Lijf & Lijn alle pijlers

Les Mills

07-10-2010 15:28 3029 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier een topic voor iedereen die de lessen volgt van Les Mills!

Het is een mysterie, maar sinds gisterochtend is ons oude topic verdwenen, snik snik. De angel weet niet waarom, maar waarschijnlijk heeft de TO gevraagd het te verwijderen. Een niet nader te noemen forummer heeft het ooit geopend, maar dat was als vervolg op een ander topic en zij schreef al zeker anderhalf jaar niet meer mee. Daarnaast heeft zij al een paar maanden geleden afscheid genomen van het viva forum, dus een beetje gek dat het nu pas verwijderd is. Bovendien was het een gezamenlijk topic, dus berezonde dat het er niet meer is! Maar ja, wat doe je er tegen, we moeten weer helemaal opnieuw beginnen.

Ik trap af: ik doe 2x rpm per week, 2x body pump, 1x body balance en 1x fitness. Vanwege rugklachten alles op een niet al te hoog niveau, helaas.

En gisteren had ik gepost dat ik de nieuwe rpm (nr 49) al heb mogen doen en die was zwaaaaaaaar. Lang geleden dat ik zo uitgeput ben geweest....
Hoi Sportivity girl ik ben ook nieuw hier maar geloof dat je aan mij niet zoveel hebt. Verder lijkt er niet veel geschreven te worden Misschien heb ik met m'n saaie Posts iedereen weggejaagd.

Ik streef naar om de dag maar vraag me af of ik niet ook zonder dagen over te slaan zal gaan. Tot nu toe bodypump en spinnen gedaan maat wie weet hoe de ervaringen hier me weten te inspireren.
Hé kapiteinprop! Dan pakken wij t gesprek toch gewoon op. Ik raak nooit uitgepraat over sporten hoor. Vooral ook omdat mijn sportloze omgeving inmiddels ziek is van mijn enthousiaste verhalen (én van jaloezie denk ik, want ze zien ook wel dat t effect heeft). Jij bent wel goed bezig denk ik, met krachttraining én cardio. Da's de goede combi. Doe je ook fitness? Als je echt iedere dag wilt, zou je een schema kunnen vragen voor iedere dag. Dan train je iedere dag een andere spiergroep. Ik weet dat je cardio best iedere dag kunt doen, maar voor krachttraining heb je wel 48 uur rust nodig. Tenminste...als je een beetje je best doet, en je hebt goed spierpijn dan neem je die rust ook wel.

Je had t ook over challenge: bij ons in de sportschool geven ze dat ook. Ze trainen dan in kleine groepjes van max 6 personen. Het is leuk, maar erg intensief. Je krijgt er ook een voedingsplan bij.
@ anne-bloem

Ik doe juist de Sh'bam omdat ik Zumba nix vind en niet echt een danstype ben. Meer van de Attak zeg maar. Maar sh'bam vind ik tussen Attack en zumba inzitten. Het is nog redelijk te volgen voor mij, zeg maar...
Nee Sportivity Girl ik doe geen fitness. Heb er wel een schema voor gekregen maar Ben blijven hangen bij pump en spinnen. De cardio apparat em heb ik echt afgezworen want die vind ik nu alleen nog maar saai. Toch zou ik dat misschien wel nog even moeten doen voor of na pump.

Of na spinnen nog even aan de apparaten.

Tot nu toe nog niet gedaan maar ik merk dat ik best nog wat extra kan doen (vind de apparaten alleen beetje saai)

Wat voor dingen doe je met challenge? Ik heb wel laatst bij powerfit gekeken en dat zag er wel leuk uit, zo'n circuitje...

Ik Ben toch meer van "spelletjes"zeg maar...
Ja klopt wel. Zumba is veel ingewikkelder.
What doesn't kill you makes you stronger!!
Ik heb t ook niet zozeer over de cardioapparaten. Ik heb zelf een schema met meer oefeningen met eigen lichaamsgewicht en kettlebells. Bijv. de hoover of plank, de burpee, jumping squats en dippen en ik werk graag met gewichten zoals deadliften. (Alles te vinden op youtube als je niet weet wat t is).

Alleen de fitnessapparaten doen is idd weinig spannend. Je moet GEEN krachttraining doen na een cardioles hoor! Of je moet een half uurtje rust nemen en even iets eten. Je hebt anders echt geen effect. Je hebt dan alles al gegeven in de cardioles, je kunt dan niet meer het optimale gewicht pakken bij krachttraining. Andersom kan wel. Eerst wat krachttraining en dan cardio.

Challenge houdt bij ons in: 45 sec. een bep oefening doen en dan 15 seconde rust. Alle spiergroepen komen aan bod. We werken vooral met losse gewichten en oefeningen met eigen lichaamsgewicht. Zie bovenaan. En cardio-oefeningen (waarbij je dus flink buiten adem raakt) en kracht worden afgewisseld.

Als je van de combi kracht en cardio houdt, moet je echt eens gaan bodyattacken. Dat is de ultieme les en naast bodypump één van de weinige lessen van LM die echt iets doen voor je lichaam. Kijk op youtube bij bodyattack 79
Leuk dat jullie zoveel schrijven!

Ik ga af en toe naar Bodypump, eens per week ongeveer en neem me elke week voor om 2x per week te gaan fitnessen.

Helaas red ik vaak alleen maar 1x, soms helemaal niet.

Ben vooral een weekendsporter, best een drukke baan en een langlopende knieblessure.

We hebben nu al een paar weekenden steeds wat te doen, vooral feestjes dus het ligt weer aardig in het slob.

Goede voornemens heb ik zeker, na de feestdagen er weer tegen aan. De weegschaal is mn vriend niet meer en ik merk dat mn conditie achteruit holt..Zo, genoeg gespiegeld

Fitness vind ik ook saai, een noodzakelijk kwaad. Wat ik ook erg leuk vind zijn de Balance lessen, heerlijk ontspannend en zo goed voor je lijf ook! Vooral de muziek is fijn.

Thuis doe ik wel aan yoga, wandelen en bij mooi weer en droge wegen trek ik de skeelers aan.

Soms doe ik op de sportschool wel mee aan het buikspierkwartiertje of circuittraining.

Vind best veel sporten leuk, Zumba minder maar bijv BBB training(ook met pasjes) wel weer!
Ik denk dat je best veel doet, luni. Wees niet te streng voor jezelf.

Ik denk dat iedereen december een lastige maand vind om gaatjes te vinden om te sporten. Daarom vind ik fitness heerlijk. Ik kan gaan wanneer ik wil. Sinds een paar maanden ga ik samen met iemand die net zo fanatiek is als ik, terwijl ik daarvoor zwoer bij alleen sporten. Maar nu stimuleren we elkaar en slepen we elkaar erdoorheen. Da's wel leuk. Ik denk dat fitness erg leuk kan zijn, maar je moet wel iets vinden wat je stimuleert.
Wat een gezelligheid hier!

Sportivity-girl; eindelijk en attacker, hoera!! (die zijn hier dun gezaaid)

Annebloem, ik doe nooit Sh'bam. 1x gedaan, maar doe liever pump, attack of combat.

Challenge hebben wij overigens niet.

Van pump en combat gisteren nieuwe release gehad. Combat is echt vet! Veel toffe muziek. Voelde mijn schouders wel, er zit niet 1 benentrack in. Wel back- en sidekicks etc natuurlijk, maar geen lunges, of escivas.

Pump moet ik nog maar even zien wat ik er van vind. Ik vond de triceps best pittig, het eerste gedeelte op de step dan. Schouders vond ik zwaar maar erg leuk. Borst op Guns n Roses, ik vind hem wel tof maar veel mensen vonden het verschrikkelijk. Bij squats kan ik wel verhogen denk ik. Biceps is zwaarder dan de vorige. Daar zat ik op 5 kg, nu weer 4,5 en weet niet of ik dat weer kan verhogen.

Komende week een keer de nieuwe attack doen. Mijn instructeur is enthousiast! Hoorde van iemand dat ie niet heel zwaar was (maar de vorige was dusdanig killing dat deze misschien in vergelijking net wat beter te doen is). Maar er wordt gesnowboard en een track met steeds 7x achter elkaar tuck-jumps. Niet niks dus. Ik ben benieuwd!

Luni, hoe is het nu met je knie?
Bij ons wordt geen attack gegeven, helaas. Anders zou ik dat zeker eens doen. Wat is het beste alternatief, combat? Of is dat heel anders?

Normaal pump ik altijd maandagochtend maar ik had een afspraak dus nu maar spinnen vanavond. Of eens wat anders proberen als combat bijvoorbeeld. Alleen heb ik dat nog nooit gedaan. Is dat lastig om te leren?
Als je combat goed wil doen is duurt het wel even voor je het onder de knie hebt. Maar sportief gezien kan je hard genoeg knallen ook al doe je het technisch eigenlijk niet goed. Ook mensen die het al jaren doen zie je nog steeds hun back-kicks opzij maken, niet recht voor zich slaan en hun heupen bewegen alsof ze aan het zumba-en zijn. Maaaar, als je maar lol hebt!

Ik combat nu een jaar of 2 en eigenlijk niet zo vaak, met periodes helemaal niet zelfs. En ik doe nu de uppercut pas echt goed. Ik kan nu dus ook veel meer kracht in mijn stoten leggen. Om de bewegingen echt goed te leren kan je altijd vragen aan een instructeur of ze je na een les even willen bijspijkeren.

Stuk gaan zoals bij de attack kan ik niet in een andere les. Alternatief daarvoor is RPM, maar dat is wel iets heel anders natuurlijk. Combat is wel echt heel heel erg leuk! Dus ga het vooral eens een paar keer doen. Eerste keer is misschien een beetje verwarrend maar het went snel.
Ik Attack ook t liefst van alle lessen. Ik kan zo snel niet een alternatief bedenken dan een pittig schema vragen in de fitness en flink cardio tussendoor doen. Maarre...Gobsmack ( hoe kóm je aan zo'n naam...!) als je de nieuwe attack nog niet hebt gedaan, dan wens ik je veel succes. Ik ind m veel zwaarder dan vorige releases. Idd zijn de snowboardjumps en de tuck-jumps( die er twee keer inzitten!!!) echt pittig. Verder niet veel nieuwe bewegingen, maar ik had de eerste keren echt last van mijn knieën.

Ik heb regelmatig een hartslagmeter om met sporten, maar met de combat slaat ie niet echt uit. Bij de attack gaatie tot de max. De combat is dus vooral erg leuk en voor je spieren niet verkeerd denk ik, maar qua cardio is t niet te vergelijken met de attack. Ik denk dat de combi pump en spinnen super is als je iets wilt bereiken.

Over een goed half uur weer lekker sporten. Heb er zin in!!!
Zit de Victoria's Secretshow te kijken op Net5 ...weet ik meteen weer waarom ik sport. niet dat ik ooit in de buurt kom, maar toch...Wat zitten die meiden strak in hun vel zeg!!!
Nou klinkt goed allemaal. Zal eens kijken wat ik in de toekomst nog ga doen. Nu dan vooralsnog spinning en bodypump.

Gisteren gespind. Weer met een andere instructeur. Leuk die variatie, ze doen het allemaal weer anders. De een vooral volgens RPM en de ander meer freestyle zeg maar. Met eigen muziek en die smaak verschilt en dat vind ik leuk (verlengt mijn spanningsboog wat :-)

Vandaag dagje niets en dan morgen voor mij de eerste keer bodypump nieuwe release. Ben benieuwd. Tevens de laatste want ga op vakantie. In het nieuwe jaar zal ik het weer oppakken.
Even snel een reactie op Gob: Slecht op het moment, heb ook veel gedaan op mn werk, kerstpakketten verzorgd en veel sleepwerk, zalen klaargezet voor kerst bijeenkomst en dat doet geen goed. Heb wel meer de fiets gepakt ( ondanks het weer ja...) dus die beweging maakt veel goed. Ook al is het 'maar'ca 10-12 km per dag
Oh nee Luni, wat jammer. Lastig he, om niet te overbelasten. Goed dat je fietst! Ik hoop dat je knie gauw weer wat beter voelt en je weer wat meer kan doen wat je wil.

Kapiteinprop (mag ik Prop zeggen?), ik vind het ook vaak leuk om eens een andere instructeur te hebben, vaak leerzaam. Alhoewel ik dat eigenlijk alleen bij pump heb, bedenk ik me nu. Bij BA en BC ben ik nogal eenkennig.

Ik wens je een hele fijne vakantie! Ga je wintersporten?

S-G, to be gobsmacked is een van mijn favoriete Engelse uitdrukkingen. Hier in NL gebruikt men al jaren een synoniem, ook Engels. Maar 'in het Engels' zal ik altijd kiezen voor gobsmacked ipv flabbergasted!

Ik ga donderdag attacken denk ik. Ik ben benieuwd! Trouwens, ik denk dat als je keihard gaat met deze combat je de hartslagmeter wel wat kan opjagen, zoveel cardio hebben we niet vaak in de BC!
Fijne vakantie kapiteinprop!
oooowww...flabbergasted ken ik dan weer wel. Ok...ik zal de B eens proberen. Was vanavond net te laat thuis om te gaan.

Ik ga zaterdag weer Attacken. Lekker hoorrr.

prop: wij hebben de RPM niet, dus wij freestylen wat af. Leuk hoor...steeds weer een andere cd. Op t moment zit Jingle bells in hardcorestyle erin. Super!
Volgens mij hebben ze bij ons ook geen RPM maar een van de instructeurs beschreef een van zijn collega's als "meer RPM" omdat hij zich meer aan vaste muziek en programma's houdt. Het heet ook spinning. Volgens mij mag denaamRPM ook alleen gebruikt worden voor het Les Mills programma.

Zal het nog missen de komende week. Nou ja skiën is wel een leuke afwisseling. Ben benieuwd of ik het merk aan mijn benen.
Veel plezier!
Zo, eindelijk de nieuwe attack gedaan. Inderdaad behoorlijk pittig, maar dat is elke release weer. Toch denk ik dat de vorige zwaarder was. Maaaar, er zit voldoende uitdaging in! Ben een maand niet geweest door omstandigheden en mijn conditie moet ik echt weer even terug vinden! Ik vind de runningtrack wel leuk terwijl ik daar normaal geen fan van ben. En ik vind nummer 3 leuk terwijl dat vaak een beetje 'saaier' is. Ik vind hem gewoon weer helemaal leuk!

Ook balance gedaan trouwens. Dat heb ik de afgelopen tijd niet veel meer gedaan terwijl ik nu weer merk hoe fijn het is. En zwaar ook wel. Die schorpioen op de tenen; nice!
Leuk voor je...Als er een nieuwe release is, kan ik me de vorige niet meer zo herinneren. Gek hè... Ik hoop zaterdag te kunnen gaan, want woe kon ik niet. Er komt dan een vervangster voor onze eigen instructeur en zij is superfanatiek. Onze instr. zet de cd nog wel eens 1 of 2 keer een halve minuut stop, maar de vervangster zet de cd aan en gaan aan 1 stuk door en hóé! Wel een uitdaging dus... Moet nog ff moed verzamelen, maar daar heb ik nog een hele dag voor...!
Ik doe 2x Combat en 1x Attack of Spinning/RPM en 1x Yoga en 1x wandelen.

Eigenlijk zou ik het cardio en krachttrainen weer op moeten pakken voor of na de les.

3 - 4 x trainen is mijn doel. Meestal 3x.
Knap hoor! En wéér een Attacker erbij!!!

Langzaam maar zeker komen ze tevoorschijn haha!

3x is mijn minimum. Liever vaker...
Ik ben vanmorgen weer helemaal stuk gegaan bij de attack. Ik herstel tussendoor vrij snel, maar na de laatste piek stond ik echt te hijgen, tong op mijn knieen. Die snowboardsprongen en daarna weer lekker high knee run en dribbelen, zwaar! Maar wat is het tegelijkertijd heerlijk!

Ik baal nu alweer dat ik pas zaterdag weer naar de sportschool kan. Woensdag of donderdag ga ik wel even hardlopen denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven