Geld & Recht alle pijlers

Onvoorstelbare gierige acties II

30-08-2012 21:56 3027 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, dat er zoveel verhalen zouden zijn, had ik nooit kunnen vermoeden, wat een gierigheid, geslepenheid en onbeschoft gedrag heb ik de laatste tijd gelezen.

Gelukkig hebben we er nu wel plezier om . Krijg je toch nog iets terug.....

Deel 2 dus.

Ik zou heel graag de ergste acties op een rij willen zetten, maar helaas heb ik daar de tijd niet voor.

Maar, spui verder! En laat ons meegenieten van het leed dat gierigheid heet.

Hier is deel 1: Hilarische gierige acties deel 1
Viaviaverhaal: Man neemt date mee uit eten. Rekening komt op tafel, en man vraagt doodleuk aan haar om even te pinnen, want hij heeft alleen maar groot geld mee (cash).

Prima, zij gepind en bij het verlaten roept hij doodleuk: bedankt voor het etentje. Geen rooie rotcent van hem teruggezien.

ik weet niet of dit gierigheid is of gewoon een sneue actie
Marels, wat lief van je!
Was vergeten te reageren op Marels inderdaad, terwijl ik het wel wilde. Fijn dat je kaarten een bestemming hebben gekregen die je wilde
quote:Tuya schreef op 11 november 2012 @ 19:52:

Viaviaverhaal: Man neemt date mee uit eten. Rekening komt op tafel, en man vraagt doodleuk aan haar om even te pinnen, want hij heeft alleen maar groot geld mee (cash).

Prima, zij gepind en bij het verlaten roept hij doodleuk: bedankt voor het etentje. Geen rooie rotcent van hem teruggezien.

ik weet niet of dit gierigheid is of gewoon een sneue actie

Die is zo sneu dat het wel weer hilarisch is
668, the neighbour of the Beast
Mods: het spijt mij zeer weer offtopic te moeten gaan, maar de dames hier vinden het blijkbaar heerlijk om maar door te blijven spugen; dus het is jullie goed recht om mij te blokkeren of whatever, maar nog één keer:

Ik heb mijn redenen wel van het hoe of wat

Ik zit hier al langer in dan menigeen kan beseffen (RM uitgezonderd)

en er wordt allang en breed keihard gewerkt om uit de sores te komen.

Ja ik pissed of, ja dat laat ik blijken ook want ik laat niet met mij sollen en mij al helemaal niet door jullie de z.g.n waarheid vertellen, want jullie kennen mij geeneens.

Internet kun je een luxe benoemen, maar dit is geen luxe meer tegenwoordig.

Dit heb zelf ik nodig ja, anders kan ik dingen die ik moet regelen om hieruit te komen niet eens doen. Los van sociale contacten onderhouden.

Maar jullie zijn er heel goed in om alles onder "ach maak het niet zo dramatisch"enzv.

Nu stop ik.. want ik ben er zo schijtziek van dat wil je niet weten.

Denk maar niet dat iemand voor de lol de verwarming uit laat!

Een portie empathie kan menigeen hier wel gebruiken.
Ook nog aandachtsziek???? We zwaaiden je alleen uit!
Lydia ga weg!
of doe leuk
Je naam is maar 4x genoemd na de posting van de mods......sneuneus!
*zit heerlijk voor de houtkachel en zwaait Lydia uit*
Kun je dat nog eens herhalen Marels??? Lydia vind 1x vast niet genoeg
Ah Lydia, kom op zeg. Laat je niet zo kennen.

Het topic is al menigmaal weer ontopic gebracht. Ga brandhout halen ofzo, maar dit is gewoon niet leuk meer.
quote:Tuya schreef op 11 november 2012 @ 22:14:

Het topic is al menigmaal weer ontopic gebracht. Ga brandhout halen ofzo, maar dit is gewoon niet leuk meer.

Als ze dat van mij maar niet jat

En nu stop ik ECHT. Eerlijk. Echt waar.
quote:Tuya schreef op 11 november 2012 @ 22:14:

Als ze dat van mij maar niet jat

En nu stop ik ECHT. Eerlijk. Echt waar.
Maar je kon het niet laten om het gewoon 2x te plaatsen? hahaha
Ik erger me ook aan sommige vrienden. Mijn man is ouder dan mij en hij is vergeleken met zijn vrienden later begonnen aan kinderen. Dus we zijn nu 10 jaar bijelkaar en hebben nu zelf 2 kleine kindjes. Vrienden hebben al meerdere kinderen die 11 jaar zijn. Dus we vieren al die jaren alle verjaardagen. Waarbij ook de gewoontje was om het broertje of zusje een kleinigheidje mee te nemen. Maar nu hun kinderen groter zijn en zij dus nu ook meer verjaardagsfeestjes van onze kinderen hebben doen ze voor de tweede geen kleinigheidje meer. Ok, denk ik dan. Dat deden we altijd wel bij de kindjes van jullie, maar goed geen probleem hij/zij is ook niet jarig. Toen ging het bedrag omlaag, want tja, nu zoveel verjaardagen nu wij ook kinderen hebben. (ze hebben zelf 3 kinderen). Ok, ook dat kan (wij wel jaren altijd eenzelfde bedrag gegeven, maar goed).

Nu ineens nu wij de tweede hebben die een verjaardag ook begrijpt beginnen ze ineens: We doen niet meer aan kinderverjaardagen hoor. Die van ons zijn al zo groot en het zijn er nu zoveel. Fijn denk ik dan. Al die jaren toen wij nog geen kinderen hadden alle kinderfeestjes af, want ja je bent goede vrienden en je word uitgenodigd dus dit hoort er ook bij. Nu onze kindjes aan de beurt zijn hebben ze er geen zin meer in? Dat vind ik dan zo dom en ook wel erg egoistisch. Ik heb ze precies verteld hoe ik erover dacht. Dat wij als een stelletje zonder kinderen ook niet altijd uitkeken om weer naar een kinderverjaardag te moeten en dat ze nu onze kinderen aan de beurt zijn het laten afweten? Het gaat me niet om de cadeautjes, maar gewoon om het idee dat ze het voor ons dus niet over hebben. Maar ze begrijpt niet dat ik haar niet begrijp. Erg jammer....

Zelfde verhaal met zwager en schoonzus van man's kant. Hun kinderen zijn al 14 en 17 dus nee ze doen niet meer aan sinterklaas. Dat wij al die jaren wel met leuke cadeautjes aankwamen zijn ze blijkbaar vergeten. Wij vonden dat altijd leuk om onze enige nichtjes blij te maken. Al kwamen ze maar met een boekje van de action aan, maar blijkbaar is het maar raar dat ik me daar aan erger en het niet begrijp....
La maar.. Al,vroeg ik het me wel ff af..
Poldervrouw de discussie met Lydia is al meerdere keren afgesloten, het is leuker om daar niet meer op te reageren en alleen nog on topic te gaan.
Je zou er bijna een slotje opzetten en deel 3 openen...
quote:ginevra schreef op 12 november 2012 @ 08:12:

Poldervrouw de discussie met Lydia is al meerdere keren afgesloten, het is leuker om daar niet meer op te reageren en alleen nog on topic te gaan.Sorry zag het te laat .. Forum mobiel en voordat de app zover was dat ik daar was..ik haal,het ff weg
quote:Blink2 schreef op 12 november 2012 @ 08:01:

Iat wij al die jaren wel met leuke cadeautjes aankwamen zijn ze blijkbaar vergeten. Wij vonden dat altijd leuk om onze enige nichtjes blij te maken. Al kwamen ze maar met een boekje van de action aan, maar blijkbaar is het maar raar dat ik me daar aan erger en het niet begrijp....

Klinkt idd heel bekend. Jaren je best doen om er voor je vrienden (en kinderen ) te zijn en als de schoen aan de andere voet is is het een heel ander verhaal. Je doet iets omdat je het doet, maar ik heb geleerd dat je er vooral niet voor terug moet verwachten.

Je hebt mensen met een geef mentaliteit en mensen met een krijg mentaliteit.

Ik gooi het tegenwoordig over de andere boeg. Wellicht kinderachtig (zo voelt het wel een beetje) maar als ik voor mijn verjaardag van iemand een bosje tankstationbloemen krijg, dan krijgt die persoon het zelfde terug. En dat heeft bij mensen die van mijn grotere kado's gewend waren al behoorlijke wenkbrauw omhoogschiet momenten opgeleverd. Heel apart dat ze verbaasd zijn dat ze opeens krijgen wat ze geven
'Tankstationbloemen' hahaha.

Je herkent ze uit duizenden en ze zijn nog schofterig duur ook.
quote:JuniorModeratorViva schreef op 11 november 2012 @ 17:25:

Geachte forummers,

Gelieve on topic te posten, wanneer iemand verder wil gaan over het huidige onderwerp kan hiervoor een nieuw topic geopend worden.

met vriendelijke groet,

Junior

Bovenstaande was m.i. vrij duidelijk. Ook van vaste forummers is het de bedoeling dat ze zich niet laten verleiden door te reageren op dergelijke forummers, en de aanwijzingen van de (junior)moderators gewoon op behoren op te volgen.

Zouden jullie voortaan alleen willen staffen en de betreffende forummer verder willen negeren?

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
@Blink, dat is inderdaad krom.

Waar is hun empatisch vermogen dan. Kinderen geef je dan toch wel iets, iig. tot een jaar of 12.

Eigenlijk zou je er gewoon iets van kunnen zeggen, als in het er over hebben, maar ja dat doe je dan ook weer niet zo makkelijk.

Altans vroeguh zou ik dan niets zeggen, nu wel (inmiddels ouder en door ervaringen wijzer geworden)
meest gierige wat ik heb meegemaakt was op onze bruiloft

Wij kregen van alles en nog wat als kado, harstikke leuk en ook de enveloppes.. Hoe leuk is het dan om s avonds de hele handel open te scheuren en je te verbazen (positief) over wat je hebt gekregen.. Maar toen maakte we de envelop open van, wat later bleek, de broer van mijn man... Daar zat 5 gulden in (in klein geld).. Kijk.. als je het niet kan missen omdat je financieel krap zit.. prima.. maar dat was bij hem niet het geval.

Hij is het type die het hele jaar door zijn boodschappen in excel zette, zodat hij aan het eind van het jaar zijn (nu ex) vrouw kon zeggen, Truus, je hebt dit jaar 46 pakken melk gekocht en vorig jaar 40 , waarom 6 pakken meer ? Ze kreeg afgepast huishoudgeld (waar ze onmogelijk mee uit kon komen, ook al ben je nog zo zuinig) waardoor ze een gebakken ei bij het eten moest eten omdat er domweg geen ruimte was voor vlees/vis of wat anders.. Die man was zo zuinig..

Zijn ex moest werkelijk iedere eurocent verantwoorden.. Kind had geen speelgoed als baby, want dat had ze al op het KDV (dus geen mobile in box of leuk speelding in de box), kind droeg schoenen 2 maten te groot, want op de groei en want te duur om 2 keer per jaar nieuwe schoen te kopen.Kleding altijd altijd te groot, ondergoed te groot.. Kind zag er niet uit..

Naar de kapper ? Nee.. veel te duur..

Let wel.. hij had een bovenmodaal inkomen en zij werkte ook.. Maar hij was echt gierig..

Als je bij hen op bezoek kwam (ook nog uitgenodigd ) kreeg je amper iets te eten (waarschijnlijk omdat ex schoonzus het domweg financieel niet kon rondbreien door het krappe budget). Kwam hij bij jou, dan at ie de koelkast leeg.. Nooit iets fatsoenlijks voor verjaardagen (en wij altijd braaf iets leuks meenemen..).. Wij snapten er niets van.. inkomen was hoger dan dat van ons (en maar 1 kind) en dan zo leven.. zij (ex dus) was er ook niet blij mee..

Inmiddels is hij gescheiden en toverde hij uit de hoge hoed geheime spaarrekeningen met duizenden euro;s waarvan ex niet wist. (en hoe dat dan zit met ex en scheiding.. geen idee..)

Tja.. zo kan ik ook sparen.. Nu is ie minder gierig (sinds de scheiding) en is hij een stuk socialer.. Dus wat rol schoonzus nu precies was

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven