Wonen in de buurt van het strand

14-10-2012 18:43 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Man en ik willen *ergens in de toekomst* gaan verhuizen waarbij we meer richting het strand gaan (dit ivm hobby (passie) man). Eigenlijk maakt het ons niet zoveel uit waar. Wat mij betreft zou het ook groningen of friesland kunnen zijn, maar ivm werk (of liever het gebrek aan banen daar) lijkt me dat niet zo handig. Wie heeft er goede/leuke ideeen. Het hoeft niet direct aan het strand te liggen, maar half uur rijden is wel de max.

Onze 'eisen':

- max half uur reistijd naar het strand (mag overigens ook ijsselmeer zijn)

- geen al te moeilijke huizenmarkt (lees betaalbaar)

- redelijke werkgelegenheid.

Qua afstand van het strand zijn er natuurlijk best veel mogelijkheden, maar vooral het 2e en 3e punt vind ik heel moeilijk om te bepalen, aangezien ik zelf aan de andere kant van het land woon. Ik snap dat er in Amsterdam een goede werkgelegenheid is, maar een fatsoenlijk huis/appartement vinden is daar weer behoorlijk lastig. Van minder bekende plaatsen kan ik dat echter bijna niet bepalen. Iemand misschien een goed idee voor een geschikte plek?
Haarlem
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Enkhuizen
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Harderwijk
Den Haag
quote:Cateautje schreef op 14 oktober 2012 @ 18:45:

Den HaagIs het in Den Haag niet lastig dan om een betaalbaar appartement/huis te vinden? Ik heb daar altijd hetzelfde idee bij als Amsterdam?
Ik zeg Amsterdam Zuidoost, overal dichtbij en redelijk grote woningen voor redelijke prijzen. Erg dichtbij snelweg.
In groningen zit je niet dicht bij het strand.wel in de buurt van lauwersoog.
quote:Missprincesa schreef op 14 oktober 2012 @ 18:49:

[...]

Is het in Den Haag niet lastig dan om een betaalbaar appartement/huis te vinden? Ik heb daar altijd hetzelfde idee bij als Amsterdam?Nee valt mee, maar is wel aardig aan de prijs.
quote:Missprincesa schreef op 14 oktober 2012 @ 18:49:

[...]

Is het in Den Haag niet lastig dan om een betaalbaar appartement/huis te vinden? Ik heb daar altijd hetzelfde idee bij als Amsterdam?Helemaal niet, Den Haag is vergeleken met Amsterdam uitermate betaalbaar (heb woonervaring in beide). Haarlem is wel pokkeduur.
Den Haag scheelt een factor drie wat betreft prijs. Wat in Amsterdam 4 ton kost, kost in Den Haag 1.5 ton.

Wil je een grote stad en nog goedkoper zitten, dan moet je naar Rotterdam.
quote:satsuma schreef op 14 oktober 2012 @ 18:50:

Ik zeg Amsterdam Zuidoost, overal dichtbij en redelijk grote woningen voor redelijke prijzen. Erg dichtbij snelweg.Daar ga je toch niet voor de lol wonen, joh...
Inderdaad, Den Haag!

En daar valt nog best een huis te vinden voor een redelijke prijs, in een aardige buurt.

In ieder geval een heel stuk goedkoper als Amsterdam of Haarlem.

Scheveningen is wel een stukje duurder. Maar al vanaf zo'n twee ton kun je met zeezicht wonen, pal aan het strand.

http://www.funda.nl/koop/ ... straat-gevers-deynootweg/
Als het ook IJsselmeer mag zijn, dan zou je kunnen kijken naar plaatsen in Flevoland. De huizen zijn hier niet duur.
Rotterdam-Hoek van Holland is een half uurtje met de auto, een leuk appartement heb je al vanaf ongeveer 2 ton.
verba volant, scripta manent.
Almere
'betaalbaar' is wel een rekbaar begrip Voor de één is bijv Den Haag betaalbaar, voor de ander is dat veel te duur.
Alles tussen Schagen en Den Helder ligt op 5 tot 30 minuten van het strand.
En als je die suffe strandjes bij ons ook meetelt, wordt het zoekbereik wel heel groot!
Wat zoek je in een woonplaats?

Liever een stad of een dorp? Veel drukte of liever wat landelijker wonen?
Muiderberg.
Hoek van Holland, Westland, Maassluis, Vlaardingen, Schiedam.
quote:satsuma schreef op 14 oktober 2012 @ 18:50:

Ik zeg Amsterdam Zuidoost, overal dichtbij en redelijk grote woningen voor redelijke prijzen. Erg dichtbij snelweg.Daar wil toch niemand wonen?
Inderdaad. Amsterdam Zuid Oost wil je echt niet wonen "om dicht bij zee" te wonen. Vreselijk deprimerende ellende.
Half uur rijden van enig strand?

Dat is half Nederland.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven