EEG
woensdag 19 december 2012 om 10:11
Ja ik bedoel als de uitslag ervan goed is! Ik zit nu in de psychiatrie en word morgen onderzocht, routineonderzoek. Hartfilmpje, foto van de longen en een EEG. Ben een heel angstig persoon en heb echt een enorme angst voor een hersentumor. Wou al eens vragen of je er van kan uitgaan dat je er geen hebt als die uitslag oke zit!

woensdag 19 december 2012 om 10:25
Met een EEG meet je alleen de elektrische activiteit in je hersenen hoor, het is niet zoiets als een scan waarop je kan zien of er wel of niet een tumor of iets anders in je hersenen zit. Als er een vermoeden van een tumor zou zijn denk ik dat ze wel een ander soort onderzoek zouden doen dan een EEG.
Maar eens met de rest, dit soort vragen kun je beter aan je dokter stellen.
Maar eens met de rest, dit soort vragen kun je beter aan je dokter stellen.
woensdag 19 december 2012 om 10:26
Oke het spijt me. Was absoluut niet de bedoeling mensen te kwetsen. Ik lach hier dan ook totaal niet mee. Zit hier niet zonder reden, veel meegemaakt waardoor ik nu zo ben. Ik zal dat sowieso ook vragen aan de dokter morgen. Zit gewoon met enorm veel hoofdpijn, angst, .. Ben gewoon bang. Maar het was zeker niet mijn bedoeling mensen te kwetsen.
woensdag 19 december 2012 om 11:06
Loes, dit schiet niet op natuurlijk. Iedereen is wel eens bang om een ziekte te krijgen of dood te gaan. Je kunt dat niet je leven laten beheersen. Het heeft geen enkele zin om bang te zijn voor iets wat nog niet is en waarschijnlijk nooit gaat komen. Daarvoor krijg je nu hulp, neem die hulp aan en zorg ervoor dat die angsten je niet meer belemmeren in het leven van je leven...
Occam's razor
woensdag 19 december 2012 om 11:24
Lieve TO de enige ziekte die jij hebt is een angststoornis.
Daarbij horen ook lichamelijke klachten zoals jij zelf al beschrijft, hoofdpijn.
Ik zelf krijg hartkloppingen. Ik weet dat dit niet een mankement is in mijn lijf, maar dat de angst deze hartklopping maakt..
Je moet werken aan je angststoornis want als die onderzoeken gaan toch niks uitwijzen en kost super veel geld!
Het komt uiteindelijk goed maar dan moet je wel gaan leren inzien dat je angst je enige echt klacht is.
Daarbij horen ook lichamelijke klachten zoals jij zelf al beschrijft, hoofdpijn.
Ik zelf krijg hartkloppingen. Ik weet dat dit niet een mankement is in mijn lijf, maar dat de angst deze hartklopping maakt..
Je moet werken aan je angststoornis want als die onderzoeken gaan toch niks uitwijzen en kost super veel geld!
Het komt uiteindelijk goed maar dan moet je wel gaan leren inzien dat je angst je enige echt klacht is.
woensdag 19 december 2012 om 11:53
quote:meesje2010 schreef op 19 december 2012 @ 11:24:
"de enige ziekte die jij hebt", lijkt me toch handig als je het stellen van diagnoses aan de artsen laat. Daarnaast, als je op internet gaat zoeken naar bepaalde symptomen, vliegen de engste ziektes je om de oren, dus misschien ook niet zo handig om dat te doen, en gewoon maar de dokter afwachten.
"de enige ziekte die jij hebt", lijkt me toch handig als je het stellen van diagnoses aan de artsen laat. Daarnaast, als je op internet gaat zoeken naar bepaalde symptomen, vliegen de engste ziektes je om de oren, dus misschien ook niet zo handig om dat te doen, en gewoon maar de dokter afwachten.