Earthflight - Ned 1
donderdag 15 november 2012 om 09:44
Ha meiden
Heeft er niemand naar Earthflight gekeken op Ned 1? Over de vogels die op een speciale manier zijn gefilmd? De uitzendingen zijn ook - tot mijn verrassing - te bekijken via 'uitzending gemist'.
Spectaculaire beelden van de vogels en hun gedrag, maar ook van de aarde - gezien door de ogen van de vogels. Heel bijzonder.
Er was ook een item over tijdens P&W (woensdag 14.11)
De site: http://www.eo.nl/tv/natuur/earthflight/
Misschien een kijktip
Heeft er niemand naar Earthflight gekeken op Ned 1? Over de vogels die op een speciale manier zijn gefilmd? De uitzendingen zijn ook - tot mijn verrassing - te bekijken via 'uitzending gemist'.
Spectaculaire beelden van de vogels en hun gedrag, maar ook van de aarde - gezien door de ogen van de vogels. Heel bijzonder.
Er was ook een item over tijdens P&W (woensdag 14.11)
De site: http://www.eo.nl/tv/natuur/earthflight/
Misschien een kijktip
donderdag 15 november 2012 om 09:49
Ik heb gekeken! Vond het echt heel mooi om te zien. Zeker vanwege de speciale manier van filmen. Heb de eerste aflevering gratis op dvd besteld via de EO (voorwaarde is dat ze je mogen bellen een keer). Vond het vooral ook leuk om te zien, omdat wij vorig jaar in de Grand Cayon en in San Francisco zijn geweest en vond het speciaal om dat op deze manier terug te zien
donderdag 15 november 2012 om 09:59
Die arme sneeuwgansjes zonder eten -( Ik vond die dolfijnen die op het strand kwamen om de visjes te eten ook wel bijzonder. Grappig, allemaal dingen die ik nog nooit gezien had. Ik vind het op zich wel jammer dat alles door elkaar loopt, dat ze niet bijvoorbeeld de sneeuwgansjes volgden en pas daarna overgaan op een andere soort, zoals die bruine pelikaan.
@ ivetje: oei dat was vast een mooie reis voor jullie!
@ ivetje: oei dat was vast een mooie reis voor jullie!
donderdag 15 november 2012 om 10:07
Heeft iemand de reactie van die kenner bij P&W gezien? Ik moet het nog zien maar ik kreeg bij het voorstukje het idee dat hij geen voorstander was. Ik heb ook geen idee of de vogels hinder hebben van de apparatuur.
Ik weet wel dat er een tijdje geleden 'strijd' was over een zender bij een bepaalde vogel die wél voor problemen had gezorgd.
Ik denk wel dat als eenmaal een bepaalde trek in beeld is gebracht voor welke doeleinden dan ook (wetenschap of entertainment), het niet wéér herhaald hoeft te worden.
Zo hoef ik niet jaar op jaar een bepaalde vogel te 'volgen' tijdens de trek. Die dieren hebben het al zwaar genoeg tijdens de trek.
Ik weet wel dat er een tijdje geleden 'strijd' was over een zender bij een bepaalde vogel die wél voor problemen had gezorgd.
Ik denk wel dat als eenmaal een bepaalde trek in beeld is gebracht voor welke doeleinden dan ook (wetenschap of entertainment), het niet wéér herhaald hoeft te worden.
Zo hoef ik niet jaar op jaar een bepaalde vogel te 'volgen' tijdens de trek. Die dieren hebben het al zwaar genoeg tijdens de trek.
donderdag 15 november 2012 om 10:13