Nu stoppen met roken (maar dan echt he)

zaterdag 24 november 2012 om 09:43
Hallo! Ik zag geen actueel topic meer, dus vandaar dat ik deze open. Ben eerder drie jaar gestopt geweest. Het laatste jaar rook ik gewoon weer een pakje per dag (soms een paar weken niet). En ik ben het zat. Ik wil niet iedere avond hoeven denken 'morgen ga ik stoppen'. Ik wil gewoon niet meer roken. Ik wil geen vieze smaak in mijn mond, geld in de put gooien, in de kou buiten staan etc.
Zijn er meer mensen die (net) gestopt zijn en mee willen schrijven?
Zijn er meer mensen die (net) gestopt zijn en mee willen schrijven?
dinsdag 18 december 2012 om 10:17
dinsdag 18 december 2012 om 13:03
dinsdag 18 december 2012 om 21:02
Goedenaaf iedereen. Hoe is het met jullie? Hier gaat het wel oke, paar moeilijke momenten maar een stuk beter dan gisteren. Merk nu dat ik een behoorlijk opgezwollen buik heb en veel windjes moet laten. Ga ook minder naar het toilet dan voor het niet meer roken. Hoort er ook bij en ook de tijd geven om weer in het natuurlijk proces te komen. Lligt hoe ging het in de auto? Kan me voorstellen dat dat erg lastig is om nu geen sigaret op te steken. Hoe heb je jezelf erdoor heen getrokken?
woensdag 19 december 2012 om 13:09
Goedemiddag allemaal,
Wordt hier niet echt heel veel geschreven he? Maar ik heb nu ook meer behoefte aan schrijven dan normaal hihi. Vandaag dag 3 alweer. Logisch maar die peuk is continu in mijn hoofd..Oh nu even lekker een sigaretje roken..oh nee...Goh een sigaretje...oh nee. Merk dat ik het als lastig ervaar om iets positiefs tegenover die sigaret te plaatsen. Tuurlijk ik kan even van mijn plek af en een rondje gaan lopen, als ik thuis ben en klusjes gaan doen...Vrees dat ik ook meer mag sporten hihi
Wordt hier niet echt heel veel geschreven he? Maar ik heb nu ook meer behoefte aan schrijven dan normaal hihi. Vandaag dag 3 alweer. Logisch maar die peuk is continu in mijn hoofd..Oh nu even lekker een sigaretje roken..oh nee...Goh een sigaretje...oh nee. Merk dat ik het als lastig ervaar om iets positiefs tegenover die sigaret te plaatsen. Tuurlijk ik kan even van mijn plek af en een rondje gaan lopen, als ik thuis ben en klusjes gaan doen...Vrees dat ik ook meer mag sporten hihi
vrijdag 21 december 2012 om 09:59
Zo weer fris begonnen aan dag 9.
Moet zeggen dat het me nog niet tegenvalt.
Heb nu wel wat last van hoesten enzo, maar denk dat dat komt doordat mn trilhaartjes nu weer gaan werken.
Merk al dat mn kleren langer fris ruiken, heb mijn jas ook maar uitgewassen werd misselijk van de oude rook geur die erin zat.
Moet zeggen dat het me nog niet tegenvalt.
Heb nu wel wat last van hoesten enzo, maar denk dat dat komt doordat mn trilhaartjes nu weer gaan werken.
Merk al dat mn kleren langer fris ruiken, heb mijn jas ook maar uitgewassen werd misselijk van de oude rook geur die erin zat.
vrijdag 28 december 2012 om 15:52
Superstoer zijn jullie! Ik wil ook echt stoppen nu. Sinds een week ben ik flink verminderd, van 10 naar 2 of 3 per dag. En daarbij mocht ik niet meer binnen roken, dat helpt ook. Ben zo blij dat het binnen weer fris ruikt!
Nu wil ik ook van de laatste sigaretten af, zeker omdat ik de laatste dagen last heb van slijm ophoesten en benauwdheid, het piept als ik inadem. Het maakt me echt een beetje bang.
Wat ik vooral echt beu ben, is die eeuwige innerlijke strijd. "Wel/geen sigaret, beter nog wachten tot 15u want anders zit ik al aan mijn dagelijkse maximum, maar ik wil zo graag NU een." En dan zenuwachtig en chagrijnig worden. Het gaat eigenlijk echt nergens over.
Dus kortom: ik ga met jullie meedoen!
zaterdag 29 december 2012 om 10:37
Super Tineke! Het is vandaag ook mijn eerste dag, ik heb gisteren mijn laatste gerookt.
Ik ben net opgestaan en normaal gezien neem ik nu een koffie en een sigaret, dus ik heb het nu al even moeilijk. Ik voel me een beetje bozig, omdat ik geen sigaret mag, maar tegelijkertijd lach ik een beetje met mezelf, want ik weet natuurlijk wel hoe het komt.
Daarbij krijg ik een soort van paniekgevoel als ik me bedenk dat ik wel eens nooit meer een sigaret zal opsteken. Ook zoiets stoms en onbegrijpelijks.
Heel veel succes!
Ik ben net opgestaan en normaal gezien neem ik nu een koffie en een sigaret, dus ik heb het nu al even moeilijk. Ik voel me een beetje bozig, omdat ik geen sigaret mag, maar tegelijkertijd lach ik een beetje met mezelf, want ik weet natuurlijk wel hoe het komt.
Daarbij krijg ik een soort van paniekgevoel als ik me bedenk dat ik wel eens nooit meer een sigaret zal opsteken. Ook zoiets stoms en onbegrijpelijks.
Heel veel succes!
zaterdag 29 december 2012 om 12:09
Ja dat paniekgevoel ken ik ook
Was vanmorgen om 09.00uur op, en ja had het zwaar! Net als jij koffie met een peuk, dat was het eerste wat ik deed.........
Dit is niet mijn 1e poging, hoop wel de laatste:-)
Hoop dat we hier wat steun vinden, toch?
Denk per dag dan komt dat paniekgevoel niet zo hard binnen.
Was vanmorgen om 09.00uur op, en ja had het zwaar! Net als jij koffie met een peuk, dat was het eerste wat ik deed.........
Dit is niet mijn 1e poging, hoop wel de laatste:-)
Hoop dat we hier wat steun vinden, toch?
Denk per dag dan komt dat paniekgevoel niet zo hard binnen.
zondag 30 december 2012 om 08:52
Goedemorgen iedereen, hoe gaat het bij jullie?
Savina, ben je gisteren ook rookvrij doorgekomen?
Hier bijzonder slecht geslapen, dit ken ik nog wel van eerdere pogingen.
Nieuwe dag, ik ga ervoor!
Hoop iets gezelliger dan gisteren
Vanavond ga ik uit, wordt niet makkelijk op stap met drie rokers........
Savina, ben je gisteren ook rookvrij doorgekomen?
Hier bijzonder slecht geslapen, dit ken ik nog wel van eerdere pogingen.
Nieuwe dag, ik ga ervoor!
Hoop iets gezelliger dan gisteren

Vanavond ga ik uit, wordt niet makkelijk op stap met drie rokers........
zondag 30 december 2012 om 12:17
Hallo! Daar ben ik weer. Goed bezig tineke! Mij is het ook gelukt gisteren, had het soms moeilijk en heb veel te veel chocolade gegeten. Ik heb ook erg onrustig geslapen, en hoest ook vrij veel. Maar alles tezamen valt het me toch wel mee tot nu toe, al denk ik dat de ultieme dip/uitdaging nog gaat komen, vandaag of rond dag 3 of 4, gok ik. Veel succes vanavond, gaat je lukken!