Donzen dekbed
woensdag 24 oktober 2012 om 13:28
Even een vraagje over mijn dekbed, ik hoop dat er mensen zijn die me hierbij kunnen helpen..
Ik heb een donzen dekbed (200x200, ooit bij de hema gekocht), met van die vierkante vakken zegmaar waar het dons in zit. Nu zijn een paar van die vakken zo dun en leeg geworden (waarschijnlijk doordat de dons opeengepakt zit), dat ik er doorheen kan kijken wanneer ik het dekbed tegen het licht houd.
Hebben jullie tips om de deken weer dik en 'fluffy' te krijgen? Opschudden helpt niet echt, dat heb ik al geprobeerd. De deken is nu zo'n 5 jaar oud en ik vind het eigenlijk zonde om hem te vervangen door een nieuwe, dus alle tips zijn welkom!
Ik heb een donzen dekbed (200x200, ooit bij de hema gekocht), met van die vierkante vakken zegmaar waar het dons in zit. Nu zijn een paar van die vakken zo dun en leeg geworden (waarschijnlijk doordat de dons opeengepakt zit), dat ik er doorheen kan kijken wanneer ik het dekbed tegen het licht houd.
Hebben jullie tips om de deken weer dik en 'fluffy' te krijgen? Opschudden helpt niet echt, dat heb ik al geprobeerd. De deken is nu zo'n 5 jaar oud en ik vind het eigenlijk zonde om hem te vervangen door een nieuwe, dus alle tips zijn welkom!
woensdag 24 oktober 2012 om 15:42
quote:Walstro schreef op 24 oktober 2012 @ 14:37:
Ik zie geen donzen dekbedden voor ¤ 40,-- anders was ik bij de HEMA geweest. Zelf geen halve donzen.Ikea geeft me deze in de categorie "donzen en veren". Is dat niets?
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/produ ... #/60129260
Ik zie geen donzen dekbedden voor ¤ 40,-- anders was ik bij de HEMA geweest. Zelf geen halve donzen.Ikea geeft me deze in de categorie "donzen en veren". Is dat niets?
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/produ ... #/60129260
woensdag 24 oktober 2012 om 19:01
woensdag 24 oktober 2012 om 21:54
Toevallig dit weekend bij Ikea een donzen dekbed Van 240*220 voor 50 euro gekocht. Helemaal prima! Ik had zelf al eerder een kleiner formaat gehad waar ik zeer tevreden over was en ook deze nieuwe is helemaal prima! Dit formaat past niet in de wasmachine, maar voor dit geld koop ik wel een nieuwe zodra hij te vies wordt
woensdag 24 oktober 2012 om 22:21