zwanger worden via IUI

20-09-2007 17:34 628 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,

half oktober ga ik proberen zwanger te worden middels IUI.

Het is voor mij de eerste keer dat ze het gaan proberen, maar ik vind het erg spannend. Middels LH-testen ga ik nu testen voor "het" moment.

Heb op internet al heel veel gelezen over hoe het precies gaat, maar nog nergens gelezen hoe een vrouw de behandeling ervaart.

Doet het pijn? Hoe bereidt je je voor als het zover is?

Hoe voel je je na de behandeling? Neem je iemand mee? Ik ben/word BAM-moeder, en ga zwanger proberen te worden van een donor in een donorcentrum.

Ik ben erg benieuwd na hoeveel pogingen iemand zwanger is.

Eigenlijk zijn alle reacties van harte welkom.

Groet,

Erica
Hallo dames,

Ik breek even in, want ik heb een vraag aan jullie. Mijn vriend en ik proberen al bijna twee jaar zwanger te worden. Ik heb PCOS. Na een hoop geklooi met Clomid (te lage dosis) zit ik nu aan de max van 150 en daarmee ben ik ook nog niet zwanger. Inmiddels sta ik op de wachtlijst voor een kijkoperatie en zouden we daarna verder gaan met spuiten (wat weet ik nog niet precies). Gisteren heb ik een samenlevingstest gehad en wat bleek: alle zaadjes dood!

Dus spuiten + IUI.

Toen ik begon met Clomid zei de gyn dat ik dat nog maar niet moest declareren bij de zorgverzekeraar omdat ze anders moeilijk zouden kunnen gaan doen bij een eventuele IUI. Dat heb ik dus niet gedaan, maar ik las in mijn vergoedingenoverzicht dat ik vruchtbaarheidsmedicatie 100% vergoed krijg. Ik heb gebeld, maar ze snapten me niet goed ofzo, want ik kreeg niet echt een duidelijk antwoord.

Dus nu mijn vraag aan jullie: hebben jullie alles vergoed gekregen?

Ik ben blij dat er onder jullie ook succesverhalen zijn. Dat geeft moed!

groetjes Ellie
ha Babs,

hopelijk heb je een goeie uitslag gehad vandaag. Wat jij beschrijft bij je laatste IUI poging heb ik vorige keer, bij onze tweede poging gehad. Wat een pijnlijk gedoe met die klemmetjes. Daarom was ik zo blij dat het gisteren zo voorzichtig en rustig ging.

Elly, wij hebben tot nu alles vergoed gekregen, maar ik heb geen clomid nodig gehad. Wel pregnyl spuiten voor de IUI, natriumpoeder om de vagina mee te spoelen en in het begin zelfs een rode hond inenting die ik nodig bleek te hebben. Overigens deed de verzekering bij die inenting wel heel moeilijk, maar wij hebben gewoon volgehouden dat dit onder vruchtbaarheidsbehandeling viel.

Ik wens je veel succes met je behandeling!

groet

Molentje
Hallo Molentje,

geen succes ,ben vanmorgen ong.geworden.de bloed onderzoek was goed,maar dat had de gyn ook niets anders verwacht.progesteron woord altijd aangemaakt in de tweede periode van de cyclus,maar word steeds minder als er geen bevruchting is geweest.

Mijn cyclus is net 'n switserse klock,altijd precies optijd! Handing want zo is ook de eisprong,ik kan het ook voelen waneer ik dat heb,voel pijn onder aan mijn buik.

Hallo Ellie,

ik krijg alle iui behandelingen en 3 ivf vergoed van VGZ,maar 'n deel van de medicijnen moet ik zelf betalen.

Ik gebruik Menopuur injectie ( hormonen spuiten) en Pregnyl voor de bevruchting.

Ben heel trots om te mogen zeggen dat ik de injectie zelf kan toedienen,vermoedelijk zal jij dat ook moeten doen,geloof me ik vind dat beter zo.Mijn eerste Pregnyl injectie heb ik door de professionals laten doen,en heb spijt tot haren op me hoofd.Mij woord geleerd om twee naalden te gebruiken,een lange voor het mixen en een korte voor het injecteren,en madam in ziekenhuis gebruikt gewoon de lange.Zonder pardon weerd die naald in mijn been gestoken,als ik daar aan denkt moet ik weer huilen.de tweede heb ik zelf gedaan, en ook al deed mijn licham een beetje tegen werken,is het toch prettiger geweest.

Het injecteren stel voor mij niet zo veel voor,vind het helemaal niet eng.

Voor alle dames die ook pas beginnen met hormone injectie kan ik aanraden om het zelf te doen, 't huis heb je meer privacy en kun je alles in je eigen tijd doen.

Ben weer te langdradig geweest.

Succes allen.

gr. Babsy
Hi Babs, wat jammer dat het niet gelukt is! Hoe voel je je eronder?

Wat een enorme doos zeg, die bij jou de pregnylspuit heeft gezet! Doe eerste naald is echt enorm groot, elke verpleegkundige kan toch op haar vingers natellen dat het absoluut niet de bedoeling kan zijn om die spuit in iemands lichaam te zetten?

Dat zelf injecteren stelt inderdaad verder niet veel voor. Ik vond het vooral geestelijk misschien wat pittiger. Het idee dat je jezelf moet injecteren terwijl er niks aan de hand lijkt te zijn is toch vervelend.

Nog twee weken en dan gaan wij naar de gyn voor een prikinstructie voor IUI vier met hormooninjecties. Ik hoop nog voor onze vakantie 1 IUI poging te kunnen doen.

Molentje, ik ga weer voor je duimen!

Jusa...je zit in een zware periode, dat kan ik me goed voorstellen. Ik hoop dat je je zinnen de komende maanden toch nog een beetje kunt verzetten en met goede moed de ivf procedure kunt ingaan. Sterkte!
Hoi Laika,

ik heb giesteren het ergste gehad,nu voel ik me wat beter.

Aan de pijn kun je wat aan doen maar aan de teleurstelling wat minder.Gelukkig kan ik met jullie mijn hart luchten.

Nu is niet zo erg als vorige keer want ik heb meer steun gevonden,ik kan mijn verhaal kwijt .het gaat niet meer alleen om mij zelf,het feit dat wij onze erwaring kunnen delen betekend heel veel,elkaar kunnen steunen en moederen geef je kracht en deze hebben we allen nodig om verder te kunnen.

Ieder succes story word 'n beetje je eigen,je leeft mee en ben super blij als het lukt en, je ben niet meer de enige die hoopt dat het ook bij jou zal gebeuren ,maar iedereen hoop met je mee.

Ben nu al klaar voor de volgende behandeling!

Go girlz!!!! Geef nooit op!

Veel lief Babs
Babs !
Babs en Molentje, bedankt voor de info. Ik denk dat ik ze maar gewoon ga declareren bij de verzekeraar en zien waar het schip strandt.

We beginnen na de zomervakantie met de eerste IUI, ik ben heel benieuwd hoe dit gaat. Uitleg moeten we nog krijgen dus ik ben nog echt een leek in al die namen van hormoonspuiten e.d. Maar dat komt (vrees ik) snel genoeg wel.

Dames, ik wens jullie (en mezelf ook ) veel succes, geluk en positiviteit!

groetjes Ellie
Ha Babs, heel erg jammer zeg dat het niet gelukt is. Maar goed dat je zo optimistisch bent en uitkijkt naar de volgende poging. Ik moet zeggen dat ik eigenlijk helemaal niet optimistisch ben. Ik moet nog een aantal dagen wachten dus ik weet nog helemaal niet of deze derde poging gelukt is, maar ik heb er weinig vertrouwen in, ook door alle eerdere pogingen die niet gelukt zijn, stom hè?

Elly, waarom moet je nog wachten tot na de zomervakantie, is er een wachtlijst in jullie ziekenhuis?

Laika: spannend; binnenkort gaan jullie er weer voor! Zet hem op!

liefs molentje
Molentje, kom op, houd de moed erin! Ik weet het, makkelijk gezegd, en ik laat zelf mijn hoofd ook nogal eens hangen tijdens die IUI pogingen maar elke poging is weer een kans en probeer positief te blijven. Ik duim nog steeds voor je (en ik hoop dat het helpt!).

Elly, gaan jullie nu nog wel de kijkoperatie doen of eerst beginnen met IUI? Een negatieve samenlevingstest is overigens wel dé reden om met IUI te beginnen want dan wordt het moeilijke begin als het waren overgeslagen en dan heb je toch een grote kans om zwanger te worden. Succes!
Hoi allemaal,

Excuses dat ik een tijdje niets van me heb laten horen, maar moest even tijd nemen voor mezelf. De laatste IUI (4e) was zo een tegenslag.

Inmiddels hebben we besloten om in juni de IUI weer op te pakken. Tot die tijd lekker weer zelf aan de slag gaan. Dus ik heb ovulatietesten weer in huis en natuurlijk houd ik mijn slijm en temp in de gaten. Wat een gedoe,he. Maar ja, ik wil zo graag een kleine...ben al niet meerzo jong (33 pas geworden).

Ik ben vandaag ongesteld geworden. Ik had wel een goede eisprong, volgens de gyn. Hij heeft mijn progesterongehalte opgemeten en die was goed. Als ik in juni met IUI begin, hoef ik geen clomid te slikken. Ik kon daar niet zo goed tegen, dus ik vind het niet erg. Ik ben blij dat mijn lichaam zelf een goede eisprong maak. Enige is dat je na juni vorig jaar niet meer zwanger ben geworden en dat is pijnlijk. Zoals jullie misschien nog wel weten, heb ik in juni een miskraam gehad. Het was een natuurlijke zwangerschap....

Hee Babs73, ik lees dat het niet is gelukt. Jammer. Heel veel succes in de volgende ronde.

Molentje, jij bent nog steeds aan het wachten,he. Ik duim voor je.

Jusa, ik begrijp helemaal wat je voelt, want heb zelf ook rust genomen.

De andere meiden, succes allemaal.

Groetjes,

Gorgi
Hallo,

hier ben ik weer.

Gorgi,

kop op meid . Alles komt goed.

Molentje,

je klinkt het zelfde als mij toen ik me aangemeld heb,en ik kan me goed erinneren dat jij was een van de meiden die mij moed heeft ingepraat. Laat je niet onderdrukken door je angst,heb zelf vertouwen,als het deze keer niet lukt dan probeer jullie nog een keer,Rome is niet gebouwd in een dag!

het wachten nu is verschrikkelijk ik weet het, maar door de vorige mislukte behandelingen ben je nu wat wijzer gewoorden en vermoedelijk kun je een verhandering wel merken.

Ik blijf duimen.

Elly ik ben ook benieuwd waarom moet je zo lang wachten.

Meiden veel succes allemaal,en blijf hoopen
Ik moet sowieso die kijkoperatie, anders beginnen ze in mijn ziekenhuis niet met spuiten. Eerst zekerheid over de doorgang van mijn eileiders e.d.

En er is geen wachtlijst hoor, maar omdat we eind juni/begin juli op vakantie gaan hebben we in overleg met de fertiliteitsarts besloten om pas na de vakantie te beginnen. Ik heb inmiddels al 10 maanden Clomid geslikt zonder resultaat (logisch als de zwemmers doodgaan in mij) en dat gaat ook niet in de koude kleren zitten. Dus even rust en dan met goede moed het volgende traject in.

Ik ben eigenlijk niet van plan om met jullie mee te gaan schrijven. Ook jullie gaan soms door diepe dalen, ik ben bang dat ik daardoor de moed verlies.

Wie weet verander ik nog van gedachten als we echt in het traject bezig zijn.

Veel succes en geluk allemaal!

groetjes Ellie
Hoi Ellie,

Ik denk dat het goed is dat je voor jezelf even rust inbouwt. Het is, zoals jij ook al aangeeft, een lang en moeilijk proces en soms even de rem erop zetten (hoe graag je ook je wens wilt vervullen) kan volgens mij geen kwaad. Probeer de komende tijd te genieten van het feit dat je even niets meer hoeft te slikken en dat je binnenkort lekker op vakantie gaat. Zo bouw je weer een beetje reserve op voor de periode na de vakantie.

Begrijp heel goed dat meeschrijven niet voor iedereen prettig is. Als je gewoon af en toe wilt meelezen dan is dat natuurlijk prima!

Ik wens je heel veel succes de komende maanden!

Ha Gorgi,

Fijn om weer van je te horen (maar niet erg dat je er even niet was hoor, juist heel begrijpelijk!). Dus je gaat weer beginnen met IUI? Volgens de boeken ben je nog een jonge blom hoor met je 33 jaar (tenminste, ik ben 32 en mijn gyn vind mij nog heel jong!), de wachtkamers bij ons zitten vaak vol met stellen die echt wel een paar jaar ouder zijn dan wij. Niet dat het wat uitmaakt, het is maar wat je zelf voelt natuurlijk maar toch...

Ik ben hier ook niet altijd even regelmatig en ook reageer ik niet altijd op iedereen, dat is soms gewoon teveel. Maar dat je soms even met lotgenoten kunt 'praten' is voor mij gewoon fijn. Even van me afpraten werkt bij mij wel. En hoe cru het ook klinkt, het is toch ook fijn om te weten dat je niet de enige bent, want ik mijn omgeving lijkt dit soms wel zo....

Liefs,

Laika
Hallo allemaal,

Door een vriendin getipt over het stukje in de Viva over spermadonoren en daardoor hier gekomen.

A.s. donderdag heb ik mijn eerste afspraak bij Geertgen in De Mortel. Ik wil al heel lang heel graag moeder worden, maar ben mijn prins nooit tegen gekomen. En aangezien de klok gaat tikken heb ik besloten er voor te gaan en is de 1e afspraak dus gemaakt.

Zijn er hier meiden die ervaringen hebben en die graag met mij willen delen?

Alvast bedankt!

Groetjes,

Petra
Hai Petie,

Ik loop ook in het Geertgen, of eigenlijk niet meer, want ik ben inmiddels via een donor van het Geertgen en IUI zwanger geworden bij de tweede poging. Heb je een afspraak bij de vrouwelijke gyneacoloog? Heel aardig is zij. Ga je voor de eerste keer? Hou er wel rekening mee dat er een wachtlijst is, zeker als je jonger bent dan 38. Ik heb daar 2 jaar op de wachtlijst gestaan en ben in al die jaren ook mijn prins op het witte paard niet tegen gekomen. Eventueel via een ei-celdonatie kan je eerder aan de beurt komen. Het is wel een heel inspannend traject, onderschat het niet.

Ik vond het eerste gesprek daarom heel erg teleurstellend omdat ik te horen kreeg dat er een wachtlijst is, ze mogen namelijk niet meer met anonieme donoren werken, dus er is een enorm tekort aan donoren.

Heel veel succes morgen! Als je meer wilt weten, ik volg dit topic regelmatig, dan hoor ik het wel.

De anderen, wat vreselijk balen dat het nog steeds niet gelukt is. Ik hoop dat ik toch een keer samen zwanger kan zijn.

En nog een tip ivm vergoedingen. Gewoon indienen bij je ziektekosten, dan krijg je een afwijzing dat het bv. niet vergoed wordt, dan kan je het volgend jaar van je belasting aftrekken. Krijg je alsnog een deel terug! beter iets dan niets toch?

Grussels,

Ericaatje
Hoi Ericaatje,

Oei.. daar had ik niet op gerekend.. ook omdat er op de (of een) site staat dat de wachttijd maar 1 maand is. Maar we horen het morgen allemaal wel (heb ook een vrouwelijke arts)! Vind het zooo spannend. Al 5 jaar heb ik het plan maar altijd gedacht die prins wel tegen te komen... maar nu de 30 bijna in beeld komt toch dé stap maar genomen.

Maar super dat het bij jou al zo snel gelukt is! Hoever ben je nu??

Tot ziens!
hai dames,

helaas hier weer geen goed nieuws.... ik ben vandaag al weer ongesteld geworden, op de 25e dag van mijn cyclus, ik snap er niks van..... maar ja des de eerder is de volgende poging....

ik wil gewoon zo graag zwanger worden.......

molentje
molentje , wat jammer meis ....
Shit, Molentje. En zo vroeg in je cyclus ook nog, balen meis...Ga je gelijk door met de volgende poging?
He Molentje,

Balen zeg dat je ongesteldheid weer heeft doorgezet. Op naar de volgende IUI!

Verder met mij alles rustig. Heb het stoppen met de IUI een beetje een plaatsje kunnen geven en hoop dat ik na de vakantie snel aan de beurt ben voor ivf.

Hoest verder met jullie?

Jong? Ben 28, ook erg jong!
Hoi Molentje,

vind zo jammer voor je.

Kop op meid , alles komt goed.

veel liefs

Babs73
ha dames

bedankt voor de lieve berichtjes: doet me goed! Ik voel me al weer wat beter hoor maar heb wel een behoorlijke dip gehad. Zo teruglezend op dit forum is dit voor iedereen herkenbaar. Voordeel van zo'n korte cyclus is natuurlijk wel dat je weer snel aan de volgende begint: vrijdag weer eerste follikelmeting....

ik ben trouwens 31!

groetjes en geniet allemaal van de vrije dagen deze week

molentje
Fijn Molentje, die dip is inderdaad heel herkenbaar en begrijpelijk. Goed dat je er weer aan het uitkrabbelen bent en op naar de volgende poging!
Dag Molentje, heel jammer dat het niet gelukt is. Kom op,he. Ik weet zeker dat het gaat lukken. Ontzettend veel succes in de volgende ronde.

Liefs,Gorgi
Hallo allen,

ben er weer.

Molentje heel goed van je,laat je niet op de kast jagen.

Ik heb vandag nieuwe inseminatie gehad; ik voel me prima,ik mag alleen hopen dat deze keer wel gelukt is. Als het niet zo is moet eerst weer 'n fototje van de baarmoeder gemaakt worden en dan als alles ok is, gaan we voor de laatste 3 pogingen. En als dat niet lukt dan , IVF natuurlijk.

Over mijn leeftijd,op 22 april ben ik 35 geworden.

gr.

Babs

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven