Welke auto rij jij?
vrijdag 4 januari 2013 om 16:36
Naar aanleiding van het vrouwen achter het stuur topic en gezien we geconstateerd hebben dat hier alleen maar vrouwen schrijven die geweldig kunnen autorijden én parkeren wil ik ook wel weten: welke auto rijd jij? Ohja en ben je vrouw of man natuurlijk, en hoeveel rij je gemiddeld?
En dan zullen we zien of we die leasebakkers eruit kunnen pikken
En dan zullen we zien of we die leasebakkers eruit kunnen pikken
vrijdag 4 januari 2013 om 18:30
Ik heb een Daewoo Lanos uit 1998. Een oud beessie en toen ik hem voor het eerst zag had ik echt zoiets van: 'no way, dat ik in een auto voor bejaarden ga rijden'. Maar ja....heb nu iets meer dan 2 jaar mijn rijbewijs en het was mijn eerste auto. Toch maar even in gereden en het rijdt op zich prima. Heb wel een luxe uitvoering, centrale deurvergrendeling, airco, electrische antenne. En hij trekt supersnel op. Ooit wil ik wel een echte auto, maar zolang deze het nog goed doet, wacht ik daar nog even mee.
Rijd ongeveer 6500 km per jaar, komt ook omdat ik met de trein naar mijn werk reis. Scheelt tijd en geld. Ik rijd overal naar toe, maar als ik naar onbekende plekken moet kijk ik vooraf wel even op Google Maps.
Achteruit inparkeren gaat goed. Las eerder over vooruit inparkeren dat dat makkelijker is. Misschien wel, maar eruit rijden is dan weer lastiger. Als je achteruit parkeert kan je later zo wegrijden, veel handiger. File parkeren doe ik niet, tenzij het echt nodig is en dan alleen nog als niemand het kan zien. Dat is echt een complete ramp.
Vriend heeft een Ford Focus diesel en als we samen weggaan, gaan we met zijn auto. Hij rijdt, want als ik rijd hebben we binnen no time ruzie en daar zit ik niet op te wachten.
Rijd ongeveer 6500 km per jaar, komt ook omdat ik met de trein naar mijn werk reis. Scheelt tijd en geld. Ik rijd overal naar toe, maar als ik naar onbekende plekken moet kijk ik vooraf wel even op Google Maps.
Achteruit inparkeren gaat goed. Las eerder over vooruit inparkeren dat dat makkelijker is. Misschien wel, maar eruit rijden is dan weer lastiger. Als je achteruit parkeert kan je later zo wegrijden, veel handiger. File parkeren doe ik niet, tenzij het echt nodig is en dan alleen nog als niemand het kan zien. Dat is echt een complete ramp.
Vriend heeft een Ford Focus diesel en als we samen weggaan, gaan we met zijn auto. Hij rijdt, want als ik rijd hebben we binnen no time ruzie en daar zit ik niet op te wachten.
vrijdag 4 januari 2013 om 18:33
Vrouw, Suzuki Swift bouwjaar 2007. Ik reed eerst zo'n 25.000km per jaar. Hoeveel km per jaar ik nu rijd zou ik echt niet weten. Heb werk dichterbij huis gevonden en verder wordt ie gebruikt voor boodschappen, naar sport en familie-bezoekjes.
Heb nu bijna 8 jaar mijn rijbewijs, in totaal 6 bekeuringen (allemaal vanwege snelheid) en zelf 1 keer schade gereden in een parkeergarage. Een keer heeft de achterkant goed in elkaar gezeten, omdat een of andere debiel zat te klooien met zijn autoradio, gsm en in de tussentijd ook nog een shaggie zat te draaien.
Heb nu bijna 8 jaar mijn rijbewijs, in totaal 6 bekeuringen (allemaal vanwege snelheid) en zelf 1 keer schade gereden in een parkeergarage. Een keer heeft de achterkant goed in elkaar gezeten, omdat een of andere debiel zat te klooien met zijn autoradio, gsm en in de tussentijd ook nog een shaggie zat te draaien.
vrijdag 4 januari 2013 om 18:34
Autoliefhebber hier, heb er zelfs mijn vriend door ontmoet. We hebben allebei een gewone auto en allebei nog een aantal hobby-auto's. Bij elkaar een behoorlijk auto-park dus
's Avonds vindt je ons dan ook vaak sleutelend.
De hobby-auto's zijn echte stoere 4x4 auto's, dus niet zo een net type voor het trekken van een caravan, maar 4x4s voor het echte, vieze werk. De een is zo uitgevoerd dat we er mee op expeditie kunnen, de andere is om lekker mee te crossen, etc, etc.
's Avonds vindt je ons dan ook vaak sleutelend.
De hobby-auto's zijn echte stoere 4x4 auto's, dus niet zo een net type voor het trekken van een caravan, maar 4x4s voor het echte, vieze werk. De een is zo uitgevoerd dat we er mee op expeditie kunnen, de andere is om lekker mee te crossen, etc, etc.
vrijdag 4 januari 2013 om 18:53
Tot voorkort een fiat grande Punto racing uit 2009, nieuw gekocht. Maar die heb ik begin december Total loss gereden dus nu krijg ik volgende week een Kia Rio design, uit 2013 dus..
Rij zo'n 30.000 km per jaar.. En dan ook nog wat kilometers in de Audi A4 station S van mijn man..
Rij zo'n 30.000 km per jaar.. En dan ook nog wat kilometers in de Audi A4 station S van mijn man..
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
vrijdag 4 januari 2013 om 18:53
Hier al een hoop voorbij gekomen in de loop van de tijd, hou wel van bijzondere auto's, of bij minder bijzonder wel dik aangekleed. Bijvoorbeeld MG ZR, Alfa Mito met alles erop en eraan en 18" donkergrijze turbine velgen, toen terug naar een in de categorie 107/C1 en nu sinds een paar maanden een best wel bijzondere touring met iets van B3 Biturbo in de naam en bijna 300 pk onder de kont. En die hou ik voorlopig
Ik ben een vrouw.
Ik ben een vrouw.
vrijdag 4 januari 2013 om 19:03
quote:Jetty1969 schreef op 04 januari 2013 @ 18:05:
Vrouw, peugeot 207 CCm roland garros 150 pk. bouwjaar dec 2012. Met parkeerhulp sensoren en navigatie, dat is noodzaak anders kom ik nergens
ca 10.000 p/j, echt maximaal, weinig woon- werkverkeer. Zelf gekocht, geen lease.Net nieuw dus! Gefeliciteerd!
Vrouw, peugeot 207 CCm roland garros 150 pk. bouwjaar dec 2012. Met parkeerhulp sensoren en navigatie, dat is noodzaak anders kom ik nergens
ca 10.000 p/j, echt maximaal, weinig woon- werkverkeer. Zelf gekocht, geen lease.Net nieuw dus! Gefeliciteerd!
vrijdag 4 januari 2013 om 19:10
We hebben een Audi rs6 en een vw golf. Ik rijd zelf meestal in de Audi want dat was mijn droomauto vroegahhh dus moet ik er natuurlijk nu wel in gaan rijden. Soms pakt mijn man hem in de ochtend en dan baal ik dat de vw sleutels er liggen haha.
In de zomer rijden we amper, in winter enorm veel ( in de zomer rijden we wel hoor maar amper kilometers woon-werk is dichtbij.
In de zomer rijden we amper, in winter enorm veel ( in de zomer rijden we wel hoor maar amper kilometers woon-werk is dichtbij.
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
vrijdag 4 januari 2013 om 19:36
vrijdag 4 januari 2013 om 19:39
vrijdag 4 januari 2013 om 19:41
quote:vodka schreef op 04 januari 2013 @ 19:39:
De mijne nog niet voorbij zien komen, ik ben een vrouw.
Citroën DS3, afgelopen mei bijna nieuw gekocht, helemaal zelf bij elkaar gespaart! (Ook een kunst tegenwoordig)
Rijd denk ik tegen de 10000 km per jaar.
Ben er rete-blij mee! Vind ik zo'n mooie auto! Heeft onze buurvrouw ook, ben stiekem jaloers! Al is de DS4 hier ook een grote favoriet van vriend. Ziet er gelikt uit vinden we:)
De mijne nog niet voorbij zien komen, ik ben een vrouw.
Citroën DS3, afgelopen mei bijna nieuw gekocht, helemaal zelf bij elkaar gespaart! (Ook een kunst tegenwoordig)
Rijd denk ik tegen de 10000 km per jaar.
Ben er rete-blij mee! Vind ik zo'n mooie auto! Heeft onze buurvrouw ook, ben stiekem jaloers! Al is de DS4 hier ook een grote favoriet van vriend. Ziet er gelikt uit vinden we:)
vrijdag 4 januari 2013 om 19:42
Ik rij in een truttenschudder Chevrolet Spark op gas, vorig jaar gekocht, omdat er werkelijk niets te bedenken was wat zuiniger/goedkoper reed. 20-25.000 km per jaar afgezien van de ritten in grote bakwagens die ik voor mijn werk regelmatig maak. Als ik me niet druk zou maken over geld en/of milieu zou ik in een jaren 80 Mercedes S-klasse rijden.