Dekbed met vlokken

14-10-2012 14:49 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Typisch weer iets voor mij: in een vlaag van opruim- en schoonmaakwoede heb ik mijn dekbed uitgewassen. Ik heb netjes op het labeltje gekeken en daarin stond dat het in de droger kon. Ik heb zelfs naar aanleiding van het Viva forum er tennisballen bij in gedaan

Toen ik die nacht onder m'n dekbed lag, voelde het echter niet zo lekker donzig en bij daglicht bleek dat de vulling samengeklonterd is. Na wat gegoogle heb ik het dekbed weer in de droger gedaan met tennisballen, maar dan op koude lucht.

De vraag dus: hoe krijg ik m'n lekkere dekbedje weer goed? Nog een keer wassen of is het afgelopen voor m?

P.S. ik heb een IKEA Mysa Stra dekbed
Door een nieuwe te kopen vrees ik.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Tja, dat zal dan wel de oplossing zijn. Toch vreemd omdat op het labeltje stond dat wassen en drogen gewoon kon.

Iemand ook tips om dan m'n nieuwe dekbed dit lot te kunnen besparen? Nooit meer wassen lijkt me ook zo onfris..
Het vooral vaak uithangen ipv wassen en wanneer het gereinigd moet worden naar de stomerij brengen. Als het namelijk een 2 persoonsdekbed betreft is de trommel van een normale machine vaak gewoon te klein waardoor het gaat klonteren.
Ik had dit met een jas. Teruggestopt in de droger, met de tennisballen. Nog 40 minuten aan gezet en voila! Als nieuw! Wie weet, lukt het ook met de deken!
Denk dat je helaas een nieuwe moet kopen. Als de vulling samen geklonterd is, dat krijg je sowieso niet meer goed.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Sorry maar tennisballen huh :o
eentje kopen waar op staat: wassen 60 graden of wassen 90 graden.
it's a big club and you ain't in it
bij mij staat overigens in de gebruiksaanwijzing van de droger dat dekbedden alleen met koude lucht mogen worden gedroogd.
@ rionyriony: tja, op deze staat ook dat je hem kunt wassen op 60 graden..

@cookie-dough: ja, dat schijnt het weer fluffy te maken. Had het ergens hier op het forum gevonden, maar kan het topic niet zo snel weer vinden.
heb k met mijn dekbed geen last van eigenlijk. die gaat rustig in de machine en droger. komt er goed uit.
quote:rionyriony schreef op 14 oktober 2012 @ 15:54:

bij mij staat overigens in de gebruiksaanwijzing van de droger dat dekbedden alleen met koude lucht mogen worden gedroogd.Die heb ik nog nooit gelezen Ik heb hem net gevonden (ik woon in een studentenhuis, dus dat het er nog is, is al een wonder) maar daarin vind ik niks over dekbedden op koude lucht drogen...
staat hier:

- gebruik het kastdroge katoenprogramma

- voeg wat droge handdoeken toe

- gebruik het programma Koude lucht.
nou ja, hoeft niet waar te zijn natuurlijk; ze dekken zich vooral in tegen schadeclaims.
Ik heb dat met een jas gehad.. Heb toen met de hand de vlokken losser gemaakt en uiteindelijk issie nu weer helemaal mooi!
quote:_waterlelie schreef op 14 oktober 2012 @ 19:38:

Ik heb dat met een jas gehad.. Heb toen met de hand de vlokken losser gemaakt en uiteindelijk issie nu weer helemaal mooi!

Haha ik zie mezelf nu al de komende weken bezig met vlokken uit elkaar plukken (het dekbed is 240 bij 220)

Maar op zich wel een goede tip en ik ga het proberen! Ik wil en zal en moet dat dekbed weer goed krijgen Al is het maar omdat de het budget voor een nieuwe er zo snel niet is
Troost je, ik bedenk me net dat t winterdekbed ook vlokken had... Ach, een keer op zondag op de bank met een filmpje erbij, zit je zelf ook gelijk warm
Is het dons? Heb je wasverzachter gebruikt? Dons en wasverzachter is namelijk geen goede combinatie... De wasverzachter zorgt er voor dat de veertjes aan elkaar gaan kleven.
Je hebt 'm bij Ikea gekocht? Je zou terug kunnen gaan, ik heb zo'n zelfde situatie gehad met een stoelhoes. Die moest op 60 graden, heb 'm op 40 graden gewassen en hij was gekrompen. Bleek dat je 'm echt op 60 graden had moeten wassen ( huh?, ik vond het niet logisch maar het klopte wel toen ik mijn nieuwe hoes waste)

Had dat ding al een jaar en toch kreeg ik nog geld terug ( geld op zo'n Ikea kaartje, dat wel)
Gewoon blijven drogen met tennisballen en de ergste zoals Waterlelie zei de vlokken wat lostrekken en weer drogen dan is het gewoon nog niet goed droog!

Tennisballen werkt uitstekend gebruik ze ook om kussens lekker zacht te houden...
Knap dat het je lukt om een dekbed van 240x220 in je wasmachine te krijgen! :-)
Niet in de droger stoppen maar aan de lucht laten drogen. Regelmatig opschudden zodat de veertjes weer los komen van elkaar. Zo doe ik het al jaren met mijn ikea dekbed. Blijft prima.

Wie weet helpt 't...:)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven