Gezondheid alle pijlers

Jeukende anus

14-11-2012 22:24 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beetje genant maar daar heb ik sinds een paar dagen last van. Het zijn geen aarsmaden want dat heb ik vroeger wel eens gehad en ik weet hoe dat voelt/eruit ziet.

Heb na mijn bevalling wel een tijdje last gehad van soort van uitscheuren bij harde ontlasting, of misschien wel aambeien al zag ik niks, maar dat is al bijna een half jaar geleden.

Enig idee wat het zou kunnen zijn en belangrijker, wat ik er tegen kan doen? Ik doe nu gewoon spoelen met lauw water en er vooral niet aan proberen te denken.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Vochtige doekjes kunnen ook nogal eens de oorzaak zijn voor jeuk. Weet niet of je die gebruikt.
Goed wassen, goed drogen en vervolgens insmeren met vaseline.

Vocht dat in de plooien blijft zitten gaat irriteren, zeker als er kleine scheurtjes zijn ontstaan. Help het niet, dan naar de huisarts.
quote:Muloza schreef op 14 november 2012 @ 22:34:

[...]

Ik wel .

quote:gudrun schreef op woensdag 14 november 2012 22:46 Gadverdegaver die foto! Ik zou denk ik gewoon curanaal of zoiets halen,hoe heet dat spul tegen aambeien. Volgens mij maakt dat dingen ook niet erger zoals sperti.Curanol bedoel je denk.
Primabella, thanks Komt best goed hier!

(Kan je trouwens niet quoten als je vanaf je mobieltje post? Ik zie nergens een optie tot quoten?)
Ik heb van collega's gehoord dat zij jeuk kregen van yakult en andere probiotica.
Ik heb altijd geleerd dat vaseline altijd alleen goed is om je neus te beschermen tegen bevriezing. Hoe kan een wondje of schimmel genezen als het wordt afgesloten door een laag vaseline?
Goed schoon houden met lauw water en daarna insmeren met dun laagje kokosolie (te koop bij natuurwinkels en bv De Tuinen). Daarna kun je er nog wat maizena opdoen, dan is je jeuk meteen weg. Niet aan Sperti beginnen hoor, dat is waardeloos spul.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven