hond in auto

20-10-2012 19:19 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tegenover mijn huis staat een geparkeerde auto met een hond achterin. Nu een uur. Mag dit? Wanneer moet ik iets doen? Ik wil niet dat het dier oncomfortabel zit, maar ook niet alarm slaan om niks. Heeft iemand advies?
Als je alles van tevoren weet, ga je liggen voordat je valt.
De hond is niet in gevaar. Lekker laten zitten dus.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Als het dit weer is en de hond heeft water dan is er geen probleem. Behalve dan dat het erg vreemd is om je hond een uur alleen in je auto te laten.
is er een raampje een beetje open? Dan kan de hond het wel even volhouden. Maar goed als je hem wel in de gaten houd.

Bel anders de dierenambulance even voor wat je het beste kan doen!
Ook zonder water. De hond zit er pas een uur. Die droogt echt nog niet uit.
Staat er een raampje open?
Het is inderdaad niet heet. Maar toch vind ik het vreemd. Het is een grote hond met weinig ruimte in de achterbak.
Geen raampje open
Sja dat maakt weinig uit. Mijn hond ligt ook zon beetje de hele dag op dezelfde plek.

Water is voor een uur idd geen vereiste, maar je weet natuurlijk niet hoelang die hond daar nog blijft. Zelfde met het raampje. Als ik (met dit weer) 10 minuten de hond in de auto laat om een boodschap te halen, doe ik ook het raam niet open.
Er zit een filmhuis hiernaast, misschien zijn ze naar de film?
Wanneer je iets wilt doen dan bel je met 0900-8844. Geen spoed wel politie en vraag je of er misschien even naar kan worden gekeken.
quote:em1985 schreef op 20 oktober 2012 @ 19:29:

Er zit een filmhuis hiernaast, misschien zijn ze naar de film?
Dat mag niet. Staat er een raampje open? Heeft de hond water in de auto? Nee? Politie bellen. Ik heb het een aantal weken geleden nog gedaan. Ze zijn gekomen en hebben de 3 (!) honden uit de auto gehaald.
quote:Vogelnestje schreef op 20 oktober 2012 @ 19:38:

Dat mag niet. Staat er een raampje open? Heeft de hond water in de auto? Nee? Politie bellen. Ik heb het een aantal weken geleden nog gedaan. Ze zijn gekomen en hebben de 3 (!) honden uit de auto gehaald.

Waarom zou dat niet mogen?

Hoe warm was het bij jouw telefoontje trouwens? (wel goed gedaan, zomaar een ruitje inslaan doen ze niet).
Mijn hond red het prima hoor, een uurtje in de auto zonder water. Het raampje doe ik altijd open, maar hoeft niet perse.

Als de eigenaar er over 3 uur nog niet is zou ik misschien bij dde buren vragen of ze weten van wie hond is.

Drie honden is ook effe wat anders dan 1 hond he?
Je kunt toch zien aan de hond als hij het te warm heeft? Dan hangt zijn tong ver uit zijn bek en zit hij enorm te hijgen. Dát is je indicatie. Mijn honden wachten vaak in de auto, maar niet als het heel warm is, want dan ben ik genoodzaakt om ze thuis te laten.
Ligt het aan mij of is het alleen hier al donker? Dan kan er sowieso geen zon op de auto staan. Warmte zal niet snel een probleem zijn. Zuurstof misschien wel. Water zal ook wel meevallen. Onze hond kan 's nachts niet bij haar water en die leeft nog steeds.
Ik heb ooit een hond gehad die de tent af brak als ie alleen thuis moest blijven. In de auto vond ze dat juist heel fijn. Die heeft heel wat uurtjes alleen in de auto gezeten.

Maar natuurlijk nooit in de zon!
quote:iones schreef op 20 oktober 2012 @ 19:45:

Je kunt toch zien aan de hond als hij het te warm heeft? Dan hangt zijn tong ver uit zijn bek en zit hij enorm te hijgen. Dát is je indicatie. Mijn honden wachten vaak in de auto, maar niet als het heel warm is, want dan ben ik genoodzaakt om ze thuis te laten.Dit kan bij sommige honden net zo goed een teken van spanning zijn..
De hond ziet er goed uit hoor, hij draaikont alleen behoorlijk. Ik maak me nog geen echte zorgen om hem. Ik vind het alleen zo raar om je hond zo in de auto te laten zitten, nu anderhalf uur.
MAar waarom heeft een hond dan last van spanning? Als het alleen achterblijven in een auto zoveel spanning oplevert bij een hond, dan moet je hem daar eigenlijk niet aan blootstellen.
De ruimte is niet zo'n probleem. De onze lah t liefst hele dagen in de kofferbak. (maar die was ook echt maf)
Been there, done that, got the T-shirt.
Goed dat je hem in de gaten hebt/ houdt Em! Niet alle dieren hebben die mazzel.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Sommige honden hebben om het minste spanning die vinden alles zo gigantisch interessant en "nieuw". Ik had ook zo'n hond, die kon af en toe helemaal in trance raken, gewoon in de woonkamer. Heel erg "over excited"

Tja, als we die hond nergens meer naartoe hadden kunnen nemen omdat mensen dachten dat hij uitgedroogd was of heel veel stress had. Dan had hij geen leuk leven gehad :-)
quote:apatura schreef op 20 oktober 2012 @ 19:53:

De ruimte is niet zo'n probleem. De onze lah t liefst hele dagen in de kofferbak. (maar die was ook echt maf) Als ik de kofferbak even open heb staan ligt onze lab er ook meteen in. Dan wil ze gezellig ergens mee naar toe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven