***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Fachat, bakken vol lego, duplo en mega gummie duplo (erg leuk hebben wij op school ook) om mee te spelen. Bij bijna alle atracties, ouders in de rij en kinderen lekker spelen. Als ouder goed zicht op de kinderen.

Leuk, bevrijdingspop.

Morgen eerst even boodschappen doen en in de middag lekker naar het bos picknicken. Even genieten van nederlands brood want dat brood in denemarken was echt niet lekker.

Ze kennen daar amper bakkers, het brood is langer houdbaar en ligt in de supermarkt. gat in de markt bakker in denemarken worden.
Ah, wel veel lego dus. Ben er als kind met mijn ouders geweest en zij vertelden dat het toen zo vreemd was dat er wel veel lego-attracties zijn en een soort madurodam van lego, maar geen lego om mee te spelen. Nu wel dus! Leuk!!!
Ooo, bericht geschreven en naar de volgende pagina gegaan en weg.

Fach, dat klinkt als een hele verandering! Foto? Ole heeft aan Morris beloofd dat hij goed zou gaan slapen, dus als het goed is slaapt hij vannacht door.

Ik ga slapen!
Goedemorgen, Pfff zware nacht vannacht.Ole zeker 3 keer wakker en vanmorgen om 6 uur al klaarwakker en klaar om op te staan. Ben bang dat Ole niet zo goed heeft opgelet!
Arme Fachat! Niet leuk.., sterkte vandaag!

Puk heeft na 2 gebroken nachten weer goed geslapen; vanaf 18:30 en nu slaapt hij nog steeds. Ga hem zo maar eens wakker maken. Jammer dat ik niet kon slapen...
Hey fachat, het is te hopen dat ole deze nacht dan toch nog wat zal doorslapen.
Arme Fach! Hugo werd ook om zes uur wakker in plaats van half acht vanochtend. Was ik daar blij mee? Nou, nee.

Bevrijdingspop in Haarlem is zo leuk! Ik ben daar jaren achter elkaar naar toe gegaan. Vorig jaar en dit jaar zijn de enige jaren dat ik niet ben geweest, maar ik zou eigenlijk best willen. Getsie, waarom moet A. werken vandaag! We hadden zo gezellig met zijn viertjes naar Haarlem gekund!

Lievelust, ik vind Meike ook erg leuk! Wat vind je van Jitske? Renske en Marit zijn ook enig, maar dat komt vooral omdat ik twee heel leuke leerlingen heb gehad die zo heetten! Iefke vind ik persoonlijk helemaal niets, sorry.
He bah Muis, zes uur is veel te vroeg! Heeft Hugo Steijn ook wakker gemaakt? Of tukt hij dan lekker door? Hoe gaat dat?

Bevrijdingspop??? Ik zit gewoon op kantoor hoor. Het is in 2010 pas weer een vrije dag. Jammer.

Hee leuk, een namendiscussie!

Ik vind Marit ook een hele leuke naam (maar ik heb ook een lief vriendinnetje dat zo heet) Meike is ook lief. Bij Juliet (te) zou ik eerder Julia kiezen, Sophie vind ik prachtig (wel met -ph!), Yaelle vind ik meer voor een buitenlands kindje en Iefke vind ik eigenlijk ook niks. Ik vind zelf Isabel nog steeds een enorm leuke naam.

God, wat heeft die lange nacht Puk goed gedaan! Hij was weer helemaal zijn blije vrolijke ikje. Wat een verschil om ze de dag te beginnen. Sinds een paar dagen zegt hij trouwens luid en duidelijk mama! Ik ben trotser dan trots!

Hij zei het al een paar weken, maar we zijn streng in huize Lara; hij keek niet overduidelijk richting mij (of bij papa richting vriend), dus de jury heeft het afgekeurd . Mijn vriend wilde niet geloven dat hij het nu wel deed, dus heeft Puk het even voorgedaan waar we beiden bij waren -en dat op het randje van zijn eerste verjaardag, meneer volgens het boekje..-.
Goed zo Pukkie!

Sophie vind ik trouwens ook een geweldige naam, net als Isabelle. Lievelust, is Maaike anders niets?
Fachat, wat een rotnacht zeg. Hier dus weer een doorslaper, ik denk echt dat het menens is. Het kan echt niet lang meer duren bij Ole!

Wij gaan misschien ook naar Haarlem vanmiddag! Vriend weet het nog niet, die is nu fietsen met Lars, maar ik heb er wel zin in eigenlijk.

Puk, goed zo! Lekker geslapen en nu weer vrolijk en mama zeggen!

Hugo, kom kom, dat zijn geen tijden hoor. Morgen weer gewoon half acht.

Isabel is hier nog steeds nummer twee, voor als onze naam ineens gebruikt wordt voor meisjes die eerder geboren worden. Marit vind ik echt steeds leuker worden Lievelust! M is alleen geen optie meer hier in huis, te veel m-en.
Hier alles goed hoor, maar even geen fut om steeds weer achter de pc te kruipen. Ben nu lekker van het mooie weer en onze tuin aan het genieten. En van ons kleine smeerkeesje wat nu echt iedere avond in bad moet. Mijn god, wat kunnen die kleintjes vies worden van buiten spelen!!!
Drop is in the house! Meis, wat fijn dat je even wat van je laat horen! Ik begon me echt een beetje zorgen te maken!

Lievelust, ik sluit me aan bij Mich: Marit is de leukste naam! Mijn favoriete leerlinge ooit heette Marit en zij was/is geweldig! (rete-bijdehand, slim, geestig, best knap en veel liever dan haar uiterlijk deed vermoeden) Meike staat op twee en Renske op drie.

Hugo wandelt heel het huis door, zolang hij zich maar ergens aan vast kan houden. Hoe lang duurde het bij jullie eer dat ze van deze fase los gingen lopen? Mijn moeder zegt zes weken, maar dat lijkt me zo weinig...

Nog een vraag: Ik zie in Steijns bovenkaakje allemaal tandjes zitten (met gaten er tussen. Komt vast doordat ik rookte). Ik voel nog niets, maar ze zijn overduidelijk aanwezig. Hebben jullie kindjes dit ook (gehad)? Ik kan het niet vergelijken met Hugo, aangezien Huug niet wil dat ik in zijn mondje kijk, laat staan voel!
quote:spitsmuisje schreef op 05 mei 2008 @ 15:19:

Nog een vraag: Ik zie in Steijns bovenkaakje allemaal tandjes zitten (met gaten er tussen. Komt vast doordat ik rookte).

Ik weet niet hoe snel dat gaat. Ligt ook een beetje aan het kind denk ik. Puk is niet zo'n durfal (lees: een lief bang kippetje) en loopt nu al weken rond de tafel, door de keuken en langs de bank. Ik zie hem echter voorlopig nog niet lopen, want hij is gewoon een angsthaasje (maar wel een hele lieve!). Als hij gaat zitten doet hij dat bijvoorbeeld heel erg behoedzaam en als hij naar de bank wil voelt hij eerst heel voorzichtig met zijn handje of hij er inderdaad wel bij kan.

Soms loopt hij langs het keukenkastje en gaat die vanzelf over; paniek en dus gaat hij direct zitten.

Laatst was Puks vriendinnetje hier en zij is echt een durfal. Ze klimt overal op, valt, huilt vreselijk dramatisch en doet het vervolgens weer. Zij doet dus ook al stapjes los.

Maargoed, Huug is minder snel bang, dus wellicht komt het snel?

ik kon trouwens alles eerder dan mijn tweelingbroer, hij maakte nog geen aanstalte te gaan lopen, maar toen ik eenmaal de stappen te pakken had wist hij niet hoe gauw hij aan de slag moest gaan. Misschien loopt Steijn dan ook snel.

Van die tandjes heb ik geen idee, sorry!

Zwaaaaaaaaaaaiiiii Dropje! Fijn dat het goed gaat met je!
Lara, Huug is inderdaad niet bangig aangelegd, dus het zou best wel eens snel kunnen gaan. Steijn zie ik voorlopig echt nog niet lopen; het is al heel wat dat hij zich nu overal (!!!) aan durft op te trekken en dat hij ook zelf (!!!) weer voorzichtig op zijn dikke billetjes ploft!

Wat Steijn wel veel beter kan dan Hugo is praten! Het ventje kan steeds meer woordjes zeggen en ik heb het idee dat hij veel van wat ik zeg begrijpt. (in tegenstelling tot Hugo.) Vandaag heeft Steijntje weer een woordje aan zijn vocabulaire toegevoegd:bal. (spreek uit: baw)
Grappig toch dat ze zo verschillend zijn. Natuurlijk weet ik wel dat ze net zo gelijk zijn als gewone broertjes, maar toch.

Het dakterras is up and running! Alle plantjes die we bij de Intratuin hebben gekocht heb ik geplant en ik zag dat ik nog plek heb voor een hele bak. Leuk!

Het kind in me ging ook even los, dus we hebben ook een roze windmolentje aan het hekje zitten.
Hoi Dropneus!

Spitsmuis, bij Morris en Lars zat er wel wat meer tijd tussen met houvast lopen en los lopen. Ze begonnen te lopen met 8 maanden, deden hun eerste stappen los met 10 en een halve maand, en liepen echt goed los tegen hun eerste verjaardag. Tussen eerste losse stappen en goed lopen zat wel 6 weken, misschien bedoelt je moeder dat. Al hebben moeders volgens mij altijd een vertekend beeld van de werkelijkheid als het om baby's gaat. Al haar kinderen waren zindelijk rond hun eerste verjaardag, is het niet geweldig van ons? Lars is 'nog steeds' niet zindelijk.

Bedoel je die witte puntjes die je ziet zitten? Ik weet ook niet hoe dat zit. Tanden blijven een mysterie voor me, ineens komt er weer een door, en nooit de tand die ik verwachtte...

Lara, lekker bezig met je dakterras, het klinkt gezellig zeg! Jullie hebben dan ook echt een heerlijk terras daarboven. Lekker wit wijntje of roseetje erbij, hmmm...
Ik vind zelf Meike de leukste, maar ik ben bang dat ik het er niet of heel moeilijk door ga krijgen hier. Sphie vond ik altijd een supernaam, maar er worden zo ontzettend veel kindjes Sophie genoemd tegenwoordig, dat ik erg aan het twijfelen ben.

Wat dat betreft is vriend de moeilijkheid zelve..hij is meer voor namen als Britt, Floortje en Esther en die vind ik echt niet leuk..pffff!

Muis..Daan heeft ook allemaal van de witte tandenvlekken in zijn mond, maar doorkomen, ho maar! Hij heeft nu 4 tandjes die echt doorgekomen zijn en ik denk dat er ook kies aan zit te komen, maar de rest blijft nog even zitten waar het zit denk ik.

Micha..ik vind jou meisjesnaam ook heel mooi! Een vriendin van mijn heet zo, erg leuk. Past ook leuk bij Lars en Morris vind ik.

Daan loopt ook het hele huis door zo lang ie zich vast kan houden. Soms staat ie per ongeluk even los en zodra ie dat door heeft schrikt ie zich een ongeluk en valt ie weer terug op zijn kont om vervogens niet meer te gaan staan voor een half uur. Geen idee hoe lang die fase duurt, we zien wel.

Fachat..hoe was het vanmiddag?

Micha..ben jij ook nog geweest?
Haha Micha, proef ik een wens naar drank?

Muis, Finn heeft ook al heel lang geleden zijn eerste stapjes gezet (paar maanden) en nu een week of 4 geleden zijn eerste losse stappen, het ziet er nog niet naar uit dat hij snel los gaat lopen hoor. Af en toe zet hij ineens een aantal losse stappen, maar max 10 ofzo. Dan gaat hij weer netjes op zijn pamperskontje zitten.

Finn heeft ineens koorts. Hij was gisteren al regelmatig ineens huilerig, een keer nee en hij begon te huilen, terwijl hij dat normaal niet doet. Verder wel heel vrolijk.

Vandaag vond de crecheleidster het ook al een beetje vreemd. Aan het eind van de middag nam ze temp op, heeft hij gewoon ineens 39 graden koorts. Nu maar met een rompertje met korte mouwen in bed gelegd, ga straks nog wel ff checken. Maar hij was de hele dag heel vrolijk, alleen weer een beetje extreem in reacties. Maar even aankijken.

Verder niet veel te melden hier. Het weer is nog steeds geweldig, wordt er helemaal vrolijk van. Manlief is even voetballen, dus ik ga even een lekker filmpje opzetten die hij al kent. Kom later nog wel even buurten.
Even snel; heb rammende koppijn en ben knettermisselijk, maar verder gaat het goed.

Ik heb vanavond zo'n leuke dvd met de jongens gekeken, dat ik het even met jullie moet delen! Het is een dvd van Sesamstraat en het heet "Samen beginnen", verkrijgbaar bij 's lands beste kruidenier de Albert Heijn. Meestal vind ik die kinderdvds niet heel leuk om naar te kijken, maar deze is echt geweldig (en educatief!) en de jochies hebben nog nooit zo gebiologeerd naar de tv gekeken!
Micha, je bent de eerste zomerdag dat je niet zwanger bent van harte uitgenodigd voor en glaasje (flesje) wit of rose naar keuze!

Arme Finn! Slaapt hij wel goed?

Sterkte Muisje... misselijk en rammende koppijn.... bluh!
Haaai!

Ben ik weer eens, we leven nog:-) Hadden het hele hemelvaartsweekend bezoek en het was prachtig weer enzo, dus ik heb amper binnen gezeten (behalve op werk maar dat telt niet!)

*gooit een flinke handvol slaapvibes naar Ole* Mens, hoe hou je het vol Fachat, petje af. Ben zo gelukkig met Robbie en zijn perfecte slaapgedrag!

Sjemig.. lopen en Robbie is nog een (letterlijk) lange weg als ik jou zo hoor Mich. Robbie staat, wiebelend en wel, maar hij kan opstaan. Sinds twee weken ofzo. Hij is net zo voorzichtig als Puk en Steijn, hij voelt ook altijd eerst of het kan en gaat supervoorzichtig weer zitten (dat kan hij dus al wel!). Weinig ongelukjes hier dus. Wel veel gebrul en gehuil vanwege Sprongetje (?) Tandjes(?) Verveling (?) Frustratie(?); vandaar de volgende vraag> waarmee spelen jullie kleintjes het liefst? Robbie is nu zo snel uitgekeken op dat wat hij doet, dat het echt lijkt alsof hij zich verveeld. Bij de oppas zijn namelijk altijd andere kindjes en is hij altijd erg lief. Na een paar uurtjes thuis krijgen we echt gemekker en gedreins om onze oren. OK, hij zit midden in een enorme tandenfase (heeft er nu 6 waarvan 4 binnen 2 weken gekomen zijn, 2 komen er nu zo langzamerhand uit), maar dan nog vind ik hem soms echt strontvervelend :-)

Verder gaat hier alles z'n gangetje. Heb het druk op werk, moet echt enorm aanpoten en regelmatig overuren maken (bweeeh!!!!) en wil zeker een gesprek aangaan als dat zo door moet gaan. Heb tenslotte een contract voor 40 uur, en niet voor 50. Ben tenslotte in de eerste plaats mama en dan pas personeelsmuts. :-)

Icke: Joepie!! Gefeliciteerd! Wat een vruchtbare boel hier! *zoekt Lara's steun en blijft voorlopig baby-wens-vrij*

Ik moet nog even strijken. Bah. Tot snellieve digidinnetjes!
Zo ben ik weer. Finn slaapt gelukkig, zijn koppie is wel warm, maar niet heel erg heet. Ik ga lekker mijn bedje in, het kan wel eens een moeilijke nacht worden.

Xaloy, dat verveelprobleem hebben wij ook wel eens. Finn speelt eigenlijk het liefst met huis, tuin en keuken dingen. Plastic bakjes met deksels, lege dozen, een tuinslang, of een labello stick doen het momenteel erg goed.

Wij hebben ook sinds eergisteren een schommel buiten (van de aldi), groot succes!

Muis, ik hoop dat je misselijkheid en hoofdpijn snel voorbij gaan.

Welterusten allemaal
Beterschap voor Finn, hopelijk wordt ie snel beter !!

Ook voor muis hoop ik dat ze zich morgen wat beter voelt.

ff ego, ben vandaag naar de weightwatchersbijeenkomst geweest, woog daar 113.2 met kleding aan en dan nog op het eind van de dag. Dus daar mag dan wel 1.5 kg af omdat het avond was en omdat ik mijn kleding aanhad. Dus weeg ik nu 111.7 kg. Heb me voorgenomen om Xander zo lang ik nog geen werk heb en het weer het toelaat, te gaan brengen naar de creche , 1 km verderop en te voet terug te komen. Als dat goed gaat , ga ik hem ook nog eens halen, en dan weer het end te voet terug doen. Zou toch 1 uur wandelen per dag betekenen, maal 5, dan zou dat 15 points meer per week betekenen.

Verder ga ik proberen meer op voeding te letten, en meer water te drinken. (goh wat is dat moeilijk). Op die manier hoop ik wat sneller af te slanken.
Ow vergeten te vertellen, Xander kan zo een 5 seconden alleen los staan !! De crecheleidster denkt dat het niet meer zo lang zal duren voor ie loopt. Mag wel , want hij wordt over een week 14 maanden.
Even snel, want ik ga naar bed; Xaloy, mijn steun heb je! Ik voel een front hoor

Puks lievelingsspeelgoed; stapelbekers en alles wat je ergens in kunt stoppen (gevolg: als iets kwijt is moet je dus in de gekste doosjes en bakjes zoeken...).

Witchke; moet makkelijk lukken een kilometer. Goed zo!

Slaap lekker!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven