Werk & Studie alle pijlers

Flexwerkers onder ons

19-11-2012 13:30 46 berichten
Over een klein maandje gaan we naar een nieuw kantoor, waar we het nieuwe werken gaan ontdekken. We hebben al een laptop, meet alles erop en eraan en een mobiel. Straks moet dat heen en weer, plus papierwerk, lunch, eigen mobiel, zooi die altijd in mijn eigen handtas zit... De laptop is loodszwaar en we hebben geen tas gekregen. Wie heeft leuke betaalbare oplossingen om al die spullen heen en weer te sjouwen? De reis zal ik deels met de auto, deels met de bus doen, of alleen met de bus.

En hoe bevalt het het nieuwe werken? Wat zijn jullie ervaringen?

Het nieuwe werken

Totaal aantal stemmen: 2

Wat is dat? Geen stemmen
Leuk, ik zou het niet anders willen Geen stemmen
Ik mis mijn eigen bureau, met mijn eigen pruralia en mijn ei (50%)
Het is even wennen, maar wel handig (50%)
Anders, nl. ... Geen stemmen
Alle reacties Link kopieren
Wat dacht je van zo'n leuk karretje waarmee alle bejaarden in de supermarkt rondsjouwen, met van die wieltjes..? Een trolley (?) heet dat toch?; beetje oppimpen zodat je niet al te erg voor (*piep*) loopt natuurlijk, maar lijkt me een mooie oplossing!
Ow, dat heb ik al. Echt. Handig is dat ding. Misschien inderdaad, oppimpen en van binnen verbouwen, zodat elke zooi zijn eigen plek heeft.
Ik heb een laptoptas op wieltjes. Prima ding, maar heel zwaar blijft hij door die rotlaptop. Persoonlijk heb ik liever een vast bureau waar ik mijn spullen beter achter kan laten. Anderzijds kan ik wel heel gemakkelijk thuis werken.

Als je weet dat je thuis niet meer achter je werk kruipt kun je 'm ook op je werk laten staan.
Psies! Leuk uitklapbaar krukje aan de zijkant voor als de stoeltjes bij de bus bezet zijn...Creativiteit en luiheid optimaal combineren!
Zoiets, maar dan iets minder lelijk:

Ik wil een dag per week thuis werken. En het is zo dat op mijn vrije dag of 's avonds wel eens iets moet doen.
Ik weet niet hoe het bij jouw baan zit, maar met zo'n trolley hoef ik echt niet aan te komen. Zou voor je eigen geloofwaardigheid toch een serieuzer oplossing kiezen. ;)
quote:ikbenik schreef op 19 november 2012 @ 13:37:

Psies! Leuk uitklapbaar krukje aan de zijkant voor als de stoeltjes bij de bus bezet zijn...Creativiteit en luiheid optimaal combineren! Jeetje! Wil je mijn personal assistant zijn? Gouden stel hersenen heb je!
Ik sjouw ook altijd alles mee heen en weer hoor. Werk en privé lopen erdoor wat meer door elkaar en dat vind ik wel lekker. Af en toe eens overdag forummen en dat compenseren in de avond/weekend.
Dat was een grap, als reactie op Ikbenik
Kijk, hier nog een clubje hippe flexwerkers in vergadering...:

Reuze mobiel! Zitje erin gebouwd, mandje voor de laptop! Gezonde buitenlucht, installeer je naast een macDonalds voor gratis WIFI en je bent klaar!
Ik ga mijn plekkie op kantoor wel missen. Ik heb nu tekeningen van de kinderen, kaartjes van collega's, twee plantjes en een mooie doos voor handdoeken.
quote:ikbenik schreef op 19 november 2012 @ 13:40:

Kijk, hier nog een clubje hippe flexwerkers in vergadering...:[afbeelding]

Reuze mobiel! Zitje erin gebouwd, mandje voor de laptop! Gezonde buitenlucht, installeer je naast een macDonalds voor gratis WIFI en je bent klaar!
Het is wel even wennen hoor MEFS.

Die kunen wij zijn, onze afdeling, met drie vaste krachten en drie uitzendkrachten. Die foto moet ik printenI
Nou, ik neem het wel serieus hoor! (*vraagt zich af wat een 'personal-assistent' verdient* )
quote:MEFS schreef op 19 november 2012 @ 13:42:

Die kunen wij zijn, onze afdeling, met drie vaste krachten en drie uitzendkrachten. Die foto moet ik printenIJa, leuk ook dat ze van die kekke tassen van mexicaans keukenzeil hebben ..! Het oog wil ook wat, he?
Ik denk dat je snel leert om zo min mogelijk "zooi" te hebben. Ruim zeker 1x per week je tas op en gooi zoveel mogelijk papier weg. Gebruik een grote etui voor pennen en dat soort dingen. Papier wat je moet bewaren, doe dat in een map met tabs. De tas van Confiture is een mooi voorbeeld van een handige en degelijke tas.

Moet je elke dag je spullen meenemen of heb je wel een locker op het werk (een klein kastje wat op slot kan)?
Mss kun je die tekening vd kinderen aan de buitenkant van je laptoptas laten printen? (op de stof), en dan je plantje als bureaublad op de laptop; scheelt ook weer ruimte. (Plus dat je 'm geen water hoeft te geven)
Mexicaans keukenzeil .
Ik heb een heul lelijke laptop-rugzak. Maar omdat ik 's ochtends eerst een stuk moet fietsen om op het station te komen, voor mij wel het meest praktisch.

Bij Ikea hebben ze een rugzak die je ook als trolley kunt gebruiken: rugzak op wielen

Deze vind ik ook leuk: laptoptas
Die zwarte van Ikea zie ik wel zitten.
Ik kan het bureaublad van de laptop niet veranderen. Het is sterk beveiligd en we mogen zelfs niets opslaan in de schijf. Alles moet binnen de server. De informatie waarmee werken is erg gevoelig. Het mobiel die we krijgen is ook zo. Je kan niets wijzigen, niets downloaden of zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven