Postcrossing deel 9

08-07-2012 12:53 2788 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe werkt postcrossing:

Eerst de verkorte versie:

Vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen.

Je zult het adres via e-mail, met een Postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het Postcard ID op de kaart.

Het Postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren.

Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
Zo, dit topic moet nodig uit de mottenballen gehaald worden!

Door omstandigheden even hier niet mee kunnen schrijven, maar als er nog animo is pak ik de draad gewoon weer op.

Vandaag, met een omweg ('mijn' brievenbus is verdwenen!), nog enkele kaarten gepost voor het 2012 tarief: honden voor een Portugese, Blond gaat naar Wit-Rusland, een toeristenkaart naar China, een trein naar België en een molen naar Hong Kong.

De afgelopen weken weinig actief geweest, maar nog wel naar twee nieuwe landen een kaart mogen sturen: Costa Rica en de Bahama's.
Ik ben ook weinig actief geweest. Zijn nog maar 2 kaarten onderweg! België stuurde gisteren een huraay, die deed er 19 dagen over. Bijzonder. China gaat sneller

Wel vandaag weer kaartje uit Hong Kong gehad, gisteren uit China, Finland en Belarus.

Later is nu
Hier ook weinig te melden. 7 van de 8 kaarten zijn nog druk aan het reizen.

Van de week wel een leuke kaart uit China. Die was bijna 2 maand onderweg geweest.
Ik ben ook al niet zo actief

Gister wel een leuk kerstkaartje uit Taiwan!
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Ha!

Hier vandaag een kaartje uit china in de bus. Van de week een leuke toeristenkaart uit Rimini Italie en een drie-koningen-kerstkaartje uit duitsland.

Neferisis: ik hoop niets ernstigs?

Heb gister het flow winterboek gekocht. Ansichtkaarten special :D

Erg leuk, staat ook nog iets over postcrossing in.

Meiden: ik wens ieder alvast een goed uiteinde van 2012 en een mooi begin vh nieuwe jaar!
Ik trek net een adres uit Noorwegen.

Heel erg leuk, had noorwegen nog niet.

Blijkt het om een 15 jarig Nederlands meisje te gaan. En ze heeft ook nog geen kaartjes gehad.

Heb dus een mooie vrolijke kaart voor dr uitgezocht.

Wel reislustoge ouders denk ik, ze heeft al in 3 landen gewoond met haar 15 jaar.
Allemaal het beste gewenst voor 2013! Met veel leuke kaartjes.

Ik heb in December weinig gedaan aan postcrossing, maar heb er nu weer zin in.

Net twee kaartjes geregistreerd. Een veerboot uit Canada en een foto van een Canadees National Park uit Duitsland.

Nu zelf nog een paar adressen trekken om weer eens wat te versturen, want ik heb er nog maar 2 onderweg. (1 naar een Finse die al 20 dagen niet online is geweest, dus die zal wel op vakantie zijn ofzo)
Haha, DolorousEdd, ben jij mij?

Ook hier weinig gedaan in december, zojuist kaartje uit Rusland geregistreerd (met de Russische Santa erop, ik vond 'm leuk ) en nog slechts 2 kaartjes onderweg.

Ik kan niet zo heel veel momenteel, zit met een ontstoken voet, dus kaartjes uitzoeken die ik thuis heb is het enige eigenlijk.

Leuk Italie_Meisje! Zou ook wel leuk zijn als jullie mijn nichtje eens trokken. Die woont in Frankrijk en is 20 (bijna 21.. ohja, daar moet ook nog een kaartje heen )

Maar met 15 jaar al in 3 landen gewoond. Wow.

IK heb het Flow winterboek in handen gehad maar niet gekocht. Het zomerboek stond ook al in het teken van kaartjes/brieven schrijven. Vond ik jammer. Hoewel de kaartjes wel leuk waren
Later is nu
Beterschap Dreamer!

Hier vandaag twee kaartjes. 1 hele mooie uit Finland. Met lichtblauw en lila en twee ijsbeertjes. Heb m meteen tot fav gemaakt.

En een teleurstelling uit Portugal. Was een gewone foto afgedrukt op fotopapier en daarop had ze twee gekleurde notieblokblaadjes geplakt en daar een verhaaltje over het gebouw op de foto geschreven. Er jammer.

Wel leuk eraan is dat ie uit Portugal komt, dat land had ik nog niet.
Ik heb in december twee kaartjes ontvangen geloof ik, maar binnenkort kom er weer een kaartjesregen want ik heb zonet 8 kaarten geschreven. Ze gaan naar Rusland, Taiwan, USA, Wit-Rusland, Duitsland, Moldavië, Finland en China. Heb m'n best gedaan om passende kaartjes te zoeken (er wilde bijvoorbeeld iemand graag een mistig landschap; heb ik gevonden!) en ze uitgebreid te beschrijven. En ik heb iedereen een 'gelukkig nieuwjaar' gewenst in de hoop dat ze dat gaan proberen uit te spreken

Voor jullie ook allemaal de beste wensen!
OJNJ > Leuk idee om er "gelukkig nieuwjaar" op te zetten. Ik denk dat niet veel mensen dat uit kunnen spreken.

Ik heb net een paar kaartjes geschreven, want ik had er nog maar 1 onderweg. Er gaan tulpen naar Taiwan, een kerk naar de USA, een zeilboot naar Duitsland en een tekening van Fiep Westendorp naar Rusland.

Nu moet ik binnenkort echt weer wat kaartjes gaan kopen, want de veelgevraagde categorieën beginnen een beetje op te raken.
Ik heb gisteren 2 kaartjes gekregen, één uit Indiana (USA) en ééntje uit Oekraine. Ik stuur een kaartje naar Rusland. Er zijn er nu 3 'op reis'. Is weinig, maar komt wel weer
Later is nu
Oké, er gaat ook nog een kaartje naar Krakow Polen. Een kaartje uit het zomerboek van Flow, slippers op een landkaart. Ze wil veel reizen, dit vond ik zó geschikt

Heb ook voor het eerst het adres uitgeprint. Mèn, wat een lap tekst
Later is nu
Vandaag twee super enthousiaste hurrays. Een van het meisje uit noorwegen en een van iemand uit Ukraine. Ze verzameld postzegels dus ik had er wat bij gedaan. Ook had ik aangeboden om er wat voor haar te verzamelen als,ze dat leuk vond.

Nou dat vond ze helemaal super.
Ehm.. nou, ik heb gisteren nog wat adressen extra getrokken.. heb weer 10 onderweg

China, Duitsland (uiteraard), Belarus (uiteraard), Portugal en Frankrijk. Voor die laatste heb ik nieuwe kaartjes gekocht, bleek dat ik geen meer had van m'n Stad. Dat gaat snel!
Later is nu
Mede door dit forum heb ik me onlangs aangemeld voor postcrossing.

Een kaartje is na zes dagen in Duitsland aangekomen. Ik kreeg een leuke reactie van haar. Ik heb meteen een nieuw adres aangvraagd, het is een 16 jarig meisje uit China. Mijn kaart naar China is nu 4 dagen onderweg.

Verder nog onderweg:

-Taiwan 13 dagen (mijn eerste verstuurde kaartje).

-Oekraine, Belarus en Rusland alledrie 10 dagen.

Nu is het geduld hebben totdat ik mijn eerste kaartje ontvang of weer een kaart mag versturen!
Ik had ook geen kaartjes meer van mijn stad dus gisteren even naar de vvv geweest.

Ga zo een paar nieuwe adressen aanvragen.

Welkom nepese! Spannend hoor wachten op je eerste kaartje.
Ik had een geweldige leuke envelop vandaag.

Kaartje van een meisje uit Polen. Bij in de envelop had ze twee recepten gefaan en een trein kaartje.

Dat treinkaartje vind echt super!
Ik kom ook weer eens posten. Eindelijk een beetje tijd voor mezelf na een hectische periode. Alle meeschrijvers en -lezers wens ik een mooi en postrijk 2013!

Ik had met de feestdagen een stapel kaarten en postzegels cadeau gekregen, dus heb ik in een dolle bui mijn volledige quotum adressen (39) aangevraagd . Ik kan jullie nu dus mededelen, dat als je meer dan 25 adressen onderweg hebt je wel meerdere adressen uit hetzelfde land kunt ontvangen. Ik heb er eveneens een nieuwe bestemming bij zitten: Pakistan.

@Kozoo > er liepen diverse dingen niet helemaal lekker. Ik stuur je nog wel een berichtje.

Ik heb het Flow Winterboek cadeau gekregen van zoonlief, maar tot nu toe nog niet de tijd gehad om er echt in te kijken.

@DolorousEdd > welkom. Of schreef je al eerder mee onder een andere naam?

@Dreamer > hoe is het nu met je voet?

Tot nu toe heb ik nog geen adres van jouw nichtje in Frankrijk getrokken, maar als ik in dit tempo doorga ( ) komt ze binnenkort vast een keer voorbij.

@Italie Meisje > ik vind zo'n kaart met een extraatje ook een aangename verrassing. Zelf heb ik eveneens een map aangelegd met gebruikte trein-, bioscoop- en evenementenkaartjes om naar liefhebbers te kunnen versturen.

@OJNJ > alweer hurrays ontvangen?

@Nepese > welkom bij dit topic. Nu maar hopen, dat de postbesteller snel een leuke kaart in de bus gooit. Heb je de optie Nederland ook aan staan?
Hoera!

Vandaag heb ik de eerste post via postcrossing binnen!

Zelfs twee kaartjes tegelijk, terwijl er van mijn in totaal zes verzonden kaarten er nu nog steeds maar een geregistreerd is.

De kaartjes kwamen allebei van ver.

Het eerste kaartje dat ik uit de brievenbus haalde kwam uit Zuid-Korea! Het was een kaartje met een soort stripfiguur konijntje er op. Aan de achterkant waren een paar plakplaatjes van konijntjes geplakt, en zelfs een van de postzegels was met een afbeelding van een konijntje! De andere postzegels op de kaart zijn ook heel mooi. Verder een tekst in het Koreaans met Koreaanse tekens en fonetisch schrift die ze vertaalde in ''hallo ik ben...'. Ook nog een leuk verhaaltje over haar tijdelijk studie die ze in Canada had gedaan. En gelukkig nieuwjaar. Echt heel leuk.

Het tweede kaartje was ook heel leuk. Deze kwam uit Salt Lake City, Utah, USA! Op het kaartje stond niet veel tekst, alleen iets in de trant van gelukkig nieuwjaar en de beste wensen vanuit het mooie Salt Lake City. Ook op deze kaart mooie postzegels. En het kaartje is van het nationaal postmuseum in Washington D.C. Erg leuke afbeldingen met verschillende internationale brievenbussen waaronder een met Nederlandse tekst! Superleuk. Zij heeft haar adres op de kaart geschreven. Sturen jullie altijd een kaartje terug als er een adres staat vermeld?

In ieder geval heb ik vandaag een leuke postcrossing dag met mooie post uit leuke verre landen. Ik heb meteen naar allebei een leuk berichtje teruggestuurd toen ik de kaarten registreerde.

Nu wacht ik mijn tweede hurray af zodat ik hopelijk straks zelf ook weer een kaartje kan versturen!

Ik zal checken of ik de optie van versturen en ontvangen binnen Nederland wel of niet aan heb staan.
De postbode was vandaag niet zo scheutig, slechts een enkel exemplaar.

@Nepese > de eerste kaartjes zijn binnen, leuk! Niet eens uitsluitend de 'standaard landen' zoals Finland, Rusland en Taiwan. Korea komt niet elke week voorbij. Ga je de kaarten ook scannen?

Ik stuur alleen een ansicht terug als de ontvangen kaart iets speciaals heeft: een uitgebreide en boeiende tekst bevat, een afbeelding uit mijn lijst van favorieten vertoont of voorzien is van een extra mooie postzegel.
Wat leuk Nepese!! Ik wordt altijd zo blij als er kaarten in de brievenbus liggen.

Leuk dat je ook nog eens niet direct de standaard landen hebt ( mijn eersten waren duitsland en Finland, leuk maar veel voorkomend).

Ik stuur ook alleen iets terug als ik er iets speciaals bij voel. Bij standaard kaart niet. Als ik het idee heb dat de schrijfster echt iets speciaal voor mij gedaan heeft en haar/zijn best heeft gedaan stuur ik iets terug als het adres erop staat.

Anders niet. Maar ik doe ook niet aan direct swaps.
Oh en hier vandaag ook 1 kaart. Een hele mooie Peter Rabbit, met konijnenpostzegel :D

deze: http://s3.amazonaws.com/s ... 248a2f97424c000bb1109.jpg
Vandaag een kaartje uit Duitsland met watervallen uit Amerika.

Ik krijg heel vaak kaartjes uit landen met een multivieuw of landschap van een ander land, waar ze bv op vakantie zijn geweest. Leuke kaartjes hoor, maar ik vind dat jammer zou liever iets hebben uit het land zelf.

Zo kreeg ik bv uit België een kaart van Tunesië en uit Fiji een kaart van Frankrijk.

Nu zit ik dus te denken om dit aan te geven op mijn profiel. Ik heb nl geen voorkeuren verder erop staan.

Maar hoe zet ik dit er netjes op zonder dat het commanderend overkomt?

Ik zat te deken aan: If you send me a card with a landscape or vieuw I prefer the card to be from the country you sending it from, thank you.

Kan dat? let trouwens niet op mijn engels, dat is niet zo denderend. Ik ben druk aan het bijleren.
Vandaag geen PC post, wel postzegels van de Collect Club, o.a. prachtige 1-zegels met een eekhoorn erop.

Een toeristische kaart naar Hong Kong verstuurd.

@Italie Meisje: ik vind dat je best in jouw profiel kunt aangeven dat je liever kaarten ontvangt betreffende het land van de verzender, bijv.:

I dont' have a special wishlist but I would rather receive postcards with views of your own country instead of cards of interesting places anywhere else in the world. :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven