Gezondheid alle pijlers

Sinds ik tongschraper gebruik stinken anderen uit hun mond

06-12-2012 15:53 86 berichten
Sinds twee weken besteed ik extra aandacht aan mijn mondhygiëne, nadat ik had gelezen dat mondhygiëne een vrij grote invloed heeft op de algemene gezondheid. Zo hebben mensen met een slechte mondhygiëne een veel grotere kans op hartaandoeningen etc.

Dus ik ben aan het flossen geslagen en gebruik nu ook een tongschraper. Die tongschraper is heel fijn; ik proef mijn eten zelfs beter en heb voor mijn gevoel een frisse smaak in mijn mond.

Alleen: ik ruik nu veel sneller dat anderen een slechte adem hebben. Ook bij mensen bij wie mij dat nooit eerder was opgevallen. Zo net ook weer, een jonge vrouw met - excusez le mot - een putluchtadem...Nooit eerder gemerkt.

Is dit herkenbaar?
Alle reacties Link kopieren
Gatver daar word je misselijk van een tongschraper blehhhh
quote:-no-nick- schreef op 06 december 2012 @ 19:20:

Gatver daar word je misselijk van een tongschraper blehhhhJe moet 'm natuurlijk ook niet tot achter je huig steken hè...
quote:Lotte35 schreef op 06 december 2012 @ 16:24:

[...]

Of: doordat je nu je eigen putlucht niet meer ruikt, is er ruimte voor de putlucht van anderen

Ik denk dat het een combinatie is van drie dingen:

1.) Meer lucht in je mond/ holtes (en betere geurperceptie door meer lucht en minder storingen).

2.) Geen camouflage meer van je eigen lucht.

3.) Erg gefocust zijn op hoe iemand ruikt momenteel.

Dit is een theorie van mij hoor, maar ik denk dat je letterlijk meer lucht/ ruimte krijgt in je mond/ holtes/ neus, meer frisse lucht die je kan inademen. Minder bacterieen is namelijk ook minder (potentiele) ontstekingen in je holtes e.d., minder slijm; dat zorgt er allemaal voor dat je amandelen in je keel en neus slinken (denk ik) en je beter kunt inademen. Bovendien komen misschien al die smaak en reukpapillen daardoor wat meer onder de oppervlakte vandaan en vangen smaak en geur ook beter op. Waardoor je anderen meer ruikt.

Ten tweede denk ik dat als je zelf niet meer ruikt, je onbewust meer gaat inademen.

En je eigen 'putlucht' heeft dan ook die van andere verbloemd.

Ten derde denk ik dat je klacht wel terecht is, maar je er op dit moment ook wel op gefocusd bent, en dat je waarschijnlijk over een tijdje er niet meer op gefocust bent en het veel minder opvalt.
De russische componist Skrjabin beschouwde het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog als een prelude op zijn Magum Opus. De werkelijkheid werd bij hem het produkt van zijn eigen creatieve geest.

Daar moest ik even aan denken, toen ik deze topictitel las.
Ik heb nu dus deze gekocht. Nu twijfel ik: is dit wel een tongschraper?

Dat is er wel eentje, Frizzy, maar ik vind die persoonlijk niet zo prettig. Ik heb zoiets, dat werkt voor mij beter:

Maar probeer het gewoon, als het jou bevalt is het toch goed?

Zoiets lijkt mij fijn.

Volgende week maar eens op zoek.

Ik ben bij Kruidvat geweest en die hadden gewoon helemaal niks
Ja ik was dus ook bij Kruidvat en daar hing alleen deze. Misschien zoek ik er nog een. Ik zag via Google ook een grote koperen.

Lotte waarom werkt dat beter?
Ik heb deze: http://www.watsons.com.my/webmy/Product ... rdId=48625
Frizzy, ik heb die ook, maar ik kreeg er wel een geirriteerde tong van. Maar ik lees dat je dan blijkbaar toch door moet gaan?

En wat voor pasta gebruiken jullie? Gewoon tandpasta?
Ik gebruik deze:

quote:Frizzy schreef op 08 december 2012 @ 22:18:

Lotte waarom werkt dat beter?

Ik vind 'm effectiever.

De kant met dat golfje erin gebruik je voor het midden van je tong.

De andere kant, dus de rechte, voor de stukken naast het midden.

Ik zweer echt bij deze, ze hebben ze bij Albert Heijn.
quote:Lady-Voldemort schreef op 08 december 2012 @ 22:26:

Ik gebruik deze:

[afbeelding]

Onder het motto van: Als er geen vel meer opzit, kan het óók niet stinken.
Zelf gebruik ik die van gum/G-U-M, hoe je het ook schrijft. Het heeft twee kanten, een om je tong mee te poetsen en de ander om t weg te schrapen. Ik had t van de etos voor een paar euro
Ik gebruik altijd een oude pincet, die ik dan dwars gebruik.

Valt mij ook altijd op bij anderen, ook op tv. Gisteren Wendy van Dijk nog vond ik.
quote:Lotte35 schreef op 08 december 2012 @ 22:27:

[...]

Onder het motto van: Als er geen vel meer opzit, kan het óók niet stinken.Pcies. Schraapt het niet dan baat het ook niet.
quote:Lady-Voldemort schreef op 08 december 2012 @ 23:05:

Pcies. Schraapt het niet dan baat het ook niet.Ik zeg: geschikt voor op een tegeltje.
Ik poets mijn tong altijd.
Hahaha, heerlijk topic. Als je eenmaal een schone tong hebt, moet je je partner nog zien te overtuigen. Anders kun je niet lekker meer zoenen.
Niet herkenbaar...... een slechte adem heeft vaak voor het grootste deel te maken met te weinig drinken op een dag. Dus zolang je netjes je dagelijkse 1,5 liter - 2 liter water drinkt, en je voor de rest niks geks hebt, stink je echt niet uit je mond.
je kunt ook een plastic lepel gebruiken.
quote:Lizzl schreef op 08 december 2012 @ 22:20:

Ik heb deze: http://www.watsons.com.my/webmy/Product ... rdId=48625

Is die zo fijn, Lizzl? Zou je zo niet zeggen. Is die niet in NL te koop?

Watson's is van dezelfde eigenaar (als) van het Kruitvat.
Rtie,

De onderkant is niet te zien en dat maakt 'm juist zo fijn. Heb 'm in Nederland nog nooit gezien.
Toch krijg ik niet al het witte eraf.
Jeetje voel me ineens vet smerig door dit topic. Poets mijn tong zelden en wist niet dat het bestond een tongschraper. Ben echt in staat om nu nog naar de AH XL te rijden om er 1 tje te kopen ;) misschien volgende week maar doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven