Inbreker met sleutel??

15-10-2012 10:38 604 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier even een vreemd verhaal...

Ik woon nu sinds een jaar bij mijn vriend in. Al vanaf het begin heb ik het idee dat er soms persoonlijke spullen worden verplaatst, ruik ik af en toe een (parfum/deo) luchtje als we thuiskomen wat niet van ons is en meer van dit soort rare dingen. Volgens vriend heeft niemand anders, behalve hijzelf, ik en zijn ouders een sleutel van het huis.

Nu zijn we afgelopen weekend een weekendje weggeweest en heeft de buurvrouw voor de kat gezorgd. Toen we gisteren terugkwamen en ik de buurvrouw ging bedanken en heb gevraagd of alles goed is gegaan, vertelde ze een raar verhaal.

We wonen in een appartementencomplex en toen de buurvrouw zaterdagavond gemorrel hoorde aan onze deur, heeft ze door het kijkgaatje gekeken en zag ze een klein vrouwtje met een sleutel aan onze deur zitten pielen. Ze zegt dat ze die persoon ook naar binnen heeft zien gaan. Toen ze haar eigen deur open wilde gaan doen (ze is nogal bang aangelegd en heeft daarom 6 sloten op haar deur, dus dat duurde even) was die persoon al weg.

Toen ze de volgende dag de kat weer wilde gaan verzorgen stond de balkondeur naar buiten open en de deur van onze inloopkast op de slaapkamer stond open...(deze is altijd dicht ivm de kat)

Nu kan het natuurlijk zo zijn dat de kat uit verveling de deur van de inloopkast heeft open gemaakt maar dat de deur van het balkon openn stond is erg raar.

Toen we gisteren thuis kwamen stond de deur van de inloopkast weer open en lagen er allemaal (nogal persoonlijke ) op de grond. Mijn vriend was het opgevallen dat de dop van een parfumflesje wat van mij op tafel stond eraf was en er netjes naast lag.

We hebben na zitten denken over wie er toch nog een sleutel zou kunnen hebben en volgens mijn vriend is de enige zijn ex en/of haar moeder. Hij zegt dat die 2 nogal rare zijn en het maar zo zou kunnen dat ze hier aan het rondsnuffelen zijnn zonder dat wij het weten. Er komt nu natuurlijk een ander slot maar dat gebeurd pas aan het einde van de week. Tot die tijd wil ik de deur op de knip doen als we er zijn maar vriend wil diegene graag betrappen. Het toevallige is dat ik ons heb "ingecheckt" op facebook in het hotel dus het zou kunnen dat iemand wist dat we weg waren. We zaten eraan te denken om ons nog een keer ergens in te checken terwijl we gewoon thuis zijn en dan maar afwachten...Hebben jullie nog tips en ideeen hoe we erachter kunnen komen of er daadwerkelijk iemand hier binnen komt terwijl we weg zijn?

Beetje raar verhaal misschien maar hoop dat jullie kunnen helpen :-)
quote:dorentje schreef op 15 oktober 2012 @ 11:31:

[...]

je gaat in eerste instantie aan jezelf twijfelen, misschien heb ik zelf de fohn in de kamer gelegd bv...ben nogal vergeetachtig en kan nog weleens met spullen sjouwen...Herkenbaar. Al moet ik wel zeggen dat ik, toen er een keer ingebroken was bij mij, feilloos wist waar ik alles had neergezet voordat ik wegging. Alsof mijn geheugen opeens superscherp was. Maar goed, bij mij was er duidelijke braakschade.
Dorentje, er waren toch 2 buufs met dezelfde beschrijving? Heb je die 2e buuf zelf gesproken?
quote:dorentje schreef op 15 oktober 2012 @ 11:25:

[...]

er zijn nog wel meer rare dingen gebeurd...mijn fohn bv heeft die 3 standen, ik gebruik altijd standje 2 omdat de fohn bij standje 3 uitslaat...het knopje om de standen te veranderen zit nogal vast omdat ik daar nooit aanzit. de fohn ligt altijd in de inloopkast en lag een keertje toen ik thuiskwam op de eettafal op standje 3...schoenen die ineens in de kamer staan terwijl ik ze al een paar maanden niet heb aangehad...allemaal dingetjes waar je in eerste instantie geen erg in hebt maar alles bij elkaar is het gewoon raar

misschien is het wel een vies oud zwerfstertje dat lekker bij jullie komt douchen, haartjes fohnen, parfummetje op, en dan in jou sloffen en badjas een filmpje kijken op jullie bank terwijl ze haar nagels knipt!

zonder gekheid, ik zou ook gewoon de sloten zelf vervangen. zou het een heel naar idee vinden dat iemand aan mijn spullen zit.

en inderdaad, als je het opneemt/iemand op heterdaad betrap kom het dan ajb hier vertellen:) dan ga ik er goed voor zitten met de popcorn en de cola. ben heel benieuwd hoe dit afloopt!
[quote]dorentje schreef op 15 oktober 2012 @ 11:29:

[...]

skype was een goeie oplossing geweest, we hebben alleen een laptop uit de middeleeuwen waar geen webcam op zit...het idee van het pakketje is ook wel handig inderdaad...vriend is morgen onverwachts de hele dag thuis en ik ben werken dus dat zou een mooie dag ervoor zijn![/quote]

Doen!!! Ga met je liefste gezicht naar je buuf, zeg dat je een pakketje verwacht morgen en je vriend verschanst zich in huis, moet ie wel de hele dag heel stil doen. Geen schoenen aan, geen woongeluiden maken, geen muziek draaien. En dan maar wachten tot de dader zich weer niet kan beheersen. En ik denk dat dat moment dan snel genoeg komt als het echt de buuf is.
Creepy!

Dit is geen inbreker lijkt me maar iemand die overduidelijk niet spoort of in ieder geval flink in de war is. Ik zou zeker willen weten wie dit doet.

Met een camera lijkt me het handigst, thuis afwachten lijkt me doodeng eerlijk gezegd.

Succes dorentje, hoop dat jullie er snel achterkomen wie deze creep is!
Bij die aflevering van Achter gesloten deuren was het uiteindelijk iemand die wraak nam op de vader van de bewoonster!
Zet op Facebook het bericht dat je morgen de hele dag met je vriend in de sauna zit. Vriend is toch de hele dag thuis, dus hij kan het ongewenst bezoek mooi opwachten.
brr freaky hoor !
quote:lemonlover schreef op 15 oktober 2012 @ 11:32:

[...]

misschien is het wel een vies oud zwerfstertje dat lekker bij jullie komt douchen, haartjes fohnen, parfummetje op, en dan in jou sloffen en badjas een filmpje kijken op jullie bank terwijl ze haar nagels knipt!

zonder gekheid, ik zou ook gewoon de sloten zelf vervangen. zou het een heel naar idee vinden dat iemand aan mijn spullen zit.

en inderdaad, als je het opneemt/iemand op heterdaad betrap kom het dan ajb hier vertellen:) dan ga ik er goed voor zitten met de popcorn en de cola. ben heel benieuwd hoe dit afloopt!Whahaha, ja dat kan ook nog. Ziet je buurvrouw er de laatste tijd opvallend verzorgt uit en ruikt ze lekker?
quote:-no-nick- schreef op 15 oktober 2012 @ 11:30:

Die buuf weet geen beschrijving van die vrouw aan de deur?jawel, en geeft dus dezelfde beschrijving als een andere buurvrouw die hier iemand aan de deur heeft gezien langer dan een jaar geleden...die buurvrouw heeft toendertijd dat vrouwtje ook aangesproken wat ze aan het doen was en toen kwam er een vaag verhaal over een of andere vriendin en ging toen snel weg...het lastige alleen is dat die bewuste buurvrouw (dus een andere buurvrouw als die de kat verzorgd) zelf ook nogal raar is...ik weet niet of zij wel altijd de waarheid spreekt
Volgens mij heb je een rijke fantasie
quote:dorentje schreef op 15 oktober 2012 @ 11:25:

[...]

er zijn nog wel meer rare dingen gebeurd...mijn fohn bv heeft die 3 standen, ik gebruik altijd standje 2 omdat de fohn bij standje 3 uitslaat...het knopje om de standen te veranderen zit nogal vast omdat ik daar nooit aanzit. de fohn ligt altijd in de inloopkast en lag een keertje toen ik thuiskwam op de eettafal op standje 3...schoenen die ineens in de kamer staan terwijl ik ze al een paar maanden niet heb aangehad...allemaal dingetjes waar je in eerste instantie geen erg in hebt maar alles bij elkaar is het gewoon raarBeetje eng wel!
quote:bankje schreef op 15 oktober 2012 @ 11:33:

Bij die aflevering van Achter gesloten deuren was het uiteindelijk iemand die wraak nam op de vader van de bewoonster!Bij Paranormal Activities was het weer wat anders :-)
quote:nina69 schreef op 15 oktober 2012 @ 11:33:

Zet op Facebook het bericht dat je morgen de hele dag met je vriend in de sauna zit. Vriend is toch de hele dag thuis, dus hij kan het ongewenst bezoek mooi opwachten.Ja met een honkbalknuppel. Misschien kan hij een vriend vragen om erbij te zijn, je weet nooit wie er binnen komt natuurlijk.
je kunt ook juist een briefje neerleggen voor de insluiper. Goeiemorgen! We weten dat je hier bent. Zelf vinden we ook dat we een erg prettig huis hebben om in te wonen, maar wij hebben besloten om hier met z'n tweeen te wonen, en dat betekend dus dat jij niet meer welkom bent. Doe je de deur weer op slot en de sleutel door de brievenbus?

Alvast bedankt!

Ik zou me als insluiper het laplazerus schrikken dan denk ik :D

Toen er bij ons was ingebroken, en wij het weekend daarna weer weg moesten, hebben we ook een webcam met bewegingssensor opgehangen, en vriend heeft zelfs boobytraps geknutseld. Webcam konden we via internet zien, gelukkig zagen we alleen heel af en toe een van onze katten lopen, lamme takken! haha!
Als vriend morgen vrij is kun je wat plannen die hier genoemd zijn uit gaan voeren!

Hou je ons wel op de hoogte? Ben wel heel benieuwd nu!!
quote:mariekkk schreef op 15 oktober 2012 @ 11:35:

[...]

Ja met een honkbalknuppel. Misschien kan hij een vriend vragen om erbij te zijn, je weet nooit wie er binnen komt natuurlijk....en met fotocamera!
quote:-no-nick- schreef op 15 oktober 2012 @ 11:34:

Volgens mij heb je een rijke fantasiedat zou kunnen, ik heb al die incidentjes ook al een tijdje losgelaten maar na het verhaal van de buurvrouw van gisteren toen wij het weekend wegwaren is dat nu een beetje moeilijk
Misschien kun je vriend voor die middag doorverwijzen naar het forum om live verslag uit te brengen?
quote:mariekkk schreef op 15 oktober 2012 @ 11:35:

[...]

Ja met een honkbalknuppel. Misschien kan hij een vriend vragen om erbij te zijn, je weet nooit wie er binnen komt natuurlijk.

En een crucifix en een pistool met zilveren kogels...

Knoflook om je nek hangen.

Je weet het nooit!
Als ik in de buurt woonde zou ik wel willen helpen met het betrappen van die persoon. Ik ben niet zo bang uitgevallen.
quote:dorentje schreef op 15 oktober 2012 @ 11:34:

[...]

jawel, en geeft dus dezelfde beschrijving als een andere buurvrouw die hier iemand aan de deur heeft gezien langer dan een jaar geleden...die buurvrouw heeft toendertijd dat vrouwtje ook aangesproken wat ze aan het doen was en toen kwam er een vaag verhaal over een of andere vriendin en ging toen snel weg...het lastige alleen is dat die bewuste buurvrouw (dus een andere buurvrouw als die de kat verzorgd) zelf ook nogal raar is...ik weet niet of zij wel altijd de waarheid spreekt

En die heeft je er toen niet op aangesproken, maar vertelt dit nu pas? Of herinner je je dit verhaal nu pas weer, nu je het van die andere buurvrouw ook hoorde?

Ik vind het allemaal maar gek en spannend. Vooral het feit dat diegene zich lijkt te richten op inderdaad het 'optutten'

Ik en mijn zus waren vroeger nogal van het jatten van elkaar spullen.. je moest eens weten hoeveel streepjes ik op parfumflesjes heb gezet en hoeveel haren ik op laatjes en kastdeurtjes heb geplakt.
quote:Saartje84 schreef op 15 oktober 2012 @ 11:36:

je kunt ook juist een briefje neerleggen voor de insluiper. Goeiemorgen! We weten dat je hier bent. Zelf vinden we ook dat we een erg prettig huis hebben om in te wonen, maar wij hebben besloten om hier met z'n tweeen te wonen, en dat betekend dus dat jij niet meer welkom bent. Doe je de deur weer op slot en de sleutel door de brievenbus?

Alvast bedankt!

Ik zou me als insluiper het laplazerus schrikken dan denk ik :D

Toen er bij ons was ingebroken, en wij het weekend daarna weer weg moesten, hebben we ook een webcam met bewegingssensor opgehangen, en vriend heeft zelfs boobytraps geknutseld. Webcam konden we via internet zien, gelukkig zagen we alleen heel af en toe een van onze katten lopen, lamme takken! haha!wat voor boobytraps heeft hij gemaakt?
Zowel op Facebook zeggen dat je weg bent als de buurvrouw vragen om een pakje in ontvangst te nemen, dan heb je alle opties gedekt.

Tenzij het nog iemand anders is die in de gaten kan houden of jullie daadwerkelijk weg zijn.
quote:Ster_ schreef op 15 oktober 2012 @ 11:37:

Misschien kun je vriend voor die middag doorverwijzen naar het forum om live verslag uit te brengen?

Puik plan. Hij heeft toch niets anders te doen want alles maakt geluid. Dus installeer hem met de laptop op het forum, en dan willen wij live verslag!

Oja, en als ie moet plassen, dan doet ie dat maar zolang in de vissenkom, want doortrekken kan ook niet hé.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven