Inbreker met sleutel??

15-10-2012 10:38 604 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier even een vreemd verhaal...

Ik woon nu sinds een jaar bij mijn vriend in. Al vanaf het begin heb ik het idee dat er soms persoonlijke spullen worden verplaatst, ruik ik af en toe een (parfum/deo) luchtje als we thuiskomen wat niet van ons is en meer van dit soort rare dingen. Volgens vriend heeft niemand anders, behalve hijzelf, ik en zijn ouders een sleutel van het huis.

Nu zijn we afgelopen weekend een weekendje weggeweest en heeft de buurvrouw voor de kat gezorgd. Toen we gisteren terugkwamen en ik de buurvrouw ging bedanken en heb gevraagd of alles goed is gegaan, vertelde ze een raar verhaal.

We wonen in een appartementencomplex en toen de buurvrouw zaterdagavond gemorrel hoorde aan onze deur, heeft ze door het kijkgaatje gekeken en zag ze een klein vrouwtje met een sleutel aan onze deur zitten pielen. Ze zegt dat ze die persoon ook naar binnen heeft zien gaan. Toen ze haar eigen deur open wilde gaan doen (ze is nogal bang aangelegd en heeft daarom 6 sloten op haar deur, dus dat duurde even) was die persoon al weg.

Toen ze de volgende dag de kat weer wilde gaan verzorgen stond de balkondeur naar buiten open en de deur van onze inloopkast op de slaapkamer stond open...(deze is altijd dicht ivm de kat)

Nu kan het natuurlijk zo zijn dat de kat uit verveling de deur van de inloopkast heeft open gemaakt maar dat de deur van het balkon openn stond is erg raar.

Toen we gisteren thuis kwamen stond de deur van de inloopkast weer open en lagen er allemaal (nogal persoonlijke ) op de grond. Mijn vriend was het opgevallen dat de dop van een parfumflesje wat van mij op tafel stond eraf was en er netjes naast lag.

We hebben na zitten denken over wie er toch nog een sleutel zou kunnen hebben en volgens mijn vriend is de enige zijn ex en/of haar moeder. Hij zegt dat die 2 nogal rare zijn en het maar zo zou kunnen dat ze hier aan het rondsnuffelen zijnn zonder dat wij het weten. Er komt nu natuurlijk een ander slot maar dat gebeurd pas aan het einde van de week. Tot die tijd wil ik de deur op de knip doen als we er zijn maar vriend wil diegene graag betrappen. Het toevallige is dat ik ons heb "ingecheckt" op facebook in het hotel dus het zou kunnen dat iemand wist dat we weg waren. We zaten eraan te denken om ons nog een keer ergens in te checken terwijl we gewoon thuis zijn en dan maar afwachten...Hebben jullie nog tips en ideeen hoe we erachter kunnen komen of er daadwerkelijk iemand hier binnen komt terwijl we weg zijn?

Beetje raar verhaal misschien maar hoop dat jullie kunnen helpen :-)
The Others, zoiets denk ik ja. TO is eigenlijk zelf het spook en de indringer
Oeh wat Freaky!

Poeeff, maar je hoeft toch niet tot het einde te wachten, vervangen van zo'n slot is zo gedaan!

En, wat je zei ergens inchecken en gewoon thuisblijven en afwachten, zou ik zeker doen.. zou ik vandaag nog doen

wel creapy hoor! ik zou er alles, en alles aan doen om te weten wie het is .. (Stel dat het zijn moeder is) het kan, misschien niet echt waarschijndelijk maar het kan.. dan zou ik dat zeker wel willen weten.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Ieeeeh wat bizar! Ik zou zo iemand ook echt willen betrappen! Verborgen camera boven of naast de deur ofzo..
Misschien heeft de insluiper een andere manier om te weten of jullie er zijn? Camera geplaatst? Of kijk ik nu teveel tv?

Geesten bestaan niet, geesten bestaan niet, geesten bestaan niet.

Pfieuw, ik denk serieus dat ik zou gaan verhuizen :(
verdwaald op het nieuwe forum
En ik zou nu NIET gaan douchen!
verdwaald op het nieuwe forum
quote:floflo schreef op 15 oktober 2012 @ 15:13:

En ik zou nu NIET gaan douchen!En waarom niet?
quote:floflo schreef op maandag 15 oktober 2012 15:11 Misschien heeft de insluiper een andere manier om te weten of jullie er zijn? Camera geplaatst? Of kijk ik nu teveel tv?

Geesten bestaan niet, geesten bestaan niet, geesten bestaan niet.

Pfieuw, ik denk serieus dat ik zou gaan verhuizen :( Ja daar heb ik ook al over nagedacht... Maar dat gaat me iets te ver. We hebben nu een soort van boobytrap bedacht en gaan deze week kijken wat er gebeurd! Ik hou jullie op de hoogte!
quote:qupida schreef op maandag 15 oktober 2012 15:42 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="floflo in "Inbreker met sleutel??"" class="messagelink">floflo schreef op 15 oktober 2012 @ 15:13</a>:</b>

En ik zou nu NIET gaan douchen!</div></blockquote>En waarom niet? Ja hoezo niet? Ik moet toch douchen??
quote:dorentje schreef op 15 oktober 2012 @ 16:41:

[...]

Ja daar heb ik ook al over nagedacht... Maar dat gaat me iets te ver. We hebben nu een soort van boobytrap bedacht en gaan deze week kijken wat er gebeurd! Ik hou jullie op de hoogte!Spannend hoor, ben benieuwd! Hoop wel dat ze snel weer terugkomt, kunnen jullie er tenminste een punt achter zetten.
Zo, daar ben ik weer. Hé jammer, ik hoopte al dat T.O. inmiddels een heterdaadje had gehad en de insluiper ingerekend had.

Ja, je gaat je vanalles afvragen zo. Hoe diegene weet dat je weg bent, wanneer ze komt. Het is dus of iemand die op jullie social media mee kan kijken of iemand die letterlijk kan zien of jullie weg zijn (buurvrouw). Het lijkt me niet dat ze een camera hebben opgehangen, gaat wel erg ver.
Bizar verhaal, het lijkt me echt heel rot om te weten dat er waarschijnlijk iemand steeds je huis binnenkomt.

Als dat vrouwtje aan de omschrijving van de ex-schoonmoeder voldoet en zij heeft een sleutel en is een raar mens dat aan zwarte magie doet, lijkt het me voor de hand liggend dat zij het is. Ik zou haar ook op heterdaad willen betrappen, al zou ik als het mij overkwam denk ik toch maar zo snel mogelijk de sloten vervangen. Wat als ze kwaad in de zin heeft en ze komt een keer binnen als jullie er wel zijn en liggen te slapen of zo? Ik zou dat een ddodeng idee vinden.

Toch zou ik ook die andere buurvrouw eens naar het verhaal vragen van een jaar geleden. Zeg nooit nooit, stel dat je vriend het verhaal verzonnen heeft om de een of andere reden. Je weet het niet hoor, maar wie weet heeft ie nog wel een vriendin die een sleutel heeft
quote:mariekkk schreef op maandag 15 oktober 2012 17:08 Zo, daar ben ik weer. Hé jammer, ik hoopte al dat T.O. inmiddels een heterdaadje had gehad en de insluiper ingerekend had.

Ja, je gaat je vanalles afvragen zo. Hoe diegene weet dat je weg bent, wanneer ze komt. Het is dus of iemand die op jullie social media mee kan kijken of iemand die letterlijk kan zien of jullie weg zijn (buurvrouw). Het lijkt me niet dat ze een camera hebben opgehangen, gaat wel erg ver. Nog geen heterdaadje helaas...
Kan je vriend niet gewoon zijn ex of haar moeder bellen?
quote:floflo schreef op 15 oktober 2012 @ 15:13:

En ik zou nu NIET gaan douchen!Lekker fris dan weer.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:FullHouse schreef op maandag 15 oktober 2012 18:19 Kan je vriend niet gewoon zijn ex of haar moeder bellen?En dan... Vragen of zij hier nog rondsnuffelen omdat ze nog een sleutel hebben??
"Blablabla...heb mezelf buitengesloten...jullie toevallig nog een sleutel?"
quote:FullHouse schreef op maandag 15 oktober 2012 18:52 "Blablabla...heb mezelf buitengesloten...jullie toevallig nog een sleutel?"Nee dat zou niet erg geloofwaardig overkomen...
Ik zou het nu gewoon even afwachten, kijken wat die boobytrap oplevert.
Waarom heb je bij de eerste keer dat jij dacht dat er iemand in je huis is geweest niet gelijk het slot verwisseld?
Zelf doen kost geld. WBV laten doen kost geen geld, maar die doen dat niet zomaar.
Dit is voor mij de reden waarom ik zelf een cilinderslot gekocht heb. Als we hier weg gaan, gaat het oude (woningbouw)slot er weer in, de nieuwe cilinder neem ik mee naar mijn volgende huis.

Je weet nooit wie er allemaal nog een sleutel heeft, de vorige bewoners, vrienden of kennissen van de vorige bewoners, de woningbouw, de werkster, de makelaar in geval van een koophuis... Gewoon zelf een nieuw slot erin zetten en het maakt niet meer uit wie er allemaal een sleutel heeft van het oude slot. En bij vertrek zet je het oude slot er gewoon weer in.

Overigens zou ik bij zo'n sterk vermoeden van insluiping de politie inschakelen. Dan ga je toch niet zelf in de woonkamer zitten wachten tot de insluiper eventueel binnen komt? Politie bellen voor informatie en zo snel mogelijk je slot vervangen.
quote:ginevra, 6 minuten geleden

Zelf doen kost geld. WBV laten doen kost geen geld, maar die doen dat niet zomaar.Zo duur is een nieuw cilinder niet. En inderdaad, als je weggaat wissel je ze weer om.
Cameraatje plaatsen?
Begin de dag met een Lach :)
Bij onze WBV worden de sloten vervangen zodra er een nieuwe huurder in komt. De oude sloten worden dan wel weer ergens anders hergebruikt.

Dat zal bij de vriend van TO ook wel zijn gebeurd. Gat zal iemand moeten zijn die daarna aan de sleutel is gekomen.
Hoog aandacht gehalte voor TO, een jaar vermoedens hebben en nu over gaan tot actie, kom je uit een ei ofzo?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven