Donzen dekbed

24-10-2012 13:28 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een vraagje over mijn dekbed, ik hoop dat er mensen zijn die me hierbij kunnen helpen..

Ik heb een donzen dekbed (200x200, ooit bij de hema gekocht), met van die vierkante vakken zegmaar waar het dons in zit. Nu zijn een paar van die vakken zo dun en leeg geworden (waarschijnlijk doordat de dons opeengepakt zit), dat ik er doorheen kan kijken wanneer ik het dekbed tegen het licht houd.

Hebben jullie tips om de deken weer dik en 'fluffy' te krijgen? Opschudden helpt niet echt, dat heb ik al geprobeerd. De deken is nu zo'n 5 jaar oud en ik vind het eigenlijk zonde om hem te vervangen door een nieuwe, dus alle tips zijn welkom!
In de droger met wat tennisballen!
Dat.
Is het dekbed in die 5 jaar wel al een keer gewassen dan?
quote:winkelfanaat schreef op 24 oktober 2012 @ 13:33:

Is het dekbed in die 5 jaar wel al een keer gewassen dan?

Euh, nee. Student enzo... Nouja, geen excuus natuurlijk. Maar op het etiket staat 'alleen wassen indien echt noodzakelijk'. Is dit het moment dan?

En kan een tweepersoonsdekbed wel in de wasmachine/droger?
Ik weet niet of het past, probeer het even droog, zou ik zeggen. Ik weet wel dat je je dekbed een paar weken niet kan gebruiken als je het hebt gewassen (ivm geur van dode eend), dus zorg voor een reserve-exemplaar.
quote:afrodite05 schreef op 24 oktober 2012 @ 13:35:

[...]

Euh, nee. Student enzo... Nouja, geen excuus natuurlijk. Maar op het etiket staat 'alleen wassen indien echt noodzakelijk'. Is dit het moment dan?

En kan een tweepersoonsdekbed wel in de wasmachine/droger? Sorry dat ik je toelach, maar dit vind ik best onvoorstelbaar. Ik zou om te beginnen je dekbed inderdaad een keer wassen. Laten wassen eigenlijk, kost een paar tientjes, maar dan weet je in ieder geval zeker dat je het niet vernielt (want in de meeste wasmachines past het ook niet). Verder kun je bij een goede beddenspeciaalzaak of buitensportzaak (waar ze donzen slaapzakken verkopen) vragen of ze de mogelijkheid hebben om het dekbed bij te laten vullen.
quote:Natonco schreef op 24 oktober 2012 @ 13:37:

Ik weet niet of het past, probeer het even droog, zou ik zeggen. Ik weet wel dat je je dekbed een paar weken niet kan gebruiken als je het hebt gewassen (ivm geur van dode eend), dus zorg voor een reserve-exemplaar.O haha, lekker vooruitzicht... Losgaan met parfum is geen optie?
Gewoon in de droger mikken met wat tennisballen erbij.

Wassen is voor niet-studenten.

En een 2mx2m past niet in de wasmachine.

Misschien zo'n doekje erbij in de droger, je kent ze wel, die ruikdingen... En dan lijkt ie ook gewassen.

Klaaaaaaar!
Niet lullig bedoelt, maar hoe lang had je in gedachten om nog onder je 5 jaar oude nooit gewassen donzen dekbedje te gaan liggen? Je ligt al 1825 nachten eronder! Gooi weg dat vieze ding en haal lekker een nieuwe! Je hebt nu de op hol weken. 20% korting op de dekbedden.
quote:winkelfanaat schreef op 24 oktober 2012 @ 13:45:

Niet lullig bedoelt, maar hoe lang had je in gedachten om nog onder je 5 jaar oude nooit gewassen donzen dekbedje te gaan liggen? Je ligt al 1825 nachten eronder! Gooi weg dat vieze ding en haal lekker een nieuwe! Je hebt nu de op hol weken. 20% korting op de dekbedden.Nou als het echt zo erg zou zijn, zou ze nu niet meer kunnen posten...
quote:secondhandsuus schreef op 24 oktober 2012 @ 13:42:

Gewoon in de droger mikken met wat tennisballen erbij.

Wassen is voor niet-studenten.

En een 2mx2m past niet in de wasmachine.

Misschien zo'n doekje erbij in de droger, je kent ze wel, die ruikdingen... En dan lijkt ie ook gewassen.

Klaaaaaaar!Kan 2x2 dan wel in de droger? Ik heb hier alleen een wasmachine, voor de droger moet ik mn mammie lief aankijken of ik het bij haar mag doen (lees: dekbed mee in de trein, thuis in de droger doen, mee terug in de trein )
Voor 40 euro heb je een half dons dekbed van 200x200 bij de hema.
Ik heb een donzen dekbed van 2 bij 2. Kan prima in de wasmachine. Gewoon een beetje proppen, de lucht gaat er vanzelf uit. De mijne kan zelfs op 60 graden gewassen worden. Kijk op het label en dan weet je het. En het ruikt daarna niet naar dode eend/gans/welke vogel dan ook.

En 1 keer per jaar wassen is geen overbodige luxe voor je dekbed.

Ik moet het helaas wat vaker doen, mijn hoogbejaarde kat plast er nogal eens op.
quote:winkelfanaat schreef op 24 oktober 2012 @ 13:46:

Voor 40 euro heb je een half dons dekbed van 200x200 bij de hema.Dan is ie toch maar 100x100?
@winkelfanaat: ik vind het een beetje zonde om een nieuwe te kopen, als het met wassen ook goedkomt.. Arme student, weinig te besteden, langstudeerdersboete (die wel terugkomt, maar nu dus even op een houtje bijten)... Ik laat m'n deken wel vaak luchten dus zo heel supersmerig is hij denk ik ook weer niet.

Maar wel lief dat je zo meedenkt en bezorgd bent.
quote:Ratteke schreef op 24 oktober 2012 @ 13:48:

Ik heb een donzen dekbed van 2 bij 2. Kan prima in de wasmachine. Gewoon een beetje proppen, de lucht gaat er vanzelf uit. De mijne kan zelfs op 60 graden gewassen worden. Kijk op het label en dan weet je het. En het ruikt daarna niet naar dode eend/gans/welke vogel dan ook.

Hangt dit niet een beetje af van het formaat wasmachine die TO (/TO's moeder) heeft?

Als een nieuwe bij de HEMA inderdaad maar 40 euro is, zou ik na 5 jaar ook mezelf trakteren op een lekkere frisse nieuwe en mezelf een hoop gedoe besparen.

edit: Bij IKEA heb je een 2,00 x 2,00 ook voor 39,95.. Maar ik heb geen idee wat een warmtemaat 4 betekent, dus het kan wel zijn dat dat een dunne is
quote:Ratteke schreef op 24 oktober 2012 @ 13:48:

En 1 keer per jaar wassen is geen overbodige luxe voor je dekbed.

Ik moet het helaas wat vaker doen, mijn hoogbejaarde kat plast er nogal eens op. Goed, je hebt me overtuigd! Volgend weekend mag dekbedje mee de trein in voor een schoonmaakbeurt in het ouderlijk huis
quote:laylalala schreef op 24 oktober 2012 @ 13:51:

[...]

Hangt dit niet een beetje af van het formaat wasmachine die TO (/TO's moeder) heeft?

Als een nieuwe bij de HEMA inderdaad maar 40 euro is, zou ik na 5 jaar ook mezelf trakteren op een lekkere frisse nieuwe en mezelf een hoop gedoe besparen.

edit: Bij IKEA heb je een 2,00 x 2,00 ook voor 39,95.. Maar ik heb geen idee wat een warmtemaat 4 betekent, dus het kan wel zijn dat dat een dunne isAls ik dezelfde zou willen als die ik nu heb (van de Hema) kost hij 89 euro... Dan ga ik toch liever even treinen en koop ik een nieuwe als ik niet meer op kamers woon.
Doe me een lol, als je het dekbed gaat wassen, blijf dan wel thuis.

En laad het goed in de masjien, anders gaat je masjien, doordat de lading onevenredig verdeelt is , "slaan"

Fuk, hoe heet dat nou in abn...

Dan raakt ie uit balans en dan gaat ie "dansen"

Tjeeeee ik heb kortsluiting in mijn brein!
quote:afrodite05 schreef op 24 oktober 2012 @ 13:46:

[...]

Kan 2x2 dan wel in de droger? Ik heb hier alleen een wasmachine, voor de droger moet ik mn mammie lief aankijken of ik het bij haar mag doen (lees: dekbed mee in de trein, thuis in de droger doen, mee terug in de trein )Die hang je toch gewoon in het trappegat of over 2 stoelen?
quote:secondhandsuus schreef op 24 oktober 2012 @ 13:48:

[...]

Dan is ie toch maar 100x100?

Nee hoor, 200x200 echt Hema!

Kijk maar op website.
quote:secondhandsuus schreef op 24 oktober 2012 @ 13:57:

Doe me een lol, als je het dekbed gaat wassen, blijf dan wel thuis.

En laad het goed in de masjien, anders gaat je masjien, doordat de lading onevenredig verdeelt is , "slaan"

Fuk, hoe heet dat nou in abn...

Dan raakt ie uit balans en dan gaat ie "dansen"

Tjeeeee ik heb kortsluiting in mijn brein!

Nooit last van gehad.

Ik heb wel een grote trommel inderdaad. Dat is wel handig. Ik denk dat als het ding net aan past dat je het probleem van een dansende machine wel hebt. (ook ff geen idee hoe zo iets heet, maar dansen vind ik goed gevonden )
quote:secondhandsuus schreef op 24 oktober 2012 @ 13:46:

[...]

Nou als het echt zo erg zou zijn, zou ze nu niet meer kunnen posten...

Erg is het niet, hoor je mij niet zeggen. Wel vies. Heel vies. Huisstofmijt poept ook namelijk. Daarom zitten die donsjes nu allemaal vastgeplakt hahahahaha.

Trusten.
Ik heb net afgelopen weekend het donzen dekbed gekocht van 2x2 bij Ikea voor 89,90 euro en hij is fijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven