Geld & Recht alle pijlers

Onvoorstelbare gierige acties II

30-08-2012 21:56 3027 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, dat er zoveel verhalen zouden zijn, had ik nooit kunnen vermoeden, wat een gierigheid, geslepenheid en onbeschoft gedrag heb ik de laatste tijd gelezen.

Gelukkig hebben we er nu wel plezier om . Krijg je toch nog iets terug.....

Deel 2 dus.

Ik zou heel graag de ergste acties op een rij willen zetten, maar helaas heb ik daar de tijd niet voor.

Maar, spui verder! En laat ons meegenieten van het leed dat gierigheid heet.

Hier is deel 1: Hilarische gierige acties deel 1
Laat maar. Ga er hier. Iet op in. Graag quotes verwijderen
Ik begrijp niet zo goed waarom zo veel mensen niet zelf om benzinegeld vragen! Als ik iemand heb meegenomen in mijn auto zeg ik bij het afscheid: ik zal nog even berekenen wat ik kwijt was aan benzine, ik laat het je weten oke?

Meteen duidelijk, nooit problemen mee gehad. Doen anderen ook bij mij. Is toch ook gewoon terecht?
nee hoor, dat is een ander woord voor: echter.

ik dacht dat t mooi weer zou zijn, eindstand ging t regenen.

die eindstand was verwijzing naar dat ze wel geld heeft.
Omdat je anders gierig overkomt. Ik vind het echt stoer dat je het doet, niemand die van jou profiteert.

En als iemand voorstelt om je te brengen( om de hoek), dan verwacht je dat je niet hoeft te betalen.

Andersom profiteren zij van mijn vriend de auto, maar als t bij hun is dan wordt er raar gekeken.
In welk dialect is eindstand een ander woord voor echter?? Normaal ABN is het in ieder geval niet.
Eindstand een ander woord voor echter? Nog nooit van gehoort, waarom gebruik je niet gewoon het woord echter, dan is het duidelijk voor iedereen.

Ik snap verhaal 1 nog steeds niet. Hij had,zich dus bedacht en jullie gingen niet? Ik begrijp niet goed wat daar gierig aan is.
Inderdaad Italiemeisje. Is niet gierig, maar wel lomp
nellaa: dan ben je niet van deze tijd!

Italie: ik weet niet, dat woord vaak gebruikt. Als je wat verteld...ik stond er niet bij stil...

Verhaal 1: ja, ineens bedacht hij het en zei hij ik stap hieruit, ik zie je nog wel...gierig omdat hij dacht dat hij moest betalen voor mij...daarom is t ook uitgegaan hij was echt gierig en ik betaalde vaak voor hem. Wat ben ik blij dat ik van hem af ben!
quote:agsa87 schreef op 13 november 2012 @ 17:41:

IK: ik heb alleen mijn pinpas

Zij: Hey, dan betaal jij alles en dan stort ik het weer op je rekening.

Zij heeft altijd een smoes en eindstand koopt ze bij dure kledingwinkels, koopt leuke cadeaus voor haar vriendinnen en gaat vaak op vakantie. En na 7 jaar heeft zij mij nauwelijks getrakteerd. Ik trakteer haar ook niet meer echt. Als we naar de mac gaan, dan bestel ik vanaf nu ook alleen voor mezelf.

Maar stort ze het geld uiteindelijk dan nooit terug...? Want anders zie ik het probleem niet. En ik denk dat je misschien wat mondiger moet worden, je had natuurlijk ook kunnen zeggen, nee, sorry, dan heb ik liever dat we apart afrekenen. Maar ik snap heel goed dat het moeilijk is om zo assertief te moeten zijn bij vrienden...

Ik weet niet of je zelf nog toekomst ziet in jullie vriendschap.

Soms is het beter gewoon altijd ieder z'n eigen deel te betalen. Ik heb vrienden bij wie het makkelijk om en om gaat, maar ook een vriendin die altijd alleen haar eigen deel zal afrekenen. Dat is prima, maar dan blijf ik natuurlijk niet trakteren. En zo is het voor mij zelf ook prima, want het is een lieve vriendin, we kijken gewoon elk anders aan tegen geld uitgeven.
Ik heb een kennis die ik toch wel gierig begin te vinden, man en ik hebben hem al 2 jaar achter elkaar uitgenodigd op een bbq vanwege onze trouwdag, we vinden het leuk om het iets uitgebreider te vieren dan enkel taart en koffie, dus een bbq met een paar man, gezellig, deze kennis komt dan met niets aan, daarbij dacht ik nog na ja dat is natuurlijk geen verplichting leuk dat diegene komt toch? Nu hadden we pas ook een ''meeting'' met een paar man waar die kennis ook bij aanwezig was, vantevoren netjes berekend en doorgegeven dat de kosten 10 euro zouden zijn, we gingen bij iemand gourmetten die zorgde verder voor alles drinken/eten etc, iedereen betaalde op het eind, kennis niet, toen de gastheer er naar vroeg heeft ie een half uur moeilijk lopen doen (een ander al zo ver dat die voor hem betaalde) om toch met heel veel moeite die 10 euro te lappen... week erna een camera voor 800 euro gekocht en er trots mee showen....
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Dat jouw Nederlands niet klopt zegt iets over jou en niet over of ik wel of niet bij de tijd ben.
Agsa, is eindstand niet toevallig iets uit jouw dialect? Ik eindstand echt alleen maar als in: de einstand was 3-3. Omdat jij het vaak gebruikt dan kan het best een dialect zijn.

Volgens mij is het echt geen normaak abn. Heb het nog nooit gehoord of gezien.

Ik heb het soms ook hoor dan zeg of schrijf ik iets wat voor mij heel normaal is, blijkt het geen abn maar mijn twentse acent :D
Heb zelfs even gegoogled op jouw prachtige betekenisverwarring, maar Google kent het niet. Dat zegt wel genoeg lijkt me.
Heb een keer jaren geleden ( realisatie: ik word oud) afgesproken met een Australische man waar ik al jaren mee schreef en belde. Hij zou voor een paar weken in Londen zijn en dit was natuurlijk een kans om elkaar te zien. Ik was 22 op dat moment en werkte in de toerisme op Mallorca, wat niet heel goed verdiende. Maar geld bijelkaar geschraapt en ticket geboekt.

Hij sliep vanuit zijn werk in een 4* hotel, maar kon verder niets voor mij regelen wat betreft een slaapplaats. Heb toen een bed in een 16 (!!!) persoonshostel geregeld. Dus daar ging ik, me verheugend op een superweekend.

Nou, niet dus. Meneer wilde niet uit eten, want hij at al zo vaak buiten dt
quote:nellaaa schreef op 13 november 2012 @ 18:55:

Heb zelfs even gegoogled op jouw prachtige betekenisverwarring, maar Google kent het niet. Dat zegt wel genoeg lijkt me.

Google kent het niet, eindstand sommige mensen (lees: agsa) gebruiken het woord wel

Sorry agsa, niet vervelend bedoeld hoor, vind de verwarring gewoon grappig:) En herkenbaar ook trouwens, ik werd eens aan gekeken alsof ik een groen-één-ogig-marsmannetje was toen ik zei: je mag wel bij mij op de hakkepak. Nóóit geweten (ik was echt al voorbij de 18jr) dat dat Twents was (op de hakkepak betekent trouwens: bij iemand op de rug 'zitten', terwijl de ander loopt. Hoe noemen normale Nederlanders dat eigenlijk? )
Ik ken dat woord 'eindstand' niet in die betekenis. Hier in de Achterhoek gebruiken we heel wat aparte woorden. Waar ze buiten de Achterhoek niks van snappen. Is het misschien dialect?
@ sluga: De laatste keer heb ik t wel gezegd, maar ze trok een raar gezicht. Ik dacht bij mezelf, jij hebt niet meer rechten dan mij.

Heel soms trakteert zij en dan verwacht zij dat ik dan een ijsje betaal ofzo( niet dat t erg is, maar altijd moet het op die dag een tegenprestatie zijn)

Dan is het wel goed, als je t van tevoren weet, maar niet als zij dan wel kado's gaat kopen voor andere vriendinnen en bij jou doet ze zo gierig en verder loopt ze te lullen over shoppen enzo...ik irriteer me er echt aan. Want ik heb soms weinig geld en toch help ik haar als ze in nood is.

Nella Dan kom je niet uit mijn omgeving...zovaak wordt dat hier gebruikt! Het is spreektaal.

Italie: Snap je? ( oja, snap je...betekent jij begrijpt mij)

Elis: Gadverrrr, wat een gier is hij!
Ik zeg eerlijk, toen ik 1e keer hoorde..vond ik t ook raar..

Hier in de randstad zeggen ze t wel.

Mocht je ooit iemand uit de randstad tegenkomen, vraag t dan.

Dat kan je wel afleiden...hakkepak. Wel een grappig woordje hahha.
Ja hoor ik snap het ( en ik weet dat dit begrijpen betekent, ben niet dom)

Ik denk dat zij eigenlijk dat ze niet zo'n goeie vriendin voor je is als ik het zo lees.

Zij helpt jou niet in nood, maar jij haar wel. Ook erger je je aan haar ( begrijpelijk als ik het zo lees). Lijkt mij geen gelijkwaardige vriendschap.
quote:mup1986 schreef op 13 november 2012 @ 19:22:

[...]

(op de hakkepak betekent trouwens: bij iemand op de rug 'zitten', terwijl de ander loopt. Hoe noemen normale Nederlanders dat eigenlijk? )

Je mag bij mij op mijn rug.

Niet te verwarren met: je mag mijn rug op. Dat betekent weer wat anders.

Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Maar Agsa, als zij zegt: pin jij even, dan maak ik de helft naar jou over, doet ze dat dan ook of niet?

Want als ze het doet, wat is dan het probleem.

Dan is ze gewoon niet zo van trakteren. Als ze zowel zelf niet graag trakteert als zich niet laat trakteren, dan is dat toch niet per se gierig?
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
quote:sprokkelientje schreef op 12 november 2012 @ 09:39:

[...]

Ik begrijp dat je het geld niet hebt teruggekregen van die broodjes en die kroketjes?

Dan is het idd stom ja, niet alleen stom maar ook gierig vind ik...als het in het kader is van: willen jullie dit meenemen want ik heb niet genoeg of er niet op gerekend dan kan ik mij er nog iets bij voorstellen)Nee, niets.... Vraag dan niet of we komen lunchen.... (en het erge.... Het ging om mijn schoonouders en die hebben vaker van dit soort acties..... )
Italie: Meer op gebied van financien steunt zij mij niet of iets leuks voor mij kopen. Ze is niet zo erg attent vind ik. Soms steunt zij mij, maar dan komt zij bv met oplossingen, dan doe je t toch zo?

Ze heeft ook goede kanten, maar deze kanten van haar irriteer ik me gewoon aan. En dan gaat ze nog lopen lullen over die vriendin soms , terwijl zij zoveel moeite doet voor haar en voor mij niet zo erg...
Damn post halverwege afgebroken. Sorry!
Hiero. Ik kom uit de randstad en ik ken het woord eindstand zoals jij het gebruikt ook niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven