Studie schooljaar 2012/2013 topic!
donderdag 16 augustus 2012 om 09:09
Soms heb ik, omdat ik een thuisstudie doe, moeite om mezelf aan mijn planning te houden.
Dit schooljaar wil ik dat anders aanpakken!
Ik open dit topic voor mensen met hetzelfde probleem en ik hoop dat wij elkaar af en toe een schop onder de kont kunnen geven als wij afwijken van onze studieplanning.
De bedoeling is dus dat je mededeelt wat af moet deze week, en ook (naar eerlijkheid) vermeld of het werk daadwerkelijk gedaan is.
Zo creëeren we een soort van "stok achter de deur/ sociale controle" , we zullen zien of het helpt...
Veel succes allemaal!
(natuurlijk zal ik vandaag nog mijn planning van deze week posten)
Dit schooljaar wil ik dat anders aanpakken!
Ik open dit topic voor mensen met hetzelfde probleem en ik hoop dat wij elkaar af en toe een schop onder de kont kunnen geven als wij afwijken van onze studieplanning.
De bedoeling is dus dat je mededeelt wat af moet deze week, en ook (naar eerlijkheid) vermeld of het werk daadwerkelijk gedaan is.
Zo creëeren we een soort van "stok achter de deur/ sociale controle" , we zullen zien of het helpt...
Veel succes allemaal!
(natuurlijk zal ik vandaag nog mijn planning van deze week posten)
We live in a free world
maandag 15 oktober 2012 om 14:56
Inmiddels zijn we dik 5 uur verder en ben de hele update vergeten... Op zich is dat een goed teken natuurlijk. Het gaat wel goed vandaag, tot nu toe al 1500 woorden geschreven, dus mag eigenlijk niet klagen. Maar doe het toch even, want dit hoofdstuk lijkt alweer langer uit te vallen dan ik verwacht had. Het is nog maar de vraag hoe ver ik dus uiteindelijk kom vandaag...
maandag 15 oktober 2012 om 15:26
Hoihoi
Ik heb weer lekkere (not) cijfers binnen. Dus ben weer helemaal gedemotiveerd, Zo balen als je best tevreden bent met een product dat je inlleverd en je krijgt er een 5,5 voor terug. Het is niet dramatisch maar wel shit. Niet echt tof met die tentamens voor de deur. Het is een derdejaars-vak dus geen man overboord als ik het niet haal maar die docente...grrr ik word continu afgezeken om mijn hbo-achtergrond en toch blijf ik vriendelijk lachen (probeer ik).
Nu mezelf maar herpakken en aan andere vakken beginnen. Heb een leuk onderzoekje gedaan. Daarvoor moet ik een werkstuk schrijven en een presentatie in elkaar draaien. Ik heb alles al behalve literatuur die erbij past
Weet iemand wat je op het einde kan zetten bij aanbevelingen? En in het begin bij Abstract?
Ik heb nog nooit zoiets gedaan en de begeleiding die ik hiervoor krijg is om te janken.
Ik heb weer lekkere (not) cijfers binnen. Dus ben weer helemaal gedemotiveerd, Zo balen als je best tevreden bent met een product dat je inlleverd en je krijgt er een 5,5 voor terug. Het is niet dramatisch maar wel shit. Niet echt tof met die tentamens voor de deur. Het is een derdejaars-vak dus geen man overboord als ik het niet haal maar die docente...grrr ik word continu afgezeken om mijn hbo-achtergrond en toch blijf ik vriendelijk lachen (probeer ik).
Nu mezelf maar herpakken en aan andere vakken beginnen. Heb een leuk onderzoekje gedaan. Daarvoor moet ik een werkstuk schrijven en een presentatie in elkaar draaien. Ik heb alles al behalve literatuur die erbij past
Weet iemand wat je op het einde kan zetten bij aanbevelingen? En in het begin bij Abstract?
Ik heb nog nooit zoiets gedaan en de begeleiding die ik hiervoor krijg is om te janken.
maandag 15 oktober 2012 om 20:38
Zo mijn presentatie is klaar. Heb het ook al 1x helemaal utgeschreven, morgenochtend nog even doorlezen. Morgen weer ff werken voor school, maar mag dan alle tijd aan school besteden, en die kan ik ook wel gebruiken als ik eerlijk ben. Moet er wel een les voor overslaan, maar goed, ik kan moeilijk nu afzeggen.
Morgen een redelijk kort schooldagje, maar tegelijk zal ik wel vanaf half 9 bezig.
Morgen een redelijk kort schooldagje, maar tegelijk zal ik wel vanaf half 9 bezig.
maandag 15 oktober 2012 om 21:48
maandag 15 oktober 2012 om 23:15
@niekchic
waarover gaat het. Bij aanbevelingen, kan je bijvoorbeeld iets zeggen over ze het beste als vervolgtraject kunnen doen op je onderzoek. Bijv, als je een project hebt en bepaald software adviseert, kan je als aanbeling doen om een vervolgtraject op te stellen om de software te implementeren en testen enz.
Hoop dat je er wat aan hebt.
@hier,
Inderdaad hard bezig geweest, presentatie is af. Nog wat spellingchek doen morgen. En verder gewoon tijdens het werk schoolwerk doen.
waarover gaat het. Bij aanbevelingen, kan je bijvoorbeeld iets zeggen over ze het beste als vervolgtraject kunnen doen op je onderzoek. Bijv, als je een project hebt en bepaald software adviseert, kan je als aanbeling doen om een vervolgtraject op te stellen om de software te implementeren en testen enz.
Hoop dat je er wat aan hebt.
@hier,
Inderdaad hard bezig geweest, presentatie is af. Nog wat spellingchek doen morgen. En verder gewoon tijdens het werk schoolwerk doen.
maandag 15 oktober 2012 om 23:55
dinsdag 16 oktober 2012 om 09:16
@Niekchic: inderdaad, aanbevelingen zijn voor een mogelijk vervolgonderzoek. Is ook handig wanneer je zelf bepaalde resultaten niet duidelijk uit het onderzoek naar voren kreeg. Ik weet dat er soms ook wordt gewaardeerd wanneer je kritisch bent over een bepaald onderdeel van je onderzoek (zonder dat je jezelf afkraakt).
De abstract is een korte samenvatting van wat er in het verslag/artikel staat.
@strawberry. Je bent er lekker vroeg bij! Wel lekker zeker?
@klaproosje: het voelt heerlijk he wanneer je een productieve dag hebt? Geniet er van! En zoals je zegt, zorg er gewoon voor dat het vaker voorkomt
Hier heb ik ten opzichte van gisteren nog niet heel veel gedaan, maar goed, ik heb ook een goed excuus :p ik heb gisterenavond weer heel de avond op school gezeten voor colleges. Ik heb wel weer een artikel af (eerder dan gepland)
vandaag heb ik besloten redelijk rustig aan te doen. Ben later op mijn werk, ga daar dan wel weer veel proberen te doen. En vanavond is voetbal op tv, wat betekent dat ik lekker ga leren met voetbal aan (geloof me dat werkt voor mij vaak het beste
). Overigens heb ik besloten vrijdag vrij te nemen zodat ik mijn ouders van schiphol kan halen en verder heel de dag aan school kan zitten goed plan toch!
De abstract is een korte samenvatting van wat er in het verslag/artikel staat.
@strawberry. Je bent er lekker vroeg bij! Wel lekker zeker?
@klaproosje: het voelt heerlijk he wanneer je een productieve dag hebt? Geniet er van! En zoals je zegt, zorg er gewoon voor dat het vaker voorkomt
Hier heb ik ten opzichte van gisteren nog niet heel veel gedaan, maar goed, ik heb ook een goed excuus :p ik heb gisterenavond weer heel de avond op school gezeten voor colleges. Ik heb wel weer een artikel af (eerder dan gepland)
dinsdag 16 oktober 2012 om 09:30
Ik zit met met eerste kopje koffie achter de laptop. Klaar om een presentatie in elkaar te draaien. Dat het onderzoeksverslag zelf niet af is, is een klein detail. Als ik daar tijd voor heb fiks ik dat ook nog 'even'.
Vandaag heb ik een strenge deadline want ik heb vanavond met vriendinnen andere plannen. Eindelijk een keer ontspannen al kan de timing beter.
Strawberry: Het gaat om een onderzoek op sociolinguistisch gebied. Ik heb een onderzoek gedaan binnen 1 studentenvereniging. Moet ik ook terugkomen op de hypothese in de aanbeveling?
Vandaag heb ik een strenge deadline want ik heb vanavond met vriendinnen andere plannen. Eindelijk een keer ontspannen al kan de timing beter.
Strawberry: Het gaat om een onderzoek op sociolinguistisch gebied. Ik heb een onderzoek gedaan binnen 1 studentenvereniging. Moet ik ook terugkomen op de hypothese in de aanbeveling?
dinsdag 16 oktober 2012 om 09:59
Goedemorgen! Ik zit er weer klaar voor. Merk dat ik na die inspanning van gisteren nu wat meer moeite heb om erin te komen. Toch maar proberen mezelf nuttig te maken vandaag, heb niet voor niets gisteren zo hard gewerkt, zodat ik vandaag met het volgende hoofdstuk zou kunnen beginnen...
@ Niekchic: succes met je deadline en lekker vanavond even ontspannen. Probeer er, ondanks de slechte timing, toch even van te genieten!
@ Strawberry: Heb je die presentatie vandaag? Zo ja, succes! (en anders natuurlijk ook succes met voorbereiden!)
@ Niekchic: succes met je deadline en lekker vanavond even ontspannen. Probeer er, ondanks de slechte timing, toch even van te genieten!
@ Strawberry: Heb je die presentatie vandaag? Zo ja, succes! (en anders natuurlijk ook succes met voorbereiden!)
dinsdag 16 oktober 2012 om 11:43
@niekchic,
Hypothese is toch eigenlijk je hoofdvraag? Dan doe je dat meer in je conclusie. Wij hebben geleerd dan aanbevelingen zijn wat je de organisatie aanraadt om te doen ind e toekomst, of waar rekening mee te houden.
@klaproosje
Inderdaad ik heb die presentatie straks, tenminste rond 2 uur.
Ben ike indelijk van dat vak af.
Verder inderdaad sinds vroeg bezig, heb de presentatie helemaal utigeschreven, nu moet ik de hand-out printen en dat wat ik heb uitgeschreven om het te kunnen doorlezen.
Verder ebn ik er net achter gekomen dat ik ergens dit jaar een presentatie moet houden voor mijn oude middelbare of mbo shool. Maar het leuke is, ik zit al sinds 2007 niet op meer school...en de meeste medewerkers die ik kende zijn er niet..
dus dat is erg leuk en ik heb geen zin om voor een groep mbo scholieren te presenteren..lijkt me echt niks.
Maar dat moet ergens dit jaar nog..dus heb tijd genoeg om hiermee bezig te zijn.
Maar nu eerst ff uitrusten en daarna verder.
Hypothese is toch eigenlijk je hoofdvraag? Dan doe je dat meer in je conclusie. Wij hebben geleerd dan aanbevelingen zijn wat je de organisatie aanraadt om te doen ind e toekomst, of waar rekening mee te houden.
@klaproosje
Inderdaad ik heb die presentatie straks, tenminste rond 2 uur.
Ben ike indelijk van dat vak af.
Verder inderdaad sinds vroeg bezig, heb de presentatie helemaal utigeschreven, nu moet ik de hand-out printen en dat wat ik heb uitgeschreven om het te kunnen doorlezen.
Verder ebn ik er net achter gekomen dat ik ergens dit jaar een presentatie moet houden voor mijn oude middelbare of mbo shool. Maar het leuke is, ik zit al sinds 2007 niet op meer school...en de meeste medewerkers die ik kende zijn er niet..
dus dat is erg leuk en ik heb geen zin om voor een groep mbo scholieren te presenteren..lijkt me echt niks.
Maar dat moet ergens dit jaar nog..dus heb tijd genoeg om hiermee bezig te zijn.
Maar nu eerst ff uitrusten en daarna verder.
woensdag 17 oktober 2012 om 13:56
Nou mijn planning is totaal niet meer aan de orde. De stof (statistiek) is gewoon zo saai...dat ik daardoor gewoon vermoeid raak...
Heb 1 hoofdstuk nu wel af (gister geleerd in UB) en in de avond een extra college gevolgd (daardoor wel pas om 23.30 uur thuis) vandaag uitgeslapen tot 10.30 uur want ik was echt kapot. Nu het laatste hoofdstuk bestuderen, tot 16.00 uur daarna ga ik sporten van 17.00 - 18.00 rond 19.00 uur tot 22.00 uur wil ik weer even aan de studie.
Heb 1 hoofdstuk nu wel af (gister geleerd in UB) en in de avond een extra college gevolgd (daardoor wel pas om 23.30 uur thuis) vandaag uitgeslapen tot 10.30 uur want ik was echt kapot. Nu het laatste hoofdstuk bestuderen, tot 16.00 uur daarna ga ik sporten van 17.00 - 18.00 rond 19.00 uur tot 22.00 uur wil ik weer even aan de studie.
woensdag 17 oktober 2012 om 17:36
Vandaag niet veel gedaan buiten de lessen om, eigenlijk niks. Maar ik ben op de dinsdag en donderdag buiten de lesen om afgelopen ruim 3,5 uur bezig geweest per dag dan.
Maar verder door de omstandigheden doe ik ook bewust wat rustiger.
Maar morgenochtend moet ik weer "werken"dus krijg ik ook wel aardig wat voor elkaar denk ik
Maar verder door de omstandigheden doe ik ook bewust wat rustiger.
Maar morgenochtend moet ik weer "werken"dus krijg ik ook wel aardig wat voor elkaar denk ik
woensdag 17 oktober 2012 om 19:06
Mijn deadline had ik een soort van gehaald. Had In ieder geval op papier wat ik wilde presenteren. Er een verhaal omheen lullen kan ik altijd wel! Maar nu het verslag..ik heb het hele gedoe in de omgekeerde volgorde gedaan. Ik moet vrijdag een verslag inleveren van 3000-4000 woorden...where to start...zucht
woensdag 17 oktober 2012 om 22:41
En...de laatste hoofdstuk is ook doorgenomen!
Ik heb nu alle hoofdstukken en lesstof helemaal gelezen, formules erbij gezocht en de opdrachten opnieuw gemaakt.
Morgen ga ik weer opnieuw alles doornemen met aantekeningen erbij, en dan is het echt stampen en extra opgaven oefenen en oefententamens maken.
Ik heb volgende week woensdag tentamen statistiek..ben zo bang dat ik niet op tijd klaar ben met leren.
Ik heb nu alle hoofdstukken en lesstof helemaal gelezen, formules erbij gezocht en de opdrachten opnieuw gemaakt.
Morgen ga ik weer opnieuw alles doornemen met aantekeningen erbij, en dan is het echt stampen en extra opgaven oefenen en oefententamens maken.
Ik heb volgende week woensdag tentamen statistiek..ben zo bang dat ik niet op tijd klaar ben met leren.
woensdag 17 oktober 2012 om 23:28
donderdag 18 oktober 2012 om 12:48
Ah, jullie zijn allemaal al aan de slag! Ik ben net terug van college. 3 uur lang naar geblabla luisteren op donderdagochtend is niet heel ideaal! MAar laatste college van dat vak dus daar ben ik vanaf (hoop ik).
Mijn midden-in-de-nacht gemaakte presentatie ging goed, had zelfs een 7 maar vooral mijn zelfverzekerdheid was sterk aldus de feedback. Altijd fijn!
Ik ga me zo opladen om door te gaan met een verslag dat morgen af moet. Zit nu op 1500 woorden en dat moeten er 3000-4000 worden! Maar er is nog genoeg te bespreken dus hoop dat ik het mooi geformuleerd krijg!
Succes allemaa!
PS ik kan een kick gebruiken
Mijn midden-in-de-nacht gemaakte presentatie ging goed, had zelfs een 7 maar vooral mijn zelfverzekerdheid was sterk aldus de feedback. Altijd fijn!
Ik ga me zo opladen om door te gaan met een verslag dat morgen af moet. Zit nu op 1500 woorden en dat moeten er 3000-4000 worden! Maar er is nog genoeg te bespreken dus hoop dat ik het mooi geformuleerd krijg!
Succes allemaa!
PS ik kan een kick gebruiken
donderdag 18 oktober 2012 om 12:58
Hihi, zie nu dat ik gsiteren heb gereageerd op ppp11, maar het aan niekchic heb geschreven. Was dus niet echt wakker meer. Vandaag gaat het lekker, heb al veel gedaan voor mijn werk. Deze week sowieso al weer 2 artikelen gedaan, terwijl dit eigenlijk niet de bedoeling was
Ik ga nog eens voor lopen op mijn planning :p
Morgen lekker vrij! Dan ook veel proberen te doen voor school!
Morgen lekker vrij! Dan ook veel proberen te doen voor school!
donderdag 18 oktober 2012 om 15:40
@Delmikra ik dacht al dat het voor mij bedoeld was, haha.
(overigens mogen jullie gewoon PPP zeggen hoor, die 11 staat er alleen maar bij omdat ik anders een te korte naam had
)
@Niekchic, ga eens snel verder met typen van je verslag!!
Kom op, nog een avondje knallen en dan ben je er vanaf.
Ik krijg echt hoofdpijn van het leren joh, ik denk eigenlijk ook dat ik best moe ben omdat ik sinds deze week ben begonnen met sporten (na een jaar)...
Op zich ben ik wel goed bezig vandaag, heb nu steeds dat ik dingen doorneem en dan denk ik bij mezelf oh ja oke dat kan ik wel, dit is niet zo moeilijk...(maar het zal vast niet zo makkelijk zijn
)
(overigens mogen jullie gewoon PPP zeggen hoor, die 11 staat er alleen maar bij omdat ik anders een te korte naam had
@Niekchic, ga eens snel verder met typen van je verslag!!
Kom op, nog een avondje knallen en dan ben je er vanaf.
Ik krijg echt hoofdpijn van het leren joh, ik denk eigenlijk ook dat ik best moe ben omdat ik sinds deze week ben begonnen met sporten (na een jaar)...
Op zich ben ik wel goed bezig vandaag, heb nu steeds dat ik dingen doorneem en dan denk ik bij mezelf oh ja oke dat kan ik wel, dit is niet zo moeilijk...(maar het zal vast niet zo makkelijk zijn