Gezondheid alle pijlers

Nu stoppen met roken (maar dan echt he)

24-11-2012 09:43 549 berichten
Hallo! Ik zag geen actueel topic meer, dus vandaar dat ik deze open. Ben eerder drie jaar gestopt geweest. Het laatste jaar rook ik gewoon weer een pakje per dag (soms een paar weken niet). En ik ben het zat. Ik wil niet iedere avond hoeven denken 'morgen ga ik stoppen'. Ik wil gewoon niet meer roken. Ik wil geen vieze smaak in mijn mond, geld in de put gooien, in de kou buiten staan etc.

Zijn er meer mensen die (net) gestopt zijn en mee willen schrijven?
Alle reacties Link kopieren
Fruitellie, zet'm op vandaag!

Gaat vandaag weer lukken, denk per dag, dan lijkt het makkelijker ( was de tip die ik op mijn werk kreeg) .

Misschien heb jij er iets aan, ik nu niet in ieder geval.

Kop op, en niet roken vandaag.
Kom op, dames!

Ben inmiddels zelf al zeseneenhalf jaar gestopt, vrij probleemloos. Was het zó zat. En ik heb lang gerookt, was flink verslaafd. Dus... als ik het kan, kunnen jullie het ook. En ik ben er nog heel vaak heel blij om, mis het echt niet.

Ga die discussie met jezelf niet meer aan: je rookt gewoon niet meer. Punt.
Goed bezig! Tineke, ben blij voor je en trots op je dat je je gewoon herpakt; echt super.

Dag 6 en ik ben weer terug aan het werk. Ik rookte nooit op het werk, altijd 's ochtends voor en 's avonds na het werk (thuis dus).

Gisteren toen ik nog vrij was, heb ik bijna niet aan roken gedacht, maar nu ik terug op het werk ben, merk ik dat ik "nu al" zin heb in die sigaret die ik normaal gesproken rookte als ik thuis kwam van werk. Maar die komt er straks natuurlijk niet en ik vind dat (stom genoeg) toch een beetje jammer. Het was altijd mijn beloning na een dag werken. Ach ja...

Ik vind het trouwens ook heel leuk dat de mensen die al langere tijd gestopt zijn hier af en toe ook posten. Dat geeft zoveel hoop en motivatie!
Tineke, wat goed dat je weer gestopt bent!

Fruitellie, goed bezig! Inderdaad, als je morgen uitgaat heb je al een paar dagen achter de rug.

Savina, herkenbaar die sigaret als beloning. Maar eigenlijk is het natuurlijk een stomme beloning.

Hier gaat het redelijk. Dag 9 zit er grotendeels op. Ik heb altijd slaapproblemen als ik stop en nu ook weer. Zie echt ieder uur op de klok. Erg vervelend, maar gelukkig nog 1 dag en dan is het weekend. Kan ik weer even bijkomen
quote:savina schreef op 03 januari 2013 @ 16:16:

Ik vind het trouwens ook heel leuk dat de mensen die al langere tijd gestopt zijn hier af en toe ook posten. Dat geeft zoveel hoop en motivatie!Toen ik nog niet en net gestopt was, kon ik gewoon niet geloven, dat ik ooit gestopt zou blijven. Was bang, dat ik altijd en eeuwig tóch naar roken zou verlangen. Maar dat is echt niet zo. Ben zo, zo blij dat ik definitief gestopt ben. Telkens weer. Ik was van plan, mezelf na een jaar gestopt te zijn een groot cadeau te geven: chique etentje, kunstwerk, sieraad of zo. En toen dacht ik er pas weken later aan! En dat kan iedereen. Het wordt beter. Soms heb je in het begin af en toe een rotdag, maar over het algemeen wordt het beter.
Je hebt gelijk Melpomene. Ik heb eerder drie jaar niet gerookt en toen had ik er ook nooit last van. Nu kan ik het me nog niet voorstellen trouwens. Stom he?
Hoi allemaal, even kort een berichtje achterlaten ( mobiel is zo onhandig). Vandaag niet gerookt! Yeah bijna dag 1 erop zitten, snel naar huis en lekker slapen. Alhoewel dat ook niet goed gaat weet ik van eerdere pogingen.

Morgen weer vroeg op, en dag 2 niet roken.

Iedereen weer succes.
Ik rook vanavond mijn laatste sigaret.

Ik ben een jaar geleden weer begonnen met roken na drie jaar gestopt te zijn geweest. En wat baal ik er van!

De afgelopen weken meerdere pogingen gedaan, zonder resultaat. En nu ben ik het gewoon ZAT!

Ik ben benauwd en hoest veel slijm op momenteel. En na een sigaret beland ik in een grote hoestbui. Ik had al genoeg redenen om te stoppen, maar nu helemaal.

Succes iedereen!
Mag ik aanhaken? Vorig jaar een gefaalde poging (6 weken gestopt) daarna wel van een pakje per dag naar een half pakje gegaan.

Nu heb ik net gehoord dat een dierbare van me overleden is aan keelkanker (kwamen we ook pas 2 weken terug achter dat hij dat had, waarschijnlijk door roken) en zit ik hier al de hele avond te janken. En ben ik het roken he-le-maal zat. Kutsigaretten. Dit is alweer de 2e dierbare die ik verlies door roken.
@orzoo wat naar!! Sterkte!!!

Mijn 2e dag is gelukt!! Heb wel tijdje zingend rondgelopen als in 'iihiiikwiihiillkoffieeemeeetpeeeeuheuuukjes' maar niet gedaan!! Ga zo slapen... Nu mrg aaf nog!! Geloof wel dat ik het kan!! Mn dag was niet 'minder leuk' door geemn sigatette...

Ik moet echt leren plezier en sigaretten/ gezelligheid en sigareten en genieten en sigaretten los te koppelen... Lastig!!!

Maaarrr ik ruik wel lekker! Puh haha!!

Truste! Succes morgen weer allen!!
Hey meiden,

Mag ik mee schrijven?

Ik was per 1 Jan al gestopt, maar ging meteen voor de bijl na een irritatie met vriend en sigaretten in de buurt.

Direct nicotinepleisters gehaald en inmiddels op dag 2 zonder sigaret.

Ik rookte niet veel meer, 2 a 3 pakjes per week.

Tijdens mijn zwangerschap ruim 2 jr geleden helemaal gestopt en na de BV langzaamaan weer begonnen. Maar dus al wel sinds m'n 14 e met tussenpozen.

Al zo vaak geprobeerd te stoppen, maar deze keer moet het echt lukken. Voor mij, maar vooral voor mijn zoontje.

De pleisters helpen goed. Maar mijn humeur is net best ondanks de pleisters..
quote:Orzoo schreef op 04 januari 2013 @ 00:39:

Mag ik aanhaken? Vorig jaar een gefaalde poging (6 weken gestopt) daarna wel van een pakje per dag naar een half pakje gegaan.

Nu heb ik net gehoord dat een dierbare van me overleden is aan keelkanker (kwamen we ook pas 2 weken terug achter dat hij dat had, waarschijnlijk door roken) en zit ik hier al de hele avond te janken. En ben ik het roken he-le-maal zat. Kutsigaretten. Dit is alweer de 2e dierbare die ik verlies door roken.

Wat heftig Orzoo!

Orzoo, wat verschrikkelijk...Veel sterkte!

Noodles, leuke naam & avatar! En leuk dat je meeschrijft, we zijn nu met best veel stoppers, ik vind dat motiverend. T zou toch geweldig zijn als het ons allemaal gaat lukken?!

Dag 7 vandaag en heb weer iets nieuws. Vandaag is het vrijdag en heb het in mijn hoofd gehaald dat dat voor vandaag de reden is dat ik nog steeds aan roken denk. Want vrijdag = bijna weekend = wijn & sigaretjes na het werk. En zo is er altijd wel een nieuwe reden dat mij aan roken doet denken :-)

Nou ja, voor de mensen die na mij gestopt zijn: laat je niet ontmoedigen. Het is inderdaad zo dat ik nog steeds iedere dag aan roken denk, maar de momenten zijn steeds korter en zeker minder intens! Was het op dag 2 nog tranen in mijn ogen en met gebalde vuisten op de bank proberen blijven zitten, nu zijn het meer van die terloopse gedachten, zoals je bijv ook wel eens hebt met chocola of een ijsje ofzo.

Verder helpt het me ontzettend om hier elke dag een berichtje achter te laten. Ik vind het ook heel fijn om jullie (tineke, workit, fruitellie, noa, hertje, lligt, miss en nu weer 3 erbij - noodles, orzoo, hoax!) een beetje te kunnen volgen. Excuse me als ik iemand vergeet.

Melpomene, bedankt voor de aanmoediging, geen idee hoe jouw nickname uitgesproken moet worden trouwens
Dankje voor het warm welkom savina.

Ik ben er Zo chagrijnig van dat ik vanmorgen gewoon moest huilen.

Ik was op de weegschaal gaan staan (stom!) en ondanks dat ik helemaal niet te zwaar ben, ben ik voor mijn doen op mijn allerzwaarst. 65 kilo (ben 1,71).

Ik ben erg gevoelig wat mijn gewicht betreft en verwacht wel iets aan te komen door het stoppen, en daarom baal ik dat ik zo 'zwaar' begin.

Toen had ik helemaal zin in een peuk.

Maar ik heb het niet gedaan, in plaats daarvan een kopje koffie en gelukkig zakte het al snel.

Nou meiden zet 'm op vandaag!
quote:savina schreef op 04 januari 2013 @ 13:17:

Orzoo, wat verschrikkelijk...Veel sterkte!

Melpomene, bedankt voor de aanmoediging, geen idee hoe jouw nickname uitgesproken moet worden trouwens http://nl.forvo.com/word/melpomene/

Melpomene is de muze van de zang en dans, maar ook van het treurspel.
@Orzoo, welkom en wat een verdrietig nieuws. Sterkte.

@Fruitellie, goed bezig!

@Noodles, welkom hier! Goed dat je pleisters hebt. Probeer te accepteren dat je nu eenmaal een pesthumeur kan krijgen van het stoppen. Het is voor een goed doel en het is tijdelijk (makkelijk gezegd natuurlijk, maar dit vertel ik mezelf heel de dag)

Aankomen is ook mijn nachtmerrie (want ik moet al afvallen). Ik zit nu op dag 10 met stoppen, dus ik vind het nu tijd om ook het lijnen weer op te pakken. Vriend (stopt nu ook) wil ook afvallen, dus dit weekend kopen we echt alleen maar gezonde dingen en geen snacks.

@Hoax, hoe ging het vandaag?

@TIneke, en bij jou?

Voor wie ik vergeet, goed bezig! En leuk trouwens dat er weer nieuwe stoppers zijn, het motiveert mij altijd wel als er een beetje veel geschreven wordt.
Dus we hebben allemaal n beetje het doel om ook niet aan te komen!

Heel de dag ging goed, maar ga zo ff naar t cafe... Wordt een lastige!!

Heb afgelopen dagen niets gegeten wat ik normaal ook niet doe, en drink extra thee en water tussendoor..

Gaat de drang naar een sigaret echt weg ja?

Want ik ben voorstander van gezond, maar ook van genieten.... Dus als t na 3 mnd echt weg is blijf ik t proberen... Maar wil mezelfd niet jarenlang pesten haha...

En zijn er mensen die eerst door de week rookten en veel en die nu af en toe een sigaret roken? (Dat lijkt mij ideaal! Of verdwijnt die zin ECHT?)

Merk dat mn motivatie nu aan het verslappen raakt haha..

Ik ga zo voor ik uit ga mn lijstje nog maar eens doornemen en gewoon NIET roken!

Kon vannacht ook moeilijk in slaap komen ook.. Heeft dat met stoppen te maken ja?

Nou succes allemaal!!

Vind het fijn om hier te schrijven!

Even EI kwijt en mensen die in hetzelfde schuitje zitten!

Hebben jullie al jezelf ergens mee beloond? Of uitgerekend wat je spaart en dat opzij gezet?

Ik wil mezelf op 2 februari gaan belonen, weet nog niet met wat...!

Welk merk peuke hadden jullie trouwens?

Ik had Camel light (blauwe pakje)
Haha, fruitellie! Volgens mij ben je een beetje hyper door het niet roken, kan dat?

Ik heb ook heel veel zin in een sigaret, vrijdagavond en een wijntje...maar ik ga het niet doen. Ik heb een vriendin die echt veel rookte, gestopt is en nu alleen tijdens haar zomervakanties rookt.

Denk wel dat dat uitzonderlijk is, de meeste mensen moeten waarschijnlijk helemaal stoppen. Ik zou uhm...1 sigaret per maand ideaal vinden, maar ja, ik weet nu al dat dat hem niet gaat worden :-).

Ik heb niet echt problemen met slapen, maar het is inderdaad een vaak voorkomend fenomeen. Ik heb nog geen beloning bedacht en ook geen datum.

Ik rookte Davidoff Gold (ah zo heerlijk).

Veel plezier met stappen en niet roken!!!!
Was gestopt 1 januari maar gisteravond door condoleance en vandaag crematie toch even aan toe gegeven maar pak het gewoon weer op morgen. Want het was na 3 dagen niet roken niet eens heel erg lekker omdat ik ook erg verkouden ben
Hoi, even kort (ben niet thuis). Vandaag dag 2.

(Nog) niet gerookt, wat een gevecht........

Maar zet door, morgen al dag drie.

Morgen reageer ik verder, op iedereen.

Wat een stoppers hier, gezellig
Jullie kunnen het echt wel! Als ik da kan, kan iedereen het! Je hoeft alleen maar een gruwelijke stronthekel te krijgen aan die pokkesigaret. Jezelf als paria beschouwen, de schaamte voelen, net zoals die eeuwige rochel in je keel. Dan komt het vanzelf.

p.s. beetje van mezelf een een beetje niquitin. Die pleisters hebben mij er doorheen geholpen.

En is het nu niet, dan lukt het je de volgende keer. Stoppen zul je. Gewoon doorgaan met proberen tot je erbij neervalt
VIND IK NET EEN PEUK IN MnIJN STAPTAS!!!!!

En ik heb m weggegooid!!!b!

Eerlijk!!!

Goed he!!
quote:fruitellie007 schreef op 04 januari 2013 @ 21:31:

VIND IK NET EEN PEUK IN MnIJN STAPTAS!!!!!

En ik heb m weggegooid!!!b!

Eerlijk!!!

Goed he!!Echt wel!!!! That's the spirit!
OMG Fruitellie, dat vind ik nou echt STERK! Ik weet eerlijk gezegd niet of ik dat had gekund, zo goed en knap van jou!

Ik nomineer dit tot beste post / actie tot nu toe!
ik wil stoppen, maar denk zonder medicatie..

want lees daar ook genoeg enge dingen over...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven