Wat mijn man uitgeeft
zondag 21 oktober 2012 om 22:01
mijn man geeft per maand zo een 600 euro uit aan.... tja.... sigaretten en.... geen idee....
Ons inkomen is niet zo hoog, ik ben hier anoniem dus ik gooi het er maar uit... samen ongeveer 2100. we hebben ook een kindje van 4.
ik probeer niet al te veel uit te geven. ik geef max 400 euro per maand uit aan kleding, boodschappen cadeaus etc etc (de niet vaste lasten)
zoals ik al zei geeft mijn man er €600 uit... dat is zonder benzine... hij komt heel af en toe met een paar kleine boodschapjes thuis maar dat komt echt niet boven de € 30 uit, verder zie ik er niks van.
Wat vinden jullie? Moet ik gewoon vragen waar dat geld heen gaat? Of gewoon laten doen en niet mee bemoeien?
hij verdient €1400 en ik €700.
hij haalt het van zijn eigen rekening af....
Ons inkomen is niet zo hoog, ik ben hier anoniem dus ik gooi het er maar uit... samen ongeveer 2100. we hebben ook een kindje van 4.
ik probeer niet al te veel uit te geven. ik geef max 400 euro per maand uit aan kleding, boodschappen cadeaus etc etc (de niet vaste lasten)
zoals ik al zei geeft mijn man er €600 uit... dat is zonder benzine... hij komt heel af en toe met een paar kleine boodschapjes thuis maar dat komt echt niet boven de € 30 uit, verder zie ik er niks van.
Wat vinden jullie? Moet ik gewoon vragen waar dat geld heen gaat? Of gewoon laten doen en niet mee bemoeien?
hij verdient €1400 en ik €700.
hij haalt het van zijn eigen rekening af....
zondag 21 oktober 2012 om 22:03
Zijn jullie in gemeenschap van goederen getrouwd? Zo ja dan zou ik hem zeker aanspreken op zijn uitgeefgedrag! Ik zou ook een soort financieel plan maken samen. Inkomen en (verplichte) uitgaven op een rij, kijken wat erover blijft, sparen enz. Sigaretten, drank, gadgets enz. horen voor mij niet bij de verplichte uitgaven.
zondag 21 oktober 2012 om 22:07
Toevallig ook net zo'n gesprekje gehad met manlief. Niet te vergelijken met de 600 euro die jij noemt, maar ik heb het over zijn 80 euro zakgeld. We hebben samen de kasboeken weer eens doorgenomen en de begroting besproken. Voelt goed om dat te doen. Ik zou het aanraden. Inderdaad onder de noemer van: ik wil gaan besparen en we moeten alles gaan bijhouden, waar geef jij je geld eigenlijk aan uit? Koopt hij veel kleding, of gaat hij veel uit met vrienden?
zondag 21 oktober 2012 om 22:10
zondag 21 oktober 2012 om 22:13
quote:frizzy schreef op 21 oktober 2012 @ 22:06:
Café? Coffeeshop? Gokken? Hoeren? Andere hobby?Haha Frizzy, jij zegt wat ik denk! Ik dacht daar dus ook meteen aan, aan de hoeren. Maaruh.. als het nu om 25 euro ging zou ik me er niet zo druk over maken. Maar 600 euro is echt een berg geld hoor. Je hebt echt wel recht ook om te weten waar al dat geld blijft.
Café? Coffeeshop? Gokken? Hoeren? Andere hobby?Haha Frizzy, jij zegt wat ik denk! Ik dacht daar dus ook meteen aan, aan de hoeren. Maaruh.. als het nu om 25 euro ging zou ik me er niet zo druk over maken. Maar 600 euro is echt een berg geld hoor. Je hebt echt wel recht ook om te weten waar al dat geld blijft.
zondag 21 oktober 2012 om 22:14
Als je het op een forum kunt vragen, dan kun je het toch ook aan je eigen vent vragen?
Wanneer hij een stevige roker is en er een paar pakjes sigaretten per dag doorheen jaagt, dan zit je al aan 80 euro per week = 350 euro per maand.
1 keer per week 'boodschapjes' a 30 euro = ruim 120 euro.
Dan heb je nog een gat van een kleine 100 euro en da's per maand natuurlijk niet echt schokkend. Een keer uit lunchen, een bosje bloemen, zakje snoep voor onderweg..... 100 euro is zo weg.
Wanneer hij een stevige roker is en er een paar pakjes sigaretten per dag doorheen jaagt, dan zit je al aan 80 euro per week = 350 euro per maand.
1 keer per week 'boodschapjes' a 30 euro = ruim 120 euro.
Dan heb je nog een gat van een kleine 100 euro en da's per maand natuurlijk niet echt schokkend. Een keer uit lunchen, een bosje bloemen, zakje snoep voor onderweg..... 100 euro is zo weg.
zondag 21 oktober 2012 om 22:17
ik vind het moeilijk hem er op aan te spreken, hij is erg op z'n vrijheid gesteld.
We komen rond... we gaan niet op vakantie of gaan zelden uit eten etc. maar, verder lukt het net.
Hij gaat niet uit, hij komt nooit met kleding thuis.
hij rookt, maar niet overdreven veel.
Ook blowt hij al voor dat ik hem kende maar, nooit heeft hij zo veel geld uitgegeven als nu!
Ik mag toch hopen dat het grootste deel niet daar heen gaat....!!!!
We komen rond... we gaan niet op vakantie of gaan zelden uit eten etc. maar, verder lukt het net.
Ook blowt hij al voor dat ik hem kende maar, nooit heeft hij zo veel geld uitgegeven als nu!
Ik mag toch hopen dat het grootste deel niet daar heen gaat....!!!!
zondag 21 oktober 2012 om 22:19
quote:mina09 schreef op 21 oktober 2012 @ 22:17:
ik vind het moeilijk hem er op aan te spreken, hij is erg op z'n vrijheid gesteld.
Ik mag toch hopen dat het grootste deel niet daar heen gaat....!!!!Fijn voor hem, hij heeft een gezin dat op de eerste plek staat.
Ik mag toch hopen dat het grootste deel niet daar heen gaat....!!!!Fijn voor hem, hij heeft een gezin dat op de eerste plek staat.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Als jullie trouwens samen 'maar' 2100 verdienen, met een kind erbij, dan snap ik trouwens niet zo goed dat je überhaupt overweegt om verder niet te vragen naar de missende 350 euro (roken, af en toe een broodje ergens en een boodschapje etc ervanaf) in jullie gezinsbudget. Dat zul je toch duidelijk merken.
quote:frizzy schreef op 21 oktober 2012 @ 22:15:
Of elke week naar het Marokkaans cabaret met vip tafel, flessen en hoeren. Ben je in een keer 600 kwijt.
Als mijn vent dat zou doen zou het nog een duurder grapje worden, zo goedkoop is scheiden tegenwoordig niet meer
Het is natuurlijk wel bijzonder lullig dat je vent heel veel geld er door heen jaagt en jij op de centen let TO.
Of elke week naar het Marokkaans cabaret met vip tafel, flessen en hoeren. Ben je in een keer 600 kwijt.
Als mijn vent dat zou doen zou het nog een duurder grapje worden, zo goedkoop is scheiden tegenwoordig niet meer
Het is natuurlijk wel bijzonder lullig dat je vent heel veel geld er door heen jaagt en jij op de centen let TO.
zondag 21 oktober 2012 om 22:20
Wat zijn jullie afspraken dan rondom de financiën? Hebben jullie geen gezamenlijke rekening waar in ieder geval de vaste lasten en basisbehoeften (boodschappen, benzine, evt. wat sigaretten, etc.) van betaald worden? Ieder een deel ''zakgeld''... en waar hij dat dan aan uitgeeft kan hij vast helemaal zelf bepalen.
Dat is het eerste wat vriend en ik geregld hebben toen we gingen samenwonen...
Dat is het eerste wat vriend en ik geregld hebben toen we gingen samenwonen...