbaar.

Heb geen kaartjes voorkeur aangegeven, alleen dat ik geen gratis advertentie kaarten wil.

Kijk het eerst eens aan. Foto bij profiel lukte niet, kreeg alleen het linkerbovenhoek gedeelte, morgen nog eens proberen met een andere foti.

Vertelde vriend hiervan vanavond, hij was meteen enthousiast. Oh wat gaaf, dat zoiets bestaat. Wanneer krijg je je eerste kaart?

Hij bogon al meteen over dat we de kaarten dan in een lijst konden doen als collage om in de wc te hangen. ( hier moet nog wat komen en ik was erg insiratieloos). Leuk zo'n enthousiaste vriend haha.
Ik moet weer wachten tot de 20ste. Maar ik vind eens per maand ook wel genoeg voor Postcrossingkaartjes.

Leuk dat je vriend zo enthousiast is, italie_meisje!

Ik heb net voor zo'n 32 e. postzegels besteld. Ik wil een voorraadje aanleggen voor als de tarieven volgend jaar omhoog gaan

Hopelijk kan ik ook nog wat extra in november en december halen.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Kun je de postzegels van dit jaar volgend jaar nog gebruiken? Niet dat het nummer een andere kleur krijgt en je bij moet plakken.

Want als dat niet het geval is ga ik ook nog even een voorraadje aan leggen.
Twee gezellige kaarten ontvangen, waarvan eentje uit eigen land binnen een dag bezorgd. De post kan het dus nog wel.

@OJNJ > nog enige pc-activiteit vandaag?

@Indie > wat heerlijk om een weekje in Toscane doorgebracht te hebben. Ooit kwam ik er heel regelmatig, ik had toen nog een Italiaanse partner (ik was ook een soort 'Italië meisje ).

Mijn huidige oer-Hollandse man is een echte francofiel. Mijn laatste Italiaanse trip is toch al gauw zo'n vijf jaar terug, veel te lang geleden.

Wat de bekende bij BZV betreft: het is een oud-collega, die ik al ruim 25 jaar niet meer gezien of gesproken heb. Meer ga ik er niet over vertellen.

@Italie meisje > leuk, dat jouw vriend zo enthousiast over jouw nieuwe activiteit is. Mijn man ziet de lol er niet van in, mijn kinderen zijn beiden ook een tijdje actief geweest, maar hebben zich allang weer op andere hypes gestort.

De postzegels met een 1 of 2 erop blijven gewoon bruikbaar. Bij postzegels met een andere waarde erop, bijv. 44 cent. moet je gaan bijplakken (is nu ook al het geval).

@Droomz > welke zegels heb je ingeslagen? Ik heb net de nieuwste Anton Pieck en buitenplaatsen postzegels binnen.

Het eerste kind ploft net binnen met de kreet "herfstvakantie yeah!". Ik ga eens een pot thee zetten. Fijn weekend allemaal!
Jep, bij de nummerzegelshoef je niet bij te plakken.

Ik heb de Anton Pieckzegels, decemberzegels van vorig jaar, 60 jaar Madurodam en Nederland in de bosatlas besteld. O, en iets met microbiologie.

Vandaag een bos uit Duitsland in de bus.

Mijn ex (ooit vriend ) zit de leukheid van Postcrossing ook niet in. En mijn moder ook niet
Jaaa weer een hoera! Hij heeft er 21 dagen over gedaan, maar hij moest dan ook naar Belarus.

De afzender zegt 'thanks for card'. Ik ga er maar vanuit dat ze niet zo goed Engels kan
ouwejurknieuwejurk wijzigde dit bericht op 12-10-2012 20:32
Reden: vergeten
% gewijzigd
Haaii

ik ook hurray uit Belarus. Ik loop wel synchroon met iemand van jullie deze week, haha. En heb Anton Pieck zegels gekocht, gisteren. Kreeg ik pen bij in de vorm van een tube. Grappig!

Zondag maar adrestje trekken, scheelt 2 dagen 'onderweg'
Later is nu
Die Anton Pieckzegels met pen heb ik ook! Grappig ding. Zal 'm gebruiken voor mijn Postcrossingactiviteiten

Heb meteen een paar nieuwe adressen getrokken, VS en Taiwan. Maar goed dat ik alvast wereldzegels heb ingeslagen.

Leuk om van jullie te lezen wat voor kaartjes jullie krijgen. Mag nu al 6 kaarten onderweg hebben!
Hmm ik dacht even dat m'n email het niet meer deed, dus toch maar een adres getrokken. Wel leuk, naar USA, iemand die al honderden kaarten heeft. Eindelijk iemand die graag bloemen wil (heb er zo'n 30 op voorraad) maar ze wil héél graag een Fries paard. Sja.. en je komt uit het Noorden of niet.. ga morgen toch even kijken
Later is nu
Waar halen jullie een beetje goedkoop veel leuke kaarten. Ik wil graag een voorraadje maken. Dus het liefst iets waar ik kaarten per thema in een set kan bestellen. Bijvoorbeeld bloemen en dieren en andere van dat soort thema's. Als ik dan een profiel met een speciaal verzoek krijg ga ik nog wel de stad in voor een kaart, maar een voorraad is wel handig. Ook vind ik kaarten van 2 euro ofzo wel elke keer aan de prijs.
Heb wel goedkope gezien. Bij heutink 18 euro per set, maar dan heb je er meteen 96. Ook weer beetje overdreven.
@Italië meisje > op de eerste pagina van dit topic vind je een hele reeks webwinkels. Ik heb zelf goede ervaringen met cardcetera, funnycard, postzegelerop, natuurlijkefoto, thetinstarcompany en bykris.

Ik heb geen pen bij mijn Anton Pieck zegels gehad.
Da's jammer Neferisis.

IK kreeg net een kaartje uit Duitsland. Op 28 september verstuurd. Ik snap het niet helemaal, want als deze sneller gereisd had, had ik dus op een gegeven moment meer ontvangen dan verzonden kaartjes gehad. Denk ik.

Maar hee.. waarom klagen

edit: haha, hij had de verkeerde kaart bij mij ge-upload. Die andere was ook mooi
Later is nu
Meer ontvangen dan verzonden kan best Heb ik ook weleens.
hoera! Mijn eerste kaartje is overgekomen. Naar Duitsland. Hij heeft er 2 dagen over gedaan.
Vandaag 2 adressen aangevraagd. Duitsland en Belarus (goh, verrassend). De eerste heeft alleen geschreven dat hij/zij postbode is en geen voorkeur heeft voor kaarten en de tweede was een leuk profiel waar waarschijnlijk een Fiepje heen gaat.

Ook kreeg ik een "hurray" op een hurray die ik had verstuurd. Iemand vond dat ik een heerlijk uitgebreid verhaal had geschreven, beter dan de korte bedankjes die zij meestal krijgt. Leuk dat mijn enthousiasme wordt gewaardeerd.

@Italië-meisje: Vanaf nu zit je bij je brievenbus te wachten op je eerste kaartje. Het moment van ontvangen is aangebroken.

@Neferisis: Ik vond de Italiaanse mannen minder interessant dan alle mooie dingen die ik heb gezien. Al heb ik volgens mij meer Duitsers en Amerikanen dan Italianen gezien.

Fijn weekend allemaal.
Hallo allemaal!

De afgelopen weken heb ik weinig tijd gehad voor dit topic, maar nu kom ik me toch maar weer eens langs. (Ik las ergens dat er wat fossielen gemist werden, maar ik weet niet of ik daar ook toe gerekend word. Anders is er nu eentje minder 'kwijt' )

Welkom aan alle nieuwe meeschrijvers! Leuk om te lezen hoe enthousiast jullie zijn

Voor nu alleen even een paar reacties op jullie postings van de laatste pagina. Anders is het helemaal niet meer te doen.

Italie_meisje, leuk je eerste hurray! Nu geduldig wachten op je eerste kaart in de brievenbus. Voor dieren-, bloemen- en kunstkaarten voor een voorraad kan je ook eens kijken naar postcardbooks.Goedkope boekjes zijn te koop bij de Slegte, maar ook bij bol.com, en een aantal van de eerder genoemde webwinkels zijn er mooie te vinden.

Neferisis, wat grappig dat je iemand kent van BZV. Ik kijk ook graag, maar als er een bekende meedoet lijkt het me wel bijzonder.Heerlijk dat je kinderen al herfstvakantie hebben. Wij buffelen nog even een weekje door.

Indie, wat heerlijk, een weekje Toscane! En wat leuk dat je bericht zo werd gewaardeerd dat je nog een berichtje kreeg.

Vandaag had ik 4 kaarten in de bus, waarvan een mooie tekening van Alice in Wonderland.

Ook heb ik nog net voor een enorme bui 5 kaarten gepost: het idrukkeroog naar de USA, een kameel naar een verzamelaar in Canada, een schoolplaat naar Letland, een kind in klederdracht naar Japan en een viewkaart naar Londen. Die laatste was naar een meisje dat net haar eerste hurray had gekregen, dus ik ben benieuwd of mijn kaart nu de eerste postcrossingkaart in haar brievenbus zal zijn.

Fijn weekend verder allemaal.
HaiHai

ik heb helaas niet echt een goede kaart van aan Fries paard kunnen vinden. Ben wel zeker 45 minuten zeer zeer zeer gelukkig geweest in een héle leuke kaartenwinkel in Stad. En heb ik net nog een adres getrokken, want had een hurray uit China (hoeraaaa na 35 dagen! ) . Trek ik een Turkse en van haar hele wenslijst heb ik zúlke leuke kaarten gezien, maar niet gekocht. ~zucht~

Gelukkig wilde ze ook unicefkaarten. Die heb ik niet, maar wel kinderzegelkaarten. Ook een goed doel voor kinderen En met een afbeelding, waar ze om vraagt.

Voor wie het snapt en interesseert: In de Bruna in Helpman hebben ze geweldige kaarten van onze provincie. Om te smullen! Helaas ook veel dubbele kaarten. Eh.. ohja.. 't is geen goedkope hobby

De slegte! Goed idee! Ik vroeg me al af waar je die kaartenboekjes kunt kopen!
Later is nu
Manlief is een weekend zeilen, dochter is logeren (=stappen) bij een vriendin en zoon slaapt uit. In alle rust, met een heelijk muziekje op de achtergrond, vijf kaarten uitgezocht:

* een N.I. met fruit gaat naar Duitsland

* een kaart uit de oude doos naar Portugal

* humor naar het Verenigd Koninkrijk

* Pippi gaat de Achterhoek op stelten zetten

* een vliegtuig gaat naar een Japanner met meer dan 4500 ontvangen exemplaren (een hele klus om nog iets origineels voor hem te vinden).

@Dreamer > je krijgt er altijd spijt van als je mooie kaarten uiteindelijk toch maar in de winkel hebt laten staan.

Ik heb echt even zitten puzzelen op 'Helpman', dacht in eerste instantie dat het een cryptische omschrijving van jouw woonplaats was... Google bood uitkomst.

Die kaartenboekjes van de Slegte zijn zwart/wit afbeeldingen van oude ansichten uit bepaalde steden/regio's. Bol ('postcardbooks') en sommige online kaartenwinkels verkopen ook postkaartenboeken (van Tushita) met bepaalde thema's. Vaak 30 kaarten voor nog geen tientje.

@Italië meisje > eindelijk post, wat stond er op het kaartje?

@Indie > ik hoef ook echt niet terug naar Italië voor de mannen, daar ben ik wel klaar mee. Ik mis wel de cultuur en het fantastische eten.

@Stereogram > ha medefossiel! Ik ben benieuwd welk Alice kaartje je hebt ontvangen. Als het een onbekend exemplaar is belandt deze geheid bij mijn favorieten.

Ga je nog speciale activiteiten doen met jouw leerlingen zo vlak voor de vakantie? Ik had gehoopt nog wat dagen op pad te kunnen gaan met het gezin, maar dochter moet deze week een Engelse toets maken (wil volgend jaar naar een Amerikaanse uni) en ook nog naar open dagen van Nederlandse universiteiten. Voor zoon moet hoognodig kleding geshopt worden, is weer overal uitgegroeid. Het wordt hier dus een rommelige, maar vast wel een gezellige week.

Gisteren vergeten de bus te legen, ik had tot laat het huis vol met familie. Zo maar eens gaan doen, toch nog post op zondag!
dreamer, Stad heeft een hele leuke winkel met kaarten ja! Vind het ook jammer dat ik er nooit meer kom en het nou niet echt in de buurt van de Domstad is .

Gister een kaartje gehad uit Ierland met een leuke voorkant en 1 van haar favoriete recepten op de achterkant. Leuk!
@Neferisis: Dat eten ja, het is maar goed dat het maar een week was, anders groei ik dicht. En al die heerlijke ijsjes.....................

Lag er nog iets in je bus?

@Stereogram: Goed je weer te zien (lezen).

@Dreamer: Jammer van dat paard.

Gelukkig kun je postcrossing net zo duur maken als je zelf wilt, maar dan moet je wel wat meer zelfdiscipline hebben dan ik. Ik ben zelfs een beetje geschrokken van de hoeveelheid kaartjes die ik heb gekocht in Italië.

Vandaag nog twee adressen aangevraagd. USA (waterval met grot) en Rusland (Anne Geddes). Weer geen bijster originele landen, wel weer prima profielen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven