Geld & Recht alle pijlers

slordig met geld ?

07-11-2012 19:30 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen weekend een verhitte discussie met m'n vriendin over geld. Wij wonen apart, maar delen verder veel met elkaar. Beide hebben we niet echt veel inkomen, dus zuinig zijn met geld. Verder red ik het prima en kom niets tekort. De ruzie ontstond toen ik bij de supermarkt een verkoper van de straatkrant een flinke fooi gaf. Ik ken die jongen al zo'n jaar of drie. Heb altijd een goed contact met hem. Hij is met kerst ook een keer bij mij thuis komen eten. M'n vriendin vond het echter belachelijk dat ik hem een fooi gaf

( ¤ 10). Ze verweet mij dat ik altijd heel scherp op m'n uitgave let en dan toch zoiets doe. Ik vraag me nog steeds af of ik verkeerd bezig ben.
Als jij het kan missen dat is het toch aan jou wat je aan een ander wilt geven?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Vind t ook veel.. Kopen ze drugs van..
Gaat zij over jouw geld? Kunnen jullie dingen nu niét meer doen doordat jij 10,- fooi hebt gegeven?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:lilyrose2012 schreef op 07 november 2012 @ 19:32:

Vind t ook veel.. Kopen ze drugs van..Tuurlijk, iedere Straatkrant-verkoper is drugsgebruiker..
Wat lief van je
Nou de meeste hier wel iig..
Nou lilyrose. Niet elke krantjesverkoper is een junk. Beetje naïef
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Waar bemoeit ze zich mee?

Het gaat toch niet van haar budget af.
quote:Enn schreef op 07 november 2012 @ 19:31:

Als jij het kan missen dat is het toch aan jou wat je aan een ander wilt geven?Ja die fooi kan ik wel missen. Maar vriendin vindt het tegen straijdig dat ik zuinig ben met veel andere dingen en dan toch die verkoper fooi geef.
Ja en negers zijn ook allemaal lui zeker? Slaat echt nergens op dit.
Tis ook wel weer lief van je...
quote:lilyrose2012 schreef op 07 november 2012 @ 19:32:

Vind t ook veel.. Kopen ze drugs van..Of hij drugs gebruikt weet ik niet zeker, ik heb nooit iets bij hem gemerkt dat zoiets doet vermoeden.
Ik zeg niet elke, maar de meeste hier iig wel..
Lief van je trouwens, in mijn oude woonplaats was er ook een hele vriendelijke krantjesman die later naar Zaandam is verhuist. Die kreeg met kerst enz zákken vol spullen en eten en kreeg van heel veel mensen een fooitje. Hele aardige jongen was dat.
quote:Raldy schreef op 07 november 2012 @ 19:35:

[...]

Ja die fooi kan ik wel missen. Maar vriendin vindt het tegen straijdig dat ik zuinig ben met veel andere dingen en dan toch die verkoper fooi geef.Jammer dan.
Je zult normaal wel zuinig/ gierig zijn, dat ze het nu raar vindt?
Inderdaad: jammer dan voor haar. Jij stelt je eigen prioriteiten.
Zo raar vind ik dat niet, dat je hem dat geld geeft. Anderen storten maandelijks een vast bedrag aan een goed doel.

Wat wel raar is is dat je vriendin het raar vindt.
Liever elitair dan een pauper!
quote:himalaya schreef op 07 november 2012 @ 19:33:

Gaat zij over jouw geld? Kunnen jullie dingen nu niét meer doen doordat jij 10,- fooi hebt gegeven?Nee, ze gaat niet over mijn geld. Maar dat ik de laatste tijd minder inkomen heb, laat ik ook veel dingen. Minder uit eten gaan en minder naaar de kroeg, dat vind ze tegenstrjdig met fooi geven aan een straatkrantverkoper.
quote:lilyrose2012 schreef op 07 november 2012 @ 19:38:

Je zult normaal wel zuinig/ gierig zijn, dat ze het nu raar vindt?Juist.
Nou ik snap haar wel. Jullie doen samen met het geld begrijp ik, en jullie leven zuinig. Dan is een fooi van 10 euro wel erg veel. Ik geef nog niet eens 10 euro fooi in een restaurant. Een fooi voor een krantenman zou ook 1 of 2 euro kunnen zijn.

Ik zou denk ik ook even mn wenkbrauwen fronsen als mijn vriend dat deed als wij gezamenlijk het geld beheren.
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time.
Snap je vriendin op zich wel. Mijn vriend geeft ook makkelijk 20 euro weg voor medicijnen voor de kinderen van random personen die aan de deur komen vragen om geld. Ook toen we zelf nauwelijks rondkwamen. Leuk vond ik het ook niet, wel heel zuinig moeten zijn met van alles; maar weggeven kan wel.

Aan de andere kant vond ik het ook wel weer lief van hem en heb er geen drama van gemaakt verder.

Wel jammer dat later die maand we de boodschappen niet konden betalen, maar ja, dat is ook weer losgelopen en hij hield er een goed gevoel aan over.

En dat is ook veel waard.
pfff voor een tientje kun je echt niet uit eten en hoef je ook geen avond in de kroeg te hangen..
quote:Cameron10 schreef op 07 november 2012 @ 19:40:

Nou ik snap haar wel. Jullie doen samen met het geld begrijp ik, en jullie leven zuinig.Oh? Dat lees ik niet. Ze wonen apart, maar delen veel met elkaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven