Lijf & Lijn alle pijlers

Start 2 Run - deel 5

30-11-2011 11:20 1922 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weer een nieuw deel van start to run. Deel 4 had alweer 3000 berichtjes dus hier gaan we weer verder.

Start to run bestaat uit 2 series. Met behulp van een programma op je mp3-speler ren je in 10 weken naar de 5 of de 10 km. Elke week loop je 3 lessen.

Heb je zin om te beginnen, ben je net begonnen of al een tijd bezig? Schrijf dan gezellig met ons mee!

Vorige delen:

Start 2 run deel 1

Start 2 run deel 2

Start 2 Run, deel 4

Download voor je mp3:

Gratis:

http://cid-2302ab90659afe4e.office.live ... ments.aspx

Betaald, maar wel snel en makkelijk: 5 en 10 km

Schema's op papier:

schema's Evy

Om je loopjes te plannen en te meten:

afstandmeten

mapmyrun

runningmap

Rek en strekoefeningen:

atletiekunie

youtube

Aikidostretching

Runinfo.nl

Stretchoefeningen

Knerpknieen, scheurschenen, hobbelheupen, oftewel: blessures:

Blessurewijzer

Blessures

Tabel: rennen met Evy

NaamSerieWeekLeslian5 km11

Tabel: rennen zonder Evy

NaamDoeltempo of km's nuMaxultra M feb 15langste duurloop 57 kmDitaMother15 km januari

Extra tabel voor de kilometermeisjes

NaamDoel 2015mrt2015Max3.000 km17 km 740 km fabienne kmkm kmmother750 km7 km133 kmdita km km km

Doelen 2015

Max: 2015: LDR 120 km (mei)

Mother: 8 februari polderloop, 15 km, 8 maart 2e HM.
Hoi dames,

@max en sun: succes morgen!! Hoop voor jullie dat het weer goed blijft!! Inderdaad lastig, die onzekerheid of het wel/niet doorgaat. Balen Max, pijn en niet kunnen slapen.

@tickae: goed van je dat je een doel hebt. Toen ik nog met Evy liep hield ik ook niks bij, eerst maar eens 5 km kunnen rennen. Nu houd ik alleen afstand en snelheid bij, hartslag niet.

Deze week op zich een sportieve week gehad, 3 uur spinning gedaan, 3 keer krachttraining en vandaag 5 km gelopen. Ben deze week begonnen met losse gewichten, vind het erg leuk!!

Dec 5 km - Totaal 2012 440 km
Ooo wauw Max, nog 3 km!!!!!!!!!!
@Max09: Zet me maar in rennen zonder Evy, aangezien ik ook met de vereniging ga starten. Eind maart/begin april is dan de 6km bosloop. Als ik een exacte datum weet, dan laat ik het weten.

Het is zeker koud. Wat vervelend dat je vlak voor zondag last hebt en ook nog slecht geslapen. Mijn weerbericht zegt dat er inderdaad nog wat aan zit te komen, maar ook dat het morgen 6 graden wordt en gaat regenen. Die 6 graden is goed nieuws, want glad zal het dan in ieder geval niet zijn. Hoe staat het met je strategie?

Ik heb vanochtend 27 minuten gelopen (start to run aflevering 7). Voor het eerst 4 minuten achter elkaar. Mijn spieren hadden wel wat moeite met de kou merkte ik, maar verder is het goed gegaan.
Oja, Max, heel veel succes alvast voor morgen, als ik je hier niet meer tref.
@max; ik heb even een weekje niet kunnen lopen ivm drukte en verkoudheid. Maar ik wil morgen zeker meedoen. Ik ga ervoor om hem uit te lopen.

Ik ben benieuwd naar het weer. Ik ga er voor zorgen om mijn benen en knieën goed warm te houden. Volgens mij blijft het boven 0 en zal het hopelijk met gladheid meevallen.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
@Sun.lover: Jij ook veel succes morgen!
@ sun: goed idee, lekker warm dan raak je daar niet teveel energie aan kwijt. Maar ook weer niet té warm kleden! Heb je al uitgezocht wat je aan wilt trekken? Ik ben ook erg benieuwd wat het gaat worden morgen

@ tickae: je staat in de tabel, alleen zag ik meter staan en geen kilometer :-) zal zo even veranderen. Ik ben benieuwd naar morgen. Ik heb net nog even een hele korte training gedaan op de loopband, ik wandelde wat weinig en sliep vannacht slecht. De pijn gaat eigenlijk wel dus als die schoenen niet te gek drukken, dan moet dat wel gaan. Ik heb een extra tubigrip eromheen en dat staat stom, want mijn tight is een beetje kort. Jammer dan Plannetje is klaar. Ik ga in ieder geval RWR doen, en wil dan probéren op 5.50 min/km uit te komen maar dan moet ik dus redelijk door lopen tijdens het Run segment. Ben benieuwd of dat gaat lukken, maar dat is het plan. Afwachten maar. Ik vond de brug vorig jaar meevallen maar ik heb geen idee hoe het dit jaar met de wind etc staat en de gladheid. Maar dát is het plan, dát ga ik proberen en na de run kijk ik wat ik anders had kunnen doen. Mislukking bestaat niet, feedback wel :-)

@ sokkie: ah gewichten!! gebruikte je een bankje? Ik wil na februari ook met gewichten gaan werken thuis.

Ik ging dus door de korte training vanavond al over de 2.000 km voor dit jaar. Grappig, want ik had niet gedacht met het nieuwe schema waar ik aanzienlijk minder loop daar toch op uit te komen. In december zit nog aardig wat zag ik. Morgen 15, volgende week een langzame 21 en einde van de maand nog een lange. Die doe ik dus in Schotland. Zou ik dan eindelijk door de Glen gaan lopen :-)
Max en Sun.lover,

Veel succes morgen , ik geloof dat de kou wel iets mee valt (hoop ik voor jullie)
@ bibianne: dank je! Ik ga lekker vroeg naar bed, eens kijken of ik vannacht wel kan slapen. Jij nog plannen? is er geen rondje Busloo of zag ik dat verkeerd?
Volgens de weersverwachting op de site van de bruggenloop wordt het waterkoud met een lage gevoelstemperatuur. Ik kijk morgen pas wat ik definitief aan doe. Ik heb er wel zin in.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
@ sun: alles klaar? Hahaha ik probeer me mentaal een beetje op te peppen voor de run. Ik heb er zin in, maar moet de run nou eens zien als een 'run' en niet als een training Daar ben ik niet zo goed in dus ik moet er maar eens een beetje aan werken.... visualiseren enzo.... Veel plezier vanmiddag! Jammer genoeg trekt de wind aan hoor ik, dus dat is jammer. Die regen is niet zo erg.
Hoe ging het Max?

Ik vond het een erg leuke loop en vond de bruggen echt heel erg meevallen. Ik vond de laatste km wel zwaar omdat ik mijn spieren begon te voelen. Ik heb ook nog nooit zover hard gelopen.

Maar ik ben erg tevreden. Ik heb hem in 1.39 uur gelopen.

dec 15,2 km, 2012 451,7km)
@ Sun.lover, goed gedaan hoor en mooie tijd ook, over 2 dagen is de spierpijn wel weer over

Ik heb solidair met jullie mee gedaan, vanmiddag hier in mijn eigen bosje, ik vond het super weer om te lopen. De meeste sneeuw was weg.

@Max. Ja ik zou eigenlijk naar Bussloo gaan maar is doe even een stapje terug en het was vanmorgen ook vreselijk weer.
@Max: ja, ik gebruik ook een bankje. Niet voor alle oefeningen, maar voor sommige wel, beter voor je rug.

@Sun: Netjes hoor!!!
Vanavond wilde ik eigenlijk spinnen, maar mijn spinningbroekje zat nog in de was, dus maar lekker wezen lopen. Na de eerste km ging het sneeuwen, maar het was niet glad, eigenlijk prima te doen. Mijn hardloopjasje is stuk (rits) dus vanavond in een regenjas gelopen, nou, dat gaat perfect!

Dec 15 km - Totaal 2012 450 km
@Max net je verslag gelezen op je site, tjonge, als er 1 ding tegen zit zit de rest ook gelijk tegen he! Balen!! Maar inderdaad, je doel is de marathon en niet een snelle 10 of 15. En je hebt het toch maar mooi even gedaan!
@Max09: Ik heb ook je verhaal gelezen. Jammer dat je misgerekend hebt, maar goed, daar leer je ook weer van. En ondanks de langzamere tijd ten opzichte van vorig jaar denk ik dat je toch wel tevreden kunt zijn.

@Sunlover: Netjes gedaan hoor!

Hier nog steeds alles goed met trainen. Gisteren weer gelopen, ondanks dat ik niet fit was. Nu doet mijn iPhone het ineens wel weer goed. Even in de gaten houden maar.
@ sun: goed gedaan! Vond je het leuk? Heb je alweer plannen voor een volgende :-)

@ sokkie: hahaha het was een beetje rommel rondje. Ik heb niet goed gerekend en liep daardoor in het begin te snel om het gemiddelde te halen. Beetje ook het Amsterdam probleem dus ik ga dat vandaag bespreken met de coach want dit is niet handig.

@ tickae: ik had beter kunnen inzetten op dezelfde tijd als vorig jaar maar dan met RWR. Ik liep dus nu weliswaar sneller maar zag dat niet terug in de eindtijd door de RWR. Geeft niet, veel geleerd :-)

Ik heb vandaag een lekker rustige training gedaan. Ik koos dan maar voor een andere ratio van 4/23 maar ga dat straks even overleggen. Ik heb niet genoeg afgewisseld denk ik, en daar te weinig feedback over gekregen (vind ik). Ik ben dan weliswaar een stuk sneller ermee geworden met die 2/30 en 2/20 maar tijdens een run is het niet te doen.

Maar goed.. ik heb nog even :-)
@Max, wat cool, heb je een coach? Wat betekent eigenlijk ratio 4/23 etc? Misschien een domme vraag, maar ik weet het echt niet.

Vandaag krachttraining gedaan en daarna naar buiten de regen in, een rustige 5km gelopen.

Dec 20 km - Totaal 2012 455 km
@ sokkie: ik doe de lange duurlopen met een run-walk-run regime. Dat loopt heerlijk en je bent er normaal sneller mee. Maar ik liep in rotterdam dus op een ratio van 2/20 en dat betekent 2 minuten rennen en 20 sec stevig doorwandelen. Ratio van 4/23 is dus 4 minuten rennen. Met maar 2 minuten lopen moet je dus aardig doorrennen om een redelijk gemiddelde te halen en dat liep me voor de poten in rotterdam Met 4 minuten gaat het al veel makkelijker natuurlijk. In Berlijn liep ik de halve als test op deze manier en toen liep ik met een ratio van 7/30 en was ik net zo 'snel' als nu in Rotterdam met 2/20 dus dan begrijp je dat ik veel harder heb gerend.... en dat was dus aan het einde misschien een beetje veel :-)

Ik ga waarschijnlijk mijn 'very slow' 21 km van het schema voor komend weekend in spijkenisse doen tijdens de Hm daar. Hoef ik lekker niet na te denken over een route. Is misschien niet verstandig, want very slow zal het misschien niet zijn. Ik weet het niet.

Eigenlijk hadden we plannen voor een rondje in het bos met de hond ook mee. Moet maar even kijken.
Ah ok, helder!
Hallo meiden,

Hier ben ik ook weer

Lang geleden zeg..

Zie nog wel allemaal bekenden namen in de tabel, dus wel leuk dat jullie nog steeds zo ongeveer met het vaste groepje zijn!

Ik ben op 15 november bevallen van een prachtige zoon. De bevalling viel niet erg mee, maar kon gelukkig nog wel thuis blijven tijdens de bevalling.

Ik ben veel bloed verloren dus dat merk ik nu nog wel, maar verder gaat alles heel erg goed. We genieten echt van ons kleine mannetje en hij groeit goed. Morgen wordt hij alweer 4 weken!

Ik wil over een tijd wel weer gaan beginnen met hardlopen en dan kom ik weer actief met jullie meedoen.
Wauw Lian, van harte gefeliciteerd!!!!!!! Wat gaat het snel he! Lekker genieten samen!!!
@ lian: haaaaaa daar ben je! Ik had een tijdje geleden al een postje geplaatst en gezocht naar andere berichtjes van je. Maar niks gevonden en ik hoopte maar dat het goed met je ging!! Ja dus. Wat fijn. Wat gaat de tijd toch snel!! Gefeliciteerd met jouw mannetje. Leuk dat je ook weer gaat lopen. Ik hoor je graag weer!!
Volgens mij is het startnummer dat ik van iemand kreeg overgezet. Heb nu geen excuus meer om niet te gaan zondag :-) Maar 'very slow' is very slow. Zal dus wel als laatste aankomen daar :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven