Oren maken van stof

16-10-2012 20:11 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit panteroren gekocht; zoiets:

...en bedacht dat ik daar zelf wel een pakje bij kon maken. Nu heb ik de stof besteld en die past niet bij de oren

Ben toch met het pakje aan de slag gegaan en dat betekent dat ik er dus andere oren bij moet maken (de stof over de haarband heen zie ik zo niet gebeuren, zo handig ben ik niet) en ook een staart.

Hoe kan ik dit het beste doen?? Ik zou het liefst de oren gewoon los hebben, dus zonder haarband.
Wilde avond in het verschiet?
Haha, Halloween!
Halloween natuurlijk!

Moet niet zo moeilijk zijn toch, gewoon aan haarclipjes maken bijvoorbeeld?
Zeg maar Spijker.
Lijm een paar oren op haarclips.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Meerdere wilde avonden dus.

Maareh, geen tips?
Ja maar ik moet de oren ook nog maken natuurlijk! Ik ben niet zo handig dus dit is nogal een uitdaging voor me!
Op zo'n feestje kijkt toch niemand of je oortjes wel bij de rest passen?
http://www.monoxious.com/ ... -lace-bunny-ear-tutorial/

Dit is wel weer op een haarband.
Zeg maar Spijker.
En nu we toch bezig zijn...ik moet ook nog een topje (het rokje heb ik net uitgeknipt, da's nogal recht-toe-recht-aan). Ik dacht zelf aan een strapless en dan elastiek boven en onder maar da's misschien wat saai, of een korte tanktop zeg maar. Maar da's misschien ook saai.
Oortjes gewoon maken zoals hoe ze op de haarband zijn. Maar dan dus losse exemplaren - 2 driehoekjes. Twee haarclips kopen (die kleine meisjes vaak in het haar hebben om reeën plukje haar vast te klikken) en de onderzijde van het driehoekje vastlijmen of -naaien aan het clipje. Snap je het nog?

De vorm van oortjes maak je dmv gebruik van dun staaldraad of iets anders uit de bouwmarkt.
Twee driehoeken uitknippen, goede kanten tegen elkaar, twee zijden naaien, binnenstebuiten keren, zijde die nog open is naar binnen vouwen en dichtnaaien, evt aan een schuifspeldje vast. Tweede oor hetzelfde, maar dan zonder de stomme dingen die je met het eerste oor gedaan hebt
Die knip je gewoon in model. Heb je patroon papier? Dan teken je eerst oren op het papier. Ben je tevreden met het resultaat dan knip je ze uit en teken je het op de stof. Daarna knip je dat uit je naait ze vast en klaar.
quote:spijk-er schreef op 16 oktober 2012 @ 20:20:

http://www.monoxious.com/ ... -lace-bunny-ear-tutorial/

Dit is wel weer op een haarband.

Hm, gewoon met ijzerdraad dus. Dat kan natuurlijk ook op een haarspeld ofzo, zeker omdat die van mij korter zijn en dus minder snel omvallen.

Frizzy, da's mijn 'last resort'!
Thanks Lizzl en Tanneke! Dat zijn goede omschrijvingen! Ik heb genoeg stof dus ruimte voor fouten!
De omschrijving van Tanneke is heel netjes, maar als het voor 1 avondje is kun je ook met een lijmpistool wat aanklooien.

Maar dapper dat je een hele outfit zelf maakt als je daar niet veel ervaring mee hebt!
Voor het topje kun je ook een soort geknoopte halter maken, dan kruis je het dus voor je borst langs en leg je achterin je nek een knoop.

Zo dus.
Maar wat maakt het uit of ze aan een haarband vast zitten of niet, dat lijkt me namelijk veel handiger.
MissMartine, is dat eh, makkelijk? Ik denk dat ik snap wat je bedoelt; ik maak dus een soort sjaal en knoop dan?

Ja, ik kan altijd nog last minute naar de winkel rennen! Maar ik he er zo lang over nagedacht dat het denk ik wel moet lukken.
aerial, ik ben bang dat ik daar hoofdpijn van krijg (die ik heb gekocht is overigens aardig zacht)
Dat hangt ook een beetje van de haarband af, of er van die pinnetjes aan de onderkant zitten of niet. Hele goedkope hebben dat meestal niet.
Ik kan ook een strapjess top maken en hem dan in het midden een beetje rimpelen...misschien.
Ah, ik zie t missmartine. Het is alleen zulke stof; dus wat harder:

(Ik kom er overigens net achter dat het tijgersprint is..duh. Ik word dus een tijger)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven