Werk & Studie alle pijlers

Studie schooljaar 2012/2013 topic!

16-08-2012 09:09 942 berichten
Alle reacties Link kopieren
Soms heb ik, omdat ik een thuisstudie doe, moeite om mezelf aan mijn planning te houden.

Dit schooljaar wil ik dat anders aanpakken!

Ik open dit topic voor mensen met hetzelfde probleem en ik hoop dat wij elkaar af en toe een schop onder de kont kunnen geven als wij afwijken van onze studieplanning.

De bedoeling is dus dat je mededeelt wat af moet deze week, en ook (naar eerlijkheid) vermeld of het werk daadwerkelijk gedaan is.

Zo creëeren we een soort van "stok achter de deur/ sociale controle" , we zullen zien of het helpt...

Veel succes allemaal!

(natuurlijk zal ik vandaag nog mijn planning van deze week posten)
We live in a free world
Ahhh, ik heb echt een gaaf idee voor een paper!!! Ik zit nu alleen te twijfelen of ik dit idee uit moet werken tot mijn grootste paper (minimaal 4000 woorden) of dat ik het voor het eerste paper moet gaan gebruiken.... Het zou beiden kunnen, dus moet er even goed over nadenken (misschien straks al een opzet maken zodat ik kan kijken of er wel zoveel woorden over te schrijven zijn). Het vervelendste is dat ik nu aan het werk ben en er dus niet goed over na kan denken :(
@delmikra

Wel fijn dat je al ideen hebt, ik zou kijken wat de meest haalbare optie is qua paper. En mischien dat je op je werk gewoon even de gedachten die je krijgt erover op een blaadje of digitaal document te noteren.

@witbloempje

Klinkt zeker als een drukke periode, Wel fijn dat het goed gaat met je studie, en ach een planning is maar een schets van wanneer je dingen wilt doen het afwijken ervan hoort erbij.

@hier

In de les en heb les tot 14.40 en dan wil ik minimaal tot 15.30 extra oefenenn op school voor een tentamen. En dan morgen van 13.00 keihard aan de slag gaan met vooral efeningen en theorie vor de herkansing. En wil dan als het ware een samenvattign van de samenvatting gaan maken.
Ik ben thuis aan het werk, dus dat met papiertjes en dergelijke gaat inderdaad wel lukken
Wie is er vandaag weer hard voor school bezig? Ik in ieder geval wel, heb nu 2 van de 5 artikelen gelezen en er een reflectie over geschreven. Nog 3 te gaan en wil dat echt voor 12.00 uur af hebben zodat ik kan gaan beginnen aan het paper dat ik volgende week moet in gaan leveren.
ik ga hier later vandaag ook hard aan de slag. Vannacht minder goed geslapen dus gun mezelf de ochtend om wakker te worden en beetje bij te komen. Zometeen boodschapjes doen en rond 13.00 wil ik toch echt aan de slag.

Zit te twijfelen wat ik als ga bestuderen, de teorie of de (reken)opdrachten. Ik denk dat ik met de teorie ga starten want de rekenopdrachten heb ik heel veel geoefend, en kan ik maandag, dinsdag en woensdag nog doen op school omdat het daar redelijk druk is. Terwijl ik denk dat ik de teorie beter in een rustige omgeving kan bestuderen.
Wat goed! Ik heb uitgebreid genoten van mijn fietstocht naar de bieb. Beetje jammer dat het uitgerekend vandaag zo'n lekker weer is :(

Net al mijn spullen uitgestald en klaar om te beginnen. Wil vandaaag de helft van dat gemiste hertentamen nu ECHT gaan leren. Morgen de andere helft en maandag knallen. Heb ook filosofie bij me voor als ik eerder klaar ben vandaag. Dat tentamen heb ik dinsdagavond en daar moet ik een 7 voor halen..minimaal. Maar daar moet ik nog een hoop voor lezen! Dus ik blijf in de bieb tot sluitingstijd. In het weekend is dat 18.00 dus dat valt mee!

Succes allemaal. @Strawberry: ik denk dat het idd slim is om even een frisse neus te pakken. Goed voor de energie. Ik denk dat je vandaag moet doen waar je het meeste zin in hebt. Als je je niet zo heel fit voet door het slechte slapen, kun je je het beste focussen op iets wat het leukste is!
Het gaat lekker, 4/5 klaar Moet wel eerlijk zijn, ik heb 1 artikel niet heel goed gelezen, voornamelijk door heen gescreend. Ik kan niet zo goed in het Engels lezen en vaak probeer ik dan het artikel te vertalen dmv google translate en de nederlandse tekst naast de engelse tekst te lezen. Dan begrijp ik er veel meer van. Helaas ging dat bij dit artikel niet, dus extra goed opletten tijdens het werkcollege.
Gaat goeoeoed!! Jouw gestelde deadline haal je wel! O die Engelse teksten op de uni...dat was wel ff wennen toen ik van het HBO over ben gestapt. Bij mijn studie is bijna alle literatuur in het Engels..met mijn HAVO-Engels was (en is) dat wel een uitdaging..zeker met jet jargon. Ik heb wel een boekje met de Engelse terminologie erin en ik moet zeggen dat dat erg helpt. Misschien is zoiets er ook bij jouw opleiding?!

Thank God dat het boek van filosofie in het Nederlands is. Ik wordt al niet blij van die Nederlandse zinnen (van 6 regels) laat staan in het Engels.

Ik ben hier wel begonnen maar zit nu even vast. Heb mijn hulplijnen uitgegooid dus hopelijk kan ik zo verder ;) Ik wil vandaag 7 colleges doen. Van de meeste colleges heb ik de artikelen al gelezen dus ik denk dat het haalbaar is. Ben nu bijna klaar met colege 2.
Uiteindelijk had ik de deadline niet gehaald, maar dat kwam omdat ik tussendoor ben gaan douchen. Heb nu het laatste artikel ook af en heb de literatuurreflectie geschreven.

Ik ben ook blij dat ik niet de enige ben die moeite heeft met het lezen van Engelse artikelen. Soms vraag ik me wel eens af of ik er niet te makkelijk over denk. Ik weet namelijk zeker dat als ik beter mijn best zou doen, ik het artikel echt wel kan begrijpen. Het is alleen dat het zo veel tijd kost om het artikel goed te begrijpen en de reflectie die ik schrijf is niet voor een cijfer. Ik kies er dus eigenlijk voor om vervolgens tijd te besteden aan iets waar ik wel een cijfer voor krijg...

Hoe gaat het nu bij jouw nickchic? Al iets verder gekomen dan het tweede college?
goed, hier 1 uur geweest, ga nu aan de slag, tot ongeveer 2 uur. Dan neem ik een lunchpauze en pauze om wat flessen terug te brengen die ik vandaag vergeten ben.

Ik ga eerst mijn samenvatting 1x doorlezen, en de helft die ik niet nog niet met marker heb gedaan zometeen arceren bij belangerijke stukken.

Een een begrippenlijst maken adv. aantekeningen uit de lessen. En daarna ga ik het oefententamen maken.
Zo ik ben er ook een uurtje tussen uit geweest ;) Even iets gegeten bij (heel slecht) de mac! Nu kan ik nog een uurtje aan de slag. Heb de opzet voor mijn artikel gemaakt en ga kijken of ik dat helemaal kan uitschrijven tot ik 2.500 woorden heb. Vandaag gaat me dat niet meer lukken, maar ga zeker proberen een flink eind te komen!
Soms moet je jezelf belonen

Ik heb ook trek dus ga even naar de supermarkt hier om de hoek om een brrodje te scoren. Ben aan het eind van college 3. Wil het eigenlijk eerst afmaken maar heb wel heel veel trek nu dus ga toch maar eventjes. Succes met herstarten!!
Het herstarten lijkt momenteel goed te gaan, ik besef me namelijk dat ik nu voorloop op de planning. Ik moet eigenlijk voor woensdag nog 2 hoofdstukken lezen, maar aangezien ik weet dat we in het werkcollege alleen maar toekomen aan de presentaties die de studenten zelf geven, lees ik het straks lekker in de vakantie als ik er meer tijd voor heb en gelijk kan samenvatten (oeps, dit is dus een zin van 6 regels!).

Heb zojuist 133 woorden geschreven, ben dus gewoon rustig aan het werken aan een tekst en ga later wel weer herschrijven. Ik ga eerst kijken of ik überhaupt aan 2.500 woorden kan komen!
Mooizo! Gewoon lekker blijven typen, dan kom je er vanzelf ;)

Ik drink nog even een kopje thee uit mijn zelf-meegebrachte thermosfles. Probeer een beetje budgetproof te gaan leven. Ben nogal een theeleut maar heb geen geld genoeg om steeds een kop thee te kopen! Daarna weer naar boven (in mijn UB mag je NIETS eten of drinken bij je tafel) gas erop en zoveel mogelijk stof wegwerken! Anders moet ik vanavond thuis ook nog veel doen.

Succes ladies! We zijn allemaal productief vandaag
Yeey..delmikra...fijn dat het lekker gaat! En inderdaad het beste is gewoon eerst een concept te maken, en daarna spel en typfouten en herschrijven.

Niekchic, tja, ik probeer ook budgetproof te leven...en neem daarom iedere dag boterhammen mee van huis. En bij mij in de schoolbieb mag je eigenlijk ook niet eten of drinken, maar iedereen doet het toch..

Hier net even lunchpauze gehad, nu kop koffie zetten en daarna verder gaan. Heb al de helft van teorie gedaan, nu nog de volgende helft. Dan heb ik in ieder geval de teorie 1x bestudeerd..tenminste ben dus een samenvatting van de samenvatting aan het maken.

En daarna is het kwestie van oefenen. Morgen wil ik vrij nemen...dus ga nu weer verder!
Normaal neem ik ook brood mee maar heb bijna niks in huis. Ook het brood is op. Hier wordt heel streng gecontroleerd. Als er iets eetbaars/drinkbaars op je tafel staat, komen ze zeggen dat je het weg moet stoppen. Beetje overdreven maar goed.

Hier een change of plans. Ik moet om een uur of 5 weg want ik moet het oppassen overnemen van een zieke vriendin. Dus wat ik niet af krijg doe ik vanavond daar! Beetje jammer maar niks aan te doen!
goed, ik stop voor vandaag. Concentratie is nu echt 0....en ben tot pag. 24 van 30 gekomen..dus komt wel goed
Zo, ben inmiddels al weer aan de slag. Gisterenavond naar Najib Amhali geweest, heb weer flink gelachen! Op zowel de heen- als de terugweg toch met het paper in mijn hoofd gezeten en op mijn mobiel geprobeerd data te verzamelen. Is natuurlijk niet helemaal gelukt, maar heb wel weer meer ideeën voor hoe ik het paper aan kan pakken. Dat ben ik nu een beetje aan het uitwerken.

Dan heb ik ook gelijk een vraag aan Clarins, mogelijk dat jij het weet. Hoe staat een universiteit er tegenover als je wikipedia als bron gebruikt (vooral gezien de informatie niet altijd betrouwbaar is omdat mensen het zelf bij kunnen werken). Ik kan zo snel de andere informatie die ik nodig heb niet vinden, ga natuurlijk wel verder zoeken, maar ik gebruik dit wel als bron en wil het vermelden in mijn literatuurlijst.
Fijn dat je een leuke avond hebt gehad en toch nog een beetje bezig hebt kunen zijn. Goed ge-multitaskt! De kinderen bij wie ik heb opgepast waren zelf ook ziekig. Ben de hele avond bezig geweest met bedden verschonen en kinderen onder de douche/in bad planten. Ik ben dus niet meer toegekomen aan studie gisteravond...

Zit nu wel weer n de bieb en heb een grote stapel weg te werken vandaag!!

Succes met je paper!! Ik heb tot nu toe wiki als bron kunnen vermijden. Ik weet niet zeker of het niet mag. Zelf heeft zo'n wikipedia-pagina vaak ook een bronvermelding..misschien waard om die eens te bekijken? Ik vind meestal artikelen via google-scholar of in de catalogus van de UBA
Thnx Niekchic voor het meedenken, ik heb nu de dingen die op wikipedia vind, kunnen vinden op de website van de rijksoverheid (en laat het nou net zo zijn dat het een politiek stuk is dat ik schrijf, het lijkt me dat ik dus op deze informatie kan vertrouwen ;) ) Verder probeer ik inderdaad ook op google-scholar te kijken, zal ook nog eens in de catalogus van de bieb van school kijken!
quote:delmikra schreef op 16 december 2012 @ 11:15:

Zo, ben inmiddels al weer aan de slag. Gisterenavond naar Najib Amhali geweest, heb weer flink gelachen! Op zowel de heen- als de terugweg toch met het paper in mijn hoofd gezeten en op mijn mobiel geprobeerd data te verzamelen. Is natuurlijk niet helemaal gelukt, maar heb wel weer meer ideeën voor hoe ik het paper aan kan pakken. Dat ben ik nu een beetje aan het uitwerken.

Dan heb ik ook gelijk een vraag aan Clarins, mogelijk dat jij het weet. Hoe staat een universiteit er tegenover als je wikipedia als bron gebruikt (vooral gezien de informatie niet altijd betrouwbaar is omdat mensen het zelf bij kunnen werken). Ik kan zo snel de andere informatie die ik nodig heb niet vinden, ga natuurlijk wel verder zoeken, maar ik gebruik dit wel als bron en wil het vermelden in mijn literatuurlijst.

Voor zover ik weet is wikipedia ten strengste verboden, omdat het geen wetenschappelijke bron is. In de course outline staat bij ons soms zelfs bij alle regels het expliciet vermeld (moet ik wel om lachen, zoals het er dan staat).

De vraag is, geldt bij jou APA (wat ik wel denk, aangezien dat standaard wordt gehanteerd). Je kunt wiki wel gebruiken als beginpunt en met steekwoorden de originele bron vinden. Zoals niekchiec ook zegt. Google scholar is wat dat betreft betrouwbaarder, ik heb me laten vertellen dat het wel fout is, maar what the hell, soms wel lekker makkelijk! En voor politieke zaken is een rijksoverheid natuurlijk een prima bron, en je mag naar URL verwijzen.

Wat een activiteit bij jullie zeg, ik heb TO-TAAL geen zin en fut, luie donder ben ik!
Hey meiden,

Ja activiteit is hier wel en nu gaat het opzich wel lekker, maar altijd te laat met beginnen en dan heb ik geen keus meer...hoop dat het gaat lukken met die her morgen, en anders heb ik voor volgend jaar een samenvatting die echt heel mooi is ;) heb mijn creativiteit de loop laten gaan haha.

Helaas deze week nog wel meer tentamens. Dinsdag nog een derdejaars vak en donderdag een tweedejaars vak (mijn jaar). Voor beide vakken heb ik niet veel gedaan en ben nu in dubio hoe ik dit op ga lossen met studeren. Voor beide vakken is het de eerste kans en denk eigenlijk dat die van donderdag het meest belangrijk is. Zal ik me daarop storten? Die toets van dinsdag is mc. Voor de tussentoets heb ik toen een 4 bij elkaar gegokt dus nu moet ik een 7 halen. Ik haat mc toetsen!!

Vwb literatuur: voor mijn vakgebied weet ik inmiddels waar ik moet zoeken maar als ik niks kan vinden in de databases van de uni, wijk ik altijd uit naar scholar. Wist niet dat daar ook vraagtekens bij stonden. Maar goed om te weten!

Ik ga stug door..ben nu bij college 6 van de 14 dus heb ook nog wel wat te doen!!
Bleegh, iedereen heeft nu vakantie, maar ik moet donderdag nog een presentatie geven. Ga het zwaar verneuken, want heb er nog niks aan gedaan. Gelukkig is het niet voor een cijfer...
Liever elitair dan een pauper!
@kalioppe

Ach je bent de enigma niet hoor hier ook no bezig.

Donderdag deadline voor een vak moeten een concept van dingen inleveren maar de hele groep heeft geen idee wat op te leveren, dus afgesproken maar wat in te vullen en daarna krijgen we een concept cijfer waarna we dingen mogen aanpassen en daarna een nieuw officieel cijfer krijgen.

Morgen om 18.45 herkansing en een 5.5 zit er wel dik in vandaag 2 tentamenopgaves gemaakt waar je de meeste punten voor krijgt foutloos gemaakt..

En dan vrijdag weer 2 onderdelen inleveren, waarbij ik nog moet starten aan 1 maar dat alleen vertalen. En dan vrijdag rond 2 uur begint mijn vakantie eindelijk!
Zet m op morgen Strawberry! Je kan het!!

Ik heb ook nog geen vakantie helaas :( nog tentamens en deadlines...

Gister mijn her die mwoa ging dus weet t niet. Net een tentamen gemaakt (ja als t buiten donker is) met mc vragen. Dat kan ik niet goed, het ging ook niet zo goed. Donderdag de volgende dingen doen. Tentamen waar ik morgen mee begin om te leren en een deadline om 6 uur voor een opdracht waar ik pas aan toe kom na het tentamen. Drie hoeraatjes voor mijn studiehouding...daar moet ik echt wat aan gaan doen :-s

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven