Welke auto rij jij?

04-01-2013 16:36 228 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van het vrouwen achter het stuur topic en gezien we geconstateerd hebben dat hier alleen maar vrouwen schrijven die geweldig kunnen autorijden én parkeren wil ik ook wel weten: welke auto rijd jij? Ohja en ben je vrouw of man natuurlijk, en hoeveel rij je gemiddeld?

En dan zullen we zien of we die leasebakkers eruit kunnen pikken
Ik rijd ook wel eens in de nieuwe Ford Fiesta van vriend(s werkgever) of in de polo bluemotion van mijn eigen werkgever.
Ik heb in die bluemotion weleens een opmerking gekregen dat de jeugd van tegenwoordig het zo goed heeft. Zo jong (ik ben jong en lijk nog jonger) en al zo'n luxe auto. Meneer ging tot zijn 30e op de fiets
Woonachtig in The States..

Hier is het groot , groter grootst.

Wij hebben een Dodge ram 3000, vriend noemt hem The boadskap auto , zijn vertaling van de boodschappen auto. Voor het dagelijks gebruik heeft hij een Mercedes CLK , ik rij in een Mercedes A-klasse. Alle 3 lease, zijn auto's nieuw de mijne 2de hands lease. Iedereen met een creditcard kan hier auto's naar harten lust lease.
Een renault megane.

Ik rijd amper. Het moet echt met bakken uit de lucht komen, wil ik 'm pakken. Met sneeuw pak ik 'm al helemaal niet, want dat vind ik eng. Als ik rijd, dan is het van het ene dorp naar het andere. Bij voorkeur 's avonds als het niet zo druk is.

Inparkeren doe ik niet aan en ik ga ook niet ergens heen waar ik nog niet eerder ben geweest.

Meestal heeft mijn man de auto mee naar zijn werk, dus dan hoef ik ook niet te kiezen.

Vrees dat ik het gemiddelde hier behoorlijk naar beneden haal.
Ik rijd een Hyundai Getz, 1.4. Ik denk dat ik er nu nog hooguit 2000 km per jaar mee rijd omdat werk dichtbij huis is gekomen en ik nu dus weer lekker op de fiets ga. Helaas staat de auto dus nu grotendeels stil en word alleen nog gebruikt voor boodschappen en training/wedstrijden kinderen.

Partner rijdt grote zakelijke auto dus daar rijden wij de gezinskilometers mee.
Ik doe mijn best
quote:herfstblad schreef op 04 januari 2013 @ 16:48:

Wat wordt er verstaan onder 'grote, snelle, mannelijke' auto? Ik geef liever niet mijn anonimiteit prijs, maar denk ik de richting van bijv Audi A8, BMW 7 serie, Mercedes S klasse, Volkswagen Phaeton, Volvo S80, enz.
@orzoo, jij bent van alle markten thuis
Weetje wat ik altijd zo grappig vind? Amerikanen die mekkeren over benzineprijzen (moeten ze eens hier komen tanken lol) terwijl ze in die slurpende wagens rijden
Bubbelwijn, hoe parkeer je de auto als je toch noodgedwongen naar het andere dorp moet rijden? Je moet hem toch ergens laten?

Het lijkt me wel lastig om me zo onzeker te voelen in de auto. Vaak gaat de gezegde oefening baart kunst wel op wat betreft autorijden.
Renault Laguna grand tour uit 2001. Ik ben een vrouw en rij ongeveer 40.000 km per jaar en ik kan beter achteruit inparkeren en fileparkeren dan menig man :-) ( oefenen oefenen oefenen)
Leef je eigen leven
Volkswagen polo 2012. Vrouw. 60000km per jaar minimaal, maar ik ben chauffeuse. Dus dat zijn niet de km met de polo, dat zijn er maar 5000 per jaar ofzo..
Ik vrees dat de kleine-auto-gemekkerredenatie uit het andere topic hier toch bewezen gaat worden...
Vrouw, een mini cooper uit 2008 en ik rij denk zo'n 20.000km per jaar.
Herfstblad ik heb nu 1.5 jaar mn rijbewijs en al in 8 auto's gereden van alle soorten, maten en leeftijden ach beter dan altijd maar in hetzelfde denk ik dan.
In van die grote vakken, met voldoende ruimte. Of bij mijn werk, daar is file parkeren,maar altijd heel rustig. Dan kan ik gewoon achteraan aanschuiven.

Maar bij voorkeur pak ik de fiets.
quote:herfstblad schreef op 04 januari 2013 @ 17:00:

Ik vrees dat de kleine-auto-gemekkerredenatie uit het andere topic hier toch bewezen gaat worden...Wat voor auto rij je eigenlijk zelf?
Overigens kan ik slecht VOORUIT parkeren. Dat vindt mijn vriend dan weer heel raar. Alle ruimte om vooruit te parkeren maar nee mevrouw parkeert achteruit in.
En thuis hebben wij een oprit. Heel fijn. :-)
Chrysler voyager, 10.000 km per jaar. Achterin de tillift en de rolstoel. Elke dag weer blij met zoveel wielen die me overal brengen waar ik heen wil.
quote:NummerZoveel schreef op 04 januari 2013 @ 16:57:

[...]

Ik geef liever niet mijn anonimiteit prijs, maar denk ik de richting van bijv Audi A8, BMW 7 serie, Mercedes S klasse, Volkswagen Phaeton, Volvo S80, enz.Ah, lekker hoor wel groot inderdaad!
Peugeot 106, en ik rijd amper. Vrouw, duidelijk
Een oude auto van '90, 1300 kg rij ik mee binnen de stad, voornamelijk als taxi voor de kinderen, sport en muziek lessen ed.

Nooit geen schade gereden en ik rij vrij snel, dus wel wat boetes en inparkeren kan ik beter dan de meeste, in mijn eigen auto that is.
Ach. Mijn vader heeft geeneens een rijbewijs. Conclusie hij is een ontzetrend wijf
quote:NummerZoveel schreef op 04 januari 2013 @ 17:01:

[...]

Wat voor auto rij je eigenlijk zelf?Wij (M/V, ik ben de V) hebben een VW Golf en een Audi A3. Ik ongeveer 30.000 km p.j. Man ongeveer 20.000
Familie auto wil ik wel een Audi Q7 of een Volvo XC90.

Bijna.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven