Gezondheid alle pijlers

Peuter heeft stinkende urine en koorts

27-12-2012 22:56 250 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje van 2 is ziek. Vanmiddag bij de huisarts geweest wegens malaise en hoge koorts (40,5). Keel- en oorontsteking.

De koorts kon geen kwaad volgens de dokter en hij moest twee plasjes (enkele druppels) per etmaal doen. Zondag moet het over zijn.

Nu klaagt hij dus over pijn, hij kan het echter niet duiden waar het zit. Zijn luiers stinken, een beetje een rottingslucht.

Zou het zin hebben een plasje op te vangen? Ik maak me zorgen, hij is suf, huilt en heeft duidelijk pijn.
HAP bellen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Bel even naar de HAP bij een suf kind.

Was hij vanmiddag ook al zo suf?
Bel even de HAP

Als je t wilt opvangen:

Gaat hij op t potje? Dan potje eerst goed schoonmaken.

Anders een plaszakje bij apotheek halen.
HAP bellen bij een suf kind. Niet aarzelen.
Ja, vanmiddag ook al suf. Kwam door de pijn van de oren zei de arts.

We hebben nu al drie keer gebeld vandaag, bij gods gratie mochten we de derde keer langskomen. Eigenlijk voor niks dus, want er is niks aan gedaan of voorgeschreven.

Vandaar dat ik twijfel om weer te bellen.
Heb je hem al paracetamol gegeven?
Wat is er nieuw aan de situatie van je kind ten opzichte van toen de HA hem zag?
Ja, hij krijgt elke 8 uur een zetpilletje van 240.
Bel nog een keer.
quote:patchouli_ schreef op 27 december 2012 @ 23:02:

Wat is er nieuw aan de situatie van je kind ten opzichte van toen de HA hem zag?De urine en het klagen over pijn. Hij weet wat pijn is, maar kan nu niet aanwijzen waar het zit. Ik wil hem geen woorden in de mond leggen dus kan hem niet vragen of zijn buik soms pijn doet.
Gewoon nog een keer bellen, intuïtie van een moeder werkt als de beste. Ik heb het pas nog wederom tijdens onderwijs gehoord.
Drinkt hij wel goed?

Heb je antibiotica voor de ontstekingen gekregen?
Stinkende urine kan op een blaasontsteking wijzen, ik zou inderdaad proberen urine op te vangen. En de hap bellen hoor, een suf kind is echt ziek!
Gewoon nog een keer bellen als je het niet vertrouwt
Suf kindje is bellen naar HAP.

Echter kan een kind inderdaad suf zijn van de hoge koorts.

Mijn dochter was pas geleden ziek en had overigens ook stinkende urine. Ze at niet (week lang) en dronk nauwelijks. Ha dacht aan urineweginfectie. 'Gelukkig' bleek het gewoon een algehele malaise van een flinke middenoorontsteking. Ze kunnen daar echt doodziek van zijn en het schijnt zich op peuterleeftijd vaker te uiten met niet goed te duiden pijn. Mijn dochter klaagde over hevige buikpijnen.

Sterkte, en even bellen he.
Computer says nooooo
Dan bel je de HAP en vertelt dit. Ze laten je wel weten of je moet komen of niet.

En dan bel je een keer te vaak. Of voor 'niks'. Beter dan andersom. Wat denk je dat ze doen, je uitschrijven?

Meestal begrijpen ze het prima als je belt voor kleine kinderen.
Hij drinkt niet goed, overdag ongeveer 100ml en drie slokjes knijpfruit.

Hij heeft geen antibiotica gehad omdat hij nooit ziek is.
Ik zou niet direct aan blaastonsteking denken. Eerder dat hij aan het uitdrogen is door de koorts en waarschijnlijk minder drinken. Dan gaat je urine ook stinken. En suf is ook een teken voor uitdroging.

Dat hij met de paracetamol nog steeds zoveel pijn heeft en ellendig is, vind ik ook een teken om nogmaals de HAP te bellen.
Te weinig drinken, kans op uitdrogen, zeker bij hoge koorts.

En nog een keer bellen met zulke pijn.
100 ml is echt veel te weinig. HAP bellen en aangevan dat dit is wat hij gedronken heeft. Kun je hem meer laten drinken? Kan je hem regelmatig een slokje geven?
Ik zeg het miet snel maar ik zou de HAP bellen als kind en hoge koorts heeft en klaagt over pijn en suf is en zijn urine stinkt. Vang een plasje op, dat willen ze zeker weten checken bij de HAP. Nachtapotheek verkoopt plaszakjes. Ondingen maar wel heel belangrijk.
Als hij slecht drinkt, is stinkende urine niet vreemd. Je ruikt sterk geconcentreerde urine, ruikt naar ammoniak.
Overigens, mijn dochter heeft wel AB gekregen en dit hielp de volgende ochtend al. Zij is het hele jaar nog niet ziek of ook maar verkouden geweest.

Hier was > 3dagen hoge koorts en de malaise +

loopoor leidend.
Computer says nooooo
Summer, klinkt bekend. Suf van de pijn en koorts.

Ik hoor hem weer jammeren (zit beneden met de baby, man ligt op ons bed met de zieke en oudste ligt in zijn eigen bed, zo hebben we het minst last van elkaar). Ga even kijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven