Geld & Recht alle pijlers

Ontslag

18-11-2012 23:07 143 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik hoop dat hier iemand mij kan helpen. Mijn relatie is verbroken en ik ben voor hem 80km verderop verhuisd. Hiet dus ook een baan gevonden,op een kinderdagverblijf en ondertussen een vast contract gekregen.

Omdat de relatie uit is ga ik weer terug naar mijn moeder. 80 km hiervandaan. Ik moet dus mijn baan opzeggen. elke dag een uur heen en een uur terug zie ik niet zitten na een werkdag van 9 uur.

Ik heb helaas 2 maanden opzegtermijn dat wil zeggen dat ik nog 2 maanden met mijn ex in een huis woon. (kan echt niet anders)

Dit is natuurlijk echt niet iets wat ik graag wil. Kan er iets maar dan ook iets aan die 2 maanden gedaan worden?

Aangezien ik zelf ontslag neem heb ik ook zeker nergens recht op?

Het gaat slecht in de kinderopvang en kan niet zo 1,2,3 een nieuwe baan vinden. Ben al als een gek aan het solliciteren maar moet natuurlijk gewoon mijn rekeningen betalen.

Kan iemand mij helpen met wat ik het beste kan doen?
quote:tiff90 schreef op 18 november 2012 @ 23:20:

Ik snap jullie reactie's. Er zijn veel mensen zonder baan die er een moord voor zouden doen.

Maar om eerlijk te zijn wil ik gewoon een nieuw begin. En ben ik ook wel even klaar met mijn werk..

Sorry als ik nu iets verkeerds zeg.

Ik zou eerst maar eens aan je moeder navragen of ze wel bereid is om weer in jouw levensonderhoud te voorzien voordat je je baan opzegt.

Ik snap wel dat als je alleen voor je ex daar naar toe bent verhuist dat je dan graag terug wil naar je geboorteplaats.

Maar dicht bij huis willen werken is een luxe de je je momenteel niet kan veroorloven.

Ik snap jullie reactie's. Er zijn veel mensen zonder baan die er een moord voor zouden doen.

Maar om eerlijk te zijn wil ik gewoon een nieuw begin. En ben ik ook wel even klaar met mijn werk..

Sorry als ik nu iets verkeerds zeg. succes dan met solliciteren. Weet je moeder ook dat je op haar zak komt teren?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

Sorry als ik nu iets verkeerds zeg.Wat mij betreft geen probleem. Je gaat niet op de zak van de Staat teren. Als je moeder je wil onderhouden tot je wat nieuws vindt, geen enkel probleem toch? Werk is vooral belangrijk als je ervan moet leven.
Ga in therapie!
Ik heb al veel sollicitaties de deur uit gedaan. Ook bij dingen waar ik ver op achteruit ga maar geld is geld.

Het is nu een week uit tussen ons.

Mijn moeder kan mij wel onderhouden qua eten maar mijn zorgverzekering kan ze er niet bijbetalen.
quote:tiff90 schreef op 18 november 2012 @ 23:16:

Ik ben 22 en ik wil graag naar mijn geboorteplaats terug heb altijd heimwee gehad. Weer bij mijn eigen familie, vrienden en vriendinnen dus hier blijven doe ik echt niet.

Ook erg fijn om terug te zijn bij vrienden en familie als je je vriendinnen weer moet ontvangen op je slaapkamertje boven bij je moeder in plaats van in je eigen woonruimte.

Ook erg leuk als je dan de verhalen hoort van je vriendinnen dat ze in het weekend zijn gaan stappen of zo leuk geshopt hebben en hun nieuwe kleding aan jou laten zien.

En jij? Jij zit thuis want je kan niet mee want je hebt geen geld.
TO heb je een spaarrekening? Hoe ga je die zorgverzekering betalen? Heb je geen vriendinnen waar je kan slapen in de buurt van je werk tot je een andere baan hebt?
Eten wordt dus betaald. Welke kosten heb je nog behalve eten en zorgverzekering? Hoe ga je die betalen?
Ga in therapie!
Wat Sugarmiss zegt: moet je niet meer doen dan eten en je zorgverzekering betalen? Zal gezellig worden.
quote:tiff90 schreef op 18 november 2012 @ 23:30:

Ik heb al veel sollicitaties de deur uit gedaan. Ook bij dingen waar ik ver op achteruit ga maar geld is geld.

Het is nu een week uit tussen ons.

Mijn moeder kan mij wel onderhouden qua eten maar mijn zorgverzekering kan ze er niet bijbetalen. waar wil je die dan van betalen?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ik denk dat je de arbeidsmarkt te rooskleurig in ziet. Op elke baan komen gemiddeld zo'n 300-500 sollicitaties binnen momenteel. Waarom zou men jou uitnodigen of zelfs aannemen?

En hoe lang kun jij van je spaargeld die zorgverzekeringspremie zelf betalen? Als dat minder is dan 2 jaar, dan heb je niet voldoende gespaard om je baan op te kunnen zeggen.
Beste TO, het opzeggen van jouw baan kan misschien op korte termijn voor opluchting zorgen, omdat je nu zo snel mogelijk terug wil naar je moeder. Maar op de langere termijn is dit echt heeel onverstandig.

Ik denk dat wij hier allemaal snappen dat je het moeilijk vindt om nog te blijven werken waar je werkt nu de relatie over is en je toch al zo'n heimwee had en de reistijd langer wordt. Ik vind het oprecht rot voor je. En juist daarom probeer ik je te behoeden van deze fout.
TO, is het wel duidelijk dat je zo geen recht hebt op WW en ook niet op bijstand? Je krijgt niks. Hoe wil je dan je ziektekosten betalen?
quote:NummerZoveel schreef op 18 november 2012 @ 23:35:

Ik denk dat je de arbeidsmarkt te rooskleurig in ziet. Op elke baan komen gemiddeld zo'n 300-500 sollicitaties binnen momenteel. Waarom zou men jou uitnodigen of zelfs aannemen?

.Lekker aanmoedigend om nog te solliciteren !
En is je moeder nu alleen wonend? Dan gaat ze ook nog extra kosten krijgen als omdat je als eenpersoonshuishouden nou eenmaal minder gemeentelijke belastingen betaalt dan als meerpersoonshuishouden. En jij kunt geen kostgeld betalen....
quote:tiff90 schreef op 18 november 2012 @ 23:49:

[...]

Lekker aanmoedigend om nog te solliciteren !Het is helaas een slechte tijd om te solliciteren.

[...]

Lekker aanmoedigend om nog te solliciteren !Precies! Goede reden om niet vrijwillig je baan op te zeggen dus.

[...]

Lekker aanmoedigend om nog te solliciteren !O jee, wil je daar nu ook mee gaan stoppen?
Ga in therapie!
Vast contract, op een uur van je oude woonplaats. Houden die baan, huisje zoeken bij je moeder in de buurt en dan solliciteren. Vooral in die sector kan het best lang duren voor je weer een baan hebt, laat staan een vast contract. Maar op je 22e werkloos bij je moeder thuis zitten is inderdaad wel heel leuk hoor, weet ik uit ervaring. Echt dikke pret.

Lekker aanmoedigend om nog te solliciteren !Je staat er niet realistisch in. Die baan moet je niet opgeven tenzij je een andere hebt.
Waarom niet een woning zoeken een half uurtje van je werk en een half uurtje van je moeder? Dan kan je je vaste baan behouden, hoef je maar een half uurtje te rijden en zit je toch wat dichterbij je moeder.
to, ik snap je niet.

je hebt een vast contract in de sector waar op dit moment al heel veel ontslagen vallen. je moet een uur rijden, nou dat is te doen. collega's van mij rijden 1,5 uur enkele reis om op hun werk te komen.

je wilt naar je moeder terug, snap ik ook. maar gebruik je verstand en zeg je baan nog niet op!
Net uit met je ex, moeilijk allemaal. Snap ik hoor. Maar er is iets dat ik niet begrijp aan je posts, en dat is dat je totaal geen rekening wilt houden met wat reëel gezien je kansen zijn.

Je wilt allerlei dingen, terug naar de plek waar je vandaan komt, eigenlijk ben je je baan ook al zat. Reistijd, ook allemaal heul vervelend. Allemaal prima hoor, maar wat denk je dat er gaat gebeuren? Denk je dat je zo een nieuwe baan vindt, omdat jij dat wilt?

Denk je dat uitkeringsinstanties coulant met je gaan zijn, omdat jij dat wilt? Geen nieuws in dit topic als ik zeg dat je een potentiëel drama tegemoet gaat. Je huidige situatie is niet leuk, maar om uit die situatie te komen dreig je nu stappen te zetten die alleen nog maar meer risico met zich meebrengen.

Ik vind je heel jong en naïef overkomen. Maar doe wat je wilt hoor. Een kleine opmerking wel: jij doet over je werk alsof het een studie is die je opzegt. Alsof het gewoon een gevoelskwestie is of zo, en je later ook nog wel kunt studeren. Bedenk dat er op dit moment duizenden mensen zijn die (kwalificaties daargelaten) een moord zouden doen voor jouw baan of een baan van vergelijkbaar niveau.

Jij daarentegen giet flessen met frisdrank leeg in de woestijn omdat het niet je lievelingssmaak is.

Maar nogmaals, doe wat je wilt. Ik zou alleen wel nog even wachten. Het is net uit, en als je emoties nog vers en intens zijn wil je nog wel eens de verkeerde beslissing nemen. Twee weken meer of minder maken daarin niet zoveel uit.
Ik vind het eigenlijk nogal iets, dat je op jouw leeftijd je moeder zo voor het blok zet.
Als je mijn dochter was zou ik eens flink met je om de tafel gaan zitten!

Baan opzeggen weer thuis gaan wonen geen inkomen....als jij je zorgkosten niet kan betalen weet ik nu al dat je moeder bij zal springen ( zo zijn moeders)

Dat moet je toch helemaal niet willen?

Wat vindt je moeder hier eigenlijk van?

Zoals al eerder is gezegd het kan voor haar ook consequenties hebben.

Ik vind dat je er wel heel makkelijk over denkt..:" oh het gaat niet meer, baan opzeggen en naar mama rennen"...
Als ik jou was zou ik bij je huidige baan blijven en zeker als jij een vast contract hebt in de kinderopvang! Ik ben ook 22, werk ook in de kinderopvang en ik moet blijven solliciteren omdat alle tijdelijke contracten (in de sector welzijn) niet verlengd worden, daarnaast worden er geen vaste contracten meer gegeven.

Wil jij echt je vaste contract opgeven voor zoiets onzekers?

Ik weet niet hoe lang je bij de vriend hebt gewoond maar je hebt toch ook wel een eigen leven opgebouwd daar? Misschien kan je iets voor jezelf zoeken in de omgeving van je werk, als je een uur reizen echt zo verschrikkelijk vind

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven