Gezondheid alle pijlers

Ik schrijf het even van me af...............

24-06-2012 21:01 538 berichten
Alle reacties Link kopieren
4 jaar geleden was ik hun getuige, op een zonnige septemberdag trouwden ze op een sprookjesachtige locatie.

Het was een topdag met een knalfeest als afsluiting.

1.5 jaar geleden was er weer een hoogtepunt in hun leven, de geboorte van hun dochtertje, een mooie gezonde baby zo een die iedere ouder zich wenst.

Van de week ging ze naar de huisarts, een beetje kortademig, koortsig, kortom niet goed.

De huisarts reageerde alert en verwees haar direct door naar het ziekenhuis waar ze direct moest blijven.

Afgelopen donderdag had ik een ontroostbare vriend aan de telefoon, een ver gevorderde vorm van kanker die op de longen drukt, het is nog een kwestie van weken.

Oh wat zag ik er vandaag tegen op, de tocht naar het ziekenhuis, met lood in de schoenen fietste ik naar de onvermijdelijke confrontatie.

Ze ligt aan een morfinepomp, 38 jaar, en in plaats van zich druk te maken over kinderzaken is ze bezig haar uitvaart te regelen.

Ze is zo sterk, hij ook, heel rustig vertelde ze "Gijs ik ga dood" en zo heb ik mijn uitvaart geregeld.

Haar humor is ze niet kwijt, ze kreeg me zelfs nog aan het lachen en attent, "Kom Gijs, naar huis, voetbal begint zo"

Ze gaan nog pijn bestrijden en kijken of er nog levens verlengende handelingen mogelijk zijn maar zelf gelooft ze daar niet in, zoals ze zich nu voelt denkt ze in dagen of weken.

4 jaar geleden regelden we de bruiloft (was ook ceremoniemeester) wie had dit kunnen of durven bedenken.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Vreselijk...

Ik weet niet wat ik er anders op moet zeggen.

heel veel sterkte!
Leef nu en niet later...
clouseau Afscheid

Wat ontzettend verdrietig! Wens jullie veel sterkte, liefde en warmte
quote:VotesforLeo schreef op 13 november 2012 @ 00:37:

Is het nog gelukt met het Doe Maar concert :-)

Afgelopen vrijdag ontvangen en vandaag gegeven (samen met vriend) we hadden de laptop bij ons dus we hebben de DVD gedraaid.

Vond ze echt super, is ze er toch een beetje geweest.

quote:bankje schreef op 21 november 2012 @ 19:40:

Ik hoorde vandaag dit nummer en moest gelijk aan jou denken.

clouseau Afscheid

Dank je.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Wat geweldig Gijs dat het nog gelukt is!! En dat ze ervan genoten heeft. Wat is ze sterk trouwens want ze is al 6 maanden eleden opgegeven toch?
quote:VotesforLeo schreef op 02 december 2012 @ 21:42:

Wat geweldig Gijs dat het nog gelukt is!! En dat ze ervan genoten heeft. Wat is ze sterk trouwens want ze is al 6 maanden eleden opgegeven toch?

Inderdaad, in juni had ze nog een week of 6 daarom kon ze naar de hospice.

Maar ze begint nu wel opgezet te raken hoor van de gezwellen.
quote:hollebollegijs schreef op 02 december 2012 @ 21:49:

[...]

Inderdaad, in juni had ze nog een week of 6 daarom kon ze naar de hospice.

Maar ze begint nu wel opgezet te raken hoor van de gezwellen.

Dat het einde nadert lijkt onomkeerbaar.

Fijn, dat het je nog gelukt is met de Doe Maar-CD. Het zit 'm soms in de kleine dingen...

Sterkte!
conversation = awareness
quote:Miss_Communicatie schreef op 02 december 2012 @ 22:52:

[...]

Dat het einde nadert lijkt onomkeerbaar.

Fijn, dat het je nog gelukt is met de Doe Maar-CD. Het zit 'm soms in de kleine dingen...

Sterkte! CD + DVD kan ze kijken.
quote:hollebollegijs schreef op 02 december 2012 @ 23:12:

[...]

CD + DVD kan ze kijken.Bedoel ik eigenlijk ook. Had al moeite met de overgang van LP naar CD.
conversation = awareness
Hoi Hollebollegijs, ik lees ook al een tijdje mee. Ik vind het echt verschrikkelijk. Echt oneerlijk! Hoe gaat het nu met jouw vriendin?
quote:mopje1984 schreef op 12 december 2012 @ 15:35:

Hoi Hollebollegijs, ik lees ook al een tijdje mee. Ik vind het echt verschrikkelijk. Echt oneerlijk! Hoe gaat het nu met jouw vriendin?

Het gaat, veel slapen door de morfine, buik begint op te zetten maar op zich goed aanspreekbaar.

Toen ze ergens in juni naar de hospice ging was de levensverwachting 6-8 weken na 6 maanden is ze er nog, ijzersterke dame dus.

Zondag ga ik weer en geef ik ff een update.
Ik was een stille meelezer, maar ik wil toch graag een reactie geven!

Gijs, wat een oneerlijke strijd die ze niet kan winnen.

Veel liefde, warmte en steun voor de komende tijd gewenst! *hug*
Ik heb dit topic ook weer even opgezocht. Wat is ze sterk! Ik brand vanavond een kaarsje voor haar.
Ik doe met je mee, bloem. Wat is deze strijd toch oneerlijk.
Mooi gebaar, dank jullie.

Ik lees ook al een poosje mee... hoop voor haar en haar gezin dat ze nog samen een kerst mogen beleven, ik zal ook een kaarsje branden.

En jij, jij bent een hele lieve vriend!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Sterkte, Gijs! Het is zo razend moeilijk, deze tijd. Het is nu een jaar geleden dat ik een van mijn beste vrienden zag sterven aan longkanker. Dat heeft mij ook erg aangegrepen. Iemand glijdt langzaam bij je weg, en er is niets dat je kunt doen. Zo gaat het nu eenmaal, maar accepteren is moeilijk.
Ben weer terug, wel raar vanaf de fiets allemaal gezellige huiskamers en vrolijke gezinnen en zelfs de hospice is versierd en dan zit je aan het bed van iemand die de kerst 2013 niet haalt.

We hebben studio sport gekeken, de kanker begint op longen en luchtwegen te drukken dus praten is vermoeiend.

Er is sowieso niet zoveel meer te bespreken, alles is al gezegd.

Stond buiten even met haar man (mijn vriend) te praten die zegt ook, de gespreksstof droogt op als je geen gezamenlijk leven meer hebt.
Echt heftig zeg! Pfff! Ik hoop dat ze deze Kerst nog mag mee maken. En zonder al te veel pijn. Ik wens je heel veel sterkte extra met komende dagen. Het gaat nu misschien wel ineens heel snel.
Heel veel sterkte voor jullie allen de komende tijd, Gijs.

(Helemaal nu met die feestdagen erbij).
Ik denk regelmatig aan je vriendin, haar gezin en aan jou. Veel sterkte voor allemaal.
quote:hollebollegijs schreef op 16 december 2012 @ 21:01:

Er is sowieso niet zoveel meer te bespreken, alles is al gezegd.

Stond buiten even met haar man (mijn vriend) te praten die zegt ook, de gespreksstof droogt op als je geen gezamenlijk leven meer hebt.Getver, duik in het verleden zou ik zeggen, draai oude nummers, praat over wat er geweest is en bovenal HBG wens ik jullie wijsheid en sterkte toe.
Ik kan me dat goed voorstellen dat er op een gegeven moment het gesprek opdroogt. En dan is alleen zijn ook genoeg.

Wat een bikkel dat ze het zo lang volhoudt, hoewel me dat ook moeilijk lijkt voor iedereen. Je weet dat het eindig is maar je weet niet wanneer, uitputtend.

Sterkte voor jullie allemaal
Dat herken ik wel Gijs... dat de gespreksstof opraakt... Op een gegeven moment heb je gewoon alles gezegd.

Maar er voor haar (en haar man) zijn is genoeg. En dat doe je. Topvriend ben je.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven