Minnaar deel 19.

26-11-2012 12:53 3006 berichten
Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"
Alle reacties Link kopieren
Vind het allemaal wel heftige verhalen hier.. Hoop dat iedereen de juiste beslissingen maakt!

Ook ik heb echt afgesproken dat het puur voor de lusten is, en als er gevoelens etc. bij een van ons komen we meteen stoppen. We willen beide de huidige relatie niet verbreken.

Maar toch denk ik niet dat ik meer ga willen/voelen voor hem omdat ik nu (in paar maanden) al weet/zie dat ik normaal nooit voor hem zou zijn gevallen (ja t uiterlijk..) Maar qua innerlijk etc. totaal niet past bij mij.
Sparkle, hier ook geen minnaartroubles hoor! Still going strong! Geen idee of hij nog m'n minnaar is...hij voelt nu meer als m'n vriend, m'n verkering
O Spark, ik vergeet helemaal hai te zeggen! Hahaaai! Nog steeds minnaarloos dus. Gaat het het nog niet kriebelen?

Sam, dat snap ik beter ja, bedankt voor de uitleg.

Justme, en dat is nou juist het gemene. Zodra je gevoelens krijgt wordt stoppen verdomd lastig. Ik snap de afspraak van open-relatie-setjes dan ook niet dat er gestopt moet worden bij gevoelens. Als je geen gevoelens wilt ontwikkelen moet je beslist niet gaan seksen. En al helemaal geen keer of 4-5 met dezelfde man!
Thanks voor jullie reacties! Het is tussen ons niet zo dat we geen andere gevoelens hebben dan enkel lust en verlangen. Het is een afspraak dat we geen relatiemateriaal zijn voor elkaar (en daar kunnen we ons nu in vinden).

De openingspost van Rooss herlezend, moet ik concluderen dat het voor mij niet mogelijk is geen gevoelens te ontwikkelen voor mijn nr2 (want die zijn er al). Zonder die gevoelens zou hij ook niet in aanmerking zijn gekomen. Ik geniet er ten volle van!
Mh nou ben benieuwd.. Voorlopig geen last van.. Vraag me af of het in het algemeen voor mannen makkelijker is om seks los te zien van gevoelens dan voor vrouwen..?!
@ lizzie32, Kun je daar dan mee omgaan, om echt gevoelens voor 2 mannen te hebben? Lijkt mij vrij lastig..
Het is voor mij zo`n enorm verschil, de ene of de andere man. Ik heb minnaarrelaties gehad waarin ik compleet verslingerd was en minnaarrelaties waarbij het gevoel niet veel verder ging dan verlust of "in de huid". Zoals deFries, die zit in mijn huid maar that`s it. En toch zie ik hem al ruim 3 maanden 1-2 keer per week. Waarschijnlijk is de mate van "relatiemateriaal" toch wel bepalend voor de gevoelsontwikkeling.
Natuurlijk kan je gevoelens hebben voor 2 mannen, het raakt niet op ofzo. Voor 3 kan ook hoor maar dan moet je wel je mail en sms adressen checken en dubbel checken

Justme, jullie hebben nog geen seks gehad, sorry maar je hebt dus eigenlijk nog geen idee waar het over gaat, seks verandert alles. Echt waar!

Voor mannen lijkt het makkelijker inderdaad, er zijn allerlei theorieën over mannen en gevoelsontwikkeling. Toch kunnen mannen er soms ook aardig diep in zitten hoor. Soms dieper dan de vrouw...
Ha Rooss!!! Gaat goed hier, voel me goed. Tuurlijk kriebelt het soms, maar voor nu voel ik me beter met hoe het nu is. Als ik iets heb geleerd is het wel dat niets zeker is. Vaste principes en overtuigingen die ik al jaren had zijn door mij overboord gezet. Wie had gedacht dat ik ooit minnaarloos zou zijn? Ikke nie!!! Maar ik voel me er goed bij. Geen idee hoe het verder gaat. Ik zie het wel... Hou je taai met DF, ik lees nog wel eens wat hier. Lastige ontwikkelingen...

Sam: snap je verhaal nu een beetje geloof ik. Lastig. Pas goed op jezelf!
Haha, volgens mij heb jij hier echt veel ervaring in Rooss4 ;)

Maar idd ik kan eigenlijk nog niet veel zeggen.. Maar vind het wel interessant om erover te lezen !
quote:justme03 schreef op 20 december 2012 @ 22:42:

Kun je daar dan mee omgaan, om echt gevoelens voor 2 mannen te hebben? Lijkt mij vrij lastig..Ja, dat kan. Vraag me niet hoe. Ik dacht tot voor kort dat t niet mogelijk was en keek argwanend naar mensen die zeiden dit wel te kunnen. Een minnaar kwam niet eens in me op!
Dat herken ik wel, mijn gevoelens voor de een zijn geloof ik verder aan het gaan dan puur voor de fun. Zit veel meer verlangen bij dan bij de ander. Komt ook deels omdat afspreken moeilijk is (hij is bezet) en tja wat je niet kan krijgen is natuurlijk extra interessant. Maar zo'n vibe als we samen zijn. De ander is leuk, knap, sexy, geweldige minnaar in bed, geniet er enorm van maar diep gaat het niet. En nu het dillemma, ik wilde niets dieps want wil geen gedonder met mezelf krijgen maar ja nu is het te laat want veel te interessant om af te houden. Hoop hem dit weekend te kunnen zien wat dat betreft wel fijn dat er twee heren in het spel zijn zo blijf ik doen to earth en voorkom ik hopelijk mezelf te verliezen....... Dus misschien heel goed dat we elkaar niet zo vaak zien. Ik vind het erg interessant en waardevol om jullie verhalen te lezen. Ik kan hierdoor meer met afstand naar mijn eigen situatie kijken en bewuster afstand houden. Idd niet zo eenvoudig als het lijkt in eerste instantie maar alleen ONS is ook niets
Fijn dat het duidelijker is voor jullie, dames!

Justme, je bent nu al behoorlijk vol van hem en hebt nog geen seks met hem gehad, de seks gaat dit alleen maar erger maken, en dan wordt pure lust echt lastig. Maar dat is hoe ik het ervaar.
Spark, nee het is juist niet lastig met deFries! Eigenlijk best heel relaxed, ik weet precies waar ik aan toe ben en als hij zijn telefoon rekening betaald heeft krijg ik precies genoeg aandacht!

Inderdaad is niets zeker.. en dat is maar goed ook, geen bal an toch, als het allemaal vast stond?

Fijn dat je je goed voelt in het minnaarloze!
quote:justme03 schreef op 20 december 2012 @ 22:49:

Haha, volgens mij heb jij hier echt veel ervaring in Rooss4 ;)

Och..

Ik ben een ongebonden loeder in de bloei van mijn leven.. geef me ongelijk!
Rooss: dacht iets gelezen te hebben over de mindere kanten, iets met zijn nr 1? Zal t niet herhalen... Maar ben blij dat ik er naast zit! Geniet van je bankschroef!

Justme: seks verandert alles, zeker na een paar keer met dezelfde, wordt die kans gevaarlijk groot dat je iets gaat voelen. Geniet er van, maar hou dit in je achterhoofd.
Hij heeft geen echte 1 Spark. Hij is gescheiden en er is wel een soort van nieuwe 1 maar daar ben ik wel oké mee. En zij ook!
quote:lizzie32 schreef op 20 december 2012 @ 22:06:

[...]

...... hebben jullie voordat jullie iets begonnen tegen elkaar gezegd wat je verwachtingen waren? Ik kan me nl voorstellen dat de een enkel een leuke tijd wil hebben en dat zo wil houden, en dat de ander toch stiekem iets meer wil (misschien niet meteen met elkaar, maar eerder een volwaardige(r) relatie). nr2 en ik hebben het hier wel over gehad en zijn duidelijk naar elkaar geweest dat we voor de lusten gaan (met beiden het inzicht dat wanneer de wensen veranderen, dit bespreekbaar moet zijn). De toekomst moet ons leren hoe dit verder loopt...

Ik begrijp uit je posting dat je schrijft vanuit een situatie waarin zeker 1 van de twee vrijgezel is, en vandaar uit het idee 'meer willen' ...

Het uitspreken van verwachtingen is heel belangrijk, echter nog belangrijker is het om bij het veranderen van de verwachtingen wel je mond open te trekken en duidelijk te zijn.

Van te voren aangeven wat je verwachtingen zijn, zeker als dit de eerste keer is dat je in zo'n situatie terecht komt' is toch wel behoorlijk lastig als je eigenlijk niet goed weet wat je te wachten staat.

Zo hadden wij de 'afspraak' ... Geen gevoelens, tja en als dat dan niet lukt? Dan is het dus zaak dat wel bespreekbaar te maken. Zeker omdat het vaak gebeurd dat de verwachting van 1 van de twee veranderd, maar de ander daar niet in mee kan (wil) gaan.

Ook is het volgens mij erg belangrijk hoe je omgaat met verwachtingen die je hebt, maar die niet uitkomen.. Wat als een verwachting die voor jou veranderd, niet voor de ander veranderd..
@Sensual: Om 'meer' te willen van je nr2 hoef je toch geen vrijgezel te zijn? Ook als je n nr1 hebt kunnen de gevoelens voor nr2 zich zover ontwikkelen, dat de nr1 relatie in het gedrang komt. Dat lees ik tenminste in dit topic.

Inderdaad, voor mij is het nieuw en ik weet niet wat ik kan verwachten. Wat ik wel weet is dat ik tot voor kort dergelijk gedrag niet eens had verwacht van mezelf! Ik laat me voorlopig graag verrassen
Lizzie, het is goed om het over verwachtingen te hebben, en daar over te blijven spreken. Wij begonnen er met heel andere verwachtingen aan dan wat er nu allemaal speelt. Afspraken maken is iets anders, dat is echt moeilijk. Zoals Sense ook zegt, je kunt wel afspreken dat gevoelens niet mogen, maar wat als er 1 dan toch gevoelens ontwikkelt, en daar dan niet over durft te praten, want het mag niet volgens de afspraak?
Verwachtingen scheppen teleurstellingen...
Afspraken meer denk ik hyperion
Afspraken zijn juist heel belangrijk als je een nr2 hebt.

Wij hebben de afspraak dat nr1 op nr1 blijft staan en dat we geen relatiemateriaal zijn.

Alhoewel.... relatie... als je een nr2 hebt, heb je al een soort van een relatie toch?

En gevoelens voor nr2 mogen er zijn van mij. En gelukkig heeft hij die ook voor mij.

Ik denk dat ik zweef tussen 'open relatie' en 'polyamorie'.
Ik denk dat vooral niet-uitgesproken verwachtingen of wensen tot teleurstelling zullen leiden. Uiteraard kan je altijd teleurgesteld worden als je verwachtte dat er wel iets zou veranderen. Dat is dan je eigen niet-uitgesproken verwachting en niet iets wat die ander heeft uitgesproken.

Ons uitgangspunt is dus: geen relatiemateriaal, wel veel plezier maken met elkaar (lichamelijk en geestelijk), en gevoelens mogen er zijn. En als dit niet meer werkt voor een van de twee, dan moet diegene dat uitspreken.

Het is waarschijnlijk gemakkelijker gezegd dan gedaan...

Gisteravond trouwens een 'literair' voorschot genomen op onze date
quote:hyperion schreef op 21 december 2012 @ 10:53:

Verwachtingen scheppen teleurstellingen...

Altijd fijn die oneliners...

Je kunt op tig verschillende manieren met verwachtingen omgaan, je kan ze hébben en vinden dat je partner ze van je voorhoofd moet lepelen, dan is de kans op teleurstellingen groot.

Je kan ze ook bespreken. Wat verwacht jij van deze nummer 2 relatie? Wat verwacht ik ervan? Komt dat overeen of juist helemaal niet?

Dan voorkom je teleurstellingen en heb je tóch verwachtingen.'

Niet alles is altijd zwart-wit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven