Hoe warm?
woensdag 5 december 2012 om 12:22
Gisteravond hadden we met vrienden een kleine discussie.
Gisteren hadden wij het aangenaam warm gestookt met onze houtkachel.
Echter staat onze thermostaat altijd om 19 graden. Zo tegen een uur of 2 was de houtkachel al even uit en was het in huis zo een 19,5 graden.
Nu vond 1 iemand dat te koud voor in huis. (als iemand dat aangeeft gaat de kachel hoger hoor, daar niet van)
maar sommigen waren verbaast over onze standaard temperatuur in huis.
wij houden aan 16 graden als we er niet zijn en 19 graden als we er wel zijn...
en zij hebben de kachel standaard op 21 graden staan.
afhankelijk van wie er op bezoek zet, zet ik de kachel soms wel een graadje hoger voordat ze komen.
maar nu ben ik toch wel benieuwd hoe dit bij anderen thuis is...
(wij hebben geen kinderen, misschien dat dat nog iets uitmaakt)
Gisteren hadden wij het aangenaam warm gestookt met onze houtkachel.
Echter staat onze thermostaat altijd om 19 graden. Zo tegen een uur of 2 was de houtkachel al even uit en was het in huis zo een 19,5 graden.
Nu vond 1 iemand dat te koud voor in huis. (als iemand dat aangeeft gaat de kachel hoger hoor, daar niet van)
maar sommigen waren verbaast over onze standaard temperatuur in huis.
wij houden aan 16 graden als we er niet zijn en 19 graden als we er wel zijn...
en zij hebben de kachel standaard op 21 graden staan.
afhankelijk van wie er op bezoek zet, zet ik de kachel soms wel een graadje hoger voordat ze komen.
maar nu ben ik toch wel benieuwd hoe dit bij anderen thuis is...
(wij hebben geen kinderen, misschien dat dat nog iets uitmaakt)
woensdag 5 december 2012 om 12:30
sorry spijk-er.
had een paar topics hierover geopend, maar dat gaat over zomerwarmte, of je kind het koud heeft, en of je de kachel aan hebt als je er niet bent....toen ben ik eigenlijk gestopt, omdat de rest van de zoekresultaten die ik zo snel zag terugverwezen naar dezelfde topics maar andere pagina's.
maar ik zal zo eens verder zoeken.
had een paar topics hierover geopend, maar dat gaat over zomerwarmte, of je kind het koud heeft, en of je de kachel aan hebt als je er niet bent....toen ben ik eigenlijk gestopt, omdat de rest van de zoekresultaten die ik zo snel zag terugverwezen naar dezelfde topics maar andere pagina's.
maar ik zal zo eens verder zoeken.
woensdag 5 december 2012 om 12:31
woensdag 5 december 2012 om 12:35
valt me op dat het dus inderdaad heel wisselend is.
ik was van huis uit gewenst 20 a 21 graden, maar toen ik ging samenwonen hadden we in het kader van bezuinigen/milieu bedacht de verwarming een graad lager te zetten (van de reclame) en na een paar weken ben je daar dus zo aan gewent dat het prima is.
s avonds pak ik vaak een dekentje, heerlijk.
ik was van huis uit gewenst 20 a 21 graden, maar toen ik ging samenwonen hadden we in het kader van bezuinigen/milieu bedacht de verwarming een graad lager te zetten (van de reclame) en na een paar weken ben je daar dus zo aan gewent dat het prima is.
s avonds pak ik vaak een dekentje, heerlijk.
woensdag 5 december 2012 om 12:39
woensdag 5 december 2012 om 12:41
ik heb de vloerverwarming op 19 graden staan, en als we thuis zijn zet ik vaak de gaskachel aan om lekker bij te warmen.
In de rest van mijn huis (bovenverdieping) staat geen verwarming aan, alleen in de badkamer. De slaapkamers van de kinderen is dus ook erg fris. Is soms niet handig als ze met vriendjes komen spelen.
In de rest van mijn huis (bovenverdieping) staat geen verwarming aan, alleen in de badkamer. De slaapkamers van de kinderen is dus ook erg fris. Is soms niet handig als ze met vriendjes komen spelen.
The past may be in tatters
But today is all that matters
But today is all that matters
woensdag 5 december 2012 om 12:41
's nachts 15,5 en dan laat ik hem gedurende de dag oplopen naar 19,5 en straks als het gaat vriezen wordt het 20. Toch net wat aangenamer.
Als er visite is meestal 20,5. Silt zitten is toch wat kouder dan wanneer je wat doet in huis. Het scheelt natuurlijk ook of je een koud huis hebt en bijvoorbeeld de gordijnen dicht hebt.
Als er visite is meestal 20,5. Silt zitten is toch wat kouder dan wanneer je wat doet in huis. Het scheelt natuurlijk ook of je een koud huis hebt en bijvoorbeeld de gordijnen dicht hebt.
woensdag 5 december 2012 om 12:42
's nachts op 16,5 omdat het anders zo verschrikkelijk koud is 's morgens (ik heb geen automatische thermostaat). Als ik uit mijn werk kom zet ik hem op 20,5 maar loop dan vaak nog een tijd met een vest aan omdat het maar langzaam opwarmt. Mijn dochter is dan vaak al een paar uur thuis en 'vergeet' dan de verwarming aan te zetten. Sowieso zijn mijn kinderen warmbloedig want die lopen zelfs nu nog met korte mouwen en de jongste bij voorkeur op blote voeten. Die trekt pas sokken aan als ze haar schoenen aan moet. En het is soms echt wel fris hier, want ik heb een ongeïsoleerde houten vloer. Als mijn vriend komt, zet ik de verwarming op 21 graden. Anders gaat hij mopperen