Augustus 2012 deel 10!!

16-09-2012 14:05 2552 berichten
Na 9 maanden op het zwangerpijler gebivakkeerd te hebben, is nu echt de tijd aangebroken om te verhuizen naar kinderen.

We sluiten een periode af maar beginnen ook aan een hele mooie nieuwe periode!

Al onze Augustusbabies zijn gezond ter wereld gekomen. Dat hebben wij meiden toch maar mooi even geflikt! En wat zijn ze lief en mooi

Maar ook onze mooie en lieve babies maken het ons wel eens knap lastig en maken ons kersverse moeders wel eens onzeker. Gelukkig hebben we daarom elkaar om ons door die onzekerheden heen te slepen en elkaar te helpen en adviseren.

Maar buiten dat lachen we ook veel met elkaar en zijn we in die maanden een hechte groep geworden.

Met een Meet&Greet in de planning, kletsen we lekker met elkaar door hier op "Kinderen".

Mocht je niet meer mee willen schrijven (wat jammer zou zijn) geen probleem, maar laat het wel even weten!

Onze zwangerschappen

NaamLeeftijdGEBORENKindjeBijzonderhedenDodododo33 jaar23-071eDOCHTER!mellanie198626 jaar26-072e ZOON! lizliz29 jaar29-071eZOON! toetje8923 jaar31-071eZOON! 1982Juutje29 jaar01-081eZOON! Maatje2833 jaar02-081eZOON! snoezepoes30 jaar03-083eDOCHTER!nicole12331 jaar03-081eZOON! Zoete36 jaar05-081eZOON! rammelkont33 jaar06-083eDOCHTER!bubblezz23 jaar08-081eDOCHTER!zivaa32 jaar09-082eDOCHTER!Kwimmie33 jaar11-082eZOON! rijstkorrel39 jaar13-082eDOCHTER!kroos34 jaar13-081eZOON! annepan25 jaar15-081eDOCHTER!Chryssa30 jaar15-082eDOCHTER!martje5532 jaar23-081eZOON! beetjegek33 jaar24-082eZOON! Myself8230 jaar30-081eDOCHTER!katalin33 jaar05-093eDOCHTER!

En dan niet te vergeten onze trouwe mede lees- en schrijf-ster, moeder van 4: Beppe!!

Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!

@Rammel & Beppe, niet zo leuk dit. Hoop dat de rust snel wederkeert.

@Anne, iets verkeerds gegeten? Oef....

Lekker even geshopt. Zou ook wel weer nieuwe kleren willen, maar geloof dat dat niet echt nodig is en broeken ga ik pas kopen als ik nog 8 kg kwijt ben. Nu zo zonde. Oh ja pas een groot gedeelte van mijn broeken weer. :-)

@Nico, fijn dat minico zich zo goed houdt. Minico vormt zich vanzelf naar jullie levensstijl. (zolang je hem maar niet dagen lang overal naartoe sleept, maar daar wordt je zelf ook niet vrolijk van.).

@Maat, goed dat je even oppas regelt. Het is ook tijd om aan jezelf te denken. En je mag best voor jezelf opkomen hoor!

Moest lachen om jouw opmerking over clusteren. Je beschreef daarna meteen wat clusteren was. Hihi!

@Do, dat verschilt veel dan. Miniself is ruim een maand jonger en 500 gram zwaarder en 2cm groter. Maar miniself is ook aan de grote kant denk ik hoor. Zag ook andere baby's bij het cb en die waren ook ouder en kleiner.

Ik zit al lekker uitgebreid gedouched beneden terwijl papa en miniself nog heerlijk liggen te slapen. Even rust voor mijzelf. Ga zo even cupcakes bakken.

@Chryss, ze zeiden vroeger van mij ook altijd dat ik heel lang zou worden. Klein ben ik niet, 178, maar supergroot ook niet.

Vrijdagavond en zaterdag nog met megavaart een boxkleed in elkaar gezet. Die is voor mijn schoonouders. Verder gister op kraamvisite geweest bij vrienden. Wat is miniself dan al groot. Echt nog een ukkie. Ik kan me nu al niet meer voorstellen dat ze ook zo klein is geweest. Hoe snel de tijd gaat.

Verbaas me trouwens over het feit dat als ik over de fles vertel; iedereen het over afbouwen van de bv heeft. Nee..... dat ga ik niet afbouwen, maar ik ga wel werken! Grrr..
Mini heeft van 8-12 nog geslapen en wij ook ! Hoop dat dit snel weer overwaait...

@do: werk ze! Hoop voor je dat ze je op de pijnpoli kunnen helpen!

@myself: hmmmm cupcakes raar he wat voor reacties mensen geven op het feit dat je vollesig bv geeft! Zag laatst bij rtl voorstukje van barbies baby, toen zei michael dat ze bv ouderwets vonden...voelde me haast beledigd! Nu weet ik wel wie het zegt maar toch

@maat: heeft minimaat goed geslapen? En jij?

@ann: beterschap!!
Hola!!!

Zieke lady hier (oudste) dus een enorme luie thuis hang dag. Gister had ik er de P over in, wilden stad in s middags, maar ach, inmiddels via internet mijn shop-behoefte bevredigd dus ook prima :p.

Echt grappig het verschil in grootte tussen onze hummels allemaal!

Maat, sja ik kan me er ook alleen bij aansluiten; probeer echt ook wat tijd voor jezelf in de bouwen, dat is echt belangrijk zeker omdat je er dag in dag uit alleen voor staat die 4 weken. Nouja, en de 2 die dan overblijven ook eigenlijk best een groot deel. Ik snap je helemaal, dat je je nu al druk maakt om hoe het dan straks gaat als jij een avondje weg bent. ZOu dan ook perse willen dat hij eens een beetje tijd/aandacht aan zijn zoon zou besteden (ook in de zin van 'hallo, koekoek, we wilden toch samen een kind, jij dus ook!?!'). Vraag me wel af of dit een reële gedachte is bij hem/zijn persoonlijkheid.

Tijd voor jezelf nemen is niet slechte moeder zijn, maar juist goed, als jij niet happy bent heeft hij daar ook last van. Wat dat aangaat mss werken zo slecht nog niet, mits je het lichamelijk aankan natuurlijk!!

Anne wel geshopt, leuk!! Haha, ja ik wilde nu wel s ij jensen kijken... Nouja, van de week wellicht. En vriend belt hier ook zeker niet als ik weg ben, toe joh :p; dat zou wat zijn zeg!!!

(en eerlijk gezegd had ik van de week zelf dat ze de halve fles weer uitspuugde, moet toch weer wennen dat fles geven ;))

Myself, ik vind t ook knap van je hoor, naast werk volledige bv, zou ik ook too much vinden. Cupcake

Ok ff naar die schreeuwrd boven
Jaaaaaaaaaaaaa..... Minimaatje heeft zich omgerold! Precies op de zelfde manier als minijuut. Zo grappig!

Oppas is geregeld, maar er is gewoon niemand die met me weg wil/kan!! En om nou mn eerste avondje weg met mn moeder te plannen...

Morgen ga ik een afspraak maken met mn ha. Gewoon ook om even tegen een buitenstaander aan te praten.

@ zivaa, wat heb jij geshopt?

Ik had via marktplaats een super leuk zwart/rood adidas trainingspak gescoord!

@ anne, hoe is het nu met je buik?

@ bubb, uiteindelijk ging hij na nog een toetjetiet slapen tot half 6. Toen lekker bij me in bed genomen tot eem uur of 11

@ myself, vreselijk irritant he dat je jezelf moet verdedigen over je bv!!
Goedemorgen,

Beide kinderen om 05.00 uur wakker. Niet ideaal. Zoon ligt nu nog in bed te feesten, maar die zal het zo wel op een brullen zetten dat hij eruit wil. Meisje gisteravond ontzettend aan de krijs, omdat ze honger had en erg moe was. Dus toen was het dikke paniek.

@Maat: nou ja, een avond met je moeder uit eten ofzo is toch ook leuk? Als je d'r maar even uit bent.

@zivaa: Beterschap voor je oudste, hopelijk knapt ze snel op.

@anne: Hoe is het met je buik? Iets verkeerds gegeten, of een virusje?

@Myself: Ik zou me van dat geleuter over de bv niks aantrekken. Mensen hebben toch altijd wel wat te zeuren.

@bubblezz: Hopelijk is het nieuwe ritme van je mini tijdelijk.

Ik zit nu naar een berg ingepakte koffers te staren. Nog vier dagen en dan stappen we op het vliegtuig!
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
@chrys!! Jemig 4 dagen... Wauw!! Wat is de tijd gevlogen! Baken van die nachten wie weer gedijen ze beter op nederlandse bodem die ochtend brakertjes van je

@maat, aaahhh nou zeg, kan/wil er echt niemand? Jammer dat ik zo ver weg woon en een tietenkind heb. Anders was ik met je mee gegaan! Had je kunnen lachen gister na 2 slokjes wijn dacht ik... Ok laat de rest maar zitten

@myself, ik moet me ook wel vaak verdedigen, gister zat ik achteraf op een verjaardag in een zaaltje te voeden, super discreet, maar zelfs daar met jonge mensen waarvan je denkt dat ze wel wat kunnen hebben werd er gestaard en verbaasd gekeken

@bub, oef lekker nieuw ritme van mini...
@ziv: beterschap voor je grote mini!

@maat: goed idee morgen afspraak maken!

@chrys: wow 4 dagen! Dat gaat echt snel! Succes met de laatste regeldingen! Hoop dat het nl klimaat een uitslaapritme creeert voor je minis

@rammel: dat was bij mij laatst ook op het feest van mn ouders. Toen vonden een aantal het heul apart dat ik bv geef. Terwijl ze het zelf ook hebben gedaan en nog van een andere generatie zijn...

En tja het nieuwe ritme...Denk dat mini ook in zo'n groeisprongetje zit...Zie wel hoe lang het gaat duren. Alleen btje jammer, vriend was weer zover om bij mij te slapen maar nu mini zo vaak wakker is kan dat niet meer...
@ziev, lees het nu pas, beterschap met grote mini!! Hier net een kind van 4,5 op mn rug gebonden met de draagdoek.. Hahaha! Voelde zich ook niet zo lekker.

@bub, apart he... Ik voel me dan ook best vervelend ook omdat ik echt niet anders kan. Dan denk Jezus kijk de andere kant op dan!! En ik deed het echt super super discreet!! Je zag niks! Alleen aan de houding van Rammeltje zagen ze het.
Nou, mevrouwtje slaapt eindelijk weer. Jemig, wat kan ze toch onrustig zijn. Vandaag maar even een rustdagje inbouwen voor haar. Mag ze lekker bij m'n moeder blijven, terwijl wij met zoon naar buiten gaan.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
@ chryssa, vier dagen!? Heel veel succes met alles!!

Minimaatje op zn buik in de box leggen zodat hij in slaap valt, werkt dus niet meer, hij rolt steeds om!

nu even snel naar de appie want de batterijen van de mobile zijn leeg en dat vind Minimaatje niet leuk!

@ rammel, je zoontje op je rug??!!

@ zivaa, beterschap voor je meissie!!
@maat, yep! Zoontje op mn rug met de draagdoek, hij is klein van stuk hoor, maat 104 heeft hij en is maar 17kg half uurtje maar, tijdens het koken, ik denk dat hij me erg gemist heeft, hij kleeft aan me momenteel

Go minimaat!! Knappe vent met zn gerol! Vlugge mannen hier he van augustus..
Oh Chryssa nog 4 dagen. Spannend!!

Jeetje nu al omdraaiers? Wat knap!!

Hier moest mini net huilen omdat ik moest niezen. Aggossie ze ging helemaal over de rooie.
Hoi hoi, ik ben ook net weer thuis. Even uitpuffen hoor, ben kapot! Maar wel leuke dagen weg gehad met onze families.

Minico heeft zich wederom goed gedragen, al vond hij het op een gegeven moment niet meer tof vanavond in een druk warm zaaltje, dus zijn we maar op tijd weggegaan. En halverwege de rit naar huis (van 2,5 uur) besloot ie om het op een krijsen te zetten in de auto. We vermoedden dat ie gepoept had, dus naar de eerstvolgende parkeerplaats (die nog heel ver weg was, althans, elke minuut duurt heel lang met zo'n krijskind in de auto). Toch niet gepoept, wel even verschoond en weer verder. Maar na een minuut weer krijsen, dus de volgende mogelijkheid weer gestopt om hem de fles te geven. En daarna was het weer goed.

@Dodo: Minico krijst altijd als de fles leeg is, ha ha. Maar met de speen is hij daarna tevreden en houdt hij het weer 4 uur vol, dus echt veel honger kan hij volgens mij niet hebben dan.

@Chryssa: succes met inpakken en de oversteek. Spannend hoor!

@Maatje: wow, jij ook al zo'n motorisch wonder. Knap hoor! Ik zie het Minico voorlopig nog niet doen, die tilt nauwelijks z'n hoofd op als ie op z'n buik ligt. Minimaat moet het hem maar even leren als ze elkaar op de meet ontmoeten!

@Zivaa: hopelijk wordt oudste weer snel beter en kun je weer fijn erop uit!

@bv: wat een gekke reacties! Ik vind het heel logisch om je baby nog steeds bv te geven, zeker het eerste half jaar. En ook daarna vind ik het niet raar. Ik heb zelf juist altijd het gevoel dat ik moet verantwoorden dat ik fv geef, maar dat is denk ik meer vanuit mezelf dan vanuit m'n omgeving, omdat ik eigenlijk graag bv had willen geven. Niks van aantrekken hoor, waar bemoeien ze zich mee?!
Zucht er zijn al omrollers wat schattig .

Mini gaat morgen voor t eerst wennen en ik heb er zo geen moeite mee. Voel me gewoon schuldig aangezien ik bij de oudste een emotioneel wrak was en om alles jankte. Oudste is out of the blue opeens zindelijk ben zo trots op m en mini lacht uber schattig en wind net als z'n broer toen iedereen om z'n vingertje.

Ga morgen even terug lezen en foto op de sub plaatsen als ik ff ergens tijd heb, maar dat heb ik al vaker gezegd en das ook niet gelukt.
Nico jij gaat dus mee met de meet??

En kwinmie?
Ja, Anne, ik ben van plan om te komen! Mijn familie was niet zo amused dat we nu op de 2e geen Sintviering kunnen houden, maar dat zij maar zo.
Ohw blehhh Minimaatje heeft nu al 11 dagen niet gepoept maar zn scheten meuren joh!! Word er misselijk van, hij ligt me toch te tetteren tijdens het voeden!

@ nicole, fijn dat het allemaal goed is gegaan deze dagen. Heb je zelf ook kunnen genieten?

@ kwimmie, wat fijn dat je oudste zindelijk is!! Hoesee!
Jeetje wat een omrollers al! Hier flink rondkijken, brabbelen en lachen tegen de beestjes aan het speelkleed enz

Gister voor het eerst een lach met geluid, ohh smelttt!

Gister op rommelmarkt, voor 7 euri een tas vol kleding gekocht, maat 62/68..

Ook stoere kleine pumaatjes .. erg Leuh!

Meet: kreeg van mijn zus de uitnodiging voor mijn nichtje dr 1e verjaardag... Natuurlijk op 2 dec van 10.30-12.30! Hoelaat gaan we meeten? Ik wil natuurlijk erna komen als het nog zin heeft!

Zo,, fles zit er weer in... Nog ff slapen..

Nog 1,5 week en ik moet weerwerken... 2 weken en dan weer 3 weken vrij....... Wel zin in!
Al omrollers! Mijn mini lijkt op minico, kaal en janken als hij op zijn buik ligt. Zelfs Bumba werkt hier niet Nico! Leuk dat je erbij bent de 2e.

Maatje, 11 dagen niet poepen! Wow! Hoe lang is de max dat ze niet poepen? moet je op een gegeven moment daar niet iets aan doen of is dat allemaal normaal bij bv?

hey Kwimmie! Niet schuldig voelen hoor, je houdt toch evenveel van beide kinderen! Het is normaal dat je bij een eerste meer tijd hebt en alles nieuw is. Ik ben bij ons de 2e en snap dat heel goed hoor, ik denk echt niet dat mijn moeder meer van mijn zus houdt. Hoe is het met je moeder?

Mini is weer over zijn sprongetje heen *afkloppen*, lacht weer, slaapt weer beter en huilt niet meer zomaar.

Rammel en ziva, zielig, jullie zieke kindjes. Beterschap!

Chryssa, de tijd is omgevlogen. Hoe reageerde trouwens de baas van je man toen hij opzegde? Jullie dachten toch dat hij niet amused zou zijn. Of heb ik daar overheen gelezen?
Meet,ik wil wel maar weet het nog niet. Leven op t moment van week tot week eigenlijk.

Mama gaat super,ze heeft deze week geen chemo en wat ga je dan doen???? Juist ja werken,ze was blij met een weekje rust hihi. Ben echt zwaar trots op d'r hoe ze dit doorstaat wauw daar kunnen heel veel mensen wat van leren.
Kwimm je bent met recht trots op je moeder! Wat een kanjer!!

En wat geweldig dat oudste zindelijk is

Maatje wow 11 dagen is wel veel! Bij bv is 6 dagen volgens mijj normaal... Ga je er wat aan doen of laat je het nog op zn beloop?

Liz ik hoop voor je dat het sprongetje idd over is! Hoe voel jij je verder aangezien je paar dagen? geleden niet lekker was?

Toetje wel naar de meet komen hoor volgens mij is het vanaf 13u toch Ann?

Mini heeft weer doorgeslapen vannacht gelukkig ! Alleen wel een voorkeurshouding alss ze op dr buik slaapt... Nu dus weer gestructureerder haar hoofd gaan draaien snachts...Heb nu wel de lamp verplaatst, dat helpt denk ik ook wel.
Ooh ja Nico, vergeet ik jou helemaal

Wat goed dat mini het zo naar zn zin had.

Dat krijsen in de auto is dan weer miinder maar mooi dat het op te lossen was met de fles.

Mijn mini krijst ook wel es in de auto, maar dan is het vooral dat ze niet slaap kan komen of zich verveelt, duurt gelukkig nooit lang!
Kwim: je mag zeker super trots op je moeder zijn.. vind het superknap als ik zo lees hoe zij en jij ermee omgaan.. en fijn dat zoontje zinderlijk is, scheelt weer luiers!!

Meet: ja ik kom zoiezo heurr, ga gewoon om 12u weg bij verjaardag! Heb er zin in!

Nico: huileni n de auto, ja irritant he... Ik word er soms zenuwachtig van! Al huilt ie gelukkig alleen als ie echt erge honger heeft in auto..

Maatje: 11 dagen vind ik ook enorm lang! Heeft hij er geen last van?

Llizz: fijn dat 'sprongetje' voorbij is!

Bubb: legde jij dr nou op drbuikin dr eigen ledikant? Ik kan niet wachten totdat ik dat ook durf, want als hij op zijn buik in de box slaapt, moet ik hem alllltijd wakker maken na 4/5u... Denk/hoop zodra hij op buik gaat dat hij door gaat slapen........
@toet: mini slaapt weer bij mij in bed hoor sinds een paar nachten. Maar ik legde haar idd ook op dr buik in haar ledikantje. Ik werd regelmatig wakker dan om haar te checken. Omdat ze de laatste nachten weer lag te spoken heb ik haar weer in ons bed gelegd. Ik slaap dan eigenlijk ook beter als ze naast me ligt...
@ kwimmie, wat een kanjer die mama van jou!!

@ niet poepen,.inmiddels 12 dagen. Ik zal het vanmiddag eens aan de huisarts vragen. Maar geloof dat het met bv wel vaker voor komt. Bv past zich na een maand of 2 aan aan de behoefte van je baby en dan hebben ze gewoon minder afvalstoffen.

@ toet, fijn dat je er bij bent met de meet!!

Volgens mij maakt Minimaatje nu een sprongetje. Of regeldag. Hij komt vaak, jankt veel en drinkt erg onrustig .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven