Wat vind jij van jouw naam?

05-05-2008 22:11 423 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn voornaam is zo'n 'laten we eens een weinig voorkomende naam zoeken'-geval. Ik moet zeggen, dat ik daar vaak niet blij mee ben. Hij is ook nog fijn Hollands, altijd leuk aangezien ik nogal internationaal georienteerd ben qua contacten. Soms verzucht ik dat ik eigenlijk ook wel gewoon een Jennifer Jansen had willen zijn.

Aan de andere kant lijkt het me vervelend om een naam te hebben die heel veel voorkomt. Zo zat ik ooit in een klas met meerdere Moniqueen, Christinen en Evelines. Het lijkt mij best irritant om je hele leven als bijv. Monique P. door het leven te gaan, ipv gewoon 'Monique.' Dit alles komt zo even naar boven door een topic op de kinderpijler, over bijzondere jongens- dan wel meisjesnamen.

Wat voor een naam heb jij? Simpel, veel voorkomend of juist ongewoon? En ik vraag me dus af (zie titel): wat vind jij van jouw naam?
Mijn voornaam komt niet heel vaak voor, maar is wel bekend. Je kunt hem alleen wel op verschillende manieren schrijven, dus dat is wel eens lastig. Internationaal komt hij ook voor, dus dat is eigenlijk helemaal prima. Mocht ik ooit naar Amerika willen, dan kunnen ze hem prima uitspreken.

Er zijn alleen wel heel veel mensen die er vrijwel direct vanuit gaan dat ik Joods ben (Hebreeuwse naam), maar goed, dat vind ik niet zo erg.

Naam past heel goed bij me en ik ben er blij mee.
Ja énig!!! HEMA heb ik trouwens zelf in overweging voor mijn dochter, origineel nietwaar?!
'k Heb mijn extra hint al weggehaald, Ring! Haal jouw quote anders ook ff weg!
Q: doe het je kind niet aan. Of neem krijg een kind dat zich niet buiten Friesland/Twente/Groningen waagt
Dat zeg ik....
Done!
quote:websje schreef op 05 mei 2008 @ 22:39:

Zucht.... mijn naam is altijd drama. Hij wordt altijd afgekort. Zelf ben ik helemaal aan die afgekorte naam gewend en ik hoor de tweede betekenis niet meer, maar je ziet bij andere mensen bij wijze van spreken het kwartje gewoon vallen... duurt soms een minuutje, maar dan komt vaak één van de 4 a 5 standaard opmerkingen langs Gek genoeg past die bijnaam voor mijn gevoel helemaal bij me en valt het me echt niet meer op als vrienden me zo noemen tot ze dat doen in de buurt van onbekenden...

In het buitenland is het nog vervelender. Mijn echte naam is niet uit te spreken voor buitenlanders en de afkorting is dus 'ongepast'. (Ik mocht hem zelfs op Youtube niet gebruiken als naam )

Alleen bij bejaarden levert de naam geen probleem op. Die denken niet aan de afkorting en vinden het zonder uitzondering 'zo'n leuke Oud-Nederlandse naam'

Mijn naam heeft niet zo'n associatie, maar in de tijd van een bepaalde radiozender had ik ook dat er vaak hetzelfde grapje werd gemaakt.

En er was nog het voorval met bekende vreemdgangers. Dat zorgde ook voor hilariteit alom. Maar goed, meestal stoor ik me er niet zo aan, alleen een paar jaar hetzelfde grapje aanhoren van verschillende mensen is soms wel eens vervelend.
Je kunt het ook nog laten eindigen op -eke, Websje. Krijg je minder afkortingsaandrang van.
Luneth, ik had net mijn eigen post een klein beetje aangepast. Zou jij dat ook in je quote kunnen doen?

(gaat om de uitleg van de betekenis )
Dat zeg ik....
Mijn naam is prima, al hoor je het nu opeens veel.

Vroeger niet.

Mijn achternaam was veel hilarischer... "shaken not stirred"
Mamzelle: ik krijg daar minder afkortingsdrang van. Mijn omgeving (die het inmiddels maar een rare naam vinden met -eke) dus niet.
Dat zeg ik....
.
mijn man heeft een vrouwennaam, dat is pas raar.

ben er nu wel aan gewend, maar toch....

en altijd dezelfde grapjes...

...wat een zware stem voor een vrouw...

....hahahah, je hebt de trui van je vriendin aan (trui met opdruk)....

enzenzenz
quote:qwertu schreef op 05 mei 2008 @ 22:56:

[...]

We hadden expres de Tietsje en consorten al overgeslagen. Joh, na twee dagen al officieel geslaagd als ouders. Kan niet meer mis gaan
Dat zeg ik....
Gedaan! Sorry, had het nog niet gezien.
Mijn naam komt echt heel zelden voor, het is ook echt een Friese naam, eindigt ook nog eens op tje. Het wordt het wel heeeel erg vaak verkeerd geschreven door iedereen en ook ingekort, waardoor het heel stom klinkt.Ik heb mezelf heel vaak zielig gevoeld met deze naam, maar nu past het juist goed bij mij. Ik ben nou eenmaal geen Jennifer
OK, nu we dan toch allemaal aanwijzingen gaan geven en het blijkbaar ZO hoog bij me zit, ga ik het er maar ff uitgooien ook, mensen gelieve dit niet te quoten, want ik haal dit zometeen weer weg: ***. Ik heet dus ***. Kun je je voorstellen dat je iemand ligt te neuken en dat Het Moment zich aandient en dat je dan moet roepen: 'Oh! ***!' En ik hou juist zo van seks!
quote:Luneth schreef op 05 mei 2008 @ 22:59:

Gedaan! Sorry, had het nog niet gezien.Super, dank je.

(dan mag je mijn Viva-vrienden-berichtje met deze vraag wel dumpen, was bang dat je volgende week weer een keer zou komen lezen of zo;-) )
Dat zeg ik....
Dorothy, ik vond dat altijd een hele mooie naam, want ik had een heel leuk meisje in de klas die zo heette.
quote:DorothyGale schreef op 05 mei 2008 @ 23:02:

OK, nu we dan toch allemaal aanwijzingen gaan geven en het blijkbaar ZO hoog bij me zit, ga ik het er maar ff uitgooien ook, mensen gelieve dit niet te quoten, want ik haal dit zometeen weer weg: xxxx. Ik heet dus xxxx. Kun je je voorstellen dat je iemand ligt te neuken en dat Het Moment zich aandient en dat je dan moet roepen: 'Oh! xxxx!' En ik hou juist zo van seks!

En de troostprijs gaat naar... XXXX Je hebt hem verdiend!
Dat zeg ik....
Ik ben vernoemd naar mijn oma en heb een prachtige exotische naam (vind ik zelluf:-) )

Eentje die iedereen onthoudt en niemand kan schrijven.

Mijn roepnaam vind ik ook leuk, kort en grappig. Ik ben blij met mijn naam en draag hem met trots, want oma was een tof wijf.
Da's een 'strenge' naam, meid, valt ook niets aan te verbouwen.

Bedpartners zullen dus wat creatiever moeten zijn met koosnaampjes enzo.
Dorothy: wordt dat nooit op z'n engels afgekort? Dan is het toch nog wel acceptabel voor de seks? (Tenzij het dan op z'n Nederlands wordt uitgesproken...zou het moment wel een beetje kunnen vergallen )
Dat zeg ik....
Hoe wil je het dan op z'm Engels afkorten Websje?
.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven