Herfsttetters!
zondag 9 december 2012 om 14:27
quote:Splinter02 schreef op 09 december 2012 @ 14:22:
Ik wist niet dat dat kon Bieb.
ik doe momenteel niet anders
Alle 180 codes die tandartsen gebruiken en de prijzen die daarbij horen! (2013)
http://vergelijkmondzorg.nl/ (goede site)
Ik wist niet dat dat kon Bieb.
http://vergelijkmondzorg.nl/ (goede site)
zondag 9 december 2012 om 14:30
quote:Splinter02 schreef op 09 december 2012 @ 14:24:
Maar het idee om niet meer verzekerd te zijn voor de tandarts vind ik toch wel griezelig!
Ook als nou donderdag blijkt dat jij maar ¤200 per jaar gebruikt (wat Ohra voor jou aan de tandarts betaalt) terwijl jij per maand bv ¤30 aan premie voor je tandartsverzekering ophoest?
Die keuze is voor mij heel snel gemaakt.
Maar het idee om niet meer verzekerd te zijn voor de tandarts vind ik toch wel griezelig!
Ook als nou donderdag blijkt dat jij maar ¤200 per jaar gebruikt (wat Ohra voor jou aan de tandarts betaalt) terwijl jij per maand bv ¤30 aan premie voor je tandartsverzekering ophoest?
Die keuze is voor mij heel snel gemaakt.
zondag 9 december 2012 om 14:53
Hier ook al jaren geen tandartsverzekering meer. Ik heb gelukkig een behoorlijk goed gebit en bijv. echt nauwelijks tandsteen (ondanks roken en koffie - ligt aan de zuurgraad van je speeksel geloof ik). Dus voor die jaarlijkse controle en af en toe een gaatje ga ik geen verzekering afsluiten. Ik heb dus wel een redelijke aanvullende verzekering (bij Bieb) maar dat is dus puur vanwege mijn melatonine die ik daar vergoed krijg en dus goedkoper uit ben met die aanvullende dan als ik zelf mijn melatonine zou betalen. Ik heb mijn basisverzekering dus bij een andere (FBTO) dan mijn aanvullende (Zilveren Kruis).
Gedoe hè, zorgverzekering uitzoeken
Fijn dat keelpijn weer een beetje gezakt is Bieb, is heb aan weinig dingen zo gruwelijk de pest als aan keelpijn!
Gedoe hè, zorgverzekering uitzoeken
Fijn dat keelpijn weer een beetje gezakt is Bieb, is heb aan weinig dingen zo gruwelijk de pest als aan keelpijn!
Ik ben mijn eigen bananenschil
zondag 9 december 2012 om 15:05
quote:Ratteke schreef op 09 december 2012 @ 15:02:
Ik betaal bijna 200 euro per maand...
Maar waaraan dan?
Oké jij hebt veel tandartskosten dus 4sterren zul je ook vast helemaal gebruik van maken.
Maar heb je ook zo hoog een aanvullend pakket nodig?
(maak je gebruik van de vergoedingen in dat pakket?)
Heb je een collectiviteitskorting?
Ik betaal bijna 200 euro per maand...
Maar waaraan dan?
Oké jij hebt veel tandartskosten dus 4sterren zul je ook vast helemaal gebruik van maken.
Maar heb je ook zo hoog een aanvullend pakket nodig?
(maak je gebruik van de vergoedingen in dat pakket?)
Heb je een collectiviteitskorting?
zondag 9 december 2012 om 15:24
Bieb, wat jij betaald aan verz. is natuurlijk niet echt representatief als je geen werkgever hebt die een collectieve verzekering aan biedt of als je chronisch ziek bent en dus een eigenrisico van 850 euro per jaar, niet voordelig is.
Als ik niet collectief verzekerd zou zijn, en maar 350 euro eigenrisico willen betalen, dan zou ik bij ZK al 104,25 per maand kwijt zijn en dan heb ik geen aanvullende dingen erbij.
Nu ben ik 103 euro kwijt met een tandartsverzekering omdat ik collectief kon verzekeren.
Als ik niet collectief verzekerd zou zijn, en maar 350 euro eigenrisico willen betalen, dan zou ik bij ZK al 104,25 per maand kwijt zijn en dan heb ik geen aanvullende dingen erbij.
Nu ben ik 103 euro kwijt met een tandartsverzekering omdat ik collectief kon verzekeren.
zondag 9 december 2012 om 15:31
zondag 9 december 2012 om 16:38
quote:Biebeliee schreef op 09 december 2012 @ 14:27:
[...]
http://vergelijkmondzorg.nl/ (goede site)Thanks! Ik zit te gruwelen bij alle behandelingen die ik zie. Alleen heb ik geen idee wat voor behandeling het straks gaat worden. Als die kies er inderdaad uit moet (wat ik echt heel erg zou vinden), dan moet er natuurlijk iets anders in. Maar is dat een kroon, brug, stift? Geen flauw idee. Nou ja, ik vrees dat ik me er in moet gaan verdiepen. En even moet bellen. Maar het is zo oer-saai en niet interessant en wel vervelend om te doen.
[...]
http://vergelijkmondzorg.nl/ (goede site)Thanks! Ik zit te gruwelen bij alle behandelingen die ik zie. Alleen heb ik geen idee wat voor behandeling het straks gaat worden. Als die kies er inderdaad uit moet (wat ik echt heel erg zou vinden), dan moet er natuurlijk iets anders in. Maar is dat een kroon, brug, stift? Geen flauw idee. Nou ja, ik vrees dat ik me er in moet gaan verdiepen. En even moet bellen. Maar het is zo oer-saai en niet interessant en wel vervelend om te doen.
zondag 9 december 2012 om 17:04
Er uit is er uit. Ik ben bang dat je dan op een hele dure implantaat uit komt.
Ik heb een volledig ziektekostenpakket (4 sterren is dat geloof ik of het heet top verzekering) en 3 sterren tandartspakket.
Ik moet het idd maar eens gaan bekijken of het niet wat goedkoper kan. Ik zit geloof ik op 180 euro in de maand.
Ik heb een volledig ziektekostenpakket (4 sterren is dat geloof ik of het heet top verzekering) en 3 sterren tandartspakket.
Ik moet het idd maar eens gaan bekijken of het niet wat goedkoper kan. Ik zit geloof ik op 180 euro in de maand.
zondag 9 december 2012 om 17:26
Ik betaal in 2013 123 per maand bij CZdirect + 10 maanden 35 euro extra omdat ik die bijdrage in delen betaal. Ben wel een beetje bang voor de tandartskosten (75% vergoeding max 450 per jaar)
Kreeg een soort collectiefbrief via werk voor zilveren kruis maar daar kwam ik niet echt uit qua prijzen. En ik vind het zeer prettig om geen verzekeringsdingen per post te krijgen.
Kreeg een soort collectiefbrief via werk voor zilveren kruis maar daar kwam ik niet echt uit qua prijzen. En ik vind het zeer prettig om geen verzekeringsdingen per post te krijgen.
Het Viva forum is papaja.
zondag 9 december 2012 om 20:17
quote:pilou schreef op 09 december 2012 @ 15:24:
Bieb, wat jij betaald aan verz. is natuurlijk niet echt representatief als je geen werkgever hebt die een collectieve verzekering aan biedt of als je chronisch ziek bent en dus een eigenrisico van 850 euro per jaar, niet voordelig is.
Dat snap ik zelf ook wel.
Maar er is bijna voor iedereen wel een collectiviteitskorting te vinden...je moet er alleen wel naar op zoek gaan.
Bijna iedere werkgever heeft wel ergens wat lopen en anders de branchevereniging.
En ik heb die lage premie omdat ik de gok durf te nemen,kan ook misgokken natuurlijk.
Dat snap ik zelf ook wel.
Maar er is bijna voor iedereen wel een collectiviteitskorting te vinden...je moet er alleen wel naar op zoek gaan.
Bijna iedere werkgever heeft wel ergens wat lopen en anders de branchevereniging.
En ik heb die lage premie omdat ik de gok durf te nemen,kan ook misgokken natuurlijk.
zondag 9 december 2012 om 20:34
quote:Ratteke schreef op 09 december 2012 @ 20:16:
Leuk filmpje. Doen mijn katten niet.
Leuk! Ik vind dat wel iets voor Puk. Of zou hij gewoon dwars door alle hindernissen heen denderen?
Bieb, ik zag inderdaad dat ik ook collectiviteitskorting heb, via mijn beroepsvereniging. Dus overstappen is dan misschien niet zo slim. Kan wel mijn aanvullingen nog eens bekijken.
Maar ik ben toch ook niet zo van het gokken.
Leuk filmpje. Doen mijn katten niet.
Leuk! Ik vind dat wel iets voor Puk. Of zou hij gewoon dwars door alle hindernissen heen denderen?
Bieb, ik zag inderdaad dat ik ook collectiviteitskorting heb, via mijn beroepsvereniging. Dus overstappen is dan misschien niet zo slim. Kan wel mijn aanvullingen nog eens bekijken.
Maar ik ben toch ook niet zo van het gokken.
zondag 9 december 2012 om 21:17
Splinter, een tandartsverzekering is echt meestal weggegooid geld. Ik ga hem dit jaar ook wegdoen. Het punt van verzekeren is dat je dat doet om niet voor hoge kosten te staan.
Maar er is geen enkele tandartsverzekering zonder maximum. Je krijgt dus altijd maximaal 750 of 1000 vergoed. Ook als jij zodanig in puin ligt dat je wel 3000 aan kosten hebt. Oftewel, als jij een mogelijke pech van 1000 euro kunt opvangen, heb je geen tandenpolis nodig.
Maar er is geen enkele tandartsverzekering zonder maximum. Je krijgt dus altijd maximaal 750 of 1000 vergoed. Ook als jij zodanig in puin ligt dat je wel 3000 aan kosten hebt. Oftewel, als jij een mogelijke pech van 1000 euro kunt opvangen, heb je geen tandenpolis nodig.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
zondag 9 december 2012 om 21:19
En hallo! en zo
Plou, je verjaardag klinkt heerlijk gezellig. Was er graag bijgeweest. Helaas had ik al een logerend neefje (goh, vervelend, maar niet heus). En ik heb sinds gisteren ook Grote Vermoeidheid. Schijnt erbij te (kunnen) horen in dit stadium.
TH, hier ook een vlammetje voor Olivier.
Plou, je verjaardag klinkt heerlijk gezellig. Was er graag bijgeweest. Helaas had ik al een logerend neefje (goh, vervelend, maar niet heus). En ik heb sinds gisteren ook Grote Vermoeidheid. Schijnt erbij te (kunnen) horen in dit stadium.
TH, hier ook een vlammetje voor Olivier.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
zondag 9 december 2012 om 22:37
Ah, de Grote Vermoeidheid. Begin je al aan het idee te wennen?
Nou zeg, ik weet het even niet meer met die tandartsenverzekering. Ik ga donderdag ook maar even bellen met de tandarts om te vragen wat er gaat gebeuren met mijn kies (of welke opties er zijn) en wat dat kost en dan kijken of het de moeite is om daarvoor de verzekering aan te houden.
Ben ook op zoek naar winterbanden voor de toet. Stomme klusjes allemaal.
Morgen weer werken, ik ga de nieuwe collega ontmoeten en heb een gesprek over mijn contract. En ik heb helemaal geen zin.
Kortom, ik zit een beetje te sjagrijnen en ga nu maar afsluiten en nog een beetje sociaal doen.
Piloutje, jij heeeeeeel veel succes morgen met je 1e dag!
Nou zeg, ik weet het even niet meer met die tandartsenverzekering. Ik ga donderdag ook maar even bellen met de tandarts om te vragen wat er gaat gebeuren met mijn kies (of welke opties er zijn) en wat dat kost en dan kijken of het de moeite is om daarvoor de verzekering aan te houden.
Ben ook op zoek naar winterbanden voor de toet. Stomme klusjes allemaal.
Morgen weer werken, ik ga de nieuwe collega ontmoeten en heb een gesprek over mijn contract. En ik heb helemaal geen zin.
Kortom, ik zit een beetje te sjagrijnen en ga nu maar afsluiten en nog een beetje sociaal doen.
Piloutje, jij heeeeeeel veel succes morgen met je 1e dag!