Lijf & Lijn alle pijlers

We kunnen het!!

08-08-2007 10:28 2778 berichten
Alle reacties Link kopieren

Lieve mede-afvallers

laten we, in onze pogingen af te vallen, ons voor ogen houden dat we dit doen voor een gezonder lichaam en een gezonder leven. Ook het stréven naar een gezonder gewicht is dus al goed. Elke kilo kwijt is een stap in de gezonde richting en elk niet genomen koekje ook!

Neem je dat koekje dan een keertje wel, geniet ervan! Ook dat is gezond, genieten van wat je hebt.

Dan maar een dag later op streefgewicht

Later is nu
Ships Dreamer! Nog van harte gefeliciteerd met je zoons'

verjaardag! Gut nah, ik wilde het gistermorgen al schrijven....

Ach 1 stukje taart zal de pret toch wel niet drukken he?

Maar weet je, ik zou het niet kunnen, ik ben veel te streng

voor mezelf en dat kan me gaan opbreken als ik op mn streef zit. Alleen is het wel een verschil dat bv gebak nooit in het Atkinsleefwijze zal passen, dat zal mij dan denk ik op de been houden. Ik ben dus echt zo'n muts van; als iets niet mag, dan doe ik het ook niet. Mag je zoals van Sonja Bakker overal een beetje van, dan heb ik na verloop van tijd de godsganse dag trek en overal zin in en dan ga ik snaaien en zitten de kgtjes er zo weer aan. Ach, ik kan terugkijken op een leven van 47 jaar waarin ik zoveel heb gegeten en gedronken en ik er nauwelijks van aankwam, ging ik op dieet dan was het er zo af.

Alleen nu door de overgang is het gewoon uitkijken geblazen, wel apart dat je juist in de overgang meer trek krijgt terwijl je lichaam dan minder nodig heeft dan als je 30 of 40 bent.

Niet eerlijk vind ik dat.

Mijn man zegt dus niet tegen me van *zucht*, daar gaan we weer, nee die zegt wel dat hij het fijn vind dat ik er toch een beetje om blijf denken en dat ik het in de 1e plaats voor mezelf moet doen, dan profiteert hij daar een beetje van mee.

Mn zoon roept de hele dag; mam? jij mag geen koolhydraten he? Zitten hier koolhydraten in? En waar nog meer in?

Mijn man heeft nog het gewicht van toen we elkaar leerden kennen, wil bijna ook niet anders als je per week ong 100 uur zwaar lichamelijk werk moet verrichten. Hun dring ik ook absoluut mijn koolh gekte op oid, alleen maar dat ze hun vitaminepillen elke dag moeten slikken.

Strax maar weer naar Zilvermeer.... Jammer Dreamer dat je

geen vrij/tijd hebt maar ik zag dat het tm dinsdag zo wieso heel mooi weer blijft op de 5daagse vooruitzichten.

Morgen en zaterdag vol overgave in de tuin aan de slag en dan

zondag en maandag weer verder bruinen. Ik voel me net een werkloze (oeps sorry is niet verkeerd bedoeld hoor), voordien zat ik ook altijd door het raam naar het mooie weer te kijken. Nu zoonlief smorgens wel tot 12 uur alleen kan blijven en niet meer naar de oppas hoeft zijn er voor mij ook weer andere tijden aangebroken.
Trouwens die juniorclub van de FC, daar is onze zoon ook lid van, heeft hij daar zn feestje gevierd Dreamer?

Of komen ze zo'n taart speciaal brengen?

Wel gaaf hoor!
Nee, zo'n feestje daar is te duur. Hij kreeg zo'n verjaardagskaartje waarop stond dat je bij de Jumbo een gratis taart kon halen (en dát is me toch een slimme marketing truc. want waar haal je vervolgens de verjaardagsboodschappen? juist!)

Hij is trouwens vandaag jarig, maar is bij opa en oma

Ik houd het volgens mij nu ook beter vol dan met 'ik mag af en toe wat lekkers' doordat ik niets mag. Maar bij 1 stuk taart kon ik het gelukkig wel houden En dat je bij Sonja blijft graaien is logisch, want van Sonja mag je veel te weinig. Daar houd je sowieso honger bij!
Later is nu
Ik zie het net op hun site, 100 eur. voor max. 11 kids.

Een hoop geld, dat is waar hoor. Maar die van ons is

in de winter jarig en ik heb het wel eens gedeeltelijk

thuis gedaan en pizzeria of sleetje rijden bij Snowlimits, maar het gedeelte dat die kids in huis zijn, zijn het ongeleide projectielen.

Als je mij gek wilt hebben......
Ik doe de feestjes altijd thuis. LE wilde een paar keer een voetbalfeestje, wat inhield dat papa met de kinderen ging voetballen (rust voor mama!!) maar nu zijn ineens de feestjes met spelletjes van 2 teams tegen elkaar in. Dat wil hij nu ook.

Ik denk dan dat ik weer het darten op ballonnen erbij haal (met opdrachtjes in de ballonnen) het pictionary (opdrachtje te tekenen op papier, kind moet tekenen, team moet raden) en zo nog wat.

Ik heb ook wel koekjes gebakken en dergelijke.

Met m'n dochter ben ik 1x gaan zwemmen, maar alleen met kinderen mét diploma. Nu heeft zoon pas 1 jaar diploma en z'n neefje (tevens beste vriendje) nog niet. Dus dat is dan al een stuk lastiger.

Thuis vind ik wel zo prettig. Geen gedoe met vervoer enzo.
Later is nu
He Bent!

Ja, dat was het lijstje van "de rest van de dag" van gisteren. Maar hé: ik had wél vier boterhammen en een ciabatta op bij de lunch . Daarbij heb ik met het mooie weer sowieso minder honger en merk ik, nu ik over mijn afkickverschijnselen van de suiker heen ben, dat ik 'smiddags niet meer enorme behoefte heb aan een tussendoortje. Eigenlijk wilik het er wel inhouden, maar moet nog even bedenken wat (voorheen at ik dan meestal een liga of een plakje koek)... Denk dat ik maar dadels en rozijnen en noten in ga slaan. Nadeel daarvan is dat ik het weer niet bij één handje kan laten...

Voor vandaag ben ik net op. En daar ik erg slecht ben in "van tevoren lijstjes", laat ik dat vanavond wel weten Vroeg me trouwens af waarom ik niet afval, maar eigenlijk zelfs aankwam. Tot ik mijn voeten en enkels zag. Ik hóu me toch een vocht vast . Had ik voor mijn zwangerschap nooit last van... Kan dat veroorzaakt worden door weinig bewegen?

(Da's ook nog een ding, Bent: ik ben een matige tot nauwelijks bewegend persoon op dit moment. Heb enorme last van de endo en verga dus van de buikpijn. Nouja: vandaag even niet, maar over de linie genomen wel. Gyn heeft aangegeven rust te moeten hebben en niet te mogen sporten. Fietsen lukt écht niet en lopen kom ik niet verder dan het winkelcentrum ongeveer, dus tja... daar zal ik in mijn eetpatroon ook rekening mee moeten houden ).

DAt mijn darm problemen van de suikervervangers kwamen is niet 100% zeker vastgesteld, maar wel het meest waarschijnlijk. Ik was toen een week of vijf, zes bezig met Sonja en daarvoor gebruikte ik nooit suikervervangers.Bij Sonja gebruik je nauwelijks anders dan suikerhoudende en suikervervangende producten.

Sandra, ik geloof dat het vooral de sacherine/sacherose en de fructine/fructose was.

Toet, hoe gaat het vandaag? Heb je al ies gehoord op je mail?
Dreamer, je hebt nu toch ook een spel in de handel, waarbij je in teams tegen elkaar moet spelen en dan van de verschillende disciplines een "taartpuntje"kan winnen, met pictonary, hints, en nog een aantal van die dingen? Stom dat ik nu niet op de naam van dat spel kan komen...

Mijn kind is nog niet zo oud en bij zijn eerste verjaardag lag ik in het ziekenhuis. Hoop dat ik z'n tweede verjaardag wel bewust mee kan maken, en dat niet nét dan mijn operatie gepland wordt...
Ja, dat is Trivial Persuit. Dat hebben we wel, maar is veel te moeilijk. Spelletjes waarbij ze echt dingen moeten doen, is veel leuker. Ik kan nog wel variaties maken, die wat lijken op Party & Co. Zoals iets (of iemand) beschrijven, waarbij je 4 woorden niet mag noemen. (= verboden woorden) Iets uitbeelden, met geluid maar zonder woorden. Ook leuk

Nee, ziek zijn tijdens eerste verjaardag is balen zeg. Ziek zijn is sowieso balen.

Mijn lijstje

O: 2 br met kruidensmeerkaas en komkommer

T: 1 br met 30+ kaas

T: 1 beker yoghurt + appel

L: 2 br met 30+kaas en een yoghurtdrankje.

T: banaan (meer heb ik niet meer)

A: .. eh.. ik heb nu eigenlijk wel zin in grote salade met stukjes kaas erin. Ik heb thuis geitenkruidenkaas. Erg lekker (heb ik gisterenavond nog 'uit het fuistje' genuttigd) Misschien een gekookt eitje erop ofzo. Ook lekker. Voor zoals ik nu zie (maarja, heb net lunch op) hoef ik vanavond niet zoveel.
Later is nu
Ik bedoelde party & co dus . Hoe oud wordt je zoon? Klinkt inderdaad erg leuk! Vooral dat ballonschieten met opdrachtjes erin!
ZOON IS 9 JAAR GEWORDEN

(oeps, caps )

dat van die ballonnen is een ideetje, dat ik kreeg van een forumdinnetje
Later is nu
O, wow! Gefeliciteerd!
Zo, heb m'n calorieën weer binnen voor vandaag

Lunch (12.00 uur): 2 boterhammen met chapignonpaté

tussendoor: aardbeien, bosbessen, nectarine

Tussendoor: bakje noten

Avondeten: biefstuk met snijboontjes, chapignons, shii take, pijnboompitten, romaatjes en gebakken aardappels

Nadat ik het bakje noten op had, keek ik eens naar de calorische waarden. Ik geloof dat ik aan noten 1000 Kcal op heb . Tssk. Toch maar iets minder noten gaan eten
quote:dreamer schreef op 08 mei 2008 @ 14:39:

dat van die ballonnen is een ideetje, dat ik kreeg van een forumdinnetje

OOk hier nog even dream, gefeleicteerd met LRE! Ik vind een stukje taart op de verjaardag van je eigen kind prachtig,. Je mag toch vieren dat je hem 9 jaar geleden gezond en wel op de wereld hebt gezet!

Sandra, hoe oud zijn jouw kinderen? Ik zou wel oppassen met het "opdringen van je koolhydratengekte" aan een kind eerlijk gezegd. Tegenwoordig zijnn ze toch al gauw gefixeerd op eten en lijnen.

Jemig roque wat rot dat je zo immobiel bent, is de verwachting dat dat wel gauw beter wordt? Ik begrijp dat ze je gaan opereren aan je buik? Ik weet nog dat je ziek was op de verjaardag van je zoon, vond ik zo rot voor je. Ik hoop dat je gauw opknapt. Jouw fruit klinkt zalig!

Ik ben dik tevreden met mijn eerste nacht.

ROnd ene uur of 2 heb ik een appel en grote bak sla gegeten en om 6 uur een cup a soup. Toen ik wakker werd vanmiddag alleen yakult gedronken want ik wilde ruimte houden voor het avondeten . Heb asperges gegeten, zalig! Met een gekookte aardappel, 3 plakjes ham en een gekookt ei. Klein beetje saus erover en smullen maar! Als toet een bakje yoghurt met klein beetje vla voor het zoet. Van de restjes van de asperges heb ik een soep gemaakt voor vannacht, met wat gerookte kip erdoor en verder zie ik wel weer.
Haihai

ik heb inderdaad salade gehad, met 'hete eeren' (bamboe balie van eieren, is uit indisch vegetarisch kookboek van ver verleden) Lekkerrrrr. Daarna nog handje chips en toen wat stokbrood gedoopt in de saus van de eieren. Heet maar lekker

Sandra, ik heb nog naar je uitgekeken, rond 4 uur bij het Zilvermeer, maar het kan zijn dat ik je zo voorbijgefietst ben

Ik wilde trouwens zeggen dat je op moet passen met het opdringen van vitamine supplementen. Mijn moeder moest vorig jaar per direct stoppen van de neuroloog, nadat ze prikkelingen voelde in haar tenen. Ze had een teveel aan vit. B.

Ik wist ook niet dat dat kon, maar volgens die arts at ze gevarieerd en goed genoeg, dan heb je geen extra vitamines nodig. Als je veel alcohol dringt en/of rookt wel.

Voor een opgroeiend kind lijkt me een teveel aan vitamines dus helemaal schadelijk.

Ohja, en ik was ook benieuwd hoe oud je zoon is. Dat hij geen oppas meer nodig heeft, enzo, 's morgens. Lekker zeg. En dat ik weet waar ik naar uit moet kijken, bij het Zilvermeer

Lekker Bentetje, asperges!
Later is nu
Onze zoon wordt deze winter 8 jaar.

Zit in groep 3, best zelfstandig he?

Als je nagaat die ie tot voor kort overal mee naar

toe moest omdat hij nog geen minuut alleen thuis

durfde te zijn.

Hij krijgt alleen maar kindermultivitamine en mn

man Vitamine C en een Multi. Dat mag toch echt

wel als je 100 uur per week werkt. Hij sloopt zich

anders nog.

Ik ben tegen 4.15 weggegaan bij het Zilvermeer Dreamer.

Ik begin ook te verbranden en dan blijf ik niet te lang meer

in de zon, zondag maar weer naar Zilvermeer.
Is hij dan de hele ochtend alleen thuis??
brrrr, ik heb trek! Gisteren toch niet genoeg gegeten denk ik. Voor ik naar mijn werk ging (rond 21 uur) 2 kiwi`s en flink wat komkommer.

Heb rond 2 uur 2 boterhammen met ham gegeten en een appel en om 4 uur die aspergesoep (die overigens niet geweldig was). Heb nu niets meer bij me dus zal het moeten uitzingen en me moeten bedwingen straks bij het tankstation een broodje te halen (of nog erger: beneden bij de AH to go een vers gebakken croissant!).

In elk geval moet ik weer aan het werk nu, dsu een uurtje ben ik zo weer verder zonder dat ik eraan zal denken!
Hij mag de hele morgen alleen thuis blijven ja, hij komt de ochtend wel door met uitslapen, tv kijken, broodje eten.

Maar zodra als ik mn hakken heb gelicht, of nog eerder dan

is hij vaak al op weg naar tante 1 (zonder kids) of naar tante 2 (met 1 kind) allebei 2 straten bij ons vandaan.

En dan vanaf 12-13 uur zoeken wij een koel plekje aan een meertje.

Behalve vandaag en morgen dan.
Pfoei, zou ik met m'n 9 jarige nog niet zo snel doen, denk ik, maar lekker dat het kan

Nouja, dan behoorde jij zeker net bij die stroom mensen die naar de auto liepen. Zondag zit ik uiteraard eerst bij m'n schoonmoeder en 's middags bij m'n moeder. Gelukkig is dat laatste dan weer op de camping. 's Nachts slapen wij in het huis van m'n ouders en maandag is m'n vader jarig. Zitten we weer zonnig te zitten dus

Eten van vandaag is ongeveer als gisteren, behalve dan dat ik nu nectarines heb, ipv banaan of appel

Toedels

Later is nu
Ben je de nacht nog croissantloos doorgekomen, Bentetje?
Later is nu
Ik ga ook af op andere kindjes uit zn klas, over zn vriendjes weet ik al heel lang dat ze alleen in huis zijn als pa en moe boodschappen deden. Zelfs dat kwam bij ons niet voor in het

verleden. Ruim 7 jaar is hij naar een oppasgezin geweest, alleen maar bij opa en oma geweest voor savonds/snachts een keer, nooit overdag dus.Oppas vraagt nu ook 4 eur per uur en wij krijgen peanuts terug, maar daar doen we t niet voor natuurlijk, als ik het niet had vertrouwd dan gebeurde dit niet.

Hij gaat trouwens nu wel met mij mee, moet toch op tournee,

ff naar kantoor en dan wat boodschapjes doen. Daarna zal

er wel een vrachtwagen bij ons voor de deur staan.

Zelfs manlief is dan rest vd dag thuis, maar is dus nu al wel vanaf 5 uur op de zaak vanmorgen.
Mijn kinderen zijn ook al vaak een half uurtje ofzo alleen thuis geweest, maar een hele morgen vind ik dan wel vrij lang. Wij zijn ze aan 't 'trainen' om alleen over te kunnen blijven. Als het goed is gaat dat ná de vakantie gebeuren... spannend.
Later is nu
Als ik 2 of meer kids zou hebben: dan liet in ze ook echt niet alleen. De een stookt de ander op, ruzie etc.
Met het eten gaat het super, om 7.30 uur vanmorgen kwark+slagroom gehad en ik zit nu pas aan de flan.

Die was ik gisteren helemaal vergeten en heb die tussen

de middag pas gehad. Noten mocht ik nu ook invoeren...

maar 25 gram per dag om te kijken wat het met me doet.

Je kunt door nwe toevoegingen dus in een keer weer die

megatrek tussendoor terugkrijgen en dan moet ik het laatst

toegevoegde weer achterwege laten. Ik vond het heerlijk die

noten en had er gelukkig geen last van, dus vandaag maar weer

proberen.
Tja, kinderen alleen thuis is hier nog een ver van mijn bed show. De mannen zijn daar nog veel te klein voor.

Ik weet ook dat een overschot aan vitamines niet goed is. Maar waar de grens ligt weet ik niet.

Ik ben ook wel benieuwd of je de verleiding hebt kunnen weerstaan Bentetje. Wij hadden 's nachts en 's morgens gewoonweg geen mogelijkheid om eten te halen toen ik in het ziekenhuis werkte. Dat scheelde wel. Daardoor kon ik 's nachts nooit meer eten dan ik bij me had. Ook 's morgens niet als ik uit de nachtdienst kwam. Op weg naar huis heb ik nog nooit de verleiding gehad om bij een tankstation te stoppen. Ik wilde altijd alleen maar naar huis en naar bed. Al at ik wel altijd even een boterham voordat ik ging slapen.

Roque, wat vreselijk wrang om de verjaardag van je kind te moeten missen zeg. Zeker de eerste verjaardag. Hopelijk kun je dit jaar de schade inhalen.

Ik heb me gisteren eigenlijk wel weer aardig gedragen.

O: bak yoghurt met meusli

T: ontbijtkoek

L: 2 bh met 20+kaas

T: restje bietensalade, banaan, ijsje

D: macaronisalade

De hele avond trek/honger gehad, maar niets genomen.

Vandaag alleen nog maar 2 boterhammen met een gebakken ei op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven