Gezondheid alle pijlers

Sinds ik tongschraper gebruik stinken anderen uit hun mond

06-12-2012 15:53 86 berichten
Sinds twee weken besteed ik extra aandacht aan mijn mondhygiëne, nadat ik had gelezen dat mondhygiëne een vrij grote invloed heeft op de algemene gezondheid. Zo hebben mensen met een slechte mondhygiëne een veel grotere kans op hartaandoeningen etc.

Dus ik ben aan het flossen geslagen en gebruik nu ook een tongschraper. Die tongschraper is heel fijn; ik proef mijn eten zelfs beter en heb voor mijn gevoel een frisse smaak in mijn mond.

Alleen: ik ruik nu veel sneller dat anderen een slechte adem hebben. Ook bij mensen bij wie mij dat nooit eerder was opgevallen. Zo net ook weer, een jonge vrouw met - excusez le mot - een putluchtadem...Nooit eerder gemerkt.

Is dit herkenbaar?
Wat Lizzl zegt dus
Alle reacties Link kopieren
Geen alcohol omdat je tandvlees dan (tijdelijk) terugtrekt, waarna het weer in positie komt, maar waarbij er dan wel alcoholresten onder het tandvlees zit.
Zoiets.......
Toch nog even opgezocht... Heel logisch eigenlijk: alcohol droogt je mond uit en dus heeft plaque met kans
Stokers zijn me echt afgeraden Lotte, mijn kronen donderden er te pas en te onpas uit (ook door knarsen).
Ik ben moderator op een tandartsenforum, en vond daar het volgende over alcohol in mondwater:

Alcohol

Sommige soorten mondwater bevatten immers veel alcohol. Alcohol dehydrateert het lichaam, één van de oorzaken van een slechte adem. Een slechte adem wordt namelijk veroorzaakt door bacteriën in de mond. Hoe minder speeksel er is om ze weg te spoelen, hoe sneller je uit je mond gaat ruiken.

(Tekst is daar geplaatst door een mondhygiëniste.)
quote:Frizzy schreef op 10 december 2012 @ 22:22:

Stokers zijn me echt afgeraden Lotte, mijn kronen donderden er te pas en te onpas uit (ook door knarsen).

Oké, da's natuurlijk niet de bedoeling!

(Al moet ik stiekem wel een beetje lachen om hoe je het onder woorden brengt, ik zie je kronen gewoon over de grond stuiteren... )
Zo ging het ook ongeveer!
quote:Lizzl schreef op 06 december 2012 @ 16:50:

Ik poetste vroeger altijd mijn tong - aangeleerd door mijn moeder toen ik nog kind was. Inmiddels gebruik ik al jaren een schraper. Wereld van verschil! Met een schraper komt er veel meer aanslag los... Getver, het klinkt al vies

Anyway, ja herkenbaar. Maar ik vind bijna iedereen uit de mond stinken

En ongeschraapte tongen lijk ik ook altijd en overal te spotten. Ik geloof dat dat wel een "dingetje" van mij is - tongen met aanslag spotten. Hoe vaak ik al heb willen zeggen tegen mensen: "Weet je wat jij eens zou kunnen aanschaffen?" Hoe doe je dat dan? Je vraagt toch niet aan anderen of zij hun tong willen uitsteken? Mij is bijna nooit gevraagd of ik mijn tong uit wil steken.
World of Warcraft: Legion
quote:Lizzl schreef op 06 december 2012 @ 17:02:

Mensen die lachen, zingen of schreeuwen. Op tv, in films en irl.Goh... daar let ik toch echt zelden op. Alleen als iemand zijn tong uitsteekt. Als die tong een geel witte aanslag heeft deins ik naar achteren. Een mooie roze tong vind ik niet alleen schoon, maar ook sexy.
World of Warcraft: Legion
Mondwater die de vorming van de witte aanslag op je tong verminderd is Meridol Halitosis Mondspoeling.

Als je je tong schraapt en je tanden poetst met meridol halitosis tandpasta en daarna je mond spoelt met de mondspoeling, dan heb je nog langer een frisse mond/adem.

Let wel goed op meridol heeft meerdere soorten tandpasta en mondspoeling, maar je moet dan echt die hebben waar halitosis op staat.

Het is niet goedkoop maar werkt bij mij wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven